Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012  (Luettu 439 kertaa)

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« : 12.11.12 - klo:01:15 »

Hyvät huomenet kaikille!

Uni karkasi ja tässä nyt sitten ihmettelen, että mikäs neuvoksi!

Olin eilen eestin tunnilla ja sitten tuli heräämys ja aloin itsekseni yöllä miettiä joulusatua eestin kielellä. Ihan hyvä tietysti, mutta uni karkakasi saman tien! No, jospa saisin sen joulusadun vaikka laitettua paperille ja opettajalle tarkistettavaksi, niin ihan hyvä.

Voitaiskos mekin kukin kirjoittaa jonkinlainen joulusatu omasta ihanasta lapsuudenjoulumuistostamme??? Ja ihan tietty suomenkielellä...

Minun joulusatuni osuu jonnekin vuodelle 1955 tai jotain sellaista. Oli siis sotien jälkeinen aika ja paljon mitään ihmeellistä lahjakrääsää ei ollut tarjolla. Mutta jostakin ukki ja mummi olivat ostaneet siskolle ja minulle nukenvaunut! Se oli ihmettä se! Mutta sitten äitini äiti oli neulonut minulle villasukat. Siihen aikaan ei ollut villalangoissa paljon värivaihtoehtoja. Mistä lie sitten Edla-mummi olikin taikonut värit lankoihin ja ne villasukat olivat keltaiset ja niiden varsissa oli punaiset raidat! Kuinka vieläkin muistan ne villasukat! Ei aina vaan niitä harmaita vaan värilliset sukat! Olin niin onnellinen!
Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #1 : 12.11.12 - klo:01:35 »

Huomenta,  ei täälläkään vielä nukuta [NUT]

Mukavia muistoja sulla Hömis  [:-)]

Mulle on jäänyt mieleeni jouluaatto, kun pukki oli käynyt ja sain ison punaisen omenan. Piti mennä navettaan laittamaan vesipumppu käymään. Kaikki lehmät ja muut eläimet ja karsinat oli pesty, puhtaat oljet laitettu. Navetassa huokui rauha, istuin ja kuuntelin lehmien  märehdintää omppua syödessäni.

Se oli tilanne, mitä en unohda koskaan.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #2 : 12.11.12 - klo:02:39 »

Eikä täällä. Taitaa mennä varhaisaamuntunneille kun nukkumaan kämmin, koska en ole väsy en ollenkaan [NUT]

Juutuubista elikoita katselen [:-)]

Jaa että joulupukista. No, oltiin menossa serkkulaan ja rapussa oli pukki kännissä niin ettei meinannu pystyssä pysyä. Lahjapussi toisella puolella risu toisessa.
Mä en ole koskaan ollut jouluihminen joten joulu ei mulle merkitse muuta kuin tylsiä pyhäpäiviä.
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #3 : 12.11.12 - klo:08:32 »

Huomenta  [:-)]
Kirjattu

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #4 : 12.11.12 - klo:08:34 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Reipasta Maanantai Päivän - Aamua  [:-)]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:-)] [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Ja Alkanutta Uutta Viikkoa Jokaiselle  [:-)] [:59]

 [:45] [:46] [:43] [:44] [:43] [:46]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #5 : 12.11.12 - klo:08:43 »

Huomenta!
Olisin hyvin voinut viime yönä liittyä yökukkujien joukkoon, sillä puoli kahden aikaan katsoin vielä kelloa silmat kirkkaina, ja sen jälkeen, kun uni vihdoin tuli, heräsin ainakin sata kertaa. Tuli varmaan juotua liikaa isänpäiväkaffeita.

Minun on ihan pakko laittaa teille yksi kuva joulukaktuksesta. Minun hoidossani tämä kukka ei kukkinut kuin kerran kunnolla. Sen jälkeen vuosikaudet se teki kukan tai pari. Nyt, kun se on ollut isännän hoidossa, niin katsokaa  :-O.


Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #6 : 12.11.12 - klo:09:09 »

Huomenta! Keskimaassa nyt +4,9 kohtuullisen lämmintä näin marraskuun 12. päiväksi. Lumen mukana meni valo :/ Ruokinnalla vain harakat noukkivat maahan tippuneita evitä :) Töihin lähtöä suunnittelen! Hyvää alkanutta viikkoa ja päivää kaikille  [:-)]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 770
  • Itä-Uusimaa
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #7 : 12.11.12 - klo:09:11 »

Huomenta  [:-)]

6 astetta, puolaurinkoista ja kova tuuli.

