Taas kohtalo järjesti mulle sen... perhostoukan. Eteisen ikkunalasien välissä, jäänyt kiinni hämähäkinseittiin ja siellä se kiemurteli. Nyt se on lasipurkissa... Mitä mä syötän sille? Pena ku ilmestyi, mulla sattui oleen maljakossa koivua ja pihlajaa, oksia, ja niissä oli just pienet lehdet, joskus pääsiäisen aikaan vai milloin se oli. Nooh, kai mä jotakin keksin, jotaki vihreää. Pitää ottaa valokuva, Mali voi sitten määrittää rodun ja kirjoittaa ruokalistan.
No nokkosta, vuohenputkee.
Joo, niitähän ulkona jo kasvaakin, heinääkin. Eri lajit vaan syö vissiin vähän eri sapuskoi. Pistin sinne alkajaisiksi kaalia ja tuorekurkun kuorta. Penan kohdalla mietin tuorekurkkua, ni Mali sanoi, että siitä saattaa Penalle tulla ripuli, niin märkää on.
Mulla sattui silloin olla maljakossa just sitä lajia oksia, ja niissä hiirenkorvia, mitä sumukehnäyökkönen syö.
Nyt hää nukkuu, selkeesti vetelee sikeitä.
Kun sain hämähäkinseitistä irroitettua ja vähän yritin poistaa sitä seittiä ympäriltäkin. Mun intu sanoo, että hää koteloituu piakkoin... perästä tuli nimittäin semmosta rihmaa, hänestä ittestään siis...
Voi ei, taas musta tulee äiti...