Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 2.7.2012  (Luettu 685 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Maanantai 2.7.2012
« Vastaus #15 : 02.07.12 - klo:12:26 »

Oho, jopas oli Kaijalla huonoa tuuria. Toivottavasti ei ole mitään pahempaa. Ei se tärykalvon puhkeaminenkaan taida olla mitään erityisen vaarallista kuitenkaan. Eikös niitä lapsilla korvatulehduksessa voi puhjeta.
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 02.07.12 - klo:12:32 »

Facebookissa tuulihaukkakuvistani tarkkasilmäisimmät huomasivat, että yhdellä poikasella on ihan sydämen muotoinen suu  :-))
Rajasin "sydänsuun" omaksi kuvakseen  [:-)]

Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #17 : 02.07.12 - klo:12:33 »

Auts! Kaija... korvaa ei saa itse kaivaa millään kyynärpäätä pienemmällä, pitää edelleen paikkansa. Korvakäytävän omatoiminen puhdistaminen on paitsi tarpeetonta, myös vaarallista. Mikäli korvaan kertyy liikaa vaikkua, voi lääkäri tai terveydenhoitaja huuhtoa sen pois.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 02.07.12 - klo:12:33 »

Hui Kaija! Minä joskus nuorena kaivoin piikkikamman varrella korvaa samalla kun olin menossa vessaan. Jotenkin horjahdin juuri oven kohdalla. Kampa osui sopivasti oven kulmaan ja piikki meni läpi tärykalvon. Minä en huomannut rusahtaessa mitään kipua edes, eikä vertakaan tullut, mutta kaikki ihmisten puheäänet, ja kaikki muutkin äänet alkoivat tulla kuin jostain kaukaisuudesta. Menin vasta seuraavana päivänä lääkäriin, ja reikä paikattiin korvapolilla.
Toivottavasti Kaijalla ei käynyt noin huono tuuri.

Ihana sydänsuu  [:-)]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 02.07.12 - klo:12:56 »

Mielenaurinkoista maanantaita ja uutta viikkoo.  [:-)]

Tännään on monta M-kirjaimella alakavvaa naispuolista
nimipäiväsankaria. Onnee heille. Itse en kuulu joukkoon.
 [:-)]

Eilen sateli monneen otteeseen ja illalla puolenyön jäläkeen
oli taivas ihan violetinpunertava. Nyt paistellee ja on vajjaa
17 pussaa.  [:-)]

Hienoja joutsenia, sydämellinen tuulihaukka ja kurjenmiekka
kovasti kauniin värinen.  [:-)]

Melekeen onnistus minultaki tuo Kaijan homma. Suihkun jäläkeen
on pakko kuivata korvat pumpulipuikolla. Muuten alakavat kuti-
semmaan ihan älyttömästi. Reikää en oo saanu aikaseks, mutta
äänet kaikuu joskus rikkinäisinä, kun on tulehtunu korva.   [:-I]

Inkelle ja tädilleen jaksamista. Ja hoivavoimia.  [:-)]

Aputenavat

Äiti oli kertonut 3-viuotiaalle pojalleen, että hänen on pakko
mennä töihin. Eräänä aamuna, kun äiti oli lähdössä töihin,
tuumi poika:"Äiti menee pakkotöihin."
 :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 02.07.12 - klo:13:05 »

Onnittelut kaikille tämän päivän Nimipäivä Sankareille [KIPPIS]

Hui hitto, melkein tunnen kivun omassa korvassani, kun olen itsekin joskus sukkapuikolla saanut
korvani tärykalvon hajoitettua ja joutunut lääkäriin lähtemään apua saamaan. Ja sainkin.

Kaijalle tsempit [:1]

Marleenan tenava juttu niin lapsellinen :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #21 : 02.07.12 - klo:13:06 »

Facebookissa tuulihaukkakuvistani tarkkasilmäisimmät huomasivat, että yhdellä poikasella on ihan sydämen muotoinen suu  :-))
Rajasin "sydänsuun" omaksi kuvakseen  [:-)]

Sydänsuulle [:35]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 02.07.12 - klo:13:57 »

Meidän etupiha on myllätty ihan kauhean näköiseksi tässä päivän aikana. Puhelinkaapelissa on jotain vikaa ja sitä on viisi miestä ja iso kaivinkone korjaamassa. Kolme miestä hoitaa kaivuuhommia ja kaksi miestä on kaapelinkorjaajia. Asfalttiakin joutuivat tuosta pihamaasta poistamaan ja istutuksien kohdalta kaivamaan, joten piha on varmaan pitkään rumannäköinen. Mutta minkäs sille voi, pakkohan tuo vika on korjata. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #23 : 02.07.12 - klo:14:04 »

Mahottoman ihana, sydänsuu  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #24 : 02.07.12 - klo:14:32 »

Tällaista siis tuossa etupihalla.