Upeesti kukkii kaktus  :-O

Mukavaa päivää  [:44]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #8 : 12.11.12 - klo:09:12 »

Huomenta! [:-)]

Oho, onhan kukkia Mesiksen kaktuksessa :-O. Komia on ja kauniin väriset kukat.

Mulla on joku ihme unennäkökausi nyt meneillään. Äsken ennen heräämistä näin taan unen jossa oli pönttöläisiä mukana. Oli Inke ja Punis ja Kaija ja Pasi ainakin. Mun veljeni kokkasi jotain itämaista ruokaa ja Inke ja Punis ei tykänneet siitä ollenkaan vaan suuttuivat mulle kauheasti. Inke ei suostunut juomaan kahviakaan eikä teetä ja mä olin ihan ihmeissäni, että mitä mä oikein tarjoaisin. Inkeä en ole edes koskaan livenä tavannut, joten rupesin miettimään, että näyttääköhän hän oikeasti yhtään siltä miltä siinä unessa. Älkää nyt vaan kukaan uniin osallistuja loukkaantuko näistä, uniahan nää vaan on :-)).

Taas on neljä taviokuurnaa tuossa ikkunasta näkyvässä pihlajassa. Onkohan ne nuoria lintuja, koska niillä on väsiä vaan päässä ja muuten ovat hyvin harmaista.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #9 : 12.11.12 - klo:09:20 »

Hassu uni  :-))
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #10 : 12.11.12 - klo:09:32 »

Mesiksen kuvassa on tosi kauniin väriset kaktuksen kukat ja hienosti on alkanut kukkia isännän hoidossa! :-)) [:-)]

Tiina on nähnyt hassun unen! [:-DD] :-))

Huomenta! [:-)]
Pilvistä ja kovaa tuulta ja välillä on sadellut vettä. Lumet sulivat jo edellisyön aikana.
Mittarissa yön alin +1,0 ja ylin +5,4 astetta sekä nyt +3,8 astetta.

Kaffeeta laitoin jo toisen vajaan mukillisen. :-))  [:27]

Hyvää maanantaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #11 : 12.11.12 - klo:10:32 »

Huomenta!  [:-)]
Rauhallinen aamuhetki; lähdetään Pasin kanssa samalla kyydillä, kun mun auto on kaappikaupan parkkiksella.
+6 astetta, puolipilvistä. Ihan kiva keli  [:-)]

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #12 : 12.11.12 - klo:10:52 »

Aurinkoista maanantaipäivää [:-)] [:-)]
nimittäin se paistaa tosi kirkkaasti parhaillaan.

Komeassa kukassa on Mesiksen puolison hoitama kaktus [:-)]

Kukas se olikaan linnuista unta nähnyt. Minä liityn siihen joukkoon.

Viime yönä pelastin viirupöllöä vedestä.Toinen reppana  ui viimeisillä voimillaan ja oli aivan näännyksissä.
Sain sen haaville vedettyä maihin. Ei yrittänyt nokallaan edes minua takoa, eli oli kiitollinen kun sain sen vedestä pois. Toin meidän parvekkeelle ja syötin sille Veralle ostettua raakaa lihaa. Pöllö virkistyi aika nopeasti ja laiton sen laatikkoon ja vein Heinolaan hoitoon ja hoitaja jolle linnun annoin, sanoi, että olet hyvin ruokkinut, että pöllö toipuu ja vapautetaan luontoon kun vähän aikaa pidetään tarhalla. Siihen heräsin ja oli jotenkin hyvä olo sen jälkeen. Että unissa kaikki saattaa päättyä ihan hyvin. [:-)]

Hyvää tätä päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #13 : 12.11.12 - klo:11:04 »

Huomenta Lapista! Lumiräntää sataa ihan valkoisenaan. Lämmintä jotain +0,3  astetta.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: Maanantai ja esmaspäev ja 12.11.2012
« Vastaus #14 : 12.11.12 - klo:11:25 »

Joulumuistelu satuilu [:-)]  on ihan mukava idea. Kiva lukea jo näitä tänään kerrottuja. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.409 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.