Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 14.11.2012  (Luettu 407 kertaa)

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #15 : 14.11.12 - klo:13:17 »

Sateinen, sumuinen ja lämmin aamu + 3,2 [:-)] Eilen illalla meidän energialaitoksen mittari ilmoitti + 52  [:-DD] Tuli kyllä hiki  [:-DD] Nyt kahville!
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #16 : 14.11.12 - klo:14:19 »

Iltapäivää! [:-)]

Kiitoksia toivotuksistanne, kyllä täällä mökillä ihan kivaa ja rauhoittavaa on olla, kunhan saa lämpöä tupaan. Ja mukavaa päästä taas pitkästä aikaa saunaan. Uimaan en taida kyllä enää mennä.
Kun olivat kaivaneet tuota meidän ojaa, niin olivat joutuneet kaatamaan pari kuusta. Ei kovinkaan isoja, mutta katselin, että toisessa on mahtavat paksut ja hyvät neulaset oksissa, joten siitä meinaan sitoa kranssin. Onneksi otin sekatöörit ja puolalangan mukaan.

Kovin on sumuista ja harmaata, mutta onneksi hyvinkin tyyntä. Sytytin mökin kuistille 6 kpl lyhtyjä palamaan tähän hämäryyteen. Ostin kirpparilta taas pari "uutta" lyhtyä, toinen maksoi euron ja toinen 1.90 euroa. Tämä ei kyllä ole kumpikaan niistä.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 751
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #17 : 14.11.12 - klo:14:32 »

Telkkinen, ei täällä ketään ole käynyt, -ainakaan silloin, kun olen ollut kotona, eikä tästä mitään etukäteen edes ilmoitettu. Eilen kun tulimme asioilta, niin tuossa alakerrassa oli pari miestä. Pysähdyimme katsomaan, mitä tekivät, niin sanoivat, että säätävät siinä termostaatteja siten, että nyt niitä ei saa kuin kolmoselle. 26 päivä tekevät joka asunnossa patteritermostaattien säädön.

Toivottavasti Otsolle jää vielä kihara tukka, vaikka lyhytkin.  [:-)]

Olisiko mahdollista sellainen, että soittaisit isännöitsijälle ja vähän kyselisit miksi lämpöä lasketaan kun kerran näin epätasaista on teidän talossa lämmöt.

Kait Anniina muistat sitten ottaa kiharoita muistoksi. Niinhän sitä on meille kaikille tehty, että hiustupsut kulkevat matkassa mukana [:-)] kun ne ensikertaa on pätkästy.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #18 : 14.11.12 - klo:14:38 »

Laitan tähän linkin yhteen videoon jos ketä kiinnostaa katsoa. Mun veli on siinä tuo vaaleanpuna-valkoruutupaitainen heppu.
http://www.devlab.fi/caseorum/

(tämä on siis ihan asiajuttu, ei mikään huumoripätkä)
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #19 : 14.11.12 - klo:14:50 »

Mesis, yrittävät varmaankin saada säästöjä.
Meillä on oleskelutiloissa +20 astetta ja makuuhuoneessa +18. Itse tykkään viileästä vaikka joskus sitten miltei paleltaakin . Mutta sitten vaan villasukkaa ja villatakkia päälle. Minulle kun tulee hengitysvaikeuksia jos ilma on liian lämmintä. Samoin nukkuminen on tosi katkonaista liian lämpimässä.
Mutta tuo on kyllä paljolti tottumuskysymys. Siskollani oli heidän rivarissaan aikoinaan noin +27 astetta eikä sitä saanut millään alas. Minä en saanut siellä lainkaan nukuttua. Hän sitten taas paleli meillä  [:-(]
Mutta ihmeen isot ovat teillä nuo lämpötilaerot jos pattereiden termostaatit vaan toimivat. Niillähän tulee kyllä sitä eroa.
Muuten millähän perusteella tuo homma tehdään kerrostaloissa? Eikös tuollaisesta pitäisi olla joku kokous.

