Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Nuori laulurastasko  (Luettu 133 kertaa)

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
Nuori laulurastasko
« : 16.06.12 - klo:18:17 »

Käväisin lähikylässä skotikalla tänään ja pysähdyin metsäisellä taipaleella ennen valtatietä. Näin kypäräni ja aurinkolasieni läpi, että jotain jännää tapahtuu aivan ojan penkalla tien vieressä. Näitä lintuja oli ainakin kolme ja ne hyppivät kuusta vasten. Kun menin katsomaan lähemmäksi, näin lentomuurahaisten pesän kuusen juurella ja muurahaisia myös puun rungolla. Linnut kävivät nopsasti nappaamassa muurahaisen rungosta. Eivät pelänneet minuakaan, kun rauhallisesti tiellä seisten kuvasin niitä. Oli vaikeata kuvata, kun oli niin hämärä paikka. Mutta tässä yksi kuva , josta pitäisi saada selvää. Minusta se vaikuttaa nuorelta ja niitä oli useampi, siis ainakin kolme. - Mitä mieltä olette ?
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Nuori laulurastasko
« Vastaus #1 : 17.06.12 - klo:10:28 »

Linnunpoikasia on aina kiva nähdä. Voisiko olla tosiaan laulurastaan poikanen. Ainakin vatsan pilkut ovat sen mukaisia. Kait joku "tietäjä" tunnistaa poikasen. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pööpöti

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
  • Järvenpää
« Vastaus #2 : 17.06.12 - klo:11:32 »

Minä en näe mitään syytä, miksi se ei voisi olla laulurastaan poikanen.  [:-)] Ei kulorastaaltakaan vaikuta minun silmään. Edelleen joku viksumpi varmentakoon.
Kirjattu

Anniina

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 18.06.12 - klo:09:20 »

Kyllä selän täplityksen ja peitinsulkien vaaleiden reunusten perusteella voidaan linnun sanoa olevan nuori. Ja minunkin mielestä nimenomaan laulurastas on kyseessä  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.219 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.