Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Meinasin polttaa kämppäni!  (Luettu 863 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Meinasin polttaa kämppäni!
« : 17.12.12 - klo:19:37 »

Laitoin öljyä "Kotipesään" . Säiliö tuli aika täyteen ja kun pullossa oli vielä noin ruokalusikallinen niin kaadoin senkin sinne.
Sytytin tulen ja katsoin kuinka liekit nuoli säiliön reunoja. SItten kuului "PAM" ja säiliö pomppasi kyljelleen ja palavaa öljyä
liekehti lattialle!!  Mä vaan huusin että APUA! APUA! Palovaroitinkin toimi. Kiskasin sen irti. Onneksi sain toimintakykyä takaisin
 ja nykäsin eteisestä seinällä olevan sammutuspeitteen ja heitin sen korkeiden liekkien päälle. Osa liekeistä tukahtui ja osa ei. Hain sitten
 ämpäriin vetttä ja heitin sammutuspeitteen päälle jolloin liekit taas pieneni. Yhdessä nurkassa oli pienin paloalku pienessä puupöydässä.
Eli vettä sammutuspeitteen päälle päälle ja se sammui hissunkissun. Palavana peitteen kylläkin parvekkeelle vein. Vesi ei ihan ihanteellinen idea oli sammuttaa öljypaloa, näin ole kuullut mutta muutakaan ei voinut.Sitten vaan kauhulla katsoin kun en muuta voinut kun "uunissa" oli kunnon tuli, kivissäkin. Yritin tukahdutttaa sitä kostealla mopilla vaan ei se onnistunut. "Onneksi" suurin osa öljystä meni lattialle ja säiliö paloi suht nopeasti ja öljy kivistäkin paloi pois.
Kyllä mä olin KAMALASSA PANIIKISSA!!! En ystävän kanssa puhelimessakaan voinut kunnolla puhua kun niin oksetti! Nyt sitten katsoin kaikki nurkat
tarkkaan että ei missäkään pala/kyde mitään. 2 tuntia on noin kulunut ja luulen että säikähdyksellä selvisin. Taisi olla oma syy kun liian täyteen
säiliön laitoin. Seuraavaksi kun tulia sinne laitan niin aloitetaan pienellä määrällä öljyä ja katsotaan miten käy, en vaan tiedä koska.
Uusi palopeite ostetaan huomenna kun käytetty meni tähän kuntoon:

Ja lattiaan jäi paloarvet:

Ei ole tulen kanssa leikkiminen, kantapään kautta sen nyt opin! [:67]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Meinasin polttaa kämppäni!
« Vastaus #1 : 17.12.12 - klo:19:41 »

huh huh
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 17.12.12 - klo:19:46 »

Mulla oli vielä siinä pöydän vieressä litran öljypullo jolle kävi näin

Jos se olisi puhjennut liekkeihin niin mun olisi ihan varmasti käynyt huonosti! Onneksi siihen ei tullut kuin pieni reikä ja sain sen napattua äkkiä pois.

Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #3 : 17.12.12 - klo:19:47 »

onpa tosi hurja tarina - ja opettavainen
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #4 : 17.12.12 - klo:20:07 »

[:67]
No voi kauhistus! Onneksi ei sentään pahempaa vaikka olisi voinut käydä vaikka miten.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #5 : 17.12.12 - klo:20:38 »

Olipas ikävä tapaus, mutta onneksi loppu meni hyvin.

Nyt varovainen sen uunin kanssa jatkossa.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #6 : 17.12.12 - klo:20:40 »

Jösses! Tarkkkana nyt noiden öljyvehkeiden kanssa. Onneks ei pahempaa jälkeä tullut.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #7 : 17.12.12 - klo:21:01 »

Huh-huh! Onneksi selvisit kuitenkin noin vähällä tosi vaarallisesta tilanteesta,
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 17.12.12 - klo:21:14 »

Voi Marle [:30] kyllä sinulla on ollut ihan muutama suojelusenkeli lähellä estämässä suurempaa
katastrofia. Joskin tämäkin oli ihan liikaa, varmaan säikädit pahan kerran. Tsemppiä!
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #9 : 17.12.12 - klo:21:24 »

Hui kauhea, onneksi tuli kauhealle tapahtumalle onnellinen loppu ja onneksi sulla oli sammutuspeite!
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #10 : 17.12.12 - klo:21:27 »

Onneksi oli tosiaan sammutuspeite. Noista jää mieleen pitkäksi aikaa kaikenlaista. On pieniä kokemuksia.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 17.12.12 - klo:21:30 »

Oi kauhistus, Marle, kylläpä oli kamala tapaus  [:67]. Mutta kylläpä osasit toimia hyvin. Itse olisin varmaan juossut käytävään ja odotellut palokuntaa sillä aikaa kun tuli olisi tuhonnut kotini. Sinä teit niin kuin kuuluukin, eli sammutit palon. Onneksi tämä päättyi näin hyvin.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 17.12.12 - klo:21:46 »

Kiitos. Nyt takassa palaa 3 tuikkua ja varmasti turvallisempia, mutta en mä kirvestä vielä kaivoon heitä. Aion kokeilla vielä mutta paremmalla onnella ja onhan tuo ne kerrat kun olen poltellut sujunut hyvin. Katsotaan millaisia painajaisia on tulossa [NUT] Nyt  siis olen tutkinut ja luutulla hutkinut takan pohjaa myöten eli ei siellä pohjallakaan pitäisi enää mitäään olla. Pyyhin sitten takan sisäpuolenkin että saan kaikki koloset puhtaiksi. "Kivet" oval pesualtaassa puhdistaumassa josko niihin olisi hiukan vielä öljyä jäänyt. Päivä kerrallaan...Mitenhän mä saan parketin kuntoon siltä osin kuin on vammatunut [:-I]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #13 : 17.12.12 - klo:21:57 »

Eihän tuo pahasti ole "vammautunut". Hiomalla pinnan saa kyllä vielä hyväksi. Melkein suosittelisin tuohon pömpelin alle peltiä. Nättiä messinkipeltiä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 17.12.12 - klo:22:17 »

Mulla ja pikkunen säikähdys,yllätys yllätys tuikun kanssa.Ei likikään noin paha kun Marlella mutta kuitenkin.Kirjahyllyn ylätasolla ihmettelin että miks toi tuikku noin loimuaa.No tietysti se folio oli tulessa...ja sit minä oikea asiantuntia otin ja puhalsin sen sammuksiin...senhän tietää että se vaan innostuu,no putosi sitten lattialle ja tulikipinät lenteli...Huh huh,ja se juttu siellä pohjassa missä on kynttilän sydän putosi matolle ja siinä on nyt sitten semmonen pikku pikku monttu...
Opitaankohan koskaan mitään mistään  :-O :-O
Kirjattu

Sivu luotiin 0.336 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.