Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 28.4.2012 - lauantai  (Luettu 543 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 28.4.2012 - lauantai
« Vastaus #15 : 28.04.12 - klo:11:58 »

Katsoitteko eilen Ihmeiden tekijä-ohjelman?
Siinä oli tietoa miten paljon turhia ja suuria annoksia lääkkeitä syötetään ihmisille.  [:-/]
Toi tuli mieleeni telkkisen viestin sisällöstä.  Toivon parasta mahdollista vointia äidillesi.
Jos tarkoitit inhimillinen tekijä, niin katsoin. Siinä ohjelmassa ainakin keskusteltiin lääkeannoksista. Kovasti kummastelin sitä, että joku parkinsonin lääke aiheuttaa peliriippuvuutta.

Janin kuva hieno.

Telkkisen äidille toipumista ja hyvää oloa. Ja Telkkiselle jaksuja.

Marleenan lastenjuttu oli jotenkin niin ihana. Lapset eivät kasva äidin vatsassa, vaan sydämessä  [:-)]. Taidatkos sen selkeämmin sanoa?

Susulaan oikein mukavaa oloa kaikkien kissojensa kanssa  [:-)].

Kaikille mukavaa lauantaipäivää!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #16 : 28.04.12 - klo:12:00 »

Katsoitteko eilen Ihmeiden tekijä-ohjelman?
Siinä oli tietoa miten paljon turhia ja suuria annoksia lääkkeitä syötetään ihmisille.  [:-/]
Toi tuli mieleeni telkkisen viestin sisällöstä.  Toivon parasta mahdollista vointia äidillesi.

Tarkoitat varmaan Kaarin Inhimillinen tekijä vai? en tosin katsonut kun unohdin ko. ohjelman tulon.
Minun äitini syö erittäin vähän lääkkeitä. Viikolla oli ottanut Heinix allergia lääkkeen ja oli niin voimaton
kun olla voi. Seuraavana päivänä ei ottanut lääkettä, olo oli aivan erilainen.
Epäilen äitini vaivojen syyksi ihan sairautta...mutta kun hän ei halua lääkäriin enkä nyt vielä näe tarpeelliseksi
häntä sinne pakottaa.

Kiitos Mesis ja Kaarin toivotuksistanne...kohta lähden äidin luo katsomaan mikä siellä on tilanne.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 28.04.12 - klo:12:06 »

Inhimillinen tekijä-ohjelma tuli illalla.
En kahtonu, mutta Areenasta meinasin kahtoo. Viime pyhänä tuli
Tosi tarina-ohjelma  farmaseutista joka teki yhteistyötä vanhainkotien
kanssa ja vähensivät vanhuksilta liikoja lääkkeitä pois ja heti ne
virkistyivät. Kannattaa kahtoo. Tässä linkki siihen 

http://areena.yle.fi/ohjelma/4928

Rupesin miettimään omia lääkkeitäni. Mulla on 3 verenpainelääkettä.
Mittasin yks päivä verenpaineen. Oli 106/67   :-O  Tuli mieleen, että
ehkä pitäis vähentää,  tai pienentää annosta, kun on painoo tippunu.
Ei ehkä tarvihe ennää niin isoja annoksia. Nyt pitäis mitata niitä paineita
ja laittaa ylös, että ossaavat muuttaa lääkitystä. Oon minä kolme muuta
lääkettä karsinu ite pois ja elo ja olo on muuttunu huomattavasti. Ei ne
tykkää, jos ite muuttelee omin päin. Vaan minkäs minulle voivat. Pakot-
tammaan eivät pysty. Loppujen lopuks kaikki on vappaaehtosta. [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #18 : 28.04.12 - klo:12:09 »

Kiitti Marleena vinkistä ja linkistä. Täytyykin katsoa ohjelma nyt jälkeenpäin.

Kyllä me itse tosiaan päätämme mitä troppeja suusta siisään laitamme.
Nämä vanhukset ovat sitä ikäpolvea,esim. äitinikin, että uskovat sokeesti siihen mitä "tohtori" sanoo,
eikä muita vaihtoehtoja ole.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 28.04.12 - klo:12:26 »

Hyvä, kun oikaisette nuita mun virheitä.  Inhimillinen tekijä -ohjelmaa tarkoitin.  [:-DD]

Marleena, sun yläpaine on tosi alhainen.  Syytä on todellakin jutella lekurin kanssa annoksen pienentämisestä.
Mulla menee Losartan 50mg, josta otan 3/4 osan aamuisin. 
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #20 : 28.04.12 - klo:12:37 »

Syön täällä jouluruokaa. On mitä-pakastimesta-löytyy-päivät, eli sieltä löytyi karjalanpaistia ja lanttulaatikkoa. On siellä yksi imelletty perunalaatikkokin vielä (nam). :-))

Tuo telkkisen tosca-kakku kuulostaa kyllä niin namilta, että on ihan pakko tehdä! Minunkin äitini rakastaa tosca-kakkua, joten voisi viedä vähän hänellekin. Oletko telkkinen laittanut sinun reseptiä tänne pönttölään? Kävin tsekkaas reseptiosiosta, mutta en löytänyt...

