Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 9.11.2012 Perjantai  (Luettu 542 kertaa)

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #15 : 09.11.12 - klo:12:01 »

Jälkikäteen kävi hirveästi harmittamaan, että en osallistunut Talvivaaran mielenosoitukseen tänään. Hyvinhän tässä olis voinut ottaa vaikka palkattoman vapaan. Paitsi ei sitä ehkä olisi hyvällä katsottu, kun on yksi tärkeä kokous iltapäivällä  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 09.11.12 - klo:12:10 kirjoittanut Anniina »
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #16 : 09.11.12 - klo:12:01 »

Mielenaurinkoinen päivähdys kaikille.
Ja mukavaa viikonloppua ja vaikka hun-
ninkoo semmosille, jotka jaksaa.  [:-)]

Aurinkoinen paistellee. Pari pakkasta.

Toivottavasti nyt loppuu se munankuorten
kans tuhraaminen.  [:-I]

Positiivaritenavat


Olimme faffan kanssa vierailulla
poikani perheessä. Minä nautin välipalaa
kahden pojantyttären kanssa keittiössä.
Yhtäkkiä kolmevuotias Kaisa toteaa hyvin
tietäväisenä: "Sinä olet faffan kulta."
Johon minä melkein itsekseni, että
mistähän sinä niin päättelet? Tarmokas
vastaus tuli heti: "No, kun sinä olet
sen elinsalaisuus!" -Faffan kulta
:-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #17 : 09.11.12 - klo:12:09 »

Munankuorinta nopeesti?????

Mihin tässä niin kiire on - valmiissa maailmassa  - että kaikki asiat pitää tehdä nopeasti ja nopeammin aina vaan. Mihin sitä aikaa pitää säästää??  Ihmettelee vaan eläkeläinen..... [?]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #18 : 09.11.12 - klo:14:46 »

Huomenta  :-)) Niin onkii ja eiku illalla hunningolle...

Mitäh? Taasko?  :-O   :-)) :-)) Ei vaiskaan, oikein rattoisaa hunninkoreissua Sinulle  [:-)] [:-)]

Tällainen luku nyt  :-))

Keskustelualueella viettämäsi kokonaisaika: 109 päivää, 19 tuntia ja 0 minuuttia.
:-)) Hauska luku.



Näppärää!
http://www.mtv3.fi/makuja/minisaitit/artikkeli.shtml/2012/11/1651055/uskomaton-kikka-nain-kuorit-kananmunan-supernopeasti?kokkaamo%2Fajankohtaista
Hyvä idea, vaan kyllä eppäilen, että sellaisesta kananmunasta, josta ei meinaa kuori millään irrota, irtoaa tuolla konstilla pelkkä keltuainen  :-))


Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #19 : 09.11.12 - klo:15:13 »

Munankuorinta nopeesti?????

Mihin tässä niin kiire on - valmiissa maailmassa  - että kaikki asiat pitää tehdä nopeasti ja nopeammin aina vaan. Mihin sitä aikaa pitää säästää??  Ihmettelee vaan eläkeläinen..... [?]

Tässä oli vissiin enempi pointtina se, että joskus munasta ei meinaa kuori irrota mitenkään, lähtee sellaisina pieninä palasina ja puoli munaa meinaa lähteä kuorien mukana.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #20 : 09.11.12 - klo:15:31 »

Mesis,taas... [;-)]

Ja Tiina,toi munhomma toimii,testasin... [:-P]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #21 : 09.11.12 - klo:15:48 »

Munankuorinta nopeesti?????

Mihin tässä niin kiire on - valmiissa maailmassa  - että kaikki asiat pitää tehdä nopeasti ja nopeammin aina vaan. Mihin sitä aikaa pitää säästää??  Ihmettelee vaan eläkeläinen..... [?]

Tässä oli vissiin enempi pointtina se, että joskus munasta ei meinaa kuori irrota mitenkään, lähtee sellaisina pieninä palasina ja puoli munaa meinaa lähteä kuorien mukana.

Sellaiset munat on to-del-la raivostuttavia  [:-/]
Vanhemmasta munasta kuulemma irtoaa kuoret paremmin? Niin ja sitten ne pitää tosiaan keittämisen jälkeen jäähdyttää samantien kylmässä vedessä ihan kunnolla.
Mä tykkään keitetyistä munista, mutta koko se homma on jotenkin niin vaivalloista. Yleensä vähintään yksi muna hajoaa kattilassa. Mulla on tapana laittaa kattilaan jo ennen kuin vesi alkaa kiehua, ihan reilusti suolaa. Jos muna menee rikki, sen sisältö ei pääse leviämään kattilaan. Mikäköhän taika siinäkin on? Tietty joku käänteisosmoosi  [:-DD] tai jotain, mistä en tajua mitään. Mutta se tosiaan toimii!  [:-)]

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #22 : 09.11.12 - klo:15:48 »

Punikselle rattoisaa aikaa hunningolla! [KIPPIS]

Päivällä oli vielä aurinkoista, mutta pian alkoi pilvistyä ja hieman on tuultakin.
Mittarissa nyt -2,6 astetta.

Ehdin auringossa käydä lenkillä ja olen miettinyt pönttölän joulukalenteriluukkuni tekemistä. Eli aloittelin sitä jo. :-))
Muuta en sitten olekaan puuhastellut. [?-/]
No, ainahan sitä nyt siivota saa ja kyllä ehtiikin tässä vielä tuonnempana. [:-DD]

Varmaan on pienen välipalan aika, että jaksaa odottaa ruokailuun asti. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #23 : 09.11.12 - klo:16:01 »

Munankuorinta nopeesti?????

