Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 25.4.2012  (Luettu 623 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Keskiviikko 25.4.2012
« Vastaus #30 : 25.04.12 - klo:14:09 »

Hienoja kuvia Mesikseltä ja Tiinalta  [:-)]

Olisko Tiinan kuvassa kivitasku?
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #31 : 25.04.12 - klo:14:24 »

Kivitaskupa hyvinkin. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 25.04.12 - klo:14:54 »

Onko kivitasku harvinaistunut? En ole vuosikymmeniin nähnyt. Nuorena ollessa näillä seuduin joka kesä pesi kivitasku sähköpylvään juuren kivikasassa, katseltiin, kun mentiin uimaan Iijokeen  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 25.04.12 - klo:14:58 »

Onko kivitasku harvinaistunut? En ole vuosikymmeniin nähnyt. Nuorena ollessa näillä seuduin joka kesä pesi kivitasku sähköpylvään juuren kivikasassa, katseltiin, kun mentiin uimaan Iijokeen  [:-)]

Kyllä kivitaskukanta on harvinaistunut kuten tästä linkistä voi todeta.
http://www.luontoportti.com/suomi/fi/linnut/kivitasku

Levinneisyyskartta:
http://atlas3.lintuatlas.fi/tulokset/laji/Kivitasku
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #34 : 25.04.12 - klo:15:11 »

Telkkisellä remppa jatkuu, tsempit! [:-)]

Marleenan laittama lasten juttu hauska! :-))

Mesikseltä kauniita kuvia! [:-)]

Tiinalta hienot kuvat lenkiltä! [:-)]

Kaarinille Hyvistä kuulumisista! [:5]

Iltapäivää jälleen! [:-)]
Meinaa alkaa aurinkoinen paistamaan, mutta ei ihan. Aikas tyyntä on kanssa.
Mittarissa nyt +8,9 astetta.

Iltapäivää jo mennään ja alkaiskohan vielä johonkin vai meniskö vielä hetkeksi pihailemaan. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 25.04.12 - klo:15:19 »

Jahhas, jokohan sitä kohta kotiin lähtisi. Otso pitä koukata hoidosta mennessä.
Onpahan tullut tänään töitä tehtyäkin. Kirjoitin palautetta yhdestä raportista ja tein yhdet nettisivut, joiden kanssa onkin sitten ongelmia. Ne näkyy ihan normaaleina ja nätteinä mozillalla, mutta chromella ja ie:llä ne näyttää ihan hölmöiltä. Tekstitkin menee yli reunojen. Pitää huomenna yrittää perehtyä, että mistä tuo oikein johtuu.

Kotona kiireellä ruuanlaitoon ja sen jälkeen Otson kanssa passikuvaan  :-))
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 25.04.12 - klo:15:20 »

Tiina, kiitos linkeistä! Oikein arvelin, että taantunut on kivitaskun esiintyminen ainakin näissä maisemissa.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #37 : 25.04.12 - klo:15:24 »

Terkkusii sairaalasta. [:-)]

Ennen sairaalasta pääs lähtemään puolen päivän jälkeen.  Nyt melkein ajettiin pois.  
Ennen kahdeksaa tuotiin aamupala, siinä syömingit.  
Kahdesta vuorokaudesta laskutetaan, vaik en ehtinyt olla sairaalassa edes vuorokauttakaan. [:-/]
Kaikki on ennallaan.  Kahden vuoden päästä on seuraava kontrolli.
Mennen tullen näin sähkölangalla istuvan haarapääskysen.  [:-)]  Muutenkin lenteli pelloilla kaikenlaisia lintuja.
Kyllä maalla ois mukavaa.  [:-)]

Nukuttaa ja kahvituttaa.
Pirtsakkaa päivää kaikille.  [:-)] [:-)]

Samoin kävi minulle kun kävin vaivaisenluun leikkauksen hoitotyrimis korjauksessa. Kahdesta laskuttivat. Mutta kun ei minulla ollut mitään kiirettä kotiin niin kylmästi sanoin hoitsuille että "jos nyt välttämättä tarviitte tään vuoteen niin menen tuonne oleskelutilaan odottamaan lounasta. En viitsi kotiin lähteä laittamaan ruokaa." Olin nimittäin tullut vasta viiden aikoihin edellisiltana sisäänkin.
Vähän katsoivat hitaasti, mutta ruoka tuli sinne ja sit sen myöskin nautiskelin. Pyysin vielä kahvin jälkkäriksi  [:-DD]
Siis ihan pirruuttani päätin noin toimia. Taidan olla siellä kohta legenda  [:-DDD]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 25.04.12 - klo:15:52 »

[:-DD] -murulle-
Oikein teit, kun jäit syömään. :-)) 
Vaikka ensin sanoin jääväni syömään, niin peruin.  Ilmapiiri oli jotenkin painostava, niin läksin nostelee.

