Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 5.12.2012  (Luettu 956 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 638
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #15 : 05.12.12 - klo:10:10 »

Huomenta!
Taitaa olla kirpeätä pakkassäätä. Meillä ei ole ulkolämpömittaria, mutta näyttää ihan kylmältä.


Pakkanen lauhtuu  [:-)] Mittari näyttää "vain" -16.5  [:-DD] Vein Pepon aamulla töihin ja siellä jotain sataa, koska useimmat valot antavat nähdä haloja. Oli paksuja pystypylväitä ja kapeita säteitä, kauniita kaikki.
Kauniita. Olen joskus itsekin sellaisia ihaillut.

Enää yksi yö ja meidän piipero haetaan kotiin
Siis mitäh??? Mikä piipero? Kuvia sitten heti, jooko  [:36]


Toivottavasti papukaija pääsee pian kotiin, ettei kylmyys aiheuta paleltumista.


Joulukonserteissa kävijöille ihania elämyksiä  [:-)]


Poteville paranemista.
Kaikille hyvää oloa ja -mieltä.






Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #16 : 05.12.12 - klo:10:26 »

Kävinkin sitten heti ostamassa tuon konserttilipun ja se olikin ihan kätevää, kun lipun voi itse tulostaa eikä tarvi lähteä sitä mistään hakemaan. Tiistaina sit varmaan nähdään Puniksen kanssa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #17 : 05.12.12 - klo:11:18 »

Tiina,juu.Pitää soittaa sitten että mennää yht aikaa,jooko...Mulla siinä on minun lisäksi neljä muuta mutta ei haittaa...Nähdään vaikka sitten kirkon edessä,siis ovella..soitellaan sit...
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #18 : 05.12.12 - klo:11:34 »

Tiina,juu.Pitää soittaa sitten että mennää yht aikaa,jooko...Mulla siinä on minun lisäksi neljä muuta mutta ei haittaa...Nähdään vaikka sitten kirkon edessä,siis ovella..soitellaan sit...


Joo, näin tehdään. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #19 : 05.12.12 - klo:13:30 »

Huomenta Oulusta!

OULUSSA tarkkana nyt ja voi jakaa Facebookissa ym netti lähteissä:

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/papukaija-karkasi-haapalehdossa/614320/


Lunta yön ja aamun aikana sadellut lisää vähän Oulussa, pakkanen lauhtunut yli kymmenellä asteella..
illalla oli vielä -20--22, astetta, nyt noin -10

Mukavan talvista keskiviikkoa kaikille!
 [:45] [:45] [:45]

Voi surkeus. ei taida tirppa selvitä kun on näinkin kovat pakkaset. Jo nollakelit ovat noille vaaraksi. Tuollainen lapsi vielä. Olis ollut jopa 50 vuotta elinaikaa  [:-(]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 384
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #20 : 05.12.12 - klo:13:36 »

Huomenta!  [:-)]
Ei tullut kovin pitkään nukuttua. Olo oli melko karsea, kun nousin, mutta yhden ison pikakahvimukillisen jälkeen alkaa hiukan helpottaa!  [:-)]
Alkuillasta pitäisi lähteä Hartwalla-areenalle. Jenni lähtee heittämään meidät. Pakkasta -15; miten ihmeessä tuolla tarkenee ilman toppahousuja?  :-O
Onneksi Pasi ja Jenni kävivät eilen illalla (mun laatiman listan kanssa) ruokaostoksilla, ettei nyt tarvii lähteä "ruuhkiin". Eipä mulla kyllä ole autoakaan. Niin, eikä Alepassa ole koskaan ruuhkaa!  [:-DD]

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #21 : 05.12.12 - klo:13:47 »

Kauppareissu tehty, mukava pakkassää, ei tullut edes kylmä vaan tuli hiki, kun oli taas liikaa kannettavaa. Kaupan ruokakassi, alkosta kuohuviini ja glögi, kukkakaupasta 6 hyasinttia ja amaryllis. :-))
Testasin samalla uusia eilen ostamiani talvikenkiä, ja kyllä täytyy sanoa, että Rieker osaa tehdä mun jalalle sopivia kenkiä. Niin oli hyvät ja lämpimät ja vielä pohjassakin hyvin pitoa.
Ne on tällaiset:
http://jaanankenka.fi/vk/images/rieker%20z4650-00.JPG

