Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 23.10.2012 tiistai  (Luettu 1350 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #30 : 23.10.12 - klo:14:04 »

Keittäkääs hyvät ihmiset riisipuuroa itse, on niin taivaallisen hyvää, että meinaa mennä ihan kieli mukana kun syö. [:73]
Se on kyllä tosi hyvää, ja jos yhtäkkiä alkaa tehdä mieli, niin kaupasta voi ostaa Saarioisten riisipuuroa pikku kipollisen. Sekin on hyvää. Itse laiskana kokkina sorrun ostamaan, eikä ainakaan tule syötyä liikaa, kun ostaa vain yhden silloin tällöin. Jos tekisin itse, niin söisin varmaan sitä jatkuvasti niin kauan kuin on viimeinenkin hippu kattilassa.

Olen minäkin joskus ostanut tuota valmisriisipuuroa työevääksi kun olin töissä. Mutta ei se kyllä omatekemälle pärjää mitenkään. Ja jos vaan litran verran keittää, niin eihän siinä kahteen pekkaan niin kauheasti syömistä ole.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #31 : 23.10.12 - klo:14:14 »

Pitkästä aikaa tervehdys kaikille!

Olen ollut töiden ja muiden takia kamalan kiireinen, enkä ole ehtinyt paljoa viettää aikaani koneella. Välillä olen vain käynyt lukemassa ja katselemassa teidän laittamia kauniita kuvia. Nyt taas olen vaihteeksi joutilaana = työttömänä, niin on aikaa muullekin kuin työlle ja kaikelle pakolliselle. Syksyn satokausikin meni jo ja antimet on kerätty ja säilötty talteen.

Täällä on tänään kaunis, enemmän aurinkoinen kuin pilvinen sää. Kolme plussaa aamulla heti ja vähän sumua ilmassa. Lievä lounainen tuulenvire käy puiden lehdettömiin oksiin. Syreeneissä ja ruusuissa on vielä jonkin verran lehtiä.

Sitä Mesiksen aikoinaan laittamaa sukkaraidan mallia olen myös yrittänyt väkertää, mutta jotain teen kyllä väärin, kun se ei takaa näytä samalta, vaikka etupuolelta onkin aika samanlainen. Täytyy vielä harjoitella. Vai onkohan joku jo sen niksin siinä keksinyt?

Telkkiselle toivotan pirteyttä kaikesta huolimatta. Ikävät uutiset aina lannistavat, mutta joskus on hyvä pohtia asioita ihan itsekseen ja Veran, sekä muiden läheisten  kanssa.

Punarinnalle iloista hunninkoreissua muiden mimmien seurassa. Ettei ainakaan palattaisi kotipesään siipi maassa, mutta sehän on mahdotonta  [:-)]

Anniinalle onnea vaaleihin ja sellaisen kodin löytymiseen, ettei tarvitsisi homeiden keskellä elää. Kaikkia homeitahan ei edes voi haistaa, kun leijuvat kuivana itiöinä ilmassa. Jos löydät sellaisen kirjan kuin Talotohtori – kirjoittanut Panu Kaila, on siinä ihan kaikkea rakantamisesta, vanhojen rakennusten vaivoista ja erilaisista homeista, joita voi vanhoissa ja ihan uusissakin taloissa ilmetä. Suosittelen lukemaan.

Riisipuuro on hyvää. Kanelin, sokerin, rasvatahran (niinkuin Marleena sanoisi  [:-)] ) kanssa.

Muistatteko Helmipuuron? Sekin on hyvää.

Ihan jokaiselle aurinkoista syyspäivää!
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 767
  • Itä-Uusimaa
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #32 : 23.10.12 - klo:14:25 »

Telkkiselle  [:1] [:30] [:30] [:30]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #33 : 23.10.12 - klo:15:22 »

Minusta on sitten niin mukava lukkee,
ku Punis reissaa hunningolla niin kovasti,
ettei häntä pyllyä tavota. Ihan ku Tenho.
Oikein mukavata hunninkoo sulle.  :-))

Marleena,on vaan niin kiva olla hunningolla ja kiitos tykkäät lukea mun hullun juttuja...Ja Tenholle terkkuja... [NUT] [:-DD] [NUT]
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #34 : 23.10.12 - klo:15:25 »

Pitkästä aikaa tervehdys kaikille!

