Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 15.5.2012 -tiistai -  (Luettu 665 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 15.5.2012 -tiistai -
« Vastaus #15 : 15.05.12 - klo:11:28 »

Huomenta!
Marmariksessa pilvistä ja viileää; ei tarvitse mennä varaamaan aurinkotuolia. Ilmeisesti tänään ja huomenna huonompaa keliä. Tosin nyt näyttää jostakin hiukan aurinko yrittävän paistaa!
Eilen törmättiin mukavaan suomalaiseen pariskuntaan, jotka ovat Tainan naapureita. Taas nähtiin, miten pieni maailma on. Illalla käytiin katsomassa Suomen peli. Onneksi vasta torstaina seuraava, ettei mene ihan kiekkoiluksi koko loma  [:-DD]

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 15.05.12 - klo:11:45 »

Perjantain otin vapaaksi, koska ystäväni kutsui itsensä meille kylään. En olisi suoraan sanoen ollut kauhean innoissani asiasta, mutta ei kai ihan aina voi sanoa, että ei käy, ei sovi jne.  [:-I]
Ei kiva, mutta etkö olisi voinut sanoa, että Sinulla on työpäivä, ja sopia hänen kanssaan joku muu päivä.  [:-)]

Hän tulee torstaina meille jo ja ei ole edes sanonut, että minne asti meinaa olla. Itse kyllä ilmoitin jo, että sunnuntaina on muuta ohjelmaa. Ei se häntä olisi varmaan haitannut vaikka perjantaina olisin ollut töissäkin, olisi varmaan viihtynyt meillä yksinäänkin, on sen tyyppinen ihminen  [:-DD]
Aha, no sitten on kyllä parempi olla kotona  :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 15.05.12 - klo:13:26 »

Taas mä kyselen :-)), jotta tiedättekö mitkä on KONVAT? Siis ilman guuglettamista :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #18 : 15.05.12 - klo:13:32 »

Kyllähän  tiedän ja muistan hyv inkin.
Teiniaikojen illanviettoja koululla!
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #19 : 15.05.12 - klo:14:12 »

Meillä ei sitten enää ole asuntoautoa. Kun sillä ei enää minnekään voinut oikein lähteä niin päädyttiin se poistaa pihalta.
Onnin kovasta stressaamisesta johtuen emme oikein autolla ajele kuin pakolliset. Onnilla kun on se läppävika ja autossa sydän pumppaa
koko ajan tuhattajasataa  [:-(]
Nyt on sitten automaattivaihteinen auto joita minä inhoan. Mutta kai se on pakko opetella silläkin ajelemaan.
.
Aivan upean upea kesäsää meillä. Hieman tuulee mutta se ei ole kylmää. Lyhythihaisessa puserossa minä vilukissa hommailin ulkona.
Nyt on sitä kesän parasta aikaa.
Nautitaan siitä koko pönttöläisten jengi  [:46]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 15.05.12 - klo:14:33 »

Murulle [:30] Luopuminen on aina vaikeaa, se tuli omallakin kohdalla viime vuonna muutamaan otteeseen todettua. Mutta, sun täytyy kans vaan muistaa ne kaikki kivat reissut mitä asuntoautolla teitte, on teilläkin varmaan monta ikimuistoista reissua ollut.

Repe astui naulaan [:67], ei onneksi kauhean pahasti, mutta täytyy seurata ettei ala tulehtumaan. NYT on sitten turvakengät jalassa  :-)).