Marleenan yläpaine on kyll minusta jo melkein liian matala... ? Vai? Itse tarkistuttaisin lääkkeet kyllä. [:-)]

Nonni, nyt syön ja sit alan valmistautua niihin kissanpäiviin. [:-DD] (Lue: merkitsen polut ja kulkureitit, kartanoni parketin jätän kyllä kiilloittamatta, siinähän liukastuis jo kissatkin, jos sen teen... [:-DD] )
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 28.04.12 - klo:12:38 »

Juu. Oon ihmetelly pitemmän aikaa, kun on sormet ja varpaat aina jäässä.
 [:-I]

Mittasin pari kertaa. 99/62  ja 100/61. Tekis mieli puolittaa yks lääke huomenaamuna.
Niin, jos satun kehtaamaan herätä...   [:-I]
« Viimeksi muokattu: 28.04.12 - klo:12:58 kirjoittanut Marleena »
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 28.04.12 - klo:13:26 »

Liputuspäivänä, kuten eilen, kun katsoo meidän kaupunkikodin parvekkeenovesta, näkymä on tällainen. Tykkään  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #23 : 28.04.12 - klo:15:42 »

Iltapäivää jälleen! [:-)]
Pilvistä ja tosi kovaa tuulta on ollut nyt, mutta hieman aurinkokin pilkahdellut.
Mittarissa nyt +11,0 astetta.

Kohta mentävä laittamaan ruokaa ja tutut lauantain kuviot tässä iltamassa. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 28.04.12 - klo:17:03 »

Hyvä, kun oikaisette nuita mun virheitä.  Inhimillinen tekijä -ohjelmaa tarkoitin.   

Eikös telkassa ole myös joku Ihmeiden tekijä sarjakin..muistelen nähneeni tällaisen nimen.
En tosin ole tietoinen ohjelmasta sen enempää.

Äiti oli ihan kunnossa..joku nokkosrokko ilmeisesti oli yön aikana tullut jostain valmiista kastikkeesta mitä
veli oli hänelle vienyt. En muuta selitystä keksi. Allerginen hän on ollut kaiken ikänsä ja periyttänyt näitä
juttuja minullekin.

Toscapiirakka oli taas niin hyvää vaikka itse kehunkin...tässä Sus  sulle ohje minkä mukaan sitä teen.
Tulee pellillinen tästä annoksesta, mutta meillä se menee kun kuumille kiville. Syöjiä riittää, naapurit saavat osansa.   http://tiinati.vuodatus.net/blog/784641

Mesiksen ikkuna näkymä on minunkin mieleeni [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 28.04.12 - klo:17:38 »

Hyvä, että Telkkisen äidissä ei ollut mitään sen vakavampaa.

Mutta voi AAAPUVAAAA!!!! Värjäsin tukkani. Ostin sellaista Garnier Nutrisse-väriä. Siitä piti tulla sellaista keskivaaleaa. Nyt minulla on tosi tumma tukka. Paljon tummempi kuin minulla oli aiemmin. En kyllä kehtaa naamaani näyttää missään. Toivottavasti minun kampaajani ottaa maanantaina vastaan, sillä aion kyllä ottaa uuden värin, sillä tämä on KAMALA!!! Tai onhan tämä ihan hieno väri, mutta kun halusin vaaleampaa. Siis paljon vaaleampaa. Kaiken tein prikulleen ohjeen mukaan, että ei ole siitäkään kiinni. Siinä paketin kyljessä kun on aina ne kuvat, minkälainen on ennen ja jälkeen värjäyksen, niin siinä väri aina vaaleni. Mitä tässä on voinut tapahtua? Onko mennyt väärää väriainetta laatikkoon? Minä KÄRSIN!!!   [:-(] [:´((]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #26 : 28.04.12 - klo:17:48 »

Moikkelis Lapista! Poikkeuksellisesti töissä myös lauantaina, puoli päivää.
Hyvä ettei telkkisen äidillä vakavampaa, vanhoilla kyllä pienikin poikkeus ruuassa aiheuttaa reaktioita.
Mesis, sattuipa ikävä vapputukka sulle... mulla kävi kerran niin, että kampaaja laittoi muka korpinmustaa, niin tulikin ihan violetti! Hyi ku olin räikeä... mutta pakko oli mennä töihin vielä. Nyt olenkin tyytynyt vain kevytsävyttämään ja itse... niin näen mikä tulee. Nyt pitäs just vappuaattona värjätä... saapas näkee.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 28.04.12 - klo:17:52 »

Olispa isäntä riemastunut, jos minulle olisi tullut violetti tukka  [:-DD] Tosin "riemastuu" kyllä tästäkin  :-))
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #28 : 28.04.12 - klo:18:28 »

Tulikin oikein kunnon "herätys" taas elämään. Nyt etsitään kiireellä kahdelle kissalle väliaikaista kotia, toivottavasti vain väliaikaista, toivottavasti omistaja vielä toipuu.
Pakko tehdä jotain ja niin pesin kasvihuoneen ja laitoin tynnyriin vettä lämpiämään, jos saisi sinne jotain täältä sisältä.. on ahasta.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #29 : 28.04.12 - klo:18:41 »

Mesis..vapputukkahan voi olla ihan minkä värinen tahansa :-)) Kyllä sun kampaajas saa hiuksesi ihan sellaiseksi kun toivot. Koeta kestää [:30]
Mun kampaaja(ystäväni) sanoi ettei ikinä voi varmasti tietää miten hiukset värjäytyvät. Riippuu aikaisemmista käsittelyistä ja hiusten kunnosta. Jos on vaikka 3 asiakasta ja kaikille laitetaan sama väri, ei voi taata, että se kaikilla värjäytyy samanväriseksi. Sentakia hän laittaa aina valmiin värin joukkoon jotain muuta väriä ettei tule
rajuja ylläreitä.

Toivottavasti kissat mistä Iipa huolta kantaa löytävät kodin väliaikaiseen oloon ja jos tarve vaatii, lopullisenkin. [:72]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.059 sekunnissa. 19 kyselyä tietokannasta.