Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 23.3.2012.- perjantai -  (Luettu 628 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 23.3.2012.- perjantai -
« Vastaus #15 : 23.03.12 - klo:09:32 »

Otso kiittää toivotuksista  [:-)] Katselee Late Lammasta ja syö maissinaksuja. Taitaa olla ihan tyytyväinen "vapaapäiväänsä".
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 23.03.12 - klo:09:40 »

Mielenaurinkoista viikon parasta perjantaita!  [:-)]

Kurjaa kun Otso joutuu olemaan siellä päiväkodissa
sijaishoidossa. Heti sieltä joku tauti tarttuu.
Meillä sai olla pienenä perhepäivähoidossa. No oli
siltikin korvatulehuksia, mutta ei noin tihheeseen
tahtiin sentään.  [:-I]

Joo, se lista on rajaton. Seuraavaks voi kokkeilla tart-
tuuko purkka hyvin tukkaan. Ja mihin kaikkiin paikkoihin
kielen saa pakkasella tarttummaan. Ja minkäkokosia
tavaroita nennään soppii. Ja kuinka liukkaasti nappiparisto
luiskahtaa suusta mahhaan. (Älä näytä tätä Otsolle)
Kaikkee on koettu ja niistä selevitty. Ja vielä paljo lissääkin
olis, jos vaan muistais. Jos tämä nyt yhtään lohduttaa.  :-))

Positiivarit

HETKI HYMYLLE

Mieheni oli luvannut siivota. Imuroinnin
(osasi jo ennestään) jälkeen sain työ-
paikalle puhelun. "No nyt olen imuroinut,
sangossa on vettä ja kädessäni on liina.
Missä pöly?" -Ph

Meillä ei kyllä tartte paljoo ehtiä. Löytyy
meinaan ihan heleposti. Ja paljon. Millon
vaan.

:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

• Vieras
« Vastaus #17 : 23.03.12 - klo:09:49 »

Olen koittanut muuttaa mozilla firefoxiani suomenkieliseksi, mutta jostain syystä en ole siinä onnistunut. Löydän kyllä sellaisen kohdan, jossa lukee, että lataa suomenkielinen versio, mutta ei se vaan muutu. TAAS tunnen itseni ihan tyhmäksi  :-))

Mesis, kokeileppa yläpalkista työkalut (tools)  --> asetukset --> sisältö -->kielet (languages) ja sieltä valitse suomi (fi tai fin).

En tiedä nyt mikä toi "asetukset" on englanniksi (settings? oikosulku...), se oli mulla alimpana listassa. Mikä on "sisältö" tietsikkakielellä enkuksi, en tiä, se oli sielä ylhäällä kolmas vasemmalta mulla. [:-)]

muoks. mulla on kielissä valittuna tämmöinen kohta:  [fi-fi] ja suomeksi tulee.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #18 : 23.03.12 - klo:09:56 »

Huomenii.

Tuulee, paistaa ja pussaa. :-)) Äsken tuli semmonen tuulenpuuska, että jossakin todella rytisi. Pihalla ei kyllä näkynyt irronnutta peltikattoa, joten en tiedä mikä meni ja missä... ehkei se joku sitte irronnukkaan.

Päivän ohjelmisto apposen avoinna, tosin on kyllä olemassa kaikkea, mitä VOISI tehdä. Painotus sanalla VOISI, kieltäytyy käyttämästä sanaa PITÄISI. [:-DD]

Muksaa peksaa ihmisillen ja eläimillen myös! [:45]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 23.03.12 - klo:10:19 »

Olen koittanut muuttaa mozilla firefoxiani suomenkieliseksi, mutta jostain syystä en ole siinä onnistunut. Löydän kyllä sellaisen kohdan, jossa lukee, että lataa suomenkielinen versio, mutta ei se vaan muutu. TAAS tunnen itseni ihan tyhmäksi  :-))

Mesis, kokeileppa yläpalkista työkalut (tools)  --> asetukset --> sisältö -->kielet (languages) ja sieltä valitse suomi (fi tai fin).

En tiedä nyt mikä toi "asetukset" on englanniksi (settings? oikosulku...), se oli mulla alimpana listassa. Mikä on "sisältö" tietsikkakielellä enkuksi, en tiä, se oli sielä ylhäällä kolmas vasemmalta mulla. [:-)]

Minä en nyt tajua. Teen kaiken noin, ja painan Ok, mutta ei vaihdu suomen kielelle. Mitähän siinä vielä pitää tehdä?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #20 : 23.03.12 - klo:10:20 »

Minä en nyt tajua. Teen kaiken noin, ja painan Ok, mutta ei vaihdu suomen kielelle. Mitähän siinä vielä pitää tehdä?

No sit en kyllä tajua miekään. :-O Käynpä vielä kurkkaamassa.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 23.03.12 - klo:10:37 »

No sit en kyllä tajua miekään. :-O Käynpä vielä kurkkaamassa.