Olen ollut töiden ja muiden takia kamalan kiireinen, enkä ole ehtinyt paljoa viettää aikaani koneella. Välillä olen vain käynyt lukemassa ja katselemassa teidän laittamia kauniita kuvia. Nyt taas olen vaihteeksi joutilaana = työttömänä, niin on aikaa muullekin kuin työlle ja kaikelle pakolliselle. Syksyn satokausikin meni jo ja antimet on kerätty ja säilötty talteen.

Täällä on tänään kaunis, enemmän aurinkoinen kuin pilvinen sää. Kolme plussaa aamulla heti ja vähän sumua ilmassa. Lievä lounainen tuulenvire käy puiden lehdettömiin oksiin. Syreeneissä ja ruusuissa on vielä jonkin verran lehtiä.

Sitä Mesiksen aikoinaan laittamaa sukkaraidan mallia olen myös yrittänyt väkertää, mutta jotain teen kyllä väärin, kun se ei takaa näytä samalta, vaikka etupuolelta onkin aika samanlainen. Täytyy vielä harjoitella. Vai onkohan joku jo sen niksin siinä keksinyt?





Telkkiselle toivotan pirteyttä kaikesta huolimatta. Ikävät uutiset aina lannistavat, mutta joskus on hyvä pohtia asioita ihan itsekseen ja Veran, sekä muiden läheisten  kanssa.

Punarinnalle iloista hunninkoreissua muiden mimmien seurassa. Ettei ainakaan palattaisi kotipesään siipi maassa, mutta sehän on mahdotonta  [:-)]

Anniinalle onnea vaaleihin ja sellaisen kodin löytymiseen, ettei tarvitsisi homeiden keskellä elää. Kaikkia homeitahan ei edes voi haistaa, kun leijuvat kuivana itiöinä ilmassa. Jos löydät sellaisen kirjan kuin Talotohtori – kirjoittanut Panu Kaila, on siinä ihan kaikkea rakantamisesta, vanhojen rakennusten vaivoista ja erilaisista homeista, joita voi vanhoissa ja ihan uusissakin taloissa ilmetä. Suosittelen lukemaan.

Riisipuuro on hyvää. Kanelin, sokerin, rasvatahran (niinkuin Marleena sanoisi  [:-)] ) kanssa.

Muistatteko Helmipuuron? Sekin on hyvää.

Ihan jokaiselle aurinkoista syyspäivää!


Pyyhältäjä,eihän sitä koskaan tiedä mitenkä on pyrstösulat kun kotiin palaillaan..Mutta tähän asti aina ihan opikosenaan ei mitään hämminkiä
 :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #35 : 23.10.12 - klo:15:26 »

Mukava kuulla Pyyhältäjästä! Kiitos vinkeistä ja myötäelämisestä  [:-)]

Minulla nää työjutut myllertää, niin että olen ihan poikki tämän päivän jäljiltä. Huoh. Eilisen tapaamisen pohjalta piti uudistaa menneillään oleva hanke-esitys. Kun sen olin saanut valmiiksi, niin eikös esimiehni soita ja pyydä selvittämään yhtä toista rahoituskanavaa yhdelle hankkeen osa-alueelle. Olen niin poikki tästä soutamisesta ja huopaamisesta. No tekemistä riittää ainakin  [:-DD]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #36 : 23.10.12 - klo:15:44 »

Kotona jo näin varhain  :-O
Vesitihkua satelee ja pilvessä ollu koko päivän +3 näyttää mittari pussaa.
Keittäkääs hyvät ihmiset riisipuuroa itse, on niin taivaallisen hyvää, että meinaa mennä ihan kieli mukana kun syö. [:73]
Olis hyvää, mutta  kun töistä tulee nälkäisenä niin nopsaan laittaa jotain purtavaa eli viikonlopulle jätettävä "Tonttupuuron" keittäminen silloin malttaa hauduttaa sen kunnon kypsäksi [:-)]
Punikselle mukavaa laivareissua  [:-)]
Mukava kuulla Pyyhältäjästäkin pitkästä aikaa  [:-)]
Telkkiselle täältäkin voimia ja haleja  [:30] [:30]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 619
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #37 : 23.10.12 - klo:16:11 »