Mulla on potut kiehumassa, grillissä tulet ja kasvisnyytti siellä foliossa paistumassa ja kohta paistan muurikalla possupihvit.
Ja ulkona syödään ja nautitaan, kun kerta Muru niin neuvoo [:-DD], otetaan pienet punaviinitkin [KIPPIS].
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #21 : 15.05.12 - klo:14:40 »

Murulle tsemppiä!
Jos kovin alkaa ahdistaa, niin asuntoauton voi hankkia uudestaan. Jos se siis on niin verissä, ettei pärjää ilman. Onhan sen kanssa reissaaminen niin vaivatonta, kun koti kulkee mukana. Musta tuntuu, että jonain kesänä teillä taas on sellainen!  [:-)]

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #22 : 15.05.12 - klo:15:20 »

Hei!
Ensimmäisen kerran eläkkeelle jäätyäni piipahdin työpaikalla.
Aika ennallaan: muutama uusi työntekijä, joku raskaana ja
kaikki odottivat kesää :-)) Ja minäkin olin niinkalustoon sulautuva,
että muutamat eivät heti edes huomanneet ylimääräistä ihmistä [:-)].
Puutarhakaupoissa olen viihtynyt viime päivinä ja nyt täytyisi ruveta
täyttämään laatikoita.
Murulle lohdutukset. Automaattivaihteet on kyllä ihan kivat, usko vaan :-))
Nyt hiukan lastenhoitoa. Kivaa kevätpäivää pönttöihin!
Kirjattu

tahmatassu3

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylivieska
« Vastaus #23 : 15.05.12 - klo:15:33 »

Murulle vihjeeksi että kun opettelet sillä automaattivaihteisella ajamaan, niin pane heti
kättelyssä se vasen jalka penkin alle, sillä kun on taipumus etsiä sitä kytkintä, sitähän siellä ei ole
vaan jarrupoljin ja kops sitten onkin otta tuulilasissa, kokemusta on.  Muutenhan se onkin paljon
helpompi käyttää.

Lämmintä täälläkin, 16,9 ja onneksi nyt on loppunut se kamala tuuli.  Niin ne vaan vetää nuo puu-
tarhamyymälät puoleensa vaikka kuinka vannoo että tänä keväänä ei kukkaostot ryöstäydy
käsistä  [:-)]
Kirjattu
Kaikkea saa tehdä, kaikkea pitää tehdä, kaikkia ovia täytyy tempoa, kaikkia kuita kurkotella.
On vain yksi ehto, elinehto; Värisevää sielua ei saa tallata.
- Tommy Tabermann -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 15.05.12 - klo:17:23 »

Taas mä kyselen :-)), jotta tiedättekö mitkä on KONVAT? Siis ilman guuglettamista :-))
En olisi tiennyt. Tokko olen koskaan kuullutkaan.

Meillä ei sitten enää ole asuntoautoa. Kun sillä ei enää minnekään voinut oikein lähteä niin päädyttiin se poistaa pihalta.
Onnin kovasta stressaamisesta johtuen emme oikein autolla ajele kuin pakolliset. Onnilla kun on se läppävika ja autossa sydän pumppaa
koko ajan tuhattajasataa  [:-(]
Nyt on sitten automaattivaihteinen auto joita minä inhoan. Mutta kai se on pakko opetella silläkin ajelemaan.
.
Aivan upean upea kesäsää meillä. Hieman tuulee mutta se ei ole kylmää. Lyhythihaisessa puserossa minä vilukissa hommailin ulkona.
Nyt on sitä kesän parasta aikaa.
Nautitaan siitä koko pönttöläisten jengi  [:46]
Murulle  [:1]
Ai Onni pelkää autossa. Se on kyllä kurjaa, eikä siihen taida auttaa mikään. Meidän Serin kohdalla tapahtui ihme. Sekään ei tykännyt autokyydeistä. Sitä ei meinannut millään saada autoon, ja kun tuollainen rotikan kokoinen koira pistää hanttiin, nii se sitten pistää. Isäntä tuuppasi takaa ja minä koitin vetää remmistä. Koira löi selälleen maahan, ja meinasi että en tule. Oltiin vielä menossa eläinlääkärille, että oli pieni kiirekin. Vihdoin saimme sen autoon ja päästiin perille. Eläinlääkäri tutki pattia, joka oli pissivehkeen vieressä. Tutki oikein sisätutkimuksen ja sai sieltä tulemaan jotain veristä hyydettä. Sanoi, että varmaan sattuu koiraa. Kun pääsimme takaisin autoon, sanoin isännälle, että tuon operaation jälkeen koiraa ei saa kotona autoon kirveelläkään, mutta toisin kävi. Sen jälkeen Seri rakasti automatkoja. Jos auton ovi oli auki, se ryntäsi sinne oitis, että ihmeitäkin voi joskus tapahtua.

