Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 10.6.2012 Sunnuntai  (Luettu 716 kertaa)

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Vs: 10.6.2012 Sunnuntai
« Vastaus #30 : 10.06.12 - klo:20:49 »

Varis päiväkävelyllä  :-))

Onpas upea kuva. Minusta ihan taulun aineksia. Tuokin mieleeni jonkin maalauksen. Tykkään kovasti  [:5]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 10.06.12 - klo:20:52 »

Kiitos Muru  [:-)]

Meillä tänään on satanut ja vähän ukkostellutkin. Yhtään salamaa en kyllä nähnyt, mutta jyrähteli aika mukavasti. Olin onnellinen, kun en ollut maalla, vann täällä kerrostalossa.  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #32 : 10.06.12 - klo:20:55 »

Niin, Mesiksen kuva variksesta päiväkävelyllä oli kyllä jollain tapaa kaunis ja hauska! [:-)]

Nyt mä meen nukkumaan. Hyvää yötä sitten kun menette!    [:54]    [:75]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 10.06.12 - klo:21:18 »

Ukkonen on paukutellut ihan kivasti tässä lähiympäristössä. Onneksi ei ihan päälle tullut, riitti kyllä sopivasti peloittelemaan etten meinannut iltalenkille uskaltaa. No on se käyty joten nyt kotona ja kaikki hyvin.

Harmittava juttu kun Depin koneelle kävi  kahvien päällekaatumis vahinko. Toivottavasti saadaan kuntoon ja kohtuu hinnalla. [:72]

Minunkin mielestäni Mesiksen vaakku kuva on hieno.Valkoiset hahtuva voikukat ja vihreät lehdet on juuri sopiva mustan linnun taustaks [:-)]

Hitsi, että piti taas olla väärässä paikassa väärään aikaan. Käveltiin lenkki Veran kanssa ja koulun katolla kun on kalalokin pesä niin tottakai sieltä on yksi poikanen tippunut asfaltille. Soitin yhdelle lintututulleni ja hän sanoi ettei sille voi mitään tehdä, luottaa vain, että emot hoitavat sen maahan. Puolustavat tosi kovasti poikasiaan, että ei parane mennä puuttumaan. Näin hän sanoi.

Meitä ei emot hätyyttäneet ollenkaan. Sain ihan läheltä katsoa poikasta ja Vera oli koko ajan siinä liki.
Emot katsoivat meitä hyvin luottavaisesti, että noi ei kyllä tee penskalle pahaa. Eikä tehdäkään vaan mieluummin hyvää. Toivottavasti pikkuinen selviää [:-(] ettei kettu syö yöllä tai kukaan muu päätä sen päiviä.
Katsoin Birdlifen sivuja ja siellä oli näistä poikasista juttua, joten luotan nyt hyvään tuuriin vaikka pelkään kuitenkin pahinta.

http://www.birdlife.fi/lintuharrastus/faq-linnut_ja_ihminen.shtml
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #34 : 10.06.12 - klo:21:39 »

Sunnuntaiehtoota.  [:-)]

Satanut on ja ukkostellut alkuehtoosta lähtien, tällähetkelläkin vettä tulee kuin esterin ... jotain yli 20mm on vesimittariin kertynyt, ukkosen kolinaa en nyt just ole kuullut.

Ehtoosta näin että punkki pahus on iskenyt Donnan silmäluomeen  [:-//] en uskalla ottaa itse pois kun on niin lähellä silmää, et pitää huomenissa soitella eläinlääkärille ja mennä otattamaan se hirvitys pois.

Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #35 : 10.06.12 - klo:21:42 »

Voi hitsi, etkö millään saa sitä punkkia itse pois otettua. Siitä ihan juuresta kiinni ja vähän kun ruuvia kääntäisit ja napsautat sen irti. Jos on vasta mennyt ei ole kovin tiukasti kiinni.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 10.06.12 - klo:21:46 »

Mulla on kyllä punkkipihdit ja olen ottanutkin Donnasta ja kisulista punkkeja joskus pois, mut on niin lähellä silmää et jos ei lähdekään sovinnolla ja vaikka katkeaa niin sit on huonompi juttu, eikä siihen oikeen saa mitään puhdistusainettakaan laitettua jos saisin sen hirvityksen pois otettua. ,
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #37 : 10.06.12 - klo:21:51 »

Harmi. Toivottavasti ei silmä tulehdu pahoin ja saat Donnan lääkäriin jo huomenissa, että toinen pääsee piinasta eroon. Tsemppiä Donnalle. [:30]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 10.06.12 - klo:22:00 »

Debille ja Telkkiselle kiitokset  [:-)]

Voi pientä lokinpoikaressukkaa  [:´(]. Näistä tulee aina niin surullinen olo, mutta se kuuluu luontoon tuokin. Ihmettelen, että ei enempää linnunpoikasia tipu pesästä, kun pesät ovat niin pieniä ja matalia.

Ja voi Donna ressukkaa. Toivottavasti punkki saadaan huomenna pois, eikä siitä tule mitään jälkiseuraamuksia.

Taas tulee niin synkkää pilveä, että sade tulee. Toivottavasti ei ukkosta.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 10.06.12 - klo:22:02 »

Kiitos telkkinen ja Mesis tsempeistä Donnalle.  [:-)]  Kyllä luulen että huomenna päästään eläinlääkäriin, on mukava yksityinen naislääkäri.  [:-)]

On se ihme että niitä punkkeja on tässäkin lähistöllä, kun kävelylenkit Donnan kanssa on vain noin 2km kerrallaan, kun Donnalla on ikää jo niin paljon ja hiukan nivelrikkoa jaloissa.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 10.06.12 - klo:22:14 »

Donnahan kävelee vielä pitkiä lenkkejä kun ajattelen, että minun alle 5 vee Vera kävelee varmaan sen 2 km lenkin kolmesti päivässä.  [:-)] on tosi huono koira liikkumaan. Mieluummin kaivaa ja ui tai tykkää koulutuksesta ja ym. aktivoinnista. Lenkkeily ei maistu.

En saa sitä kyhjöttävää lokin poikasta pois silmistäni. Puolisolle sanoin, että jos haen sen meidän parvekkeelle ja ruokin sen, että jää henkiin. Siihen mieheni sanoi, että ajattele mitä lokin vanhemmat tuumaa kun haet heidän lapsen pois. Sama se otatko sinä sen vai esim. kettu. Joten annetaan se olla siellä ja toivotaan,että emot puolustavat sitä niin, että jää eloo.
Kyllä niitä poikasia varmaan pesistä putoilee paljonkin, mutta joku korttaa ne maasta ravinnokseen. Esim. oravat ja monet muut.

Kirjattu
Arvo Ylppö

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 10.06.12 - klo:22:25 »

Donnahan liikkuisi vielä omasta mielestään pidempiäkin lenkkejä päivässä kuin sen 2km, mut pitää rajoittaa ettei jalat tule kipeämmiksi ja ettei tarvi kantaa Donnaa kotiin, ei hän oikein aina tajua et ikää on jo 14 vuotta ja 4 kk, ettei ole enää nuori haukku.  [:-)]

Kyllä emot varmasti pitävät pesästä pudonneesta lokinpojasta huolen, uskoisin näin.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #42 : 10.06.12 - klo:22:28 »

Ihanan reipas vanhus Donna on.  [:-)]

Vaara vaanii maassa poikasia jotka eivät vielä lentämällä karkuun pääse, osa selviää osa ei. [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 10.06.12 - klo:22:32 »

Onhan se luonnonlaki kova pienille poikasille ja pennuille, kun toisiaan vaara vaanii jokapuolella eikä vanhemmat aina voi auttaa, mutta pidetään lokinpojalle peukkuja et selviää.  [:-)]

Vielä pieniin ehtoopuuhiin ja sit nukkumaan, aamulla taas aikainen herätys. Hyvää yötä.  [:6]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 10.06.12 - klo:22:34 »

Täälläkin peukutetaan lokinpojalle, että selviää.

Donnalla onkin jo ikää melkoisesti, ja vielä jaksaa lenkkeillä.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.242 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.