Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 8.5.2012  (Luettu 490 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Tiistai 8.5.2012
« Vastaus #30 : 08.05.12 - klo:13:43 »

Etsi kuvasta kolme taistelevaa lintua... [:-I] :-))

Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #31 : 08.05.12 - klo:14:20 »

Löyty  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #32 : 08.05.12 - klo:15:59 »

Lintuja löytyi, ei kuitenkaan taistelevia metsoja.  [:-DD]
Pihatöitä harrastettu ja kotonakin vielä pesin terassin lattian. Oli talven jäljiltä mustana noesta. Saas nähdä jaksanko huomenna enää haravaa heiluttaa, puuhaa kyllä riittäis.
Nyt rupeen oleen vaan.  :-))
Kirjattu

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #33 : 08.05.12 - klo:16:07 »

Nyt rupeen oleen vaan.  :-))

Niin minäkin  [:-)]
Haravaa on täälläkin heiluteltu ja takapiha on kondiksessa vain
puutarhakalusteita odottaen  [:-)]
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Sus

• Vieras
« Vastaus #34 : 08.05.12 - klo:16:13 »

No hyvä ku linnut löyty, parempaa kuvaa en kerinny saamaan, meininki oli melko melkoinen. :-)) Onko toi tuolla yläkulmassa varis vaiko harakka...?
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #35 : 08.05.12 - klo:18:17 »

Tiistai-iltaa.  [:-)]´

Kaikkien kirjoitukset luin ja teille jokaiselle pönttöläiselle kaikkea mahdollista hyvää toivotan.

On ollut niin kaunis päivä, että ulkoiltua tuli. Käytiin mökki katsastamassa ja piti tehdä savupiipun päälle este ettei lokki taas pesisi sen päälle. Vaan myöhästyttiin, pesä on piipun päällä ja siinä oli kaksi munaa.
Lokki päivysti sähkötolpan nupissa ja vartioi pesäänsä.

Palokärki pariskunta värkkäsi pesää lähistölle. Kuvan sain, mutta ei taaskaan laadukas. Joku taituri olisi saanut hienoja kuvia kun pariskunta takoi koloa ja heitti lastuja nokassaa kolosta ulos. Hienon näköistä seurattavaa.

Olipahan kaunista tuolla Kariniemen mäellä. Valkovuokkoja oli maa valkoisenaan ja kielot ihanina vihreinä piikkeinä nousemassa siellä seassa. Harmittaa kun unohdin kameran matkasta, olis ollut tosi paljon kuvattavaa. Kesy punakylkirastas antoi mennä ihan lähelle, siitä olis saanut hyvän kuvan. Samoin talitintistä joka näytti ihan hassulta kun sillä oli nokka täynnä jotain karvaa jota se noukki maasta, ei näkynyt päätä ollenkaan kun oli hirvee karvatupsu edessä. Siellä myös kirjosiepot ja tintit taisteli pöntöistä, ajoivat toisiaan takaa hirmu vauhtia. Pitää vissiin huomenna tehdä uusi retki ja ottaa myös kamera mukaan.

Nyt oon käyny suihkussa ja meinasin keittää kaffet. [:-)]

Ajettiin Kariniemenkatua ja sanoin miehelleni, että tuolla kävelee Tiina, on varmaan ollut kariniemen rinteillä lintuja katsomassa kun kiikari roikkui kaulassa. Ei töötätty kun Tiina ei olisi hokannut kuitenkaan sitä, että äänimerkki oli hänelle.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 08.05.12 - klo:18:40 »

Ai niin...mesis on taas ilman nettiä, kaupunkikotiin muutto sen aiheutti. Eli nettiä ei vielä ole ehditty yhdistää sinne. 10 päivä on lupa häntä tänne odottaa eli silloin pitäisi yhteydet pelata.

pesänpäivystäjä [:-)]

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 08.05.12 - klo:18:57 »

Mun eilinen kehrääjä kamu. Aivan ihan kisukka. Olin ihan myyty tähän. Vauvaa menin katsomaan ja suloiseksi totesin, mutta sitten tämä karviainen tuli ja otti oman tilansa.

