Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 10.10.2012  (Luettu 702 kertaa)

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #15 : 10.10.12 - klo:11:40 »

Anniina,jopas se sinulla pitää kiirettä.Mut kyl se siitä helpottaa jossain vaiheessa...Sanoo yks jonka pahimmat kiireet on ohi.Mutta tullut toki muita kiireitä tilalle...ja ne onkin sitten ihan uusia ja mukavia kiireitä  [:-P]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #16 : 10.10.12 - klo:11:59 »

Anniinalla "pientä" vipinää  :-O. Jaksuja Sinulle.

Titin kuvassa Liberecissä on yhtä kauniit syksyn värit kuin täällä koto-Suomessakin.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #17 : 10.10.12 - klo:12:46 »

Kylläpä nyt on kauniit syksyn värit ulkona. Rannan kaislikko on punaisena, vihreänä ja keltaisena. Lehtikuusetkin jo ovat kellastuneet. Koivuista on lehdet jo pois. Eihän tätä valitettavasti kauan kestä - siis nyt täytyykin sitten nauttia.
Johan ovat lupailleet lumisateitakin?  [:-/]

Nyt pitäisi lähteä käsityökauppaan hakemaan lisää tekemistä. Monenlaista pitäisi viitsiä/jaksaa tehdä.
On se kumma, että en vaan ole vieläkään tottunut tähän eläkeläisen arkeen. Nyt nukunkin pitempään kuin töissä ollessa. Ei se mitään, mutta sitten olen siitäkin itselleni niin vihainen! Ja jos nyt istun tässä, niin koko ajan mietin, että pitäisi olla tuolla ja tuolla ja vielä tuollakin tekemässä jotain "hyödyllistä". Eiköhän ne hyödylliset ole minun osalta jo moneen kertaan tehty!  [:-DD]

No, jos nyt hyödyntäisi tämän päivän käsitöiden parissa, huomenna eestin tunnille.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #18 : 10.10.12 - klo:13:02 »

Päivää.

Mulla oli joskus käytössä "kuppiin laitettava suodatin" eikä se ollut sen kummempi, kuin vanhasta kahvinkeittimestä jäljelle jäänyt suodatin.  :-)) Semmoinen irrallinen oli ennen keittimissä. Sinne vaan suodatinpussi ja murut. Veden keitin pienessä kattilassa. Oiskohan tuo ollut opiskelija-aikoja... Suodatin oli kuppiin sopivan kokoinen. Joskus oon turvautunut samaan systeemiin, jos kahvinkeitin on mennyt rikki.

Sataa losotellut. Nyt on näköjään tauko sateessa. Sulon postin roihuumaan. Halkoja pitäisi tilata...

Kaikille kivaa keskiviikkoo. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #19 : 10.10.12 - klo:13:26 »

Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #20 : 10.10.12 - klo:14:45 »

En ole ennen kuullutkaan kuppiin laitettavasta suodattimensta. Minkälaisesta liikkeestä ostitte sen? Suodatinjauhatustako siinä käytetään?
Taidankin hommata sellaisen, koska mekin juomme eri aikaan, -ainakin aamukahvit. Minä tykkään nousta seitsemältä, ja isäntä tykkää nukkua pidempään.  [:-)]

Niitä suodattimia varmaan löytyy ainakin tavarataloista. Me ostettiin se Halpa-Hallista. [:-)]
Juu, ja suodatinjauhatusta käytetään, niin siitä saa kahvinkeittimelläkin tarvittaessa keittää kahvit.
Meillä justiin päin vastoin mies nousee aikaisemmin ylös kuin minä. :-))

Muutenkin kerron nyt kaikille, että me käytetään tummapaahtoista kahvia. Se on kuulemma vatsa ystävällisempää kuin yleensä Suomessa myytävä vaaleampi paahtoinen kahvi. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #21 : 10.10.12 - klo:14:52 »

Täytyy pitää silmät auki, kun käy tavaratalossa  [:-)]

Lainaus Debiltä: "me käytetään tummapaahtoista kahvia. Se on kuulemma vatsa ystävällisempää kuin yleensä Suomessa myytävä vaaleampi paahtoinen kahvi".
Olisi ihan kuvitellut asian olevan päinvastoin. Aina sitä oppii jotain uutta.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #22 : 10.10.12 - klo:14:54 »

http://www.lapinkansa.fi/Lappi/1194771183204/artikkeli/kissa%20lensi%20joutsenen%20selassa%20posiolla.html

Marle ehtikin laittaa lintupuolelle jo.  [:-DD] Sama tarina eri lehdestä.
Laitan tähän saman kuin toisaalle, että kissaressu. Ei varmaan toiste mene joutsenen selkään.
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #23 : 10.10.12 - klo:14:56 »

Mesis, niin mäkin olisin luullut, mutta tuollainen tieto on jossain ollut, kun sen kertoi mulle äitini. [:-)]

Äsken vähäsen pilkisteli aurinko ja sitä ennen oli ihan kohtalainen sadekuuro. Tuulta on vain vähäsen.
Mittarissa nyt +7,1 astetta.