Laitetaan toinen vähän nätimpi kuva, mun parvekeamppeli. Sininen lumihiutale ja kerrottu ahkeraliisa kukkivat runsaasti, verenpisara vasta aloittelee, tarkkasilmäinen saattaa löytää muutaman kukkanupun.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #25 : 02.07.12 - klo:14:43 »

Päivää.  [:-)]

Kyllä olen ihan kateellinen Tiinalle ja Repelle tuosta joutsenperheestä. Ihanaa seurata niiden poikasten kasvua, joka näkyy olevankin nopeaa. No tokihan sitä täytyy varttua jotta jakassa sitten syksyllä muuttomatkalle lähteä.

Toivottvasti Kaijan korvalle ei kuitenkaan pahemmin käynyt.  [:-)]

Inkelle ja tädilleen.  [:30]

Minun on ihan pakko taas kehaista miten hyvin meillä terveyskeskus toimii.
Sain lauantaina jonkilaisen krampin tai revähtymän vatsaan. Pari päivää tässä meni buranan voimalla, päätin nyt kuitenkin käydä tarkistuttamassa ettei ole mistään vakavammasta kyse. Vaiva on juuri umpparin kohdalla ja kun en tiedä onko minulla vielä umppari, vai poistettiinko se kymmenen vuotta sitten tehdyn muun leikkauksen yhteydessä, menin varmuuden vuoksi valittamaan. Täältä maalta koko keikkaan kului vajaa kaksi tuntia ja siitäkin suuri osa kului siihen että etsin omaa hoitopiiriäni terkkassa.
Siellä on tehty pari vuotta remonttia ja laajennuksia, nyt ollaan melkein loppusuoralla, rakennusparakit vaan olivat niin sopivasti etten millään löytänyt sisäänkäyntiä. Jatkossa sinne tulee suora linja sisäkautta, toistaiseksi se on vielä suljettu ja koko suuren rakennuksen viimeisessä nurkassa se kaivattu ovi sitten oli, parakkien kätköissä.  [:-DD]
Muuten homma hoitui sutjakkaasti ja huomenna lääkäri soittelee jos on tulehdusarvot koholla.  Ellei mitään kuulu, kaikki hyvin.  [:-)]
Olis aikomus lähteä kenties keskiviikkona tien päälle ja haluan varmistaa ettei tule reissussa ongelmia.

Onnittelut nimipäiväänsä viettäville ! [:43]
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 02.07.12 - klo:14:50 »

Iltapäivää  [:-)]
Bittiavaruuteen katosi äskeinen viesti  [:-I] No kirjootetaan uuvestaan.
Aamun sateen väsistyneet ja aurinko pilkistelee pilvien lomasta, tuulee kylläkin aikaslailla.  Aamulla oli anivarhain jo lämmintä 18 pussaa, joten kesän ensimmäinen lämmin yö takana  [:-)] Viikonloppu hurahti pikaisesti kotitöiden merkeissä, paljon sainkin rästipuuhia tehtyä mm.kaikki ikkunat on nyt pestyinä  :-)) Pari viikkoa olisi vielä töitä ennen loman alkua, mutta nopsaan ne kuluu mullahan on aina perjantait vapaat joten tällä viikollakin enää 3 työpäivää jäljellä  [:-)]
Kauniita kuvia päivän ketjussa  [:-)]
Toivottavasti Kaijan korva kunnossa , eiks se niin ollu että nyrkkiä pienempää ei saa korvaan työntää  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 02.07.12 - klo:14:54 »

Voe mahoton, miten kaunis amppeli Tiinalla.
Pihan kaivuu ei ole koskaan kivaa, kun tulee niin kamalaa jälkeä.

Evis onkin ollut ahkera tyttö  [:-)]

Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #28 : 02.07.12 - klo:15:21 »

Pitäisiköhän opetella käyttämään jotain bodylotionia tms. On nimittäin nahka auringon, saunomisen ja uimisen jäljiltä ihmeen kuivaa ja kurttuista :-)). Mä en oo koskaan osannut noita bodylotioneita käyttää, kun mun mielestä niistä tulee niin tahmea olo, jos saunan tai suihkun jälkeen niillä itsensä voitelee.

Kaijalle ja Annulixille tsempit, että vaan pikku säikähdyksellä terveysasioissanne pääsisitte [:30].

Mä tykkään tuosta mun amppelin ahkeraliisasta, kukat on kuin pieniä ruusuja ikään.

Siskon kanssa sovittiin tänään, että tulevat ens maanantaina mökille pariksi yöksi ja sitten mennään keskiviikkona Mikkelin kesäteatteriin. Ja sit näen taas mun pikkurakkaan eli Viljamin.
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #29 : 02.07.12 - klo:15:38 »

Iltapäivää :-))
Ja sit näen taas mun pikkurakkaan eli Viljamin.
Tässä tuli kahta "pikkurakasta" hoideltua kolmisen tuntia. 1v on oppinut liikkumaan
kipsinkin kanssa eteen- ja taaksepäin, mutta väsyy tietysti aika nopsaan. Kompensoi liikkumattomuutta
opettelemalla puhumaan ihan urakalla. Yhden kaksisanaisen lauseenkin on jo kerran sanonut.

Kirjattu

Sivu luotiin 0.064 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.