Kirjattu
Arvo Ylppö

sinitiainen

• Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 08.05.12 - klo:19:26 »

Hyvää iltaa kaikille, pitkästä aikaa kirjottelen täällä. [:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #39 : 08.05.12 - klo:19:30 »

Hyvää iltaa kaikille, pitkästä aikaa kirjottelen täällä. [:-)]

Tervetuloa takaisin  [:-)]  Sopivasti seuraamaan talitiaisen pesintää pönttökamerasta.
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 08.05.12 - klo:19:31 »

Ehtoota  [:-)]
Järvisydämestä kotiuduttu, huljut ja savusaunat tuli käytyä ja talviturkkikin heitettyä Saimaan jäiden joukkoon. Mukavassa seurassa vietetty pari koulutuspäivää ,kyllä nyt taas jaksaa  [:-)]
Huomenissa sitten jo anivarhain auton nokka kohti pääkaupunkia ja uutta koulutusta, että tällainen työviikko tällä erää.  [:-)] Käytiin äsken pyöräilemässä ja käki helskytteli kukkua vähän joka puolella, pääskyset vielä puuttuvat, muten alkaa olla jo aika kesäistä.  [:-)]
Ihanainen kisuli Telkkisen kuvassa  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #41 : 08.05.12 - klo:19:50 »

Ai oli telkkinen nähnyt mut :-)), en kyllä tosiaan olis varmaan arvannut että mulle tööttäätte jos olisitten töötänny.

Käytiin ostamassa uudet parvekekalusteet, kaksi tuolia ja pöytä, sellaiset ruskeat puiset. Pitää vielä tuoleihin jotkut pehmusteet hakea. Vanhat kalusteet oli äidin vanhat valkoiset kulahtaneet muovikalusteet. Huomenna pitää siivota parveke kesäkuntoon.

Kiva kun taas kirjoittelet Sinitiainen, kyllä tänne juttuja mahtuu kun nykyään on niin hiljaista. [:-)]

Telkkisellä kivat pesintähavainnot mökiltä, paitsi tietty ei niin kivaa kun lokki pesii piipun päällä, jos siitä on siis haittaa. Toivottavasti meillä ei ole mökillä käynyt samoin kun tulee nuohoojakin ensi viikolla piippuja puhdistamaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #42 : 08.05.12 - klo:20:12 »

Iltaa taalta Rodoksen saarelta ja Rodoksen kaupungista ihan. Paiva meni taas tuolla rannalla, kun oli niin hitsin kuumaa, ettei kannattanu lahtea kavelemaan sinne vanahaan kaupunkiin. Siirrettiin se meno huomiseksi. Rannalla olikin mukavaa ja meressa sai kayda uimassa valilla.
Nyt pitaisi lahtea katsomaan jonnekin suomen / sveitsin ottelua. Ei kylla paljon kiinnosta. Saattaa olla etta jaa katsomattakin.
Iltapaivalla kaytiin tuossa ihan lahella olevassa merenelavien museossa. Siella oli maan alle kaivettu kiviin vesiluolia, jotka oli valaistu ja joissa oli kaikemmaaliman elukoita eri osastoissa. Oli meritahtia ja kaloja, rapuja ja kotiloita jne. Ihan kiva kokemus sekin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 08.05.12 - klo:21:53 »

Mukavia Kreikan päiviä meselle [:-)]

Tässä on tälläinen karmee kuva mun reidestä mustelmineen. Ystävä kysyi hotellissa että mistä mä noin muhkean ja ison (nyrkin kokoinen) mustelman olen reiden taakse saanut. Mä siiheen että "tä?" Peilistä sitten näin sen. Mietin pääni puhki olinko lyönyt reiteni johonkin. Tulin siihen tulokseen että en ole. Meni päivä ja hoksasin että Mäkelänrinteen uimahallissa mä käyn vesikävelyn jälkeen porealtaassa. Siellähän on ne paineella tulevat suihkut ja käyn aina kääntelemässä ja vääntelemässä kroppaani niiden alla. Annan myös jaloille tuhdin annoksen hierontaa, reisille myös. Viimeksi tuntui reidessä kutkuttavaa kipua mutta mä laitoin sen sellun piikkiin. Tulin sitten siihen tulokseen että tämä mustelma on tullut siellä.  Ei pidä runnoa enää itseensä mustelmille.

[8-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #44 : 08.05.12 - klo:21:56 »

Au näyttääpä hurjalta...

meselle terkkuja reissuun, mä oon muutaman kerran Rodoksella ollut, tykkään kovasti.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.057 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.