Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 5.11 sunnuntai, Reiman päivä  (Luettu 1852 kertaa)

Evis

• Vieras
Vs: 5.11 sunnuntai, Reiman päivä
« Vastaus #105 : 05.11.06 - klo:23:20 »

Iltaa!
Pakkasta-21 ja upea kuutamo. Töistä ajelin äsken kotiinpäin ja hernerokkasumua oli paikoin siellä täällä. Lauhtumista varmaan ennustaa!? Päivällä lintulaudalla käväisi tuntematon vierailija, epäilys oli vihertikka tai jotain sinnepäin. Ei ollu kamera lähistöllä ja lintukirjakin kadoksissa.... [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #106 : 05.11.06 - klo:23:26 »

Jospahan minäkin sitä kuomaa...  Eccot on kylläkin olleet mun kengät jo monta, monta vuotta ja hyväksi havaittu.

Syvät hymykuopat on Susulla edelleen.  Ihan kiva oli "tavata". [:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #107 : 05.11.06 - klo:23:30 »

Päivällä lintulaudalla käväisi tuntematon vierailija, epäilys oli vihertikka tai jotain sinnepäin. Ei ollu kamera lähistöllä ja lintukirjakin kadoksissa.... [:-)]

Jos onkin vihertikka niin varaudu kutsumaan aika monta pönttöläistä kyläilemään, minä mukaan luettuna. Kurkkaahan tuolta lintupuolelta harmaapäätikan kuvaa, jospa olisi se. (Mutta jos kuitenkin oli vihertikka niin aamulla nähdään teillä  :-)))
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #108 : 05.11.06 - klo:23:40 »

No voi hitsi, kun meikäläinen ei näitä lintuja oikein tunne ja hyvä kun erottaa tikan variksesta. Jarmo laittoikin jo vinkin harmaapäätikan kuvasta ja se tämä lintu varmaankin oli.

Nyt nolottaa oma tietämättömyys [HUH] [:17] [:17] [:17] !
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #109 : 05.11.06 - klo:23:45 »

Ei mitään punastuksen aihetta, upea lintu on tuo harmaapää, onnittelut siitä  [KIPPIS]
Kirjattu

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #110 : 06.11.06 - klo:07:37 »

Jatketaan vielä Kuoma-kengistä. Minä ostin Tampereella Prismasta pari viikkoa sitten Kuoma nilkkurit mallia Tuisku. Kuvassa ei näkynyt olevan kuin mustia, minulla kyllä on punaiset. Ne toimivat minusta myös lenkkikenkänä täällä maalla lumisilla teillä. Tänään juuri kävelin niillä maisemia ihailemassa ja hyviltä tuntuivat. Eivät ole liukkaatkaan ja tuo nauhallinen malli on hyvä, sen saa tukevasti jalkaan. Että tämmöinen mainospläjäys. :-))

Annulix,minä ostin viime syksynä juuri nilkkurimalliset Kuomat ja minulle ei riittänyt niiden antama tuki nivelrikkoisen nilkkani tukemiseen.Joten jouduin ostamaan oikein kunnolliset napakat tukea antavat talvilenkkarit tilalle.Terveille nivelille varmasti tuki riittääkin,mutta silloin kun nilkka on täysin rikki ja kivulias,kengän tukea antava vaatimus nousee korkeaksi.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #111 : 06.11.06 - klo:11:40 »

Käenpiika:
Minulla tuntuvat ihan hyviltä. Onneksi nilkkani ovat terveet, polvien kanssa sitten jo onkin vaikeutta. Sitä ne vuodet tekevät [:-)].
Itselläni on kyllä myöskin yhdet talvilenkkarit jotka tukevat kyllä napakammin, mutta niiden pohja on materiaalia joka on pakkasella ja jäällä liukas. Nämä Kuomat tuntuvat siltäosin paremmilta. Vaihtelen kelin mukaan.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #112 : 06.11.06 - klo:15:10 »

Mäin tänään itiksen cittarissa Kuoma-saappaita. Aika jämäkältä tuntuivat [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #113 : 06.11.06 - klo:15:38 »

Nyt on jämäkät mustat Kuomat kotona ja ulkona on oikea kuomakeli  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

käenpiika

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • -Jynx torquilla-
« Vastaus #114 : 06.11.06 - klo:16:32 »

Käenpiika:
Minulla tuntuvat ihan hyviltä. Onneksi nilkkani ovat terveet, polvien kanssa sitten jo onkin vaikeutta. Sitä ne vuodet tekevät [:-)].
Itselläni on kyllä myöskin yhdet talvilenkkarit jotka tukevat kyllä napakammin, mutta niiden pohja on materiaalia joka on pakkasella ja jäällä liukas. Nämä Kuomat tuntuvat siltäosin paremmilta. Vaihtelen kelin mukaan.

Annulix,minä onnistuin saamaan sellaiset talvilenkkarit joissa on todella hyvä pito myös liukkailla keleillä.Talvilenkkareissakin on varmasti eroa niiden pohjakuvioinnin ja liukkauden eston ominaisuuksien kannalta.Joten olemme molemmat omiin kenkiimme varsin tyytyväisiä tällä hetkellä  [:5]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #115 : 06.11.06 - klo:16:45 »

Itiksessä poikkesin myös suutarille ja laitatin raudat yksiin nilkkureihini [:-)] Täytyy vaan niitä käyttäessä olla napakasti kantapäällä astuja. Ihan näppärät vekottimet. Mattoon kenkiä hankaamalla oikein menee  ne OFF asentoon [:-DD]. Luonossa liikkuessa mulla on sellaiset Hankisten tapaiset ja niihin tarpeen vaatiessa kantäpäiden alle hihnalla kiinnitettävät piikit.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #116 : 06.11.06 - klo:20:48 »

Mullakin on ollut joskus käännettävät liukuesteet kenkien kantapäissä.
Ihmettelin aluksi, et miten ihmeessä mä kasvan, jonkun matkaa käveltyäni.  Lumi oli paakkuuntunut teriin ja kasautuessaan niihin lisäs mulle pituutta.  En saanut teriä kääntymään of asentoon, joten kengät lensi jarruineen jonnenni!! :-))
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #117 : 06.11.06 - klo:20:54 »

Mulla on kolmet erilaiset liukuesteet  [:-DD] kaikista on vain yksi pari jäljellä  [:-DD]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #118 : 06.11.06 - klo:20:54 »

No voe...en kyllä raaski heittää pois 25 €uroo [:-I] Sen ne makso. No, mä käytänkin sitten niitä VAIN jääkeleillä [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #119 : 06.11.06 - klo:20:56 »

Minäkin säästän näitä kolmea erilaista luikuestettä, jos joskus tieltä löytyis samanlaisia  [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.157 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.