Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 24.8.2012  (Luettu 254 kertaa)

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #15 : 24.08.12 - klo:10:10 »

 [:45] paistaa jo.    [:-)]
Nyt kirjahyllyä peräkärryyn ja sitten menox. Heippa ! [:59]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #16 : 24.08.12 - klo:10:10 »

Mesis juu. :-)) [:-DD]


Mut on tää ihan heeno heeno. Takaa pitäis tasottaan vielä. [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #17 : 24.08.12 - klo:10:14 »

Siihen taitaa tarvita apuvoimia. On vähän hankalaa. Olen kokeillut  :-))
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #18 : 24.08.12 - klo:10:53 »

 :-))

Pilvistä ja hieman tuulta.
Mittarissa nyt +12,6 astetta.

Mä laitoin pyykit peseytymään ja saas nähdä saako ne ulos kuivumaan.
Ennusteissa ei kylläkään olisi tälle päivälle sateita tänne laitettu, mutta tuo pilvinen ja ehkä kostea sää ei ehkä ole pyykkien kuivaukselle hyvä. [:-I]

Niin, ja mehän toimitaan nyt nettitikulla. :-))
Laitettiin ulos lisäantenni ja kyllä tuli hienosti nopeutta lisää ihan parhaalla mahdollisella tavalla.
Vielä ei kuitenkaan lankanettiä ole pois laitettu. Sitä ei sitten enää takaisin saa, kun sen lopettaa.
Kuitenkin käy niin, että syyskuu joudutaan vielä siitä maksamaan se iso summa. Sen jälkeen on sitten edullisempaa netin käyttö. [:-)]

Minäkin olen sitten siirtynyt läppärin käyttöön kokonaan, vaikka tuo vanha pöytäkone vielä toimiikin. Jää sitten varakoneeksi, jos koskaan sitä viitsii enää käyttöön ottaa.

Ett tällaista tällä kertaa. :-)) [:-)]

Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 747
  • Lahti
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #19 : 24.08.12 - klo:11:40 »

Perjantaipäivää pöntölle [:-)]

Pyrikseltä kaunis kuva [:-)]

Mesikseltä herkkä ja herttainen [:-)] kuva.

Toivottavasti Dep saa pyykit ulos raikkaaseen ilmaan kuivumaan [:-)]

Minä se olen usein väärässä paikassa väärään aikaan. Kävin lähi apteekissa ja jäin siihen pihalle juttelemaan tutun kanssa.Kuului valtava tömähdys ja me, että mitä tapahtui. Katseltiin ympärillemme ja siinä apteekin vieressä on tutun kukkakauppa, niin ikkunan ja pihalla olleiden kukkien välissä oli lintu. Menin katsomaan ja varpushaukkahan se siellä räpiköi.Oli ilmeisesti jotain lintua jahdannut ja törmäsi ikkunaan. Minä "ammattilaisen" tiedoin kerroin, että jos on vammautunut otan sen autoon ja lähden viemään Heinolaan mutta katsotaan tilannetta.
Kiertelin ja katselin haukkaa ja rupesin takaapäin lintua lähestymään. Siitä saikin oikean suunnan ja lähti lentoon, että hyvä näin. Ehkä olinkin oikeassa paikassa kuitenkin [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pilvi

  • Vieras
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #20 : 24.08.12 - klo:11:42 »

Krnauuu...  Aamupäivää taas Jäkestäkin. Ukkeli teki mulle uuden feissari-sivun. Tervetuloa kaikki pöntön kissat ja muutkin kiinnostuneet kaveriks, toivoo Pilvi.  [:10]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #21 : 24.08.12 - klo:11:56 »

Debillä olikin hyviä tietsikkauutisia  [:-)]

Ja Telkkiselläkin loppuviimeksi hyviä lintu-uutisia, vaikka ensin pahalta näytti.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 747
  • Lahti
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #22 : 24.08.12 - klo:11:59 »

Tänne se reppana haukka tipahti. Just kun olin kuvaa ottamassa pyrähti lentoon.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #23 : 24.08.12 - klo:12:57 »

Mielenaurinkoo perstaihin.  [:-)]

Aurinkoinen yrittää paistella.
Ei millään meinaa jaksaa aina
välillä. Vähä toistakymmentä
pussaa. Sattaa ei pitäs mittään.

Hauskat nuo sääennusteet. Ilima-
taiteenlaitoksen mukkaan ei eilen
satanu yhtään, mutta forecan muk-
kaan koko päivän sato. Meillä oli ko-
ko päivän pilivessä, mutta pisaraa-
kaan ei satanu.  :-))

Positiivaritenavat

Mumman tehdessä juhannusaattona
saunavastaa neljävuotias lapsenlapsi
Kiira seurasi uteliaana tapahtumaa ja
kysyi:"Onko tämä nyt se selkäsauna?"
-Mummo
 :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #24 : 24.08.12 - klo:14:02 »