[/quote]

Joo ei onnistu! Yritin vaihtaa kielen englanniksi. Siinä on vielä semmonenkin juttu, jota en ollut huomannut, se mieluisin kieli pitää siirtää listan ylimmäiseksi. Vieressä on "siirrä ylös" (up) ja "siirrä alas" (down). En ollut sitä tehnyt. No nyt tein, sammutin koneenkin ja avasin uudelleen. Nyt se englanninkieli on mulla siellä ylimpänä ja vielä valittuna sinisellä värillä, vaan sivu on ja pysyy ja toimii suomeksi! Ällistyttävää. :-O
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 23.03.12 - klo:10:40 »

Meillä toimii sitten ihan väärin päin nämä kielisysteemit. Sinulla, joka osaat enkkua, on suomenkielinen teksti, ja minulla joka en osaa enkkua, on englanninkielinen teksti. On tää niin väärin  :-))
Minun täytyy varmaan soittaa sille, joka kävi täällä korjailemassa konetta, että jospa hän keksisi, mitä pitää tehdä.

Mutta Kiitos Sus kun koitit auttaa  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 23.03.12 - klo:10:44 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 23.03.12 - klo:10:42 »

Taidanpa lähteä taimiostoksille. Yks puutarhamyymälä tossa lähellä myy pistokastaimia 5 kpl/6 euroa. Siellä on vaikka mitä ihanuuksia myynnissä. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pilvi

• Vieras
« Vastaus #24 : 23.03.12 - klo:10:56 »

Krnauuu...  Huomenta päivää. Mukavasti pussalla on ilma ja vallan aurinkoinen. [:10]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #25 : 23.03.12 - klo:10:57 »

Meillä toimii sitten ihan väärin päin nämä kielisysteemit. Sinulla, joka osaat enkkua, on suomenkielinen teksti, ja minulla joka en osaa enkkua, on englanninkielinen teksti. On tää niin väärin  :-))
Minun täytyy varmaan soittaa sille, joka kävi täällä korjailemassa konetta, että jospa hän keksisi, mitä pitää tehdä.

Mutta Kiitos Sus kun koitit auttaa  [:-)]

Kiitos kiitos. [:-)] Mä olen ladannut tämän alunperin suomeksi. Harmi nyt kun meni näin vaikeeksi... :/
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 23.03.12 - klo:11:15 »

Huomenta.

Kolmas päivä, kun sää on harmaa.  Mahtaakohan taas illalla, auringonlaskun aikaan, aurinko näyttäytyä, niin kuin eilen teki. [:-)]
Kurjaa, kun Otso taas sairastui.  Paranemista ja leikki-iloa.
Mä olen jotenkin saanut söhlättyä koneeseeni kohdan, jossa teksti suomennetaan, jos tarttee. 
En tiedä, miten sen sain aikaiseksi, mut tyytyväinen olen ja yllättynyt.
Marleena laittoi luettelon, mitä saattaa olla odotettavissa, kun lapsi on pieni ja kokeiluhaluinen.
Joitain nuista on meikäkin kokeillut.  Varsinkin toi kielen laittaminen rautaan, on varmaankin monen kokeilema teko.  [:-DD]
Eilen sain ikää monen monta vuotta.  Vieläkin vetää suun vehnäselle, vaik en pahemmin ajattele juttujen aiheita.  On vaan niin hyvä fiilis.

Onnentuntuista päivää teille kaikille.  [:45]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 23.03.12 - klo:12:10 »

Otso kiittää kaikkia tervehdyksistä  [:-)] Äsken meni nukkumaan.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 23.03.12 - klo:13:17 »

Perjantaitervehdys. Aurinko paistaa ja liukasta on täälläkin lenkkeillä että jos ei piikkejä kengänpohjissa ole niin pirtissä pysyn.

Otsolle paranemis toivotukset ja Anniinalle jaksuja pikkumiehen hoitamiseen [:1]

Marleenalle :-)) [:-)]

Mukavaa viikonloppua toivotan pöntölle ja pönttöläisille. [:-)]

Mikset Mesis käytä exploreria kysyy puoliskoni ei tarvitse tuskailla firefoxin kanssa...meillä oli ongelmia kaiken aikaa silloin kun oli firefox ja nyt ei ole minkäänlaisia. [:-)]

siemen ja koneko se Tiinaa kutsuu [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #29 : 23.03.12 - klo:13:28 »

Ilmatieteen laitos ilmoitti Kotkan sivulla: "Erittäin liukas jalankulkusää!" En ole ennen huomannut jalankulkuvaroituksia, noin niinku virallisesti.

Mää alan tekeen liukuhihnapizzoja sen verran kun aineksia riittää. (onkohan mulla tarpeeksi liukuhihoja...?  [:-DD][:-)] Pakkaseen tarkoitus tehdä omatekoiset pakastepizzat. Sieltä on sitten niin helppo ottaa. [:-)] Tänään vuorossa kinkku-aurajuusto. Jauhelihaa ei ollukaan pakkasessa vaikka luulin.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.207 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.