Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 30.5.2012 Keskiviikko  (Luettu 615 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 30.5.2012 Keskiviikko
« Vastaus #15 : 30.05.12 - klo:12:01 »

Näin yöllä unen, jossa Pyris varoitti mua käyttämästä  m o i sanaa, koska se tarkoittaa jotain epäsoveliasta.  [:-DD]  Ei kuitenkaan kertonut, mitä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #16 : 30.05.12 - klo:12:04 »

Huomenta. Meillä taitaa täällä kaakko-135°:ssä pitää pilvistä koko päivän. Sadealue pysyy täällä, jotain tihkuja kai tulossa...

Käytiin eilen Pilvin kanssa Katariinan meripuistossa, oltiin siellä jotain 3 tuntia, laitan kuville ketjun tuonne muu luonto -alueelle jossakin vaiheessa. Vasta pieni osa kuvista on käsitelty. IHANA retki oli! Oikeesti. Ne on taas laajentaneet sitä ja sinne on tullut uutta ja ennennäkemätöntäkin. Pakko kyllä sanoa, että paikka on upea. Rakentavat sitä jo KAHDEKSATTA vuotta! :-)) Alue on niin laaja, yli 20 hehtaaria. [:-)]

Kiksaa keksaa kaksaille. = Kivaa keskiviikkoa kaikille! :-)) [:45]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #17 : 30.05.12 - klo:12:10 »

Huomenta. Meillä taitaa täällä kaakko-135°:ssä pitää pilvistä koko päivän. Sadealue pysyy täällä, jotain tihkuja kai tulossa...

Käytiin eilen Pilvin kanssa Katariinan meripuistossa, oltiin siellä jotain 3 tuntia, laitan kuville ketjun tuonne muu luonto -alueelle jossakin vaiheessa. Vasta pieni osa kuvista on käsitelty. IHANA retki oli! Oikeesti. Ne on taas laajentaneet sitä ja sinne on tullut uutta ja ennennäkemätöntäkin. Pakko kyllä sanoa, että paikka on upea. Rakentavat sitä jo KAHDEKSATTA vuotta! :-)) Alue on niin laaja, yli 20 hehtaaria. [:-)]

Kiksaa keksaa kaksaille. = Kivaa keskiviikkoa kaikille! :-)) [:45]

Katselin jo facebookista niitä sun kuvia ja ajattelin, että tuonne pitää päästä uudestaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #18 : 30.05.12 - klo:12:21 »

Katselin jo facebookista niitä sun kuvia ja ajattelin, että tuonne pitää päästä uudestaan.

Joo, siellä oli semmoista uutta, mistä en tiennytkään. Se pitkä pöytä löytyi vahingossa. [:-DD] Pilvi sanoi, että käydäänkö tuolla, siinä oli tehty rantapenger, pöytä oli sen takana. Se soitin oli ihan uutta. Siellä voi pelata myös frisbee-golfia, näin niitä golfpesiä/-maaleja (mitäneon?) kolme, voi olla että on enemmänkin. [:-)] Ja aina se vaan laajenee. Oli taas paljon uusia "kalliolätäköitä" yms. joihin on istutettu kasveja, kaislaa ym. [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 30.05.12 - klo:12:54 »

Näin yöllä unen, jossa Pyris varoitti mua käyttämästä  m o i sanaa, koska se tarkoittaa jotain epäsoveliasta.  [:-DD]  Ei kuitenkaan kertonut, mitä.
Tuosta tuli mieleeni, että joskus nuorempana, kun sanoin yhdelle miehelle "moi", niin hän vastasi, että älä sano moi, kun se tarkoittaa venäjän kielessä..............nyt en muista minäkään mitä se tarkoitti  :-)), mutta joku kumma sana tuo on.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 30.05.12 - klo:12:59 »

Meillä oli eilen ikkunassa tällainen (ulkopuolella). "Kivat tuntosarvet"
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 30.05.12 - klo:13:04 »

