Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Valivaliketju (vanhaa en löytänyt edes haulla)  (Luettu 2593 kertaa)

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Valivaliketju (vanhaa en löytänyt edes haulla)
« Vastaus #30 : 03.11.06 - klo:19:24 »

Tuosta kylmäurticariasta en tiedä, mutta itselläni joskus nuorempana oli urticaria factitia, joka raa...vitutti... suunnattomasti, ja ihoon pystyi kirjoittamaan ja teksti kohosi ylöspäin ja turposi... Jälki hävisi ajallaan, n. puolen tunnin sisällä.

Se taipumus ainakin hävisi vanhemmiten... En muista kuinka kauan sitä riemua kesti... Tsemppiä Lisa!!! Antihistamiini saattaa helpottaa oireita. Toivottavasti Sinullakin on ohimenevää!  [:45]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #31 : 03.11.06 - klo:19:29 »

Ei oo ollu kauemmin, noin kuukaus sitten ja olihan mulla noita käsipaleltumia viime talvena. Ei tässä muuta, mutta kun oon aina ollut ulkoilma-ihminen,niin tässäkö palkkio?  Miks en suostunut muuttamaan sinne Nevadaan? No mikäs sielläkään,samaa skeidaa, yöllä kylmää ja päivällä lämmintä! [:-(]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 03.11.06 - klo:19:34 »

Yöllä saa olla lämpimässä peiton alla. Ei tarvi mennä ulos.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #33 : 03.11.06 - klo:19:39 »

Da daa, hyvä pointti! Testataan! [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 03.11.06 - klo:19:39 »

[:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #35 : 03.11.06 - klo:20:47 »

Mulle pukkas vaivaksi halkeilevat kantapäät. Olen rasvannut käsiäni, joissa on ihottumaa ja unohdin hoitaa kantapäitäni ja tänään ne ratkes haavoille. Nyt tuntuu kipiälle. Onkos teillä hyvää rohtoa tähän vaivaan. Itse hoitelen dermosilin exkstralla niitä nyt.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 03.11.06 - klo:21:27 »

Minulla on myös kuivat kantapäät, ja teen niin, että illalla suihkun jälkeen rasvaan hyvin ja laitan sukat yöksi jalkaan. Siten ne ainakin pehmenevät, eikä tunnu ihan niin kipeältä.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #37 : 03.11.06 - klo:21:52 »

Mulla iho reagoi herkästi, etenkin kylmässä viimassa ja tuulessa. Kun tulee ulkoilmasta sisälle alkaa kaula ja kasvot kihistä kutinaa,  usein myös reidet. Niihin nousee näppyjä, ja joskus turpoaa punaiseksi. En mä siihen mitää hoitoa käytä, se menee ohi jotai puolessa tunnissa. Ei se mulla ole yhtään vähentynyt yhtään iän myötä.

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #38 : 03.11.06 - klo:22:12 »

Kuiville kantapäille tummeli(jos sitä jostain vielä saa) on tosi hyvää eli sillä olen hoidellut koirieni tassujen kuivumisen..ja myöskin erikoisvoide mikä on tarkoitettu tassujen hoitoon,on hyvää omiin jalkoihinkin,sipaisen sitä omiin kantapäihini ja pehmeinä pysyvät... [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #39 : 04.11.06 - klo:07:12 »

Juu tummeli on tosi hyvää voidetta, näin sitä myynnissä "parempienkin" kauneusrasvojen vieressä "Kuljun navetalla". Sitä käytin ennen joka paikkaan mutta nyt olenkin sen unohtanut käytöstä. Ei muutakuin tummeliostoksille. Sitähän käytettiin ihan aurinkorasvanakin. Tänä aamuna tuntuu kuin on parempi olla varvasastuja, on ne niin pipit.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 04.11.06 - klo:08:29 »

Mitenhän lattialla istuminen vaikuttaa selkään ajan saatossa? Vauvasta vaariin jos tapana on. Katselen sherpoista kertovaa ohjelmaa TV1 ja siitä juolahti mieleen.
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #41 : 04.11.06 - klo:10:59 »

No se on ainakin tutkittu, että selästä näkee onko tapana istua tuolilla vai lattialla... mene tiedä kumpi sitten on terveellisempää selälle pitkän päälle. Kaikki luonnonkansat kun enimmäkseen kyyköttävät tai istuvat maassa, ja niillä harvoin on niin pitkälle edenneitä hartiakipuja kuin tuoli-istujilla...
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #42 : 04.11.06 - klo:11:10 »

Kyllä se on istumapaikallakin näköjään väliä, mut aika koukussa ne "luonnonkansat" istuvat. Muuten satulassa istuminenkin on aika rassaavaa selälle, sen takia lännensatula on parempi. Siinä on rennompi istua ja sitä silmällä pitäen se on suunniteltukin, kun lehmipojat tekee pitkää päivää ja suurimmaks osaks hevosen selässä.
No se siitä.
Mutta tosta kylmä-allergiasta, niin tosi hankala valokuvatakin pakkasessa. Mulla on kynsikkäät, mut silti on kömpelöö, voi fidsi! [:-(]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 06.11.06 - klo:10:01 »

Hehheeee.... Mun kysymykseni käsiteltiin (Ruoto Raatonen) Aamutohtorissa [KIPPIS] J-P Kouri suositteli tutkimusta ja magneettikuvausta [:-)] Tämä täytyy kertoa huomenna ttlääkärille!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #44 : 06.11.06 - klo:10:10 »

Minä kuulin kysymyksen ja ihan oikeesti tule tunne,että ei kai tämä ole pönttöystävä Marlen kysymys..jotenkin se ruotoraatonen viittasi sinuun... :-)) Ei kun magneettia sitten kinuamaan...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.074 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.