Iltapäivää Lapista! tulipahan käytyä kevään ekoissa pilkkikilpailuissa ja hieman epätavallisissa semmosissa. Oli meinaan epävirallinen maaottelu Venäjä - Suomi. Kuolajärvellä, rajan tuolla puolen. Meitä oli sallalaisia neljä neljän hengen porukkaa ja venäläisiä paikallisia ainakin saman verran jos ei enemmänkin, en laskenut. Kisattiin kaksi tuntia ensin neljän hengen joukkueilla ja kappalemäärät laskettiin, ahvenesta sai 10 pistettä, kiiskestä kolme ja siiasta 15 tai 20 en tarkkaan muista. Meidän pojat otti voiton jotain 233 pisteellä eli 23 ahvenella ja yhellä kiiskellä.
Se porukka johon minä kuuluin sai jotain 182 pistettä kun oli neljä kiiskeä. Mutta meidän porukan jäsen voitti pienimmän kalan diplomin. Mitään osanottomaksuja ei ollut, eikä palkintojakaan ollut muuta kuin kunniakirjat ja voittajaporukalle pilkkionget. Kun tämä kisa oli loppu, pidettiin vielä toinen kisa perään, siihen sai jokaisesta joukkueesta osallistua yksi. Tämän kisan voitti veli venäläinen, mutta kaks seuraavaa sijaa tuli meille. Aurinkoinen päivä oli, mutta aamulla pakkasta -24. Puolenpäivän maissa alkoi sataa lunta, auringon pilkahdellessa silloin tällöin. Mulla oli paksu kelluntahaalari päällä, ei palellu. Otin kuvia koko ajan.Ja pääsin minä itekin kuvaan yhen kerran
![Hymyilee [:-)]](http://mylly.hopto.me:8080/pkfoorumi/Smileys/Ponttola_1/2.gif)