Minun vajavainen venäjänkielentaitoni sannoo,
että venäjän moi tarkoittaa minun. Esim moi mush
tarkottaa minun mieheni. Luulisin.  [:-I] Onhan se
tietysti mielenkiintoista huudella venäläisille, että
minun, minun.  [:-DD]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #22 : 30.05.12 - klo:13:08 »

Joo aamuviesti kuvasi tunnelmiani hyvin  [:-DD]
Eilinen päivä oli sellaista hässäkkää, että ei aamullakaan huvittanut mikään. Nyt olin kuitenkin pitämässä opastusta Siikalahdella ja ihan hauskaa oli. Puheluita oli vaan tullut sen aikana aika paljon, joten pitäisi alkaa soittelemaan takaisin.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 30.05.12 - klo:15:42 »

Keskiviikko tervehdys pöntölle.  [:-)]

Maalari, sähkömies, katontekijä ja putkimies piristivät päivää. Maalari on ihastunut Veraan kun saa niin
iloisen vastaanoton. Ei missään asunnossa muussa tällaista saa. [:-)]
No me käytiin satamassa kahvilla ja kulutettiin luonnossa aikaa kun ukot hääräsivät meillä. Huomena vielä hanat vaihdetaan ja eteisessä maalataan näitä putkien koteloita.

Marleenalta pitäisi opetella kiva kerronta tyyli...ehkä tässä opitaan vielä. [:-)]

Lusciniallakin on ollut värikäs päivä [:-)]

ja Anniinalla sitten työpäivä vähän niinsunnäin...niinkö?

Tiinan tapaan kävin minäkin samalta kukkiskauppiaalta hakemassa yrttejä ja kukankin ostin, istuttelin ne ihan itse.
Osa on vielä istuttamatta kun multa loppui kesken.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 30.05.12 - klo:15:58 »

Kaunis tuo valkoinen, kerrattu betyni. Yrttejä en tunne  [:-I] [:-)]

Minun vajavainen venäjänkielentaitoni sannoo,
että venäjän moi tarkoittaa minun. Esim moi mush
tarkottaa minun mieheni. Luulisin.  [:-I] Onhan se
tietysti mielenkiintoista huudella venäläisille, että
minun, minun.  [:-DD]
Juuri noin se oli. Se mies sanoi, että älä sano moi, kun en minä ole sinun  :-))

Kiitos Marleena. Toi vanhoja muistoja mieleen  :-))
Kirjattu

jatta

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 30.05.12 - klo:16:20 »

Minä olen kuullut, että moi tarkoittais jossain kielessä sitä naisten lastentekovärkkiä, liekö niin tai näin.  :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 30.05.12 - klo:16:28 »

Sitä se Pyris olikin varmaan siinä Kaarinin unessa tarkoittanut, kun oli niin epäsoveliasta  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #27 : 30.05.12 - klo:16:33 »

Hui-sana tarkoittaa venäjänkielessä sitä MIESTEN lastentekovärkkiä. Että tiadoksi sekin. [:-I] [:-DD]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 30.05.12 - klo:16:43 »

Kauheeta, jos törmäis Venäjällä johonkin mieheen ja sanois "hui"  :-))
Onneks ei tuu käytyä Venäjällä  [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 30.05.12 - klo:16:48 »

Tiina tuolla aiemmin kertoili, että meinasi puurot palaa pohjaan, kun jäi pönttöilemään.
Minulla oli sellainen pieni rasia kaupasta ostettua maksalaatikkoa. Osan olin jo syönytkin siitä. Pienistelin sitä vähän, että lämpiää nopsempaan. Meillä kun ei ole täällä mikroa, niin jouduin laittamaan se uuniin lämpiämään. Tulin sitten aikaani kuluttamaan tähän tietsikalle ja pöntölle. ......Joopa joo. Kivasti pinta rouskahteli hampaissa kun söin sitä  :-)). Oli vähän kauan. Onneksi ei kokonaan kuivunut ja palanut.  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.187 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.