Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Meinasin polttaa kämppäni!  (Luettu 865 kertaa)

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Vs: Meinasin polttaa kämppäni!
« Vastaus #15 : 17.12.12 - klo:22:19 »

Onneksi kaikki päättyi näinkin onnellisesti. Todella olisi ollut ainekset pahempaankin.
Ihmeesti sitä ihminen osaa toimia kun tiukka paikka tulee.
Toivotaan ettei tule uniin vaan unohtuu ja voit taas nauttia turvallisesti takastasi.  [:30]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 17.12.12 - klo:22:51 »

Mulla ja pikkunen säikähdys,yllätys yllätys tuikun kanssa.Ei likikään noin paha kun Marlella mutta kuitenkin.Kirjahyllyn ylätasolla ihmettelin että miks toi tuikku noin loimuaa.No tietysti se folio oli tulessa...ja sit minä oikea asiantuntia otin ja puhalsin sen sammuksiin...senhän tietää että se vaan innostuu,no putosi sitten lattialle ja tulikipinät lenteli...Huh huh,ja se juttu siellä pohjassa missä on kynttilän sydän putosi matolle ja siinä on nyt sitten semmonen pikku pikku monttu...
Opitaankohan koskaan mitään mistään  :-O :-O
No voi kurja, että Sinullakin täpärät paikat tulen kanssa. Onneksi ei Sinullakaan tuon pahemmin käynyt. Siis paloiko se pelti??? Oliko sulla se pelkkä peltituikku hyllyssä, vai oliko se jossain tuikkuastiassa? Kyselen ihan vaan siksi, kun itsellä on noita tuikkuja, että uskaltaako niitä poltellakaan.
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #17 : 17.12.12 - klo:22:54 »

Tuosta tuikusta tuli mieleen ne led-tuikut. Vanhemmat ihmiset sytyttelee niitäkin tulitikuilla ja ihmettelevät kun eivät pala. Meikä sammuttaa jopa sähköiset kynttilätkin yöksi. Varmuuden vuoksi. No ulkona saavat palaa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 18.12.12 - klo:00:28 »

Mulla ja pikkunen säikähdys,yllätys yllätys tuikun kanssa.Ei likikään noin paha kun Marlella mutta kuitenkin.Kirjahyllyn ylätasolla ihmettelin että miks toi tuikku noin loimuaa.No tietysti se folio oli tulessa...ja sit minä oikea asiantuntia otin ja puhalsin sen sammuksiin...senhän tietää että se vaan innostuu,no putosi sitten lattialle ja tulikipinät lenteli...Huh huh,ja se juttu siellä pohjassa missä on kynttilän sydän putosi matolle ja siinä on nyt sitten semmonen pikku pikku monttu...
Opitaankohan koskaan mitään mistään  :-O :-O
No voi kurja, että Sinullakin täpärät paikat tulen kanssa. Onneksi ei Sinullakaan tuon pahemmin käynyt. Siis paloiko se pelti??? Oliko sulla se pelkkä peltituikku hyllyssä, vai oliko se jossain tuikkuastiassa? Kyselen ihan vaan siksi, kun itsellä on noita tuikkuja, että uskaltaako niitä poltellakaan.

Mesis,oli siinä semmonen tuikkuteline alla.En koskaa laita ilman telinettä...ja just se pelti vai mitä ainetta se onkaan ni oli tulessa...
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #19 : 18.12.12 - klo:09:26 »

Onneksi Marle selvisi säikähdyksellä, ja samoin Punis.

Yhtenä jouluna Kolussa oli parikin kertaa pikku säikähdys näiden kynttiläasoiden kanssa. Ensin syttyi kynttilämansetti tuleen kun kukaan ei ollut huomannut, että kynttilä oli jo niin loppuunpalanut ja sitten kohta alkoi keittiön puukorista nousta käryä. Olin lyhentänyt kynttilän sydäntä saksilla ja laittanut sen leikatun sydänpätkän vaan talouspaperiin ja heittänyt puukoriin. Siinä oli kuitenkin ollut vielä joku kipinä ja se sytytti se talouspaperin palan. Onneksi huomattiin ennenkuin puukori puineen syttyi.

Ja tosiaan, tuikkujahan ei koskaan saa polttaa ilman mitään alustaa, ja jos laittaa esim. johonkin lautaselle useita tuikkuja palamaan, niin tuikkujen väli täytyy olla noin 5cm. Muuten on vaarana, että kuumenevat liikaa ja roihahtavat isoon paloon.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 18.12.12 - klo:10:01 »

Hyvä onni oli sulla myötä.

Hyvä, että minä uskallan yhtä tuikkua
kerrallaan sisällä polttaa.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 18.12.12 - klo:11:21 »

Mitenkäs Marlen yö meni? Saitko yhtään nukutuksi? Vieläkin täytyy todeta, että hyvä, kun ei tullut isompaa vahinkoa. Olisi voinut käydä vaikka kuinka pahasti.

« Viimeksi muokattu: 19.12.12 - klo:15:25 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #22 : 18.12.12 - klo:12:52 »

Minullakin on tuikku joskus sytyttänyt sen "allaspalon", eli koko steariini (vaimikäsenyton) roihahti koko alaltaan palamaan.
Alustalla tämäkin kyllä oli. Sammutin sen laittamalla teräksisen kulhon nurinpäin siihen päälle. Sammui kun happi loppui.
Eli ei vahinkoa tullut.
Aiemmin olin ajatellut että tuikut ovat turvallisia poltella. Mutta on se niin että mitään kynttilää ei saa jättää yksikseen palamaan edes hetkeksi.

Nämä tuikut ostin silloin Tiimarista HALVALLA. Joku outo merkki. En ole ostanut Tiimarista sen jälkeen yhtäkään kynttilää.
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #23 : 19.12.12 - klo:10:02 »

Kyllä tuikkujenkin kanssