Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 26.3.2012  (Luettu 762 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Maanantai 26.3.2012
« Vastaus #45 : 26.03.12 - klo:17:18 »

Mä oon tehnyt tätä paljon, siis kantanut kehyksiä pöytään ja naamoille. :-)) Hassua tässä on se, että siinä ammatissa silmä "kalibroituu" niin, että, kun asiakas on tullut, mä tiesin heti, mikä hänelle sopii. Valkkasin sen ekana hyllystä ja tiesin, että tuo on paras.

Mut sit... asiakas haluaa sovitella useita vaihtoehtoja... joten näin on tehtävä (ammattimielessä), ja lopputulos - useimmiten - omaksi ihmeeksenikin - oli se eka kehys, jonka valkkasin hyllystä. :-))

Mutta toki voi ottaa mukaan oman makutuomarinkin. On se kehysten valkkaus semmoista "taidetta". [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #46 : 26.03.12 - klo:17:21 »

Ammatti-ihminen näkee heti esim. onko kehys liian leveä, liian kapea vaiko sopiva. Ja istuuko se hyvin nenälle. Ihmisillä on hyvin erilaisia neniä. Ja eri korkeuksilla suhteessa silmiin... Ja sopiiko kehys siihen linssityyppiin, jota haetaan...
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #47 : 26.03.12 - klo:17:26 »

Varsinkin moniteholinssi vaatii jonkun verran kokoa kehykseltä. Noihin suht pieniin kehyksiin, jotka oli joku aika sitten muodissa, ei läheskään kaikkiin saanut moniteholinssiä mahtumaan. Nythän kehysten koot on taas kasvaneet. Näyttää olevan jotkut jo melkein sitä luokkaa kun mullakin oli 80-luvulla, 2/3 linssistä oli poskella ja 1/3 silmän kohdalla :-)).
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #48 : 26.03.12 - klo:17:30 »

Varsinkin moniteholinssi vaatii jonkun verran kokoa kehykseltä. Noihin suht pieniin kehyksiin, jotka oli joku aika sitten muodissa, ei läheskään kaikkiin saanut moniteholinssiä mahtumaan. Nythän kehysten koot on taas kasvaneet. Näyttää olevan jotkut jo melkein sitä luokkaa kun mullakin oli 80-luvulla, 2/3 linssistä oli poskella ja 1/3 silmän kohdalla :-)).

Totta! Isot kehykset on tulossa muotiin, eli just 80-luku. Mä ihmettelinkin tässä välissä tätä pikkuruisten kehysten muotia, että kuinka noihin muka mahdutetaan monitehot...
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 26.03.12 - klo:17:48 »

Mä oon tehnyt tätä paljon, siis kantanut kehyksiä pöytään ja naamoille. :-)) Hassua tässä on se, että siinä ammatissa silmä "kalibroituu" niin, että, kun asiakas on tullut, mä tiesin heti, mikä hänelle sopii. Valkkasin sen ekana hyllystä ja tiesin, että tuo on paras.

Mut sit... asiakas haluaa sovitella useita vaihtoehtoja... joten näin on tehtävä (ammattimielessä), ja lopputulos - useimmiten - omaksi ihmeeksenikin - oli se eka kehys, jonka valkkasin hyllystä. :-))

Mutta toki voi ottaa mukaan oman makutuomarinkin. On se kehysten valkkaus semmoista "taidetta". [:-)]
Minä kun olen aina se "epäilevä Tuomas", pelkään, että laittavat minulle kaikkein kalleimmat kehykset ja sanovat, että nämä sopii, vaikkei sopisikaan. (Tiedän Sus, että Sinä et tehnyt niin, ja Sinuun luottaisin) Tuo kun Tiina sanoi, että otetaan kuva, ja saa itse katsoa mikä omasta mielestä sopii, on kyllä hyvä juttu.

Yksi ongelma on nyt se, että otanko sellaiset kehykset, kun nyt on muodissa olleet jo pitkään, vai onko otettava isot, joista en oikein vielä tykkää. Niihin täytyisi ensin silmä tottua, mutta vielä on niin paljon näitä pienempiä ihmisillä. Aika vaikeeta kehysten valkkaus  :-))
« Viimeksi muokattu: 26.03.12 - klo:17:51 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #50 : 26.03.12 - klo:18:04 »

Tuosta tuli mieleen, että tänään oli Lorellassa (isojen tyttöjen vaatekauppa Lahdessa) aika "huono" myyjä. Kovin innokkaasti hän esitteli ja sovitteli mulle takkeja, kun olin sellaista ostamassa, mutta kaikista takeista se myyjä löysi mun päällä jotain vikaa, joten ilman takkia läksin siitä kaupasta.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #51 : 26.03.12 - klo:18:15 »

Minä kun olen aina se "epäilevä Tuomas", pelkään, että laittavat minulle kaikkein kalleimmat kehykset ja sanovat, että nämä sopii, vaikkei sopisikaan. (Tiedän Sus, että Sinä et tehnyt niin, ja Sinuun luottaisin) Tuo kun Tiina sanoi, että otetaan kuva, ja saa itse katsoa mikä omasta mielestä sopii, on kyllä hyvä juttu.

