Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 24.3.2012 - Lauantai-  (Luettu 696 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 24.3.2012 - Lauantai-
« Vastaus #30 : 24.03.12 - klo:15:35 »

Yllättyyköhän Pasi, kun se kohta tulee töistä, ja mulla on edelleen kylpytakki päällä?  [:-I]
No, hämäyksen vuoksi laitoin saunan päälle.... ei ollakaan saunottu melkein 2 kuukauteen!  [:-DD]

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #31 : 24.03.12 - klo:16:07 »

Heippatirallaa... vapaat sujuneet sukkelaan puita pilkkoen. Tapaninpäivän myrsky kaatoi aika kasan puita ja niitä ollaan nyt pilkottu klapeiksi. Onneksi saatiin lainaksi kone ettei tarvitse kirveen kanssa sohia. Hommaa tulee riittämään pitkäksi aikaa...

Tänään vesisade katkaisi hommat ja onkin saatu ottaa rennommin. Kohta pääsee saunaan hoivaamaan kipeitä lihaksia.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #32 : 24.03.12 - klo:16:32 »

Minkähänlaisia ohjeita koirakuiskaaja antaisi aran pennun käsittelyyn. Jos oikein muistan, niin hyväilyt ja hellimiset tässä vaiheessa vain vahvistavat arkaa käyttäytymistä. Pitäisi varmaan osata olla vahva johtaja, vaikka se tuntuukin kurjalta, kun tekisi mieli ottaa pikkuinen syliin ja hyväillä sitä.
Voin olla kyllä tässä asiassa pahasti väärässä.

Voipihan se olla koirilla ja kissoilla aivan erilainen juttu tuo sylittäminen.
Minulle kun tuli erittäin arka Toivo ja einiin arka Arvo, niin kumpaakin pidin ensin vallan sylissä pitkät ajat. Sitten vielä otin peiton alle nukkumaan ensimmäiseksi yöksi. Hyvät kissat heistä on tullut eikä ole arkoja kuin Toivo alussa vieraille. Nyt on jo tottunut kun on joutunut täällä saamaan siedätyshoitoa remonttimiesten ja vieraiden muodossa. Voi olla, että koiria pitää käsitellä eri tavalla. Kissahan ei johtajaa kaipaa! [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 24.03.12 - klo:16:43 »

Joopati. Toivo oppi tissille ja nauttii siitä edelleenkin.
 :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

• Vieras
« Vastaus #34 : 24.03.12 - klo:16:51 »

Sylittämisessä on se, että eipä eläintä voi sylittää, jos se on NIIN arka, ettei uskalla edes lähestyä. Vaan menee piiloon. Semmoinen hauva on ymmärtääkseni nyt telkkisen tapauksessa. Ja semmoinen oli Nöpökin ja on ikävä kyllä edelleen. Karkuun se juoksee vieläkin. Harvinaisimmilla hetkillä antaa rapsuttaa, jos ei tee äkkinäistä liikettä. Unisena se onnistuu aika hyvin. Sekin on kumma, silloin SAA rapsutella. Mutta pirteempänä pakorefleksi ottaa vallan.

Jotakin se on hyvin pienenä kovasti pelästynyt.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #35 : 24.03.12 - klo:16:51 »

Marleenan laittama lasten juttu oli hyvä ja hauska! :-))

Zeener ja jaTa on olleet ahkerina! [KIPPIS]

Alkavaa iltaa jälleen! [:-)]
Lumisade hieman loppui tuossa iltapäivällä, mutta uutta on ennustettu tulevaksi illalla. Nytkin hieman ripottelee taas.
Mittarissa päivän ylin lukema oli +4,9 astetta ja nyt +2,3 astetta.

Kevyttä päivällistä nyt vuorossa ja sitten kohta saunomaan. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #36 : 24.03.12 - klo:17:43 »

Sumuinen harmaa päivä on ollut. Olipahan aikaa lueskella. Imurointi ei sitten innostanutkaan. Kohta onkin jo pääsiäissiivouksen aika, eihän sitä nyt alvariinsa kannata nuohota.  [:-DD]
Saunottu on, nyt ilta kuluu ruokailun, TV:n ja kenties pönttöilynkin merkeissä.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #37 : 24.03.12 - klo:17:50 »

Sylittämisessä on se, että eipä eläintä voi sylittää, jos se on NIIN arka, ettei uskalla edes lähestyä. Vaan menee piiloon. Semmoinen hauva on ymmärtääkseni nyt telkkisen tapauksessa. Ja semmoinen oli Nöpökin ja on ikävä kyllä edelleen. Karkuun se juoksee vieläkin. Harvinaisimmilla hetkillä antaa rapsuttaa, jos ei tee äkkinäistä liikettä. Unisena se onnistuu aika hyvin. Sekin on kumma, silloin SAA rapsutella. Mutta pirteempänä pakorefleksi ottaa vallan.