No jopas. Päivän ketju ainoa johon on tänään kirjoiteltu.
Ihan kadesna olen lueskellut noita Tiinan juttuja. Että joka päivä on päässyt aamu-uinnille  [:5]
Niin mielelläni menisin minäkin mutta tuota matkaa on liialti. Ja autolla en sentään aamuisin lähde uintireissulle. Pulaus ja kotiin.
Meillä paistaa juuri nyt aurinko. Mutta on todella märkää. Eilen kun satoi vallan riittävästi.
Minä olen kai kummajainen puutarhanhoidossa. Keväisin ja vielä kesälläkin möyhisin ja perkaisin, kastelisin ja istuttaisin vaikka koko päivät. Mutta APUA, kun syys märät tulevat minun intoni hiipuu täysin.
On niin pakkopullaa putsailla istutuksia, laittaa puutarhaa syyskuntoon ja keräillä tippuneita muumioita  [:-DD] 
Nurmikkokin on taas niin pitkä. Se suorastaan rehottaa. Ja piha täynnä etanoita. Meillä ei etanoita ollut juuri lainkaan kun tuo kolmenkymmenen (noin) siiliarmeija piti niistä huolen. Mutta nyt kun ihanaiset ovat menneet siilien taivaaseen onkin tilanne aivan toinen. Etanoita on ihan joka paikassa pihalla.

Kohta minulla lähtö lekurille.  Ainakin se on hyvä että tässä lähellä , kävelymatkan päässä on nuo lääkäripalvelut saatavilla. Ainakin vielä.

muoks: Ihanaa Telkkinen että ohjasit haukkaressun oikeaan suuntaan !
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #25 : 24.08.12 - klo:14:15 »

On kyllä niin ihanan raikas olo tuon aamu-uinnin jälkeen, että käyn kyllä ihan joka aamu oli sää mikä hyvänsä. Tänä aamuna vesi oli vain +17 asteista ja veteen mennessä ajattelin, että kyllä mä olen hullu. Mutta kun sinne veteen sitten saa mentyä ja varsinkin kun sieltä tulee pois, niin ei palele yhtään vaan olo on ihana. :-))

Käytiin lintutornilla, aika vähissä oli vaan linnut. Kaksi ruskosuohaukkaa antoi lentonäytöksiä, yksi nokikanan poikanen söi jotain rehuja ja muutama silkkiuikku uiskenteli vedessä. Ai niin, yksi merimetso myös köksötti kivellä.

Samalla reissulla käytiin paikassa nimeltä Lomakivi syömässä lounas seisovasta pöydästä.

Kaupasta oltais ostettu hirvikärpäskarkotetta, mutta se maksoi 13:90 euroa/50ml pikkupullo, joten jätettiin ostamatta.

Muru, mullakin olis täällä mökillä noita puutarhahommia, mutta jostain syystä ei kiinnosta yhtään. Lähinnä mun tarttis tyhjentää noi kesäkukka-astiat, kun kukat on menneet ihan kauheiksi, ovat kärsineet liiasta vedestä ja tuulesta ja sateesta.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #26 : 24.08.12 - klo:14:26 »

Olipa hyvä, että haukka pääsi lentoon.

Kävin äsken hakemassa pesulasta pari täkkiä. Kotona huomasin, etä rahapussi oli jäänyt pesulaan. Siellä oli tallessa, kun kysyin sitä. Isäntä on juuri hakemassa sitä.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #27 : 24.08.12 - klo:16:35 »

Iltapäivää. Depin koneelle pitkiä elinpäiviä [:-)]



Tuolla käväsin:

http://www.visithelsinki.fi/juuri-nyt/tapahtumia/herkkujen-suomi-2012-ja-syystober-2012

Tuli maisteltua sitä ja tätä, melkeinpä lounaan verran.

Ostin sitten 4 1/2 litran pulloa alkoholitonta:

2 Korpien kuiskintaa (toinen lähtee huomenna tupareihin)
1 Marskin juoma
1 metsänruusu juoma

Oisin ostanut enemmänkin oli niiiiin hyvää. Ja sekaanhan voi laittaa tilkkasen terästystä tai maustettua kivennäisvettä+viiniä+terävää.
Ei tuo nyt ihan halpaa ollut mutta maku sen oston ratkasi.

http://www.asellus.fi/

 [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 624
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #28 : 24.08.12 - klo:16:42 »

Mielenkiintoinen päivä Marlella  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Perjantai 24.8.2012
« Vastaus #29 : 24.08.12 - klo:17:55 »

Alkuehtoota  [:-)]
Aurinkoinen melko lämmin päivä täälläkin, tosin aamupäivän pieniä sadetuksia ei huomioida lainkaan  [:-)] +17 näyttää ulkomittari.
Just lueskelin vanhoja sääennusteita ja sanontoja ja sieltä pisti silmään: "Mitä päivä Pärttylinä sitä koko syksyn "  no männessä näkkee pitääkö tuo sanonta paikkansa. I hope so  [:-)] Kiireisen työpäivän jälkeen innostuin siivouksen aloittamisen. Kaikki matot roudattu pihalle ja pölyt putsattu jäljellä enää lattioiden kuuraus  [:23] koko kesän ollaan oltu menossa ja nyt vietetään kotosalla viikonloppua. Eli vieraita tulossa huomenna ja sunnuntaina kun täytyy näitä ystävyyssuhteitakin hoitaa  [:-)] Mielummin kyllä olisin pakannu kimpsut tuonne autoon ja ajellu johonkin mukavaan paikkaan  [:-)] No mies ollu matkatöissä koko viikon ja kotiutuu tänään niin ehkä parempi huilailla välillä .
pirtsakkaa perjantaita kaikille  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab
 

Sivu luotiin 0.417 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.