Täällä aurinkoinen moikkailee. 
Yöunet jäi kolmeen tuntiin, niin otin pienet nokkikset.  Nyt on päiväkahvin aika.  Mitään herkkua ei kylläkään ole sen kanssa.   [:-(]

Nättiä kevät kuvia olette laittaneet. 
Mainio toi "Pikkuvarpunen jo pesii" kuva.  :-))
Mä tykkään nuista mollukoista oksissa. 
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #39 : 25.04.12 - klo:17:12 »

Iltapäivähuomenta!  [:-)]
Heräsin noin 7 tunnin unien jälkeen aika väsyksissä, mutta mieli teki kahvia ja tupakkaa ja pönttöily-hetkeä ennen suihkuun menoa ja Pasin tuloa!
Ensi yön pitäisi kaiken järjen mukaan olla hiukan kevyempi, jos aikataulut ovat suunnilleen pitäneet kutinsa ja ovat päässeet valmistamaan lisää tuotteita. No, ei se ainakaan yhtä hurja voi olla kuin 3 edellistä. Koputan maalaamatonta puuta!  [:-DD]

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 25.04.12 - klo:17:24 »

Eipä mulla kummosempia tälle (valivali) päivälle: laitoin tummat eli mustat asusteet koneeseen: arvatkaa, oliko yhteen taskuun jäänyt nessu  [:-/] siellä ne nyt pyörii kuivausrummussa, lähteeköhän valkoiset nyppylät pois.. Viimeisenä laitoin pesuun mustan hupparin, jota en tarkastanut, muka kiireessä, että tuokin vielä sinne konneeseen..
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #41 : 25.04.12 - klo:17:27 »

Eipä mulla kummosempia tälle (valivali) päivälle: laitoin tummat eli mustat asusteet koneeseen: arvatkaa, oliko yhteen taskuun jäänyt nessu  [:-/] siellä ne nyt pyörii kuivausrummussa, lähteeköhän valkoiset nyppylät pois.. Viimeisenä laitoin pesuun mustan hupparin, jota en tarkastanut, muka kiireessä, että tuokin vielä sinne konneeseen..

Mä tarkistan AINA kaikki taskut, kun mulla usein niitä nessuja on taskussa. Silti joskus pääsee käymään vahinko  [:-/]
Onneksi kuivausrumpu osaa aika hyvin hoitaa sotkun!
Muoks! Kerran olen pessyt ja kuivannut pikkarit pikkuhousunsuojan kanssa. Siitä tuli ihan puhdas; olisi voinut käyttää uudestaan!  [:-DD]

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 25.04.12 - klo:17:31 »

Tuo on semmoinen vahinko, jota en sois kenellekään.  
Onkohan olemassa mitään vippaskonstia, jolla noi nessun kappaleet sais helposti pois vaatteista?
Auttaisko huuhteluaine ja imurointi?  Entäs vaateteippi, tai se jännä vaateharja?
Mulla on muistaakseni kerran eläissäni jäänyt nenäliina pitkiksien taskuun.  Voi sitä moskien määrää, jota siitä tuli.  En muista, miten niistä pääsin eroon.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 25.04.12 - klo:18:14 »

Voi Vilukko, miten kävi. Itselläkin joskus jäänyt paperinenäliina taskuun pesun ajaksi  [:-/]

Näin viime yönä unta, tai se oli jo aamupuolta. Olin kiipeämässä liukasta mäkeä ylöspäin. Minua sattui vasempaan jalkaan ihan hirveästi. Tuntui, että ihan varpaat vääntyivät jalan alle, enkä meinannut millään päästä eteenpäin. Heräsin hirveään suonenvetoon. Nousin sitten ylös ottamaan krampitonin ja laitoin villasukat jalkaani. Kello oli kuusi, joten tunniksi vielä nukahdin. On se vaan niin tuskallista.

Kiitokset kuviani kommentoineille  [:-)]. Pajut ovat tosi kauniita. Kimalaiset pörräsivät niissä tänään.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #44 : 25.04.12 - klo:18:59 »

Nättei kuvii Mesikseltä ja Tiinalta  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sivu luotiin 0.193 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.