Jotakin se on hyvin pienenä kovasti pelästynyt.

Juu, ymmärrän toki. Mutta Toivolle en antanut muuta mahdollisuutta kuin vaan syliin. Ja niin oppi tissille hyvin eikä siitä luovukaan varmaan koskaan. Mutta on varmasti erilaista kissojen ja koirien kanssa ja vielä niissäkin sitten erilaisia tilanteita ja erilaisia luonteita. Että silleen vaan [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 24.03.12 - klo:18:14 »

Juu, se minunkin piti vielä sanoa, ne luonne-erot. Nekin on niin selviä eläinyksilöiden välillä. Sen huomasi jopa gerbiileistä. [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 24.03.12 - klo:18:20 »

Hei katselkaas tänään tää neloselta. Aika hauska ohjelma.

klo 20:00 Mitä tuli tehtyä
lauantai 24.3

Tänään hypnoosiin vaipuu Tiina Jylhä.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 24.03.12 - klo:18:26 »

Palaan vielä tähän koiranpentu keskusteluun.
Ei ole pentu vieläkään lähestynyt itse emäntäänsä. Hän sanoi, että otti väkisin syliin pennun kun pentu menee koko ajan karkuun.
Olen ihan hiljaa ja kuuntelen sekä kuulostelen. Ei taida minun neuvoni olla nyt tähän asiaan nyt vielä paikallaan. Jos kysytään tottakai
kerron miten itse toimisin.

Minun edelliset koirat (norfolkit) olivat samaa rotua, mutta opetus ja ohjaus piti olla täysin erilaista molemmille. Toinen oppi heti ja halusi miellyttää, toinen oli oman tiensä kulkija ja jos toiselle puhuin ruusunuppu kieltä toiselle piti puhua herkänherkkää lemmikkikukka kieltä. Että molempia ohjattiin samalla lailla mutta toiselle piti kimittää, toiselle riitti oma puheääni.

Entisen fysioterapeuttini koira oli myös hyvin arka ja varsinkin vieraita ei päästänyt lähelleenkään. Haukkua rätkytti kaiken aikaa ja hyökkäili kohti.Sanoin fyssarilleni, että ennen en lähde hänen luotaan pois ennenkuin saan koiran luottamaan minuun ja se kesti varmaan 4 tuntia, mutta meistä tuli hyvät kaverit. Makupaloilla ja kehuilla sain koiran luottamaan itseeni. Jopa halusi jo miellyttää minua kun huomasi, etten ole vaaraksi hänelle, päinvastoin.

Nyt jätän teidät rauhaan tästä koira-asiasta [:-)]  elekää hermostuko minnuun Marleenaa siteeraan, siis murretta.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 24.03.12 - klo:19:29 »

Eihän toki hermostuta. Minusta on ainakin erittäin mielenkiintoista lukea koiriin liittyviä juttuja.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #42 : 24.03.12 - klo:20:13 »

Mä käänsin jo kellot kesäaikaan. :-))
Muistattehan, että ensi yönä siirrytään kesäaikaan, eli kellon viisarit siirretään tunti eteenpäin. [:-)]

Mittarissa vieläkin pussaa, eli +0,2 astetta.
Pimeää on, mutta vielä ei ole alkanut lumisade.

Olen iltapalalla ja mä poistun sitten nukkumaan, että jaksaa aamulla herätä sut normaalissa ajassa. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #43 : 24.03.12 - klo:21:36 »

Eihän toki hermostuta. Minusta on ainakin erittäin mielenkiintoista lukea koiriin liittyviä juttuja.

Kiva, että muutama muukin haluaa koirista jutustella. [:-)]

Vitsi otin Veralla pakkasesta naudan putkiluuta ja tipautin sen varpaalleni. Nyt on yksi varvas ihan musta ja turvoksissa. Särkeekin oikein kunnolla, että kipeeltä tuntuu. Vaikka olis murtunut.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #44 : 24.03.12 - klo:21:38 »

Kiva, että muutama muukin haluaa koirista jutustella. [:-)]

Vitsi otin Veralla pakkasesta naudan putkiluuta ja tipautin sen varpaalleni. Nyt on yksi varvas ihan musta ja turvoksissa. Särkeekin oikein kunnolla, että kipeeltä tuntuu. Vaikka olis murtunut.

No voi auts! Vois auttaa jos haudot sitä jollakin jääkylmällä. Vaikka pakastevihannespussilla tms.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.051 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.