Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia  (Luettu 274 kertaa)

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« : 17.09.12 - klo:15:11 »

Meillä on soinut viime päivinä tiuhaan tahtiin ovikello. Naapurin pikkutytöt hakevat Mustikkaa ulos. Aluksi olimme vähän epävarmoja, uskaltaako antaa, kun Mustikka ei oikeastaan tykkää lapsista. Nämä ovat sen verran isoja, että Mustikka ei ärhentele. Onhan se ollut mukavaa, että koira pääsee moneen kertaan kävelylle.

Ensimmäisellä kerralla Didi antoi tytöille eurot. Kahdelle tytölle. Minusta se oli ihan ok. Samana päivänä tytöt hakivat vielä pari kertaa Mustikkaa. Didi lupasi antaa jätskit, mutta meillä ei ollutkaan yhtään pakastimessa. Eilen, kun tulimme Säkylän reissulta, hyökkäsi yksi tyttö heti meille kysymään Mustikkaa ulos. Minä avasin oven ja annoin Mustikan tytölle. Jonkin ajan kuluttua ovella oli neljä tyttöä palauttamassa koiraa. Otin Mustikan ja sanoin kiitos. Sulkiessani ovea, pienin tytöistä sanoi toisille: "Sä sanoit, että se antaa jätskiä..."

Tänäänkin Mustikka on käynyt heidän kanssaan lenkillä. (Lenkit ovat hyvin lyhyitä, mutta Mustikka saa toimitettua "asiansa".) Didi vastaanotti koirulin ja sanoi käyvänsä myöhemmin kaupassa ostamassa jätskiä. Tyttö kysyi: "Koska sä käyt kaupassa?" Nyt he varmaan kyttäävät milloin Didi lähtee ja koska palaa.

Karkkia me ei haluta antaa. Eikös nykyajan lapsilla ole karkkipäivä? Jos tytöt käyvät kolme-neljä kertaa päivässä, eurojen antaminenkin on hölmöä. Yksi tyttö hakee ja neljä tyttöä palauttaa. Me ei nyt oikein tiedetä mitä tehtäisiin. Jätskiä - ei jätskiä - euro - keksi vai kiitos???? Neuvokaa!
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #1 : 17.09.12 - klo:15:15 »

Mä antaisin kiitoksen  [:-)] Jos halutaan ulkoiluttaa naapurin koiraa, silloin sen pitää lähteä halusta ulkoilutta koiraa eikä suinkaan eurojen toivossa. Sanokaa tytöille, ettei Mustikan ulkoiluttaminen maksa mitään ja katsokaa tuleeko kukaan tytöistä hakemaan koiraa  [;-)]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #2 : 17.09.12 - klo:15:17 »

Mä antaisin kiitoksen  [:-)] Jos halutaan ulkoiluttaa naapurin koiraa, silloin sen pitää lähteä halusta ulkoilutta koiraa eikä suinkaan eurojen toivossa. Sanokaa tytöille, ettei Mustikan ulkoiluttaminen maksa mitään ja katsokaa tuleeko kukaan tytöistä hakemaan koiraa  [;-)]

Olen samoilla linjoilla. Didi tässä nyt vaan on tätä hössöttänyt. Kiitos tuesta, Titti!
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 594
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #3 : 17.09.12 - klo:15:35 »

Olen ihan samaa mieltä kuin Titti. Ei palkkaa Mustikan lenkittämisestä. Hyvä mieli siitä, että pääsee lenkittämään pitäisi olla paras palkka. Kyllä ne  osaavat nuo lapset  [HUH]
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #4 : 17.09.12 - klo:15:45 »

Taas soi ovikello äsken. Olin kertonut Didille Pönttölän terveiset. Didi sanoi tytölle, että yksi kerta päivässä riittää. Mustikka on ollut jo lenkillä. Kohtahan me ei ehditä Didin kanssa lenkittää Mustikkaa ollenkaan.  :-))

Kohta syödään ja sitten mennään Mustikan kanssa oikein pitkälle lenkille metsään.
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Sus

  • Vieras
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #5 : 17.09.12 - klo:15:47 »

Ei mitään palkkaa. Tytöt ovat alunperin (ilmeisesti) tulleet vain halusta ulkoiluttaa koiraa. [:-)] Niin ainakin minä lapsena tein :-)) ja sainkin ulkoiluttaa naapurin irlanninsetteriä. Ja kivaa oli. :-))

Jos joka kerta "jotakin" palkkiota, niin eihän siitä mitään tule...
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #6 : 17.09.12 - klo:15:50 »

Mun mielestä kans pääasiassa pitäis selvitä kiitoksella, mutta tietty sitten joskus voi antaa just esim. jätskit jos ovat ahkerasti viitsineet Mustikkaa ulkoiluttaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #7 : 17.09.12 - klo:16:01 »

Nimenomaan, silloin tällöin. Ei niin, että se on toistuva tapa. [:-)] Joskus ihan yllätyksenä.
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #8 : 17.09.12 - klo:16:02 »

Eikös kissaki kiitoksella elä.
Tuo laumahomma alakaa jo
muistuttaa sitä pääsiäisvirpo-
mistouhua, jossa on tarkoitus
saaha rahhaa tai herkkuja.
Varsinkin, kun ovat tullu ite
kysymään, että pääseekö Mus-
tikka leikkimmään. Vähä eri
asia olis, jos olisitte pyytäneet
heiltä ulukoilutusapua.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #9 : 17.09.12 - klo:16:23 »

