Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai, 26.marraskuuta 2012  (Luettu 619 kertaa)

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Maanantai, 26.marraskuuta 2012
« Vastaus #30 : 26.11.12 - klo:15:58 »

Iltapäivää [:-)]
Lastenhoitoa ja muuta kivaa on kuulunut tähän päivään.
Mä oon tänä vuonna päättänyt tehdä niin, että joka päivä sytytän yhden
uuden valon ikkunaan tai pihalle. Tänään syttyy valo (tähti) toiseen ikkunaan [:-)].
Ulkona palavat yhdet pienet valot ovenpielessä.

Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Maanantai, 26.marraskuuta 2012
« Vastaus #31 : 26.11.12 - klo:17:38 »

Niin, Telkkiseltä kaunis kyhmyjoutsenen kuva! [:-)]

Vieläköhän siellä sumuilee, ...vai kummittelee..., on pimiää en tiedä.
Mittarissa päivän ylin +1,9 astetta ja nyt +1,6 astetta.

Päivällinen jo syöty ja hieman on ollut väsy olo nyt illemmalla.
No, nyt ei onneksi muuta ole kuin illan viettoa vuorossa. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Maanantai, 26.marraskuuta 2012
« Vastaus #32 : 26.11.12 - klo:21:45 »

Iltaa sängystä! Aamulla taas aikainen herätys, eli pakko jättää viihdyttävä Jamppa Pöntinen ja Goldfinger kesken ja yrittää rentoutua Linnut-lehden avulla  [:-)]

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Maanantai, 26.marraskuuta 2012
« Vastaus #33 : 26.11.12 - klo:23:11 »

Iltoja. Jummujammi! Oli 4 tuntia kestävä yhtiökokous takana. 120 osakasta oli paikalla joten kyllä ääntä lähti kun esityslistaa käytiin läpi. Vastike nousee jonkin verran mutta pahin nousu on lämmityskustannukset ensi vuonna ja lämminvesivastikkeiden nousu 16 €urosta 20 €uroon per asukas. Nelihenkisessä perheessä se on aika tuntuva korotus.
Kaksi tuntia väännettiin portti asiaa. Talojen ja leikkipuiston välissä on aita jonka portti on ollut auki yli 50 vuotta. Nyt turvallisuussyihin vedoten hallitus päätti sulkea sen, eli se on nyt siis jo kiinni. Siis KAKSI TUNTIA!  HUHUH! Lopulta äänestys pystyyn ja "porttiaukienemmistö" voitti sen. Mä kyllä ymmärrän sen kiinni laiton koska huoltokäytävällä on paljon autoliikennettä ja voip siinä käydä hassusti jos lapsi kirmaa päätäpahkaa tielle ja auto osuu kohdalle. Huoltotien reunassa, aidan vieressä on myös asukaspysäköinti.  Ainakin vanhempien olisi oltava mukana kun pienen lapsen kanssa huoltotietä ylittää. Leikkipuistoon matka lisääntyi noin 150-200 m kun kiertää talon päätyjen kautta. Silloinkaan lapsien ei tarvitse mennä ajotien yli. Nyt lapsien on nähty kiipeävän portin yli puistoon.
Roskisten lukitsemisestakin oli yksi perheen isä sitä mieltä että ne pitäisi olla auki. On se vaan niin kova homma tunkea avain lukkoon ja nostaa kansi auki. Mun mielestä lukot pitää ehdottomasti olla roskiksissa ettei kersat pääse kurkkimaan säiliön sisään ja kenties pudota sinne (Molok). Olen nähnyt niiden päälle kiivettävän. Nehän ovat niitä joiden keräyspussukat menevät 2-3 m maan alle.
Sama isä rutisi että kieltoja kieltoja aina vaan kieltoja. Pihalla ei saa edes palloa potkia. Ei ole ennenkään talojen pihoilla stadissa palloja potkittu. Sitä varten on leikkikentät. Mä olen ehdottomasti kiellon kannalla koska asun ensimmäisessä kerroksessa ja ei olisi yhtään kivaa saada pallo ikkunaan, niin kuin viime kesänä pelkäsin käyvän. Vanha akka siitä sitten parvekkeelle komentamaan että "ei saa". Olen siis tiukkapipo mutta meitäkin tarvitaan. LAW AND ORDER se olla pitää. Yksi vanhempi rouvashenkilö valitti linnunkakasta joka on 1 ja 2 kerroksen välisessä porraskäytävän ikkunassa hänen talossa mutta niiden ikkunoiden puhdistus tapahtuu yleensa 1 kertaa/vuosi ulkopuolisten ikkunanpesijöiden toimesta. Kehotettiin reklamoimaan isännöitsijää.
No nyt olen puhaltanut tunteeni tänne.
 [:17]

Ei muuta kuin yömeniä.

ps. Veljellänikin oli taanoin naapurinsa kanssa aitakokous jossa puitiin aidan paikkaa, onko sen oikea paikka 20 cm sinne vai 20 cm tänne. Kyllä se sen niin eloisasti kertoi että vesi silmistä tirisi :-))
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:09:13 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Maanantai, 26.marraskuuta 2012
« Vastaus #34 : 27.11.12 - klo:09:11 »

Mielenkiintoiselta kuulostava kokous [:-I] :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Maanantai, 26.marraskuuta 2012
« Vastaus #35 : 27.11.12 - klo:11:49 »

Lahdessa on yhdessä keskustan taloyhtiössä toimittu jouluvalojen suhteen näin. Ihan fiksua.

http://www.ess.fi/?article=393697
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 754
  • Lahti
Vs: Maanantai, 26.marraskuuta 2012
« Vastaus #36 : 27.11.12 - klo:13:18 »

Tuollaisessa kokouksessa minä haluaisin olla kun Marlen talossa on ollut. Meillä ei kukaan puhu mitään eikä siellä juurikaan käy kun kourallinen asukkaita. Tuntuu, että siellä on silmätikkuna ja ne vähät asukkaat jotka kokoukseen tulevat ja uskaltavat suunsa avata, ehdottavat aina näistä vähistä jotain hallitukseen tai mihin asukkaita vain tarvitaan. Kukaan ei halua hallitukseen ja siksi nopeat ja rohkeat syövät hitaat.  [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Maanantai, 26.marraskuuta 2012
« Vastaus #37 : 27.11.12 - klo:14:38 »

Tuollaisessa kokouksessa minä haluaisin olla kun Marlen talossa on ollut. Meillä ei kukaan puhu mitään eikä siellä juurikaan käy kun kourallinen asukkaita. Tuntuu, että siellä on silmätikkuna ja ne vähät asukkaat jotka kokoukseen tulevat ja uskaltavat suunsa avata, ehdottavat aina näistä vähistä jotain hallitukseen tai mihin asukkaita vain tarvitaan. Kukaan ei halua hallitukseen ja siksi nopeat ja rohkeat syövät hitaat.  [:-)]

Meillä on yhtiökokous 2 krt vuodessa ja jos ei ole mitään suurempia hankkeita tulossa tai muita päätettäviä/tärkeitä asioita niin osanottajamäärä on kolmannes tuosta ja kokouksen kesto on max 2 tuntia.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.268 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.