Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 30.7.2012  (Luettu 403 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #30 : 30.07.12 - klo:19:25 »

Mä oon miettinyt tota lämmönsietokykyä viime päivinä. Mä haluaisin olla ihminen joka tykkää helteistä mutta valitettavasti on vaikeaa tykätä olosta kun hiki virtaa, henki ei kulje ja olo on naatti. Kai se auttaisi kun saisi painon alas eli oma vika.  [:-I]

Itselläni ihan samanlainen olotila ja painon kanssa ei ole ongelmia [:-)]
sen takia en voi saunoakaan kun lämpö tekee minut huonovointiseksi.

Depille..oletko ajatellut näitä Doro puhelimia. Niitä on minun moni tuttuni hankkinut itselleen ja ovat oikein tyytyväisiä. Helppoja käyttää ja todella toimivia.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #31 : 30.07.12 - klo:20:08 »

Telkkinen, juu kaikkia puhelimia olen ajatellut, mutta nyt ehkä päätynyt muutamaan malliin, jotka kiinnostaisivat. [:-)]
Saa sitten nähdä, miltä ostettaessa alkaa tuntua.
Niin, ja katsoin netistä, niin tähän vanhaan kännyynkin olisi vielä akkuja saatavilla. Tulisi paljon halvemmaksi, mutta olen jo iskostanut päähäni, että uuden hommaan.
Tää vanha känny on ollut mulla jo ainakin 8 vuotta käytössä.
Tänään justiin tutkin netistä eri puhelimia. [:-)]

Nyt taivas alkoi selkeentyä, mutta tuulta on edelleen.
Mittarissa päivän ylin +28,4 astetta ja nyt +20,2 astetta.

Iltapalaa syön ja kohta silleen taasen nukkumaan. :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #32 : 30.07.12 - klo:20:22 »

Oli jytää ja loimotusta viime yönä. Töissä hiki lensi ja nyt oon naatti. Yritän kukkua ylhäällä vielä hetken. Toivottavasti ensi yönä ei oo mitään valosouta, viilentynyt on ainakin onneksi.
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #33 : 30.07.12 - klo:20:28 »

Meilläkin viilentyi nyt illaksi sen verran, että laitoin makuukammariin ikkunan auki. [:-)]

Mä poistun nyt nukkumattilaan.

Hyvää yötä sitten kun menette!    [:54]    [:75]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #34 : 30.07.12 - klo:21:43 »

Ehtoota.  [:-)]

Kyllä tosiaan on ollut kahtena edellisenä yönä hurjat valoshowt päällä, onneksi ei tullut päälle vaan saatiin ihastella turvallisesti.

Juu, valoshowta on täälläkin ollut kahtena edellisenä yönä ja ihan päältä on mennyt molempina kertoina ja vettä satanut kaatamalla,  viimeyönäkin uskalsi vasta kello 2 jälkeen laittaa sähköt/töpselit päälle ja mennä nukkumaan. Kolmen tunnin tirsat ehti vetaista, kun kello pärisi ja ylös oli noustava, ei kolmen tunnin unet oikeen riitä pirteään työpuuhasteluun. [:-I]

Ensiyö taitaa mennä ilman valoshowta. Onneks ilma on ulkona hiukka viilentynyt, nyt +17 astetta , eikä kosteusprosenttikaan ole enää sisällä ihan yhtä korkea, nyt vain 95%.  [:-I]

Viime yönä näin lepakon. Lensi meidän pihassa. :-))

Juu, täälläkin oli kaksi lepakkoa jo perjantai ehtoosta pihapiirissä liikkeellä.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #35 : 30.07.12 - klo:22:00 »

Ai se ukkonen oli Hippiäisen kohdalla. Ei kyllä ole yhtään mukavaa kun kohdalle nousee.
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #36 : 30.07.12 - klo:22:10 »

Juu, ei se kivaa ole kun taivas vilkkuu, välkkyy ja paukkuu niinkuin sotatantereella, mut on se kaikesta huolimatta upeaa katseltavaa kunhan ei vaan iske taloon tai mihinkään muuhun tärkeään paikkaan, et tulee tulipalo.
Kyllä se täällä pitäjässä kuuleman mukaan viimeyönä ainakin yhden talon sytytti palamaan, ihmiset pelastui, mut koiruli jäi ilmeisesti liekkeihin.  [:-(]

Paikkalehden nettisivulta kopsattu.
Talo paloi maan tasalle 
30.07.2012 

Köyliö, Vuorenmaa
Sunnuntain ja maanantain välisenä yönä puoli kahden aikaan Köyliössä Peltolantiellä syttyi palamaan omakotitalo. Talossa olleet kaksi asukasta pääsivät pois palavasta rakennuksesta, ja heidät kuljetettiin sairaalahoitoon. Perheen koira menehtyi tulipalossa.

Palon syttymissyyksi epäillään alueella riehuneen ukkosmyrskyn salamaniskua.

Palokunnan saapuessa paikalle talo oli täyden palon vaiheessa. Palopaikalle saapui yksiköitä Vuorenmaalta, Yttilästä, Säkylästä, Eurasta ja Vampulasta.