Yksi ongelma on nyt se, että otanko sellaiset kehykset, kun nyt on muodissa olleet jo pitkään, vai onko otettava isot, joista en oikein vielä tykkää. Niihin täytyisi ensin silmä tottua, mutta vielä on niin paljon näitä pienempiä ihmisillä. Aika vaikeeta kehysten valkkaus  :-))

Ota siltä väliltä. [:-)] Ei ne jättikehykset mitenkään pikapikaa tuu markkinoille. Eikä kaikki semmoisia koskaan osta. Monitehoissa on kuitenkin parempi ottaa hieman suurempi kuin pikkuruinen.

Mutta siinä olet oikeassa, että tuommoisiakin myyjiä voi osua kohdalle. [:-(] Jotka kauppaavat kalleimpaa. (Ja siinä oot oikeassa, että mä en ollut sellainen [;-)] ). Yksilöitä kaikki tyynni tälläkin alalla. Ota makutuomari mukaan. Jos kaupataan kaikkein kalleimpia merkkikehyksiä, kysy olisiko edullisempaa mallistoa. Jos hinta huimaa päätä, vaihda kauppaa! Mäkin nimittäin kävin Spectsaversilla pari vuotta sitten, ja se "tarjous" oli semmoinen, että meinasin pyörtyä ja kopsauttaa pääni... Olin kai väärään aikaan liikenteessä...

On tää kanssa... uuh.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 26.03.12 - klo:18:16 »

Totta! Isot kehykset on tulossa muotiin, eli just 80-luku. Mä ihmettelinkin tässä välissä tätä pikkuruisten kehysten muotia, että kuinka noihin muka mahdutetaan monitehot...

Täällä ne ovat jo muodissa siis aika isot kehykset. Itse ostin klassikkomalliset monitehot instrusta. Kesällä oli kehystarjous 1 €. Loppujenlopuksi kakkuloille tuli hintaa n. 450:- sis. linssit naarmuuntumattomat, heijastamattomat + UV-suoja. En uskaltanut ottaa itsestään tummuvia kun en osaa edes aurinkolaseja käyttää, koen että maailma "mustuu" ne päässä. Nythän saa niitä aurinkolaseja jotka koplaavat mukavasti lasien päälle. Kun katsoo vanhoja kuvia niin oikein ihmettelee miten "iisiraiderit" sopikin aikoinaan naamaan [8-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #53 : 26.03.12 - klo:18:31 »

Syyskuussa muutamalla matkustajalla Amsterdamin kentällä ja KLM:n lentoemolla oli isot kehykset. Mulle tuli silloin aavistus, että kohta saisi kaivaa vanhat kehykset naftaliinista ja laitattaa niihin uudet linssit  [:-DD]

Eilen Idolsin yleisössä näkyvällä paikalla oli joku iso-rillinen likka.  [:´((]

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 26.03.12 - klo:18:35 »

Iltapäivää.  Käväsin minäkin keskustassa hakemassa kolmelle liput Tallinnaan päiväristeilylle Eckerön toimistosta a´10. Sitten poikkesin Stockalle ja sieltä jäi kevät-kesä-syyskesätakki mukaan. Eli tuli käynnille hintaa mutta kyllähän sitä joskus jotakin uutta pitää saada [:-)]
Keskustassa ei ollut juurikaan lunta, toista se on täällä "maalla" [:-(] Eipä tässä tämän kummempaa. Mukavaa maanantai-iltaa [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 26.03.12 - klo:18:40 »

Silmälaseista paperitaiteeseen. Ihania.
http://www.youtube.com/watch?v=v1KwsZtWXL0&feature=relmfu
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 26.03.12 - klo:19:02 »

Mä jatkan niistä isoista silmälaseista:

[:67]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #57 : 26.03.12 - klo:19:41 »

No joo, Kaijalla on kans ollu tollaset puoli naamaa peittävät lasit. Aika samansävyiset oli mullakin. Nyt sitä vaan ihmettelee miten noita ei silloin pidetty yhtään naurettavan näköisinä, kun nykyään ne näyttää tosi koomisilta. Muoti on ihmeellinen asia :-))!
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 26.03.12 - klo:19:43 »

No joo, Kaijalla on kans ollu tollaset puoli naamaa peittävät lasit. Aika samansävyiset oli mullakin.

Naama näytti hoikemmalta  [:-DD] noilla kauhistuksilla!

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 26.03.12 - klo:19:49 »

Tosi tyylikkäät  [:-)].

Käytiin tänään kaupunkikodissa. Siellä harakkapariskunta haki kovasti pesävärkkiä vaahteroista. Näin komian risun sai irti toinen heistä  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.