Laitoin öljyä "Kotipesään" . Säiliö tuli aika täyteen ja kun pullossa oli vielä noin ruokalusikallinen niin kaadoin senkin sinne.
Sytytin tulen ja katsoin kuinka liekit nuoli säiliön reunoja. SItten kuului "PAM" ja säiliö pomppasi kyljelleen ja palavaa öljyä
liekehti lattialle!! Mä vaan huusin että APUA! APUA! Palovaroitinkin toimi. Kiskasin sen irti. Onneksi sain toimintakykyä takaisin
ja nykäsin eteisestä seinällä olevan sammutuspeitteen ja heitin sen korkeiden liekkien päälle. Osa liekeistä tukahtui ja osa ei. Hain sitten
ämpäriin vetttä ja heitin sammutuspeitteen päälle jolloin liekit taas pieneni. Yhdessä nurkassa oli pienin paloalku pienessä puupöydässä.
Eli vettä sammutuspeitteen päälle päälle ja se sammui hissunkissun. Palavana peitteen kylläkin parvekkeelle vein. Vesi ei ihan ihanteellinen idea oli sammuttaa öljypaloa, näin ole kuullut mutta muutakaan ei voinut.Sitten vaan kauhulla katsoin kun en muuta voinut kun "uunissa" oli kunnon tuli, kivissäkin. Yritin tukahdutttaa sitä kostealla mopilla vaan ei se onnistunut. "Onneksi" suurin osa öljystä meni lattialle ja säiliö paloi suht nopeasti ja öljy kivistäkin paloi pois.
Kyllä mä olin KAMALASSA PANIIKISSA!!! En ystävän kanssa puhelimessakaan voinut kunnolla puhua kun niin oksetti! Nyt sitten katsoin kaikki nurkat
tarkkaan että ei missäkään pala/kyde mitään. 2 tuntia on noin kulunut ja luulen että säikähdyksellä selvisin. Taisi olla oma syy kun liian täyteen
säiliön laitoin. Seuraavaksi kun tulia sinne laitan niin aloitetaan pienellä määrällä öljyä ja katsotaan miten käy, en vaan tiedä koska.
Uusi palopeite ostetaan huomenna kun käytetty meni tähän kuntoon:
Ja lattiaan jäi paloarvet:
Ei ole tulen kanssa leikkiminen, kantapään kautta sen nyt opin!