Repe astui naulaan [:67], ei onneksi kauhean pahasti, mutta täytyy seurata ettei ala tulehtumaan. NYT on sitten turvakengät jalassa  :-)).
Auts! Naulanreikä alkaa helposti tulehtua, kun se menee syvälle. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan käy niin huonosti.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #25 : 15.05.12 - klo:19:06 »

Automaattivaihteisiin tottuu ja mulle ei ole tuottanut mitään ongelmaa ajaa omaa nakkiani jossa on vaihteet ja isännän automaattia, jos saisin valita mulla oli automaattivaihteinen auto myös.
Tänään ajelin trukkeja ja Bobcattia, ne ei oo helppoja kun jotainen on omanlainen. Bobcattiin jouduin laittamaan kaivuriosankin paikalleen, ohjeita kyllä annettiin. Se ei oo kyl mun juttu. [:-I]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #26 : 15.05.12 - klo:19:20 »

Paistettiin ja syötiin kesän ekat muurinpohjaletut. Olivat kyllä makoisia. [:-)]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #27 : 15.05.12 - klo:22:46 »

Kiitos rohkaisun sanoistanne  [:-)]  Eiköhän se siitä. Kun minä joka olen joskus ajanut autoa ihan työkseni inhoan niin tuota automaattia. Ei millään meinää mennä älliin että esim. valoihin pysähdytään vaan jarrua painamalla eikä se auto sitten kuitenkaan sammu. Pitää pesaista aivoista pois tuo vanha  [:-DD]

Mesis@ voi kun Onnikin oppisi. On nimittäin todella kurjaa kun yksi itkee lattialla tai vaihtoehtoisesti läähättää sylissä sydän hakaten niin että koko kroppa
tärisee. Jotainhan kai me olemme alkujaan tehneet väärin. Mutta kun ei vaan millään muista mitä se voisi olla että osattais se korjata. Mutta Onni on jo niin vanhakin että taitaa olla aika vaikeaa uuden oppiminen.

Tahmatassu@  pitää sitten muistaa heittää kytkinjalka vapaalle  [:-)]

En ole muuten vielä kertaakaan kokeillut. Pitänee viikonlopun aikana katsoa tuleeko mitään  [:-I]

Tiina@   Aika paha se Repen naulaan tallominen. Saattaa tulla tosi pahaksi jos on keljuja pöpöjä päässyt sinne naulan mukana.
Tsempityksiä ettei tulehdu.

Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 16.05.12 - klo:10:41 »

Onko Onnille kokkeiltu tuommosia feromonijuttuja?
Tippoja vois kai laittaa vaikka peittoon, jos hän on
autossa... Onnihan on käyny meilläki. En tiennykkään,
että hälle autoilu on noin rankkaa...
 [:-I]

http://www.mustijamirri.fi/tuote/adaptil-(ent-dap)-haihdutin-pakkaus-sis-haihdutin-ja-pullo-48-ml/002573/
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 16.05.12 - klo:11:45 »

Sekin voisi auttaa, että ajaa vain lyhyen matkan, ja järjestää perillä Onnille jotain tosi hauskaa. Meillä esim. ajavat ovat opppineet siten, kun on menty metsään ja päästetty ne vapaaksi siellä. Innolla menivät aina autoon, kun luulivat joka kerta pääsevänsä nuuhkuhommiin. Ymmärrän kyllä, että Onnia ei varmaan irti metsään päästetä, ettei tapahdu mitään haaveria, mutta jo remmin päässä metsässä samoilu voisi olla hauskaa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.093 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.