Muistuu mieleeni talvi 2011, kun oli jalka kipsissä ja Didi matkoilla pari viikkoa. Olisivatpa silloin tulleet tytöt pyytämään Mustikkaa ulos! Minulla oli aikamoinen sumpliminen, että sain jonkun ulkoiluttamaan joka päivä. Onneksi meillä on aidattu piha, jonne pystyin päästämään Mustikan aamuisin pissille.
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #10 : 17.09.12 - klo:17:18 »

Samoilla linjoilla minäkin. Eli joskus, ihan satunnaisesti voi antaa juuri jätskin tms. Muuten todella teidän ovella on kohta pataljoona innokkaita  :-))
Susun tapaan luulen minäkin ettei tytöillä ole lainkaan ollut alunperin tarkoitus "rahastaa" vaan nimenomaan saada olla Mustikan kanssa. Eli se "palkka" on Mustikan seura.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 717
  • Lahti
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #11 : 17.09.12 - klo:17:33 »

Veran ulkoiluttajia olisi täälläkin pilvin pimein eli pieniä tyttöjä on käynyt oven takana kysymässä saako viedä lenkille. Olen kaikille sanonut, että en anna Veraa yksin kenenkään lapsen mukaan. Minun kanssa saa lähteä ja taluttaa, niin näin olen päässyt tästä pälkähästä.
Joskus olen katsonut tässä lähistöllä kun yhden miehen valkoista japanin pystykorvaa pienet tytöt vie ulos. Kantavat sitä sylissään vuorotellen ja pitävät irti. Olen heille sanonut, että älkää päästäkö irti koiraa jos vaikka koira pelästyy jotain, niin voi juosta peloissaan vaikka auton alle eli kaikkea ikävää voi sattua jos on huono tuuri matkassa.
Kerroin myös koiran omistajalle ja hän ei enää anna koiraansa kun ei tullut ajatelleeksi tätä puolta ollenkaan.
Minulle usein soittaa naapuri talon tyttö kun annoin puhelin numeroni ja kysyy pääseekö mukaan lenkille ja aika usein olen ottanutkin hänet.

En tosiaan tarkoita sitä, että Marjuli et voisi Mustikkaa antaa tyttöjen ulkoilutettavaksi. Tuntuu, että nyt on siellä tullut palkka koiran ulkoilutuksen ohessa tärkeäksi asiaksi.
Ehkä voisit sanoa, että itsekin tykätään ulkoiluttaa Mustikkaa tosi paljon, että ihan joskus voitte antaa tyttöjen nauttia kivasta koiraseurasta [:-)] mutta ette aina kun tulevat pyytämään.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #12 : 17.09.12 - klo:18:26 »

Hyvä vastaus, Telkkinen! Kiitos siitä.
Pikkuisen alkoi olla riesa tämä ovikellon soiminen monta kertaa päivässä. Olen ihan varma, että tytöt alunperin halusivat vain ulkoiluttaa koiraa. Oikeastaan en olisi itse antanut Mustikkaa ensimmäisellä kerralla, mutta Didi antoi. Tiedän, että Mustikka vetää liikaa, kun lapset ulkoiluttavat sitä. Pelkäsin, että se vetää lapset nurin. Toistaiseksi sellaista ei ole sattunut. Onneksi!

Luulen, että nyt vähentyi ulkoilupyynnöt, kun käskin Didin sanoa tytöille, että kerran päivässä riittää. Taidan ottaa tyttöjä mukaani lenkille joskus jos haluavat. Ihan mukavia tyttöjä ovat ja on hauska tutustua paremmin.
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Parus Major

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 675
  • Pori
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #13 : 18.09.12 - klo:23:05 »

Mun mielestä kans pääasiassa pitäis selvitä kiitoksella, mutta tietty sitten joskus voi antaa just esim. jätskit jos ovat ahkerasti viitsineet Mustikkaa ulkoiluttaa.

Just näin. Joskus voi antaa keksin tai jätskin, mutta ei tavaksi missään nimessä. Myöskin ihan hyvä rajata miten usein tulevat. Ja itse kyllä vähän seuraisin tyttöjen touhua ja miten koiran kanssa pärjäävät/touhuavat [:-)]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pikkutytöt ulkoiluttavat Mustikka-koirulia
« Vastaus #14 : 19.09.12 - klo:18:46 »

Nyt on homma alkanut luistaa oikein hyvin. Didi antoi kerran jätskit ja sanoi, että kerran päivässä ulkoilutus riittää.
Meillä oli vähän levotonta, kun ovikello soi monta kertaa päivässä. Didi oli myös jutellut tyttöjen isän/isäpuolen kanssa asiasta.

Tänään annoin Mustikan yhdelle tytölle, joka tuntui oikein mukavalta. Ensin juteltiin niitä näitä ja sitten Mustikka olikin jo lähtemässä tytön mukaan.
Tyttö kiitteli kovasti palauttaessaan Mustikkaa. Minäkin kiittelin tietysti. Mitään en antanut. Joskus toiste sitten.

Mustikka tuntuu tyytyväiseltä tähän uuteen palveluun. Ihan mielellään lähtee ulos. En usko, että sitä riepotetaan siellä.
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****
 

Sivu luotiin 0.291 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.