Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 26.4.2012  (Luettu 823 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Torstai 26.4.2012
« Vastaus #30 : 26.04.12 - klo:11:52 »

Joku tuolla linkkini keskusteluketjussa vastasi laittamalla tämän linkin: http://pertinkuvat.1g.fi/kuvat/LINTUJA/Albiino-sinisorsa-26306.jpg

Puhuu albiinosta sinisorsasta... En nyt kyllä tiedä onko Kotkan sorsalla punaiset silmät. Albiinosta kaikki puhuvat. Minäkin oon sen nähnyt, mutta silmien väriä en muista.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 26.04.12 - klo:11:56 »

Joskus oon aatellut talvella pakastaa lumipalloja, ja jääpuikkoja. Ne ois makee vetää esille juhannuksena, vaikka herkkuina pöytään tarjolle, puikot viilentämään cocktail-laseja jne. En oo vielä toteuttanu... [:-DD]

:-)) meillä on liian myöhäinen sytytys.  [:-DD]

Kiitos Tiina ja Sus.
Se sorsa oli normaalin ukkosorsan näköinen, mutta vaaleempi väritykseltään.  Aivan hyvin huoma sen toisella puolella olevan tumman osan.
Lammella oli porukkaa sitä ihastelemassa.  Oisko peloissaan ollut varovainen liikkeissään ja lensi sit pois.  [:-I]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 26.04.12 - klo:11:59 »

Joku tuolla linkkini keskusteluketjussa vastasi laittamalla tämän linkin: http://pertinkuvat.1g.fi/kuvat/LINTUJA/Albiino-sinisorsa-26306.jpg

Puhuu albiinosta sinisorsasta... En nyt kyllä tiedä onko Kotkan sorsalla punaiset silmät. Albiinosta kaikki puhuvat. Minäkin oon sen nähnyt, mutta silmien väriä en muista.
Jo on nätti!

Anteeksi, kun käytin sanaa albino.  Noi on niitä mun sanakukkasia.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 26.04.12 - klo:12:00 »

Mun mielestä tuokaan ei ole albiino, koska sillä on selvästi musta silmä ja oranssinkeltainen nokka.

Kaarinin näkemä sorsa vois olla joku värivikainen, leukistinen. Niitä on just sinisorsissa paljon.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 26.04.12 - klo:12:05 »

Piti ihan tarkistaa toi leukistinen, kun on uusi sana mulle.
Voimakas värivika siinä sorsassa varmaan oli.
Tiiä, vaikka tulee uudestaan lammelle perustamaan perhettä.  [:-)]
Kiitos Tiina leukistista.   [:-)] [KIPPIS]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #35 : 26.04.12 - klo:12:12 »

Minkähän värinen on aidolla albiinolla tuo nokka? (oliskos sit punertava sekin)Tosin en ole nähnyt tuota Kotkankaan valkeista.
Katsoin googlehaulla mutta kaikilla "albiinoilla" siellä oli keltainen nokka.

Huomenta!  [:-)]
Ei oo päivät veljiä keskenään, eilen ihana lämmin kevätpäivä ja nyt sataa ihan mahdottomasti.
Liikkeelle on kuitenkin lähdettävä koska klo 9 pitäis olla työkkärissä. Sitten kirjastoon ja kauhiasti muitakin asioita olis hoidettavana.

Mutta eiks oo hyvä että on vaihtelua. Ei ehdi kyllästyä   [:-)]

Satelee meilläkin. Paitsi ettei juuri nyt. Aamusella kävin Matkahuollosta ostamassa bussilipun. Kun luulin ettei eläkeläisalennusta saisi bussista suoraan ostaessa. Vaan saahan sen sieltäkin.
Yhtään ette osaa arvata miksi tuollaisen piletin ostin  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 26.04.12 - klo:12:21 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 26.04.12 - klo:12:16 »

Aito albiinolla on kai sellainen ns. lihanvärinen nokka. Semmonen vähän harmaanvaaleanpunertava.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #37 : 26.04.12 - klo:12:22 »

Ja jalatkin varmaan sitten samaa väriä. Mutta onkos niitä sitten ollenkaan aitoja?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 26.04.12 - klo:12:33 »

R.I.P. Toukka

Se kuoli. [:-(] Mä vähän epäilinkin sen elinvoimaisuutta, kun oli siinä hämähäkinseitissä kärvistellyt. Enkä mä saanut sitä seittiä pois sen ympäriltä, oli niin kiinni "ihossa".  [:-(] Saattoihin sitä olla vaikka suussakin, en kertaakaan nähnyt toukan syövän, eilen se ei enää juuri liikkunutkaan. Pikkasen käpertyi, kun sitä kosketti. Näin kävi.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #39 : 26.04.12 - klo:12:34 »

Jännä tuo albiinosorsajutska...
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 26.04.12 - klo:12:47 »

Nyt pitäisi käydä katsomassa onko mustkurkku-uikku tullut tohon lähitätäkköön ja sitte vielä kauppareissu pikapikaa ja sit vois loppuja pakkailla....
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #41 : 26.04.12 - klo:12:51 »

Olettekos te Muru ja Punis jonnekin lähdössä, kun toinen ostelee linkkulippuja ja toinen pakkailee :-O :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 26.04.12 - klo:12:56 »

R.I.P. Toukka

Se kuoli. [:-(] Mä vähän epäilinkin sen elinvoimaisuutta, kun oli siinä hämähäkinseitissä kärvistellyt. Enkä mä saanut sitä seittiä pois sen ympäriltä, oli niin kiinni "ihossa".  [:-(] Saattoihin sitä olla vaikka suussakin, en kertaakaan nähnyt toukan syövän, eilen se ei enää juuri liikkunutkaan. Pikkasen käpertyi, kun sitä kosketti. Näin kävi.

VOi  [:-(]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 26.04.12 - klo:13:06 »

Tämä on ainoa minun kohdalle tullut albiino-lintu:
http://www.uutisvuoksi.fi/Teemat---Luonto/2011/06/04/Korvenkyl%C3%A4ss%C3%A4+taisi+tipahtaa+r%C3%A4k%C3%A4tin+pes%C3%A4st%C3%A4+albiinopoikanen/2011511340621/58

Tai eihän se minun eteeni tupsahtanut, mutta kuvasta sitä hyvin vahvasti albiinoksi epäilin, koska isommassa kuvassa erottui punainen silmä hyvin.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #44 : 26.04.12 - klo:13:52 »

Torstaipäivää..poraus on ohi ja voi elää tämän loppupäivän lähes normaalia elämää. Mitä nyt pahvimatojen ja risojen seinien kanssa voi [:-)]

Marleenan jutustelu "kurjista"  [:-)] taas huvitti kovin.

Linturetkelle lähtijöille mukavaa yhdessä oloa ja hyviä haviksia [:72]

Tässä video Lahden valkoisesta sorsasta.

http://www.youtube.com/watch?v=ESE7zyjiYGQ
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.165 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.