Kyllä on hämärää. Ja taas aamulenkin jälkeen sai Onnin pestä kurasta kunnolla.
Tulisi nyt se muutama pakkas aste että tiet kuivuisivat. Ja hitu lunta että tulisi valoisampaa.

Mene vaan Tiina käväisemään kastautumassa vedessä. Varmaan kivasti pirtsaa  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 751
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #20 : 14.11.12 - klo:14:53 »

Kyllähän se senverran kiinnosti, että piti kurkata veljeäsi :-)) teillähän taitaa olla tämä yrittäminen ihan verissä. :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #21 : 14.11.12 - klo:14:55 »

Kyllähän se senverran kiinnosti, että piti kurkata veljeäsi :-)) teillähän taitaa olla tämä yrittäminen ihan verissä. :-))

 [:5]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 751
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #22 : 14.11.12 - klo:14:56 »

+22 on meilläkin huonelämpötila, mutta se on kaikkilla sama. Käytiin joka asunnossa mittaamassa ja vaihdettiin pattereihin uudet termarit, kun muuten sitä ei ilmeisesti olisi saanut säädettyä joka asuntoon samaksi...niin ilmeisesti, sanoo amatööri joka ei kovin paljon asiosta tiedä. Mutta ymmärrän mitä kerrotaan [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #23 : 14.11.12 - klo:14:58 »

En mä kyllä uimaan enää mene, kun ei ole laituriakaan ja tuossa rannassa oli jotain jäitäkin.

Telkkinen, mun veli ei oo yrittäjä, on vaan toimitusjohtajana tuossa firmassa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 751
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #24 : 14.11.12 - klo:15:07 »

En mä kyllä uimaan enää mene, kun ei ole laituriakaan ja tuossa rannassa oli jotain jäitäkin.

Telkkinen, mun veli ei oo yrittäjä, on vaan toimitusjohtajana tuossa firmassa.


No kuitenkin johdot on hanskassa [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #25 : 14.11.12 - klo:15:09 »

Marleenan laittamalle positiivarijutulle! [:-DD] :-))

Tiinalta kaunis lyhtykuva ja hyviä vapaapäiviä mökillä Repen kanssa! [:-)]
Linkki tuli katsottua. [:-)]

Täällä on ollut tihkusadetta ja hieman tuulta. Sumuisuutta on myös.
Mittarissa nyt +4,4 astetta.

Asioita hoideltu ja äsken join kaffeet.
Väsyttää kyllä siihen malliin, että päikkärit voisivat olla paikallaan. [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #26 : 14.11.12 - klo:15:36 »

Iltapäivää Lapista! Mustarastas ja neljä kuukkelia sekä muut pikkulinnut ovat huvittaneet tämän lyhyen päivän valoisinta aikaa.
Join kanelikahvia, kuulemma pistää aineenvaihdunnan liikkeelle. Lauantaina pitäis mahtua mustat vaatteet taas päälle.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 629
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #27 : 14.11.12 - klo:17:06 »

Nätti lyhty Tiinalla, ja komean näköinen velipoika.

Telkkinen sanoi:"Olisiko mahdollista sellainen, että soittaisit isännöitsijälle ja vähän kyselisit miksi lämpöä lasketaan kun kerran näin epätasaista on teidän talossa lämmöt."

Voishan sitä soittaakin, mutta kyllä tälläkin lämmöllä tuntuu tarkenevan, kun pitää villatakkia päällä. Katselen nyt siihen asti, kun säätävät meidän termostaatit.
Tuo lämpimyys on kyllä tottumiskysymys, mutta mielestäni lämpimään tottuu nopsempaan kuin kylmään  [:-)]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #28 : 14.11.12 - klo:17:46 »



 :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 629
Vs: Keskiviikko 14.11.2012
« Vastaus #29 : 14.11.12 - klo:18:32 »

Tosi nätti tuli, kun lyhyeksi leikattiin, ja on paljon helpompi hoitaa.  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.341 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.