Mihin tässä niin kiire on - valmiissa maailmassa  - että kaikki asiat pitää tehdä nopeasti ja nopeammin aina vaan. Mihin sitä aikaa pitää säästää??  Ihmettelee vaan eläkeläinen..... [?]

Tässä oli vissiin enempi pointtina se, että joskus munasta ei meinaa kuori irrota mitenkään, lähtee sellaisina pieninä palasina ja puoli munaa meinaa lähteä kuorien mukana.

Sellaiset munat on to-del-la raivostuttavia  [:-/]
Vanhemmasta munasta kuulemma irtoaa kuoret paremmin? Niin ja sitten ne pitää tosiaan keittämisen jälkeen jäähdyttää samantien kylmässä vedessä ihan kunnolla.
Mä tykkään keitetyistä munista, mutta koko se homma on jotenkin niin vaivalloista. Yleensä vähintään yksi muna hajoaa kattilassa. Mulla on tapana laittaa kattilaan jo ennen kuin vesi alkaa kiehua, ihan reilusti suolaa. Jos muna menee rikki, sen sisältö ei pääse leviämään kattilaan. Mikäköhän taika siinäkin on? Tietty joku käänteisosmoosi  [:-DD] tai jotain, mistä en tajua mitään. Mutta se tosiaan toimii!  [:-)]

Joskus ei tosiaan meinaa kuori irrota millään vaikka kuinka laittais kylmään veteen munat jäähtymään ja vielä vaihtais sitä vettä, että on varmasti kylmää.
Toi suola oli mulle uusi juttu, mutta muistan, että joskus on suositeltu laittamaan etikkaa keitinveteen. Sen pitäis auttaa siihen jos muna hajoaa niin sisukset ei valu ulos.
Mä laitan nykyään munat kattilaan kylmään veteen ja sitten kattilan kylmälle levylle ja sitten vasta kytken levyn päälle. Silleen pysyy ehjinä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #24 : 09.11.12 - klo:16:02 »

Kaija sanoi:"Mulla on tapana laittaa kattilaan jo ennen kuin vesi alkaa kiehua, ihan reilusti suolaa. Jos muna menee rikki, sen sisältö ei pääse leviämään kattilaan."

Uutta minulle, mutta aion kokeilla.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #25 : 09.11.12 - klo:16:05 »

Kaija sanoi:"Mulla on tapana laittaa kattilaan jo ennen kuin vesi alkaa kiehua, ihan reilusti suolaa. Jos muna menee rikki, sen sisältö ei pääse leviämään kattilaan."

Uutta minulle, mutta aion kokeilla.  [:-)]

Kuulutko säkin munansärkijöihin?  [:-DD]

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #26 : 09.11.12 - klo:16:27 »

 :-))

Se alkaa olla sitten päivällisen aika, joten pian mentävä sitä valmistelemaan.  [:25]   [:20]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #27 : 09.11.12 - klo:16:42 »

Kaija sanoi:"Mulla on tapana laittaa kattilaan jo ennen kuin vesi alkaa kiehua, ihan reilusti suolaa. Jos muna menee rikki, sen sisältö ei pääse leviämään kattilaan."

Uutta minulle, mutta aion kokeilla.  [:-)]

Kuulutko säkin munansärkijöihin?  [:-DD]
Kyllä.  :-))
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #28 : 09.11.12 - klo:17:53 »

Jälkikäteen kävi hirveästi harmittamaan, että en osallistunut Talvivaaran mielenosoitukseen tänään. Hyvinhän tässä olis voinut ottaa vaikka palkattoman vapaan. Paitsi ei sitä ehkä olisi hyvällä katsottu, kun on yksi tärkeä kokous iltapäivällä  [:-DD]

Ei näyttänyt kovin isoa joukkoa olleen ainakaan siellä mistä oli Facessa video. Mutta minusta ihanaa että suomalaiset vihdoin uskaltavat/viitsivät "käydä barrikaadeille" hyvän ja tärkeän asian puolesta. Siedämme hieman liikaa epäoikeudenmukaisuutta ja rahan valtaa.

Munajuttuun  [:-DD]  sitten. Minullekin jo äitini opetti että munia keittäessä kannattaa laittaa keitinveteen suolaa.
En kyllä muista minkä hän sanoi syyksi. Mutta sitä olen noudattanut.
Pitää kokeilla tuota kuorimiskikkaa. Kun ostamme munat torilta miltei suoraan tuottajalta, ne ovat tosi tuoreita ja kuori onkin sitten kinkkinen irrottaa keitetystä.

Meillä vihdoin  [:36] taviokuurnat  [:36]

Ai niin. Vastasin joku aika sitten ElisaKirjat asiakaskyselyyn ja voitin kirjapalkinnon. Saan valita ihan minkä kirjan hyvänsä heidän nettikirjavalikoimistaan. Olen miettinyt millainenhan se Oksasen kyyhkyset olisivat äänikirjana.
Sitä ei valitettavasti ole normaalina lukukirjana vielä.
Melkein ikinä en mitään voita ja nyt tärppäsi  [:53]
« Viimeksi muokattu: 09.11.12 - klo:18:03 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: 9.11.2012 Perjantai
« Vastaus #29 : 09.11.12 - klo:18:26 »

Murulle Onnittelut kirjapalkinnon voitosta, ihanalta tuntuu tällainen kiva yllärivoitto [KIPPIS]
taviokuurnista myös Onnittelut [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.304 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.