– Aamukuuden jälkeen saimme palon hallintaan siten, että pystyimme vapauttamaan osan yksiköistä palon jälkivalvonnan alkaessa, palomestari Sauli Virtanen kertoo.

Maanantaiaamulla yhdeksän jälkeen tulipalon jälkivartiointi pystyttiin lopettamaan. ASK
 
« Viimeksi muokattu: 30.07.12 - klo:22:16 kirjoittanut hippiäinen »
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #37 : 30.07.12 - klo:22:19 »

Tampereella oli kyllä raju myräkkä viime yönä; herättiin kahden aikaan kuuntelemaan!
Ihankuin maan altakin olisi kuulunut murinaa. Onneksi olin just eilen saanut selityksen Faradayn häkistä, että miksi auton sisällä on turvassa, vaikka salama iskisi autoon. Ei siis tarvinnut pelätä henkensä edestä!

Kalajoella on satanut ja hiukan jyristellytkin illan mittaan. Katosta ei saatu kuntoon, eli tuolit on märkänä ja tupakalla käyminen kurjaa. Ei kuitenkaan viitsi riskeerata, että se markiisi menis vielä huonompaan kuntoon. Nyt sen saa sentään vedettyä koteloon ja voi ajaa normaalisti.  [:-I]

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #38 : 30.07.12 - klo:22:49 »

Hui, ukkonen näköjään on pelotellut vähän joka kantilla suomenmaata, onneksi itse kerrankin nukuin autuaan tietämättömänä mikä salamashow yöllä oli ollut.

Tänään käveltiin Veran kanssa taas radiomäellä ja nyt oli korjaaja jo ihan huipulla.
Hitsi kun pelottavan näköistä touhua on siellä mastossa työskentely.
Toinen nosti vaijerin avulla jotain työkaluja korjaajalle.



Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #39 : 30.07.12 - klo:22:51 »

Osaispa kuvata niin olisin saanut loistavan kuvan kahdesta sateenkaaresta, nyt sataa parhaillaan.


Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #40 : 30.07.12 - klo:22:54 »

On aika huimapäitä nuo korjaajat. Ei saa olla korkean paikan kammoa.
Kaunis sateenkaari  [:-)]

Luin myös lehdestä, että koiraparka oli jäänyt liekkeihin. Niistä tulee aina niin surullinen olo  [:-(]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #41 : 31.07.12 - klo:09:18 »

Ei oo kovin hääppönen munkaan otos samaisesta sateenkaaresta [:-DD]. Oli niin hämärää jo kun toi taivaalle ilmestyi. Meille se näkyi sellaisena yhtenäisenä kaarena, jonka toinen pää oli kirkkaampi ja toinen himmeämpi.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #42 : 31.07.12 - klo:09:50 »

Ehtoota.  [:-)]

Kyllä tosiaan on ollut kahtena edellisenä yönä hurjat valoshowt päällä, onneksi ei tullut päälle vaan saatiin ihastella turvallisesti.

Juu, valoshowta on täälläkin ollut kahtena edellisenä yönä ja ihan päältä on mennyt molempina kertoina ja vettä satanut kaatamalla,  viimeyönäkin uskalsi vasta kello 2 jälkeen laittaa sähköt/töpselit päälle ja mennä nukkumaan. Kolmen tunnin tirsat ehti vetaista, kun kello pärisi ja ylös oli noustava, ei kolmen tunnin unet oikeen riitä pirteään työpuuhasteluun. [:-I]

Ensiyö taitaa mennä ilman valoshowta. Onneks ilma on ulkona hiukka viilentynyt, nyt +17 astetta , eikä kosteusprosenttikaan ole enää sisällä ihan yhtä korkea, nyt vain 95%.  [:-I]

Viime yönä näin lepakon. Lensi meidän pihassa. :-))

Juu, täälläkin oli kaksi lepakkoa jo perjantai ehtoosta pihapiirissä liikkeellä.  [:-)]


 :-)) [:-)]

Ukkonen ei ole koskaan kiva juttu, jos päälle sattuu. [:4]
Meillä oli jo alkukesästä sellainen ukonilma, joka rikkoi pistorasian. Nimenomaan puhelinrasian, jossa myös kaksi sähköpistoketta.
Kuului kauhea räpsähdys, säikähdin, olin kyllä eri huoneessa ja savua vaan nousi rasiasta, hui.

Kivoja kuvia ketjussa ja noin korkealle en kyllä minäkään menisi.
Kauniit sateenkaaret. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #43 : 31.07.12 - klo:10:28 »

Oliko tuo "sateenkaaritaivas" tuollainen ihanan punertava, kun molemmilla on saman väriset taivaat?
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Maanantai 30.7.2012
« Vastaus #44 : 31.07.12 - klo:10:36 »

Oliko tuo "sateenkaaritaivas" tuollainen ihanan punertava, kun molemmilla on saman väriset taivaat?

Oli se kun on ilta-auringossa kuvattu.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.218 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.