Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 16.11.2012  (Luettu 311 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 752
  • Lahti
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #15 : 16.11.12 - klo:11:52 »

Aurinkoista perjantaipäivää [:-)]

Kaunis ilma taas kerran, että ulkoilua varmaan harrastan iltapäivällä [:-)]

Pyriksen kuva on upea [:-)]

ja Tiinan ostokset [:-)]

Dep kerroit, että olet siirtynyt tummapaahtoiseen kahviin vatsasi takia. Minä olen käyttänyt sitä jo pitkään ja
maistuukin paremmalta kun vaaleat paahdot.
Kerran kaupassa vanha rouva tuli viereeni kun ostin kahvia, että kokeileppa tumma paahtoista J-Mokkaa, että hän kävi ison seurueen kanssa Hyrsylänmutkassa ja siellä tarjottiin heille kahvia. Kaikki ihmettelivät mitä kahvia tämä on kun maistuu todella hyvältä. Heille kerrottiin sen olevan tumma paahtoista kahvia, että siinä ei ole niin paljon rasvahappoja kun muissa ja ei käy vatsaan,eikä närästä. Hän rupesi käyttämään ko. kahvia ja siitä asti minäkin olen ostanut sitä. Huonomahainen kun olen niin ei tosiaan ärsytä vatsaa.

Hyvää viikonloppua kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #16 : 16.11.12 - klo:12:28 »

Aivan ihanankauniinsuloiset lintuservetit Tiinalla. Miten noita malttaa käyttää? Jättäisin ainakin yhden itselleni ihailtavaksi.

Laitetaanko sitä tummapaahtoa saman verran kuin tavallistakin kahvia?
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #17 : 16.11.12 - klo:12:36 »

Keskipäivää Lapista! Pakkasta täällä -15 aamulla ja vieläkin -9. Kauppaan pitäs lähtiä, vaan aukeaako auton ovet. Eilen tuli vettä ja yöllä oli pakkanen. No, kokeilemaan.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 752
  • Lahti
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #18 : 16.11.12 - klo:12:46 »

Onpa mesen kotpuolessa kylmää hui!


Laitetaanko sitä tummapaahtoa saman verran kuin tavallistakin kahvia?

Ihan samanverran laitan kun muutakin kahvia, eli se mittalusikallinen kupilliseen. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #19 : 16.11.12 - klo:12:52 »

Pitää ostaa seuraavaksi, kunhan saan nämä vanhat juotua pois. Ne kyllä kestää, kun juon pikakahvia aina silloin, kun isäntäkin on mukana. Hän kun ei kahvia kotona juo, niin laitan vain pelkkää vettä kahvikeittimellä. Hän saa siitä sitten tehdä itselleen teetä (silloin kun haluaa. Usein juo pelkkää vettä), ja minä kahvia.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #20 : 16.11.12 - klo:13:08 »

Aamu oli varsin sumuinen, mutta nyt vähitellen kirkastuu. Lämmintä on. Join aamuteenkin vielä parvekkeella! Ihanaa.

Sain vihdoin kiinni oikein tekevän ja osaavan remonttimiehen. Tulee lähipäivinä katsomaan mun huushollia. Sais lopultakin uudet verhot työhuoneeseen ja olohuoneeseen, vessaan hyllyjä ja sellaista pientä.
Jos nyt lähtis humpsuttelemaan tuonne ostarin suuntaan.
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #21 : 16.11.12 - klo:13:23 »

Mielenaurinkoo perjantaihinne.  [:-)]

Sitä kyllä tarvihtee. Vettä lottuuttaa.
Just yks pussaa. Ja pimmeetä on niin-
ku siellä, minne ei päivä paista.  [:-I]

Positiivaritenavat

Pieni poikani oli käymässä nukkumaan,
mutta ressut ja muumit ja muut pehmolelut
eivät sillä kertaa kelvanneet saattamaan
unten maille. Tahdon ihoisen ihmisen.
-Äiti
 [:-)]
Mistähän sais.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #22 : 16.11.12 - klo:13:33 »

Tilanne Israelissa on tänään vakaa ja rauhallinen, sillä Egyptin pääministeri vierailee Gazassa. Likat olivat olleet nukkumassa, kun Pasi soitti.  [:-)]
Jenni tulee kotiin maanantaina ja kyllä se voisi Mirakin lähteä paluumuuttajaksi. Hiukan liian hurja paikka, vaikka yleensä ottaen paikalliset suhtautuu siellä asioihin tyynesti. Palestiinalaisten raketitkin on kuulemma niin tehottomia, että pitää osua suoraan päähän, että edes sattuu!  [:-I]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #23 : 16.11.12 - klo:13:56 »

