Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai 31.7.2012  (Luettu 398 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #15 : 31.07.12 - klo:12:29 »

Heipparallaa. Mulla pyörii uusi "mylly" pöydällä. Mun vanha appeli kävi niin hitaana että tuskastuin siihen. En tiedä olsiko sille voinut tehdä jotakin mutta uuden ostin. Annan "vahingon" kiertää ja yksi tuttuni saa sen, vaikkapa harjoituskoneeksi. Kyllä sillä nettiä selaa ja emailit lukee. Kiukutteleen se alkaa vasta pitkällisen käytön jälkeen. Nyt on alettava tutkimaan konetta tarkemmin. Näyttö on 15´4 tuumaa ja muistiakin 4 gigaa, kovalevy tilaa on 750 joten kyllä kuvia sille saa mahtumaan aika monia. Hissunkissun kerättävä kirjanmerkkejä. Sisko soitti, nyt isän luo mansikoita syömään [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #16 : 31.07.12 - klo:12:31 »

Marle Onnea uudelle "myllylle". [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #17 : 31.07.12 - klo:12:37 »

Kiitos telkkinen  [:-)]
Minulla on vain kaksi viikkoa lomaa. On niin hankalaa, kun työsopimus on vain vuodeksi kerrallaan ja lomat täytyy pitää työsopimuksen loppuun mennessä. Nyt on juuri se pari viikkoa kertynyt ja joulukuussa saa pitää pari viikkoa lisää.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #18 : 31.07.12 - klo:12:40 »

Niinhän se monen kohdalla on, että lomia ei voi pitää niinkuin haluaisi. Kyllä se kaksikin viikkoa on ihan tarpeeseen ja ehtii irrottautua töistään. Eikö vain?
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #19 : 31.07.12 - klo:12:55 »

Pitääkin lähteä ompelulankaa ostamaan kun ostin verhokankaan makkariin ja nyt pitäisi ommella siitä uudet verhot ikkunaan. Putkirempan jälkeen laitettiin uudet tapetit sinne niin vanhat verhot ei yhtään sovi tyyliin vaikka on ihan jees verhot olleet tähän asti. :-)) [:-)]

että leipomista ja ompelua vuorotellen [:-)] ja vähän lepoakin.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #20 : 31.07.12 - klo:12:57 »

Niinhän se monen kohdalla on, että lomia ei voi pitää niinkuin haluaisi. Kyllä se kaksikin viikkoa on ihan tarpeeseen ja ehtii irrottautua töistään. Eikö vain?

Näin on  [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 769
  • Itä-Uusimaa
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #21 : 31.07.12 - klo:14:20 »

100 vuotta sitten oli rangaistukset vähän eriluokkaa  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #22 : 31.07.12 - klo:15:07 »

Taitaisivat rikokset vähentyä, jos nytkin olisi rangaistukset samaa luokkaa.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #23 : 31.07.12 - klo:16:32 »

Iltapäivää Pönttöön!
Eilen oli upea ilma. Ehkä hieman liian kosteaa joten se helle hieman hiosti. Illalla Ida kävi paistelemassa muurinpojalettuja. Toiset meillä tänä kesänä. aina kun ollaan paistamassa niin alkaa sataa. Eilen sitten ei.
Oli upeaa lepäillä riippukeinussa tuulen leyhyessä. Ilma oli kuin etelässä.
Ne meidän sepelinpojat käyskentelivät siinä vieressä. Myös mustarastaan näin tänä kesänä vissiin ekaa kertaa kiikun vierellä.

Sitten yö olikin ihan karmea. Ulkona lämpöä oli vaivaiset noin +21C mutta sisällä "saunamaiset" +24C . Ikkunaa sai laittaa kiinni ja auki sen mukaan mistäpäin satoi. Ukkonen jyräsi myös aika lähelläkin.
Tämä inhottava jatkuva märkyys on mulle kyllä niin  [:-//]  .  Nytkin nurtsi aivan märkää vaikka aurinkokin yrittää paistaa.

