Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 28.5.2012 - maanantai -  (Luettu 632 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: 28.5.2012 - maanantai -
« Vastaus #30 : 28.05.12 - klo:12:41 »

Sus, tämä on ihan kotikutonen väännös. Heilaa on niinku heilua.
Jos ei heilu helluntaina niin ei heilu koko kesänä.  Nuorena sitä
joskus heiluttiin hulluna jokapaikassa (ja joskus humalassaki).
Niinku sekin sanonta kuulu.
Jaa, sitäkö on leikitty Pilvinpiilotusta...
 :-))

Juu, kyl mää tajusin sun heilumisen. Mää vaa olin just samaan aikaan keksiny ikioman väännöksen.  [:-DD]

Jep, Pilvi on kuvassa siellä pilveksessä (ihan pilvessä).  [:-DD] [:-DD] Hahaha. Mää oon paennu kuvasta kameran taakse, vain kenkät jäi, vinoon. Monot vinos. :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 28.05.12 - klo:12:55 »

Kyllä onkin kaikki niin vimpan päälle sävysävyyn  [:-)]. Kelpaa siellä nyt istuskella uusissa tuoleissa ja nautiskella kesästä Pilvin kanssa  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #32 : 28.05.12 - klo:12:58 »

Eikun joku facebook kaveri sanoi, että se on "Jos ei heilaa helluntaina, niin saa olla kenen kanssa vaan koko kesän"  :-))

Mulla on ongelma, pesin pyykkiä, mökiltä lakanoita ja tyynynpäällisiä ym. isoja kappaleita, ja nyt en saa niitä mihinkään kuivumaan. Meinasin viedä alakerran kuivaushuoneeseen, niin siellä onkin varaus, kylppärin vähäiset kuivaustilat on täynnä ja ulos ei voi viedä kun en omista pyykkipoikia ja sitäpaitsi kohta alkaa vissiin sataakin [:-/].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #33 : 28.05.12 - klo:13:05 »

Sit ei Tiina kuin ovien päälle lakanat yms.  tuolien selustat ja niin pois päin. Vaatteet on muutes helppo kuivattaa henkareissa. Mä oon aina laitellu komeroiden ovien päälle myös, mut teillä on kai liukuovet niissä...?

Mähän kuivatan kesällä tietty ulkona. Talvella kuivattelin ennenwanhaan noin, sit ostin sen näppärän lattialla seisovan kuivatustelineen, jonka saa taiteltua kokoon, kun ei tarvi. Talvella myös saunassa oon kuivatellut, löylyhuoneessa on pyykkinarut.
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #34 : 28.05.12 - klo:13:20 »

Lomalla kyllä tuntui, että pelkillä kasviksilla pärjäisi. Jotenkin vaan ne hotellin liharuoat ei houkuttanut. Porkkanaraastetta söin joka päivä. Oliiveja, tosi suolaista suolakurkkua. Jotain paikallista tuorejuustoa. Keitettyä munaa. Riisi niillä oli hyvää. Ja jälkkäriksi kakkua!  [:-P]
Mulle on aina opetettu että porkkanaraaste on vihoviimeinen asia mitä reissussa sais syödä, listeriat ja salmonellat ja kaikki pöpöt tulis just siitä  :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #35 : 28.05.12 - klo:14:22 »

Lomalla kyllä tuntui, että pelkillä kasviksilla pärjäisi. Jotenkin vaan ne hotellin liharuoat ei houkuttanut. Porkkanaraastetta söin joka päivä. Oliiveja, tosi suolaista suolakurkkua. Jotain paikallista tuorejuustoa. Keitettyä munaa. Riisi niillä oli hyvää. Ja jälkkäriksi kakkua!  [:-P]
Mulle on aina opetettu että porkkanaraaste on vihoviimeinen asia mitä reissussa sais syödä, listeriat ja salmonellat ja kaikki pöpöt tulis just siitä  :-))