Sitä Mesiksen aikoinaan laittamaa sukkaraidan mallia olen myös yrittänyt väkertää, mutta jotain teen kyllä väärin, kun se ei takaa näytä samalta, vaikka etupuolelta onkin aika samanlainen. Täytyy vielä harjoitella. Vai onkohan joku jo sen niksin siinä keksinyt?
No pitipäs sattua, että juuri tänään otit asian puheeksi. Telepatiaako, sillä juuri kävin laittamassa linkin erääseen blogiin, josta löytyy sekä kuva, että ohje. Käykäähän muutkin katselemassa  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 619
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #38 : 23.10.12 - klo:16:12 »


Minulla nää työjutut myllertää, niin että olen ihan poikki tämän päivän jäljiltä. Huoh. Eilisen tapaamisen pohjalta piti uudistaa menneillään oleva hanke-esitys. Kun sen olin saanut valmiiksi, niin eikös esimiehni soita ja pyydä selvittämään yhtä toista rahoituskanavaa yhdelle hankkeen osa-alueelle. Olen niin poikki tästä soutamisesta ja huopaamisesta. No tekemistä riittää ainakin  [:-DD]
Anniinalla on kyllä sen kuuloiset hommat, että itseltä menisi heti sormi suuhun  :-O  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 619
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #39 : 23.10.12 - klo:16:13 »

Lainaus Pyyhältäjältä:"Muistatteko Helmipuuron? Sekin on hyvää."
Niin minustakin  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #40 : 23.10.12 - klo:16:27 »


Sitä Mesiksen aikoinaan laittamaa sukkaraidan mallia olen myös yrittänyt väkertää, mutta jotain teen kyllä väärin, kun se ei takaa näytä samalta, vaikka etupuolelta onkin aika samanlainen. Täytyy vielä harjoitella. Vai onkohan joku jo sen niksin siinä keksinyt?
No pitipäs sattua, että juuri tänään otit asian puheeksi. Telepatiaako, sillä juuri kävin laittamassa linkin erääseen blogiin, josta löytyy sekä kuva, että ohje. Käykäähän muutkin katselemassa  [:-)]

Kävin siellä blogissa ja siellä se pitäjä oli jostain tilannut amarylliksen multisipulin. Mä haluaisin kans tällasen.
http://www.edelight.de/i/amaryllis-lovely-garden-blumenzwiebeln-von-joerk
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #41 : 23.10.12 - klo:17:03 »

Telkkiselle täältäkin tsemppiterveiset. Toivotaan parempaa mieltä edestäpäin.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #42 : 23.10.12 - klo:17:41 »

Iltaa. Mua ihan hirvittää. Tinttejä kuhisee melkein kärpästen lailla parvekkeelani pähkinöiden kimpussa ja onpa siellä muffikin. Mä vaan en vaan raaski olla pitämättä syöttölää. No, samassa talossa vaan vimpa kerroksessa on toinenkin tinttejä rakastava. Hällä vaan on sellainen pyöreä kehikko jossa talipallot.
Tänään sitten tuli vietyä kesä/syystakit kellariin ja otettua ylös talvisemmat palttoot. Toki muutama plussakelin takki jäi ylös. Nyt murukahvia kitaan ja sitten vaan olla möllötän [:-)]  Mukavaa syysillan jatkoa.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #43 : 23.10.12 - klo:18:38 »

Minä en ihan säännöllisesti täällä käy enkä lue kaikkia ketjua. En myöskään huomaa heti jos joku ahkera kirjoittaja on poissa.
Eikä varmaan kukaan huomaa jos itse olen poissa kun se on niin tavanomaista.
Mutta Telkkisen magneetista kyllä muistan lukeneeni. Ajankohtaa muistamatta.

Lämpimät ajatukset Telkkiselle !  Toivottavasti hän jaksaa ammentaa itselleen sitä lämpöä jota on aina kaikille läheisilleen jakanut  [:30]  [:45]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: 23.10.2012 tiistai
« Vastaus #44 : 23.10.12 - klo:19:10 »

Kaarin soitteli ja pyysi välittämmään
paljon terveisiä tänne kaikille.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.
 

Sivu luotiin 0.247 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.