Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 4.4.2012- kello keskiviikko -  (Luettu 726 kertaa)

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Vs: 4.4.2012- kello keskiviikko -
« Vastaus #15 : 04.04.12 - klo:10:48 »

Sää muuttui aamusta, nyt  [:45] [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 04.04.12 - klo:11:00 »

Talvisen lumista keskiviikkopäivää. [:-)] Sitä nimittäin on yön ja aamun aikana tullut lisää.

Aamulenkillä Verakin oli kun lumiukko kun kaikki lumi tarttui pieneen tarpojaan.

Minä olen kyllä vihainen noille mustiksille, kun pirrastavat aina kaikki auringonkukansiemenet pitkin sun poikin tienoota. Hakevat varmaan parempaa syömistä. No. kohta saavat hakea luonnosta ruokansa.

Hauska sanonta tämä pirrastavat, ikinä en ole kuullut :-))

Harmi kun Anniinan tauti ei ota lähteäkseen. Paranemis toivotukset  [:1] Toivotaan, että lääkäri käynniltä saat muutakin kun sen sairaslomatodistuksen ja lämmintä kättä [:72]

Hyvää tätä päivää pöntölle! [:-)]
« Viimeksi muokattu: 04.04.12 - klo:11:45 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #17 : 04.04.12 - klo:11:44 »

Pirrastaa on ihan yleinen sanonta meillä päin  :-))

Minä olen kyllä vihainen noille mustiksille, kun pirrastavat aina kaikki auringonkukansiemenet pitkin sun poikin tienoota. Hakevat varmaan parempaa syömistä. No. kohta saavat hakea luonnosta ruokansa.

Mä annan mustiksille aina rusinoita, ja omenanpaloja myös. Ehkä se auttaa, koska en ole koskaan huomannut, että levittelisivät siemeniä pitkin pihaa. [:-)]
Noista rusinoista on monta kertaa tehnyt mieleni kysyä, että kun aina sanotaan, että linuille ei saa antaa makeaa, niin rusinat ovat kyllä aika makeita, vai mitä makeutta tuo kielto tarkoittaa?
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 04.04.12 - klo:11:50 »

Huomenta.

Niin kaunis on maa, niin korkea taivas...  Ihana ilma ulkona.  [:-)]
Eilen käytiin Jyväskylässä.  Oli mainion näköistä, kun matkalla näkyi jopa pälviä teiden varsilla.  Mitä etelään päin mentiin, sitä enemmän oli satanut lunta.  Perillä oli kuin joulumaassa.  :-))
Nyt kun Picasa muuttui, niin kuvien laitto on vielä hakusessa.  Taas huomaan, miten järki ei pelaa.  [:8]
Kaikille sairaille paranemista.
Kivaa päivää kaikille.  [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 04.04.12 - klo:12:11 »

Kiitos toivotuksista  [:-)]
Lääkäristä tulin juuri. Tulehdusarvo oli koholla ja epäili keuhkoputkentulehdusta. Sain antibioottikuurin ja kunnon yskänlääkettä puoli litraa  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #20 : 04.04.12 - klo:12:16 »

Pirrastaa on ihan yleinen sanonta meillä päin  :-))
Mä annan mustiksille aina rusinoita, ja omenanpaloja myös. Ehkä se auttaa, koska en ole koskaan huomannut, että levittelisivät siemeniä pitkin pihaa. [:-)]
Noista rusinoista on monta kertaa tehnyt mieleni kysyä, että kun aina sanotaan, että linuille ei saa antaa makeaa, niin rusinat ovat kyllä aika makeita, vai mitä makeutta tuo kielto tarkoittaa?

Apuuva! Nyt en tiiä minäkään! Tuota en oo ajatellutkaan. Äsken ehdin lukaista, että esim. undulaateille voi "herkkuna" antaa rusinaa, varoitus oli vaan, että se on lihottavaa... Siis häkkilinnulle... [:-I] Rusina sisältää paljon energiaa kyllä ja on makeaa. Kukahan osaisi nyt vastata...?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #21 : 04.04.12 - klo:12:19 »

Apuuva! Nyt en tiiä minäkään! Tuota en oo ajatellutkaan. Äsken ehdin lukaista, että esim. undulaateille voi "herkkuna" antaa rusinaa, varoitus oli vaan, että se on lihottavaa... Siis häkkilinnulle... [:-I] Rusina sisältää paljon energiaa kyllä ja on makeaa. Kukahan osaisi nyt vastata...?

Wikipedia:

Yleisimmät linnunruoat

Ruokintapaikalla voidaan tarjota talipalloja (muoviverkko irrotettuna), sianihraa eli läskiä, erilaisia siemeniä (kuten kauraa, auringonkukansiemeniä, murskattua maapähkinää, hampunsiemeniä tai rypsinsiemeniä), omenoita, rusinoita tai marjoja. Linnuille ei pidä tarjota pilaantunutta, suolaista, vettynyttä tai jauhemaista ruokaa.

-rusina on tossa listassa kyllä
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #22 : 04.04.12 - klo:12:20 »

Siispä annamme rusinoita  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #23 : 04.04.12 - klo:12:21 »

Siispä annamme rusinoita  :-))

Vissiin niin voi tehdä. Huoh. Ehdin jo pelästyä. :-))
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 04.04.12 - klo:12:22 »

Hyvä, että sait apua, Anniina. [:-)]  Nyt kiltisti parantelet ittees, ettei tule keuhkokuume.

Sain Picasan toimimaan. [:-)]

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #25 : 04.04.12 - klo:12:30 »

Vau Kaarin [:-)]  niin kauniin puhtaan valkoiset kuvat ja keväisentalviset :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 04.04.12 - klo:12:54 »

Mielenaurinkoista kellokerstaita.  [:-)]

Kaija, sittenhän me ollaan melekeen sukua.
Paitsi, että multa puuttuu sen lisäks vielä
turpavärkistä kokonaan se etteinen.  :-))

Anniinalle ja Otsolle parempaa vointia.  [:-)]

Jossakin on takatalavi. Täällä mittää saja.  [:-I]

Positiivarit

TENAVAT TERÄVINÄ

Iida seisoo jalat harallaan ja asettaa
ne juuri samalla tavalla. "Kato äiti,
minun jalat on sympaattisesti...!"
-Heikki

Minun jalat tuskin ossais olla kovin
sympaattisesti, vaikka kuinka yrittä-
sin. Sen verran eri paria ovat.
 :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #27 : 04.04.12 - klo:13:13 »

Ihan mukava haastattelu. Kuvaaja oli mukana ja se yritti saada meistä kuvia, joissa ei näy lunta...  [:-DD]
Aika luonnottomia poseerauksia. Pasilla kamera ojossa ja mulla kiikarit.
Saa nähdä, millainen jutusta tulee!

Kävin Valion kaupassa ja nyt tapan hetken aikaa pukuhuoneessa ennen kuin leimaan itseni sisälle. Kikk.näyttäjän poika itkee aina, jos tulee ylitöitä...

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 04.04.12 - klo:13:18 »

Täällä mietiskelen että mitähän taas pitää ottaa matkaan kun huomenissa "reissuun" taas olen lähdössä.No,pitää jotakin heittää normivaatetta ja sit ehkäpä jotain niisanotusti parempaa(ihan kun multa semmosia löytyisi).No kahtella sitä aina voip  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 04.04.12 - klo:13:41 »

Kaarinilta kivoja kuvia  [:-)]
Kiitos kaikille toivotuksista  [:-)]

Kaijan ja Pasin haastattelu olis kiva nähdä, skannaatte sen sitten tänne näkyville  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.101 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.