Pari päivää olen ollut kivasti nettipimennossa kun säännöllisin väliajoin ukkonen puhisee. En jaksa piuhoja jatkuvasti irrotella ja kiinnitellä. Nettiin olen päässyt kännyllä sen minkä olen viitsinyt.

Nurmikko rehottaa. Ei sinne voi mennä leikkaamaan kun leikkuri menee tukkeeseen märästä ruohosta.
Vähän tää on kitinäpäivitys  [:17]  mutta eiköhän se "päivä vielä paista risukasaankin"   [:-DD]

Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #24 : 31.07.12 - klo:18:23 »

Marleenan laittama lasten juttu hauska! :-))

Marlen uudelle koneelle Onnea! [:5]

Alkavaa iltaa jälleen! [:-)]
Säätila muuttui enemmän aurinkoiseksi ja tuuli lisääntyi.
Mittarissa päivän ylin +22,9 astetta ja nyt +19,1 astetta.

Sain pestyä koneellisen pyykkiä ja ne kuivuivat hyvin ulkona.
Muutakin pientä askaretta tänään oli vuorossa.

Aamulla oli tuossa talvisessa lintujen ruokintapaikalla mukavasti lintuja.
5 eri lajia laskin lähes yhtä aikaa, eli talitiainen, hernekerttu, pajulintu, punarinnan poikanen ja peukaloinen. :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 742
  • Lahti
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #25 : 31.07.12 - klo:18:26 »

Kyllä se kosteus on kurjaa kuten muru totesi. Ai Kotkassakin on ukkonen pelotellut monena yönä.
Harmittaa tällainen kesä. Olisi sitten kunnolla lämmin tai kylmä. Tämä kosteus käy hengityksen ja psyykkeen päälle.


Katselin ystävän kissanpentu kuvia kasvattajan sivuilta. Peetu on pienen nimi tai onhan hän jo muutaman kuukauden päästä vuoden ikäinen. Sai näyttelystä ensimmäisen sertin, että valioluokkaa on hän [:-)]

http://www.tiikerililjan.fi/13

Depin mukaville pihalinnuille [:5]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #26 : 31.07.12 - klo:18:45 »

Aivan ihania kisuja  [:36]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #27 : 31.07.12 - klo:18:52 »

Iltaa!
Kalajoella alkaa näyttää taivas aika pahaenteiseltä! Ollaan veivattu kattoluukut kiinni ja tehty muutenkin tilannekatsaus: maha täynnä pizzaa, jääkaapista löytyy ruokaa ja juomaa ja kemssakin on tyhjennetty aamulla, eli kestetään kyllä mahdollinen ukonilmakin!
Hauska seurata muita karavaanareita: osa selkeästi varautuu myräkkään ja osa vielä ripustaa uikkareita kuivumaan taivasalle! Mehän oltiin täällä 2 v sitten ja nähtiin silloin aika monta illalla etelästä pohjoiseen kulkenutta ukkosrintamaa ja jopa tulvia. Toivottavasti mitään pahempaa ei luvassa, sillä täällä on joku isompi Juku-Juku-leiri: paljon lapsia teltoissa!

Keli on vaihdellut viileästä ja pilvisestä älyttömän kuumaan auringonpaisteeseen. Vielä ei ole satanut mitään.
Huomenna varmaan jatketaan tästä johonkin. Perjantaina tavoite olla Hämeenkyrössä puolenpäivän jälkeen, eli voidaan tehdä kaksi suht lyhyttä siirtymää! Se Power Park kiinnostaisi edelleen, mutta yöpyminen 48€. Aika kova hinta meidän mielestä!

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #28 : 31.07.12 - klo:18:59 »

Huomenia, tuli korjattua univelkaa ja nukuin yövuoron jälkeen yli 8 tuntia mikä on normaalia paljon pidempään. Nyt pitäisi taas jaksaa...
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tiistai 31.7.2012
« Vastaus #29 : 31.07.12 - klo:19:37 »

Ehtoota. Mullon uus tietokone.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.236 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.