Käytiin muutaman kilometrin kävelylenkki ja nähtiin sinisorsia, pyrstötiaisia, hömötiaisia, puukiipijä ja Repe näki pyynkin. Kun tultiin pihaan niin täälläkin oli puukiipijä [:-)].
Lenkin päälle siemaistiin minttukaakaot ja sitten Repe lähti toiveikkaan virvelin kanssa rantaan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #24 : 16.11.12 - klo:14:22 »

Aamun pilvettömyyden jälkeen on ilma muuttunut tihkusateisen harmaaksi.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #25 : 16.11.12 - klo:16:10 »

Kauppareissu tehty. Paniikki meinasi iskeä kaupan pihassa, kun huolella laadittu ostoslista oli kadoksissa... Onneksi löytyi.  [:-)]
Nyt kaappikaupassa. Tessun jääkaappi pakattu: mennään Rastilaan yöksi ja huomenna Vermoon kimppahevosen perustamiskokoukseen puoleksi päiväksi. Katsellaan ravejakin, vaikka oon ihan pihalla, mitä ravimaailmassa on tapahtunut viimeisen 12v aikana. Tulevaisuudessa toivottavasti ruuna nimeltä Bolt, nyt 1,5v, tulee olemaan huipulla  [:-DD]

Huomenna illalla sitten stadiin Nro83:n keikalle. Tulee pitkä päivä.

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #26 : 16.11.12 - klo:16:28 »

Telkkinen, niin mekin ollaan jo tosi pitkän aikaa juotu tuota tummapaahtoista kahvia.
Hyvää se on, mutta muistan ekan kerran se maistui hieman oudolta, mutta ei sitten enää, vaan oli tosi hyvää.
Ja tosiaankin, ihan samoilla mitoilla mennään kuin tavallisessakin kahvissa. :-))

Pimiää alkaa jo olla ja yhden kerran aurinko pikkuisen pilkahti pilvien lomasta, muuten on ollut pilvistä.
Mittarissa päivän ylin +2,4 astetta ja nyt +2,2 astetta.

Iltapäivällä kyllä säihähdin, kun nettitikku ei auennut ollenkaan. Eikä meidän toinen tikkukaan toiminut. :-O [:-I]
Ekan kerran kävi näin ja mitkään toimenpiteen tarkastelut eivät tuottaneet tulosta, eikä tikun irti otto ja takaisin laitto.
Nyt äsken sitten vasta hoksasin kokeilla sammuttaa tämän läppärin kokonaan ja ottaa vielä virtajohdonkin pois joksikin aikaa.
Nyt kun käynnistin koneen uudestaan, niin yllätys oli suuri, kun netti avautui ihan normaalisti. [:-)]

Luulin jo, että koko viikonloppu menee ilman nettiä.
Ei onneksi ja toivottavasti niin kuitenkaan ole. :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #27 : 16.11.12 - klo:16:35 »

Marleenan laittamalle positiivaritenaville! :-))

Ja mä meen nyt laittamaan ruokaa. [:25]   [:20]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #28 : 16.11.12 - klo:16:56 »

Olipa hyvä, että Deb sai netin toimimaan.

Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 16.11.2012
« Vastaus #29 : 16.11.12 - klo:17:55 »

Olipa hyvä, että Deb sai netin toimimaan.



Kiitti Mesis, niin olikin. :-))

Nyt kyllä selvisi, kun mies luki netistä lehtiä, että Soneralla on ollut 3G nettiyhteyksissä katkos juuri tänään.
Mä kyllä sitäkin hieman epäilin, kun tosiaankin se meidän vanhempi kirjautumisella toimiva nettitikkukaan ei toiminut.
Mutta en ole varma olisiko tullut itsestään toimivaksi, vai olisiko kone kuitenkin ensin pitänyt sammuttaa ja käynnistää uudestaan.

No, -loppu hyvin kaikki hyvin- voi nyt todeta ja nettiyhteys pelaa ainakin tällä hetkellä. :-))

Niin, saatiin jo sitten syötyäkin ja hoitelin vielä muutaman askareen. Nyt olisi illan viettoa vuorossa. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta
 

Sivu luotiin 0.162 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.