Ihan mahdollista; onhan se rakenteeltaan hiukan kuin jauhelihakin, eli paljon pintaa ja ilmaa pöpöjen kasvaa. Olenkyllä hyvällä halulla syönyt sitä Gambiassakin ilman ongelmia!  [:-P]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #36 : 28.05.12 - klo:14:49 »

Sit ei Tiina kuin ovien päälle lakanat yms.  tuolien selustat ja niin pois päin. Vaatteet on muutes helppo kuivattaa henkareissa. Mä oon aina laitellu komeroiden ovien päälle myös, mut teillä on kai liukuovet niissä...?

Mähän kuivatan kesällä tietty ulkona. Talvella kuivattelin ennenwanhaan noin, sit ostin sen näppärän lattialla seisovan kuivatustelineen, jonka saa taiteltua kokoon, kun ei tarvi. Talvella myös saunassa oon kuivatellut, löylyhuoneessa on pyykkinarut.

Kun ei oo oviakaan kuin yksi, makkarissa, muuten on ihan oveton huusholli :-)). Lakanoita on vähän vaikea viritellä tulin selkänojillekaan.
Puserot yms. kuivatankin aina henkareissa, tulevat silleen aika sileitäkin.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 28.05.12 - klo:15:50 »

Tulikohan nyt kaikki valmisteltua illan kokousta varten  [:-I] Toivottavasti. Olisi ikävä huomata kokouksen alkaessa unohtaneensa jotain.
Tärkeintä on kuitenkin valmistelemani hanke-esitys, joka nyt ainakin on valmisteltu ja mukana  :-))
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #38 : 28.05.12 - klo:16:41 »

Kylläpä pimeni ja viileni maisema, vettä ei kuitenkaan vielä tule. Saisi tulla.
16,7 näyttää mittari.
Hieman jotain olen ulkona puuhastellut, mutta myös loikoillut sohvalla.
Luin toiseen kertaan Leijapojan ja nyt luen samaisen Hosseinin kirjaa Tuhat loistavaa aurinkoa.
Hyvin kestää sekin toisen lukukerran [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 28.05.12 - klo:16:44 »

Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 28.05.12 - klo:16:50 »

Luin toiseen kertaan Leijapojan ja nyt luen samaisen Hosseinin kirjaa Tuhat loistavaa aurinkoa.
Hyvin kestää sekin toisen lukukerran [:-)]

Nuo kirjat kuuluu ihan ehdottomasti parhaimpien lukemieni kirjojen joukkoon. Pitäisiköhän munkin lukea uudestaan. Olen niin odottanut, että Hosseinilta tulisi uusi kirja, mutta ei ainakaan vielä ole mitään tietoa. Hän ei ole niitä -kirja vuodessa- kirjailijoita.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 28.05.12 - klo:18:14 »

http://www.youtube.com/watch?v=1egOHGv0NMc&feature=endscreen&NR=1

G. Pula-aho ja käkikello  [:-DD]
:-)) G. Pula-ahoa kuunneltiin radiosta silloin vuosia-vuosia sitten ja tykättiin kovasti  [:-)]
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #42 : 28.05.12 - klo:18:55 »

Kattelin pitkään tota Sussin kuvaa että missä siellä näkyy kissan selkä  [:-I] :-))

Ennenku hokasin et kyseessä taitaakin olla joku kaksjalkanenpaljasjalkakissa  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #43 : 28.05.12 - klo:19:08 »

Maanantaita Lapista! Todella nuhainen olo...atshii ja aivastus ja sitten kovaa yskimistä perään, räkä lentää ja olo on kuin mankelissa.

Kylmä oli haarapääskyselläkin kun piti pörhistellä oikein.

Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #44 : 28.05.12 - klo:19:57 »

Mesen pääskyressu näyttää ihan hakkaraiselta. Toivottavasti löytää ainakin murkinaa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.276 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.