Tilasin muuten toisenkin konserttilipun kun oikein vauhtiin pääsin :-)). Sibeliustalolla on 21.12. Lahden kaupunginorkesterin joulukonsertti, mukana Laulupuu-lastenkuoro. Huomasin, että työttömille lippu maksaa vain 6 euroa, joten pakkohan tuonne on mennä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #22 : 05.12.12 - klo:14:24 »

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/pakkaseen-kadonnut-jere-papukaija-loytyi/614380/

Jere on löytyny hengissä. Selevis yön 20 asteen pakkasessa.
Toivottavasti kertoo, missä on yönsä viettäny.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 384
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #23 : 05.12.12 - klo:14:32 »

http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/pakkaseen-kadonnut-jere-papukaija-loytyi/614380/

Jere on löytyny hengissä. Selevis yön 20 asteen pakkasessa.
Toivottavasti kertoo, missä on yönsä viettäny.  [:-)]

Hieno juttu! On siinä linnulla ollut seikkailu, jota muistella lämpimässä kodissaan!  [:-)]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 384
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #24 : 05.12.12 - klo:14:37 »

Mun pitäisi mennä suihkuun, mutta en ole varma, tarkenenko!  :-O
Kävin viemässä maasta syöville oman automaatin. Kylpytakki+pitkät kalsarit+lämmin fleece-takki+Kuoma-saappaat. Aika kylmä on edelleen ulkona!

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 638
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #25 : 05.12.12 - klo:15:23 »

Kyllähän suihkuun tarkenee mennä, kun laittaa oikein kuumaa vettä tulemaan, niin lämpimän siitä saa.  [:-)]

Ihanaa, että papukaija löytyi. Toivottavasti ei tule mitään tautia kylmästä reissusta. Mistähän se mahtoi löytyä ja miten saatiin kiinni?

Luonikkaan näköiset kengät Tiinan linkissä.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 384
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #26 : 05.12.12 - klo:15:57 »

Ihmeellistä: mä en ole yli 4 vuoteen saanut korvista toiseen korvaan (olen kokeillut muutaman kerran) ja olin varma, että reikä on mennyt umpeen. Nyt se solaahti kuin itsestään!  :-O

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #27 : 05.12.12 - klo:16:01 »

Piikki saatu, kaupassa käyty ja piparitaikina tekeytyy jääkaapissa. Huomenna vois aloitella pipareiden paistoa.  :-))

Voi kun Jere-papukaija toipuis seikkailustaan. Mielenkiintoista olis todella tietää missä yönsä vietti.  [:-I]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 638
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #28 : 05.12.12 - klo:16:23 »

Ihmeellistä: mä en ole yli 4 vuoteen saanut korvista toiseen korvaan (olen kokeillut muutaman kerran) ja olin varma, että reikä on mennyt umpeen. Nyt se solaahti kuin itsestään!  :-O
Kävisipä mullekin noin. Minulla olisi yhdet korvikset, joista tykkään tosi paljon, mutta eivät mene reikiin  [:´((]. Uusia reikiä en uskalla laitattaa.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Keskiviikko 5.12.2012
« Vastaus #29 : 05.12.12 - klo:16:33 »

Huokaus, Airi taisi kuulla kun mä siitä puhuin yks päivä... tuulilasiin oli käynyt napauttamassa uuden halkeaman joka levisi silmissä kun auto lämpeni... tällä kertaa on kuskin puolella joten pitänee vaihtaa lasi. Ehkä on aikakin kun vuoden sisällä kolmas ongelma.

Muutenkin tää vuosi on kaikenkaikkiaan niin kurja ollut että saisi jo pian vaihtua. Tuntuu että huonoja asioita tulee joka päivä vaan vastaan, alkaa sietokyky olla niin tiukoilla että tällaiset pienemmätkin vastoinkäymiset saavat olon tosi kurjaksi.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.227 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.