Join iltapäivän kaffeet ja on kyllä sen verran väsynyt olo, että taidan ottaa pienet päikkärit.
Ajattelin kyllä lähteä ulkoilemaan, mutta katsotaan nyt. [:-)]

Titiltä kaunis kuva! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #24 : 10.10.12 - klo:15:39 »

Mielenaurinkoista keksiviikkoo jokkaiselle.  [:-)]

Vähä on vanunu tämä päivä, ku ei yöllä saa-
nu nukuttua ja aamusta ihan naatti. Nuppiki
on niin turvoksissa, että varmaan huomenna
taas arpommaan päivän tauti. Minä varmaan
ihan myötätunnosta nukun huonosti, niinku
poikakin siellä omassa asumuksessaan.  [:-I]

Positiivarit

HETKEN HELPOTUS

Syntymäpäivänäni tyttäreni Kerttu
tuli keittiöön ja näki minun pesevän
astioita. Kuule, äiti, ei sinun nyt
pitäisi tiskata. Liikuttuneena
irrottelin esiliinan nauhoja kun tyttö
jatkoi: Sinun pitäisi jättää kaikki
työt huomiseen. -S.P.
 :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #25 : 10.10.12 - klo:15:53 »

Hauska vitsi  :-))

Marleenan olotilalle parnnusta  [:30]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #26 : 10.10.12 - klo:17:01 »

Kävin tuolla metsälenkillä,ihana ilma,olis jaksanut kävellä vaikka kuinka pitkän lenkin,.Mutta sitten törmäsin Kivikon mäellä erääseen mukavaan lintumieheen..Siihen sit tietty jumituin.No ei mitään oikeesti kummempaa elämää taivaalla,17 kurkea parvessa ja sit saman verran joutsenia,tämä mies epäili et olisi saattanut olla pikkujoutsenia,mut olivat niin kaukana että oli paha tarkasti tunnistaa...ekat tilhit olivat liikenteessä.. :-)) :-))
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #27 : 10.10.12 - klo:17:08 »

Tahmatassu soitteli. Hän oli jo
kotona. Kyllä hän on sitten niin
reipas tyttö. Pyysi välittämmään
terveisiä ja kiitoksia terveisistä ja
tsempeistä kaikille. Kirjottaa tänne
ite kuulumisia sitten, kun olo siltä
tuntuu.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #28 : 10.10.12 - klo:17:31 »

En ole ennen kuullutkaan kuppiin laitettavasta suodattimensta. Minkälaisesta liikkeestä ostitte sen? Suodatinjauhatustako siinä käytetään?
Taidankin hommata sellaisen, koska mekin juomme eri aikaan, -ainakin aamukahvit. Minä tykkään nousta seitsemältä, ja isäntä tykkää nukkua pidempään.  [:-)]

Niitä suodattimia varmaan löytyy ainakin tavarataloista. Me ostettiin se Halpa-Hallista. [:-)]
Juu, ja suodatinjauhatusta käytetään, niin siitä saa kahvinkeittimelläkin tarvittaessa keittää kahvit.
Meillä justiin päin vastoin mies nousee aikaisemmin ylös kuin minä. :-))

Muutenkin kerron nyt kaikille, että me käytetään tummapaahtoista kahvia. Se on kuulemma vatsa ystävällisempää kuin yleensä Suomessa myytävä vaaleampi paahtoinen kahvi. [:-)]

Meilläkin on sellainen irtosuodatinsuppilo. Ollaan ostettu se reissuja varten kun ollaan yövytty alkeellisissa mökeissä jossa on vain keittolevy. Keitetään vesi kattilassa ja suodatetaan kahvi suoraan mukiin. Se suodatinjuttu on siis ihan tavallinen mikä käy kahvipannuihinkin, myydään vaan erikseen. Maksaa vain 2-3 euroa.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Keskiviikko 10.10.2012
« Vastaus #29 : 10.10.12 - klo:17:32 »

Ai niin pitihän mun kehuakin, tänään maalattu rappukäytävän ja tasanteen seinät toiseen kertaan. Makuuhuoneen yhtä seinää kertaalleen ja ovia kertaalleen. Ja mä onnistuin maalaamaan tukkani, heti juoksin huuhtelemaan, ehkä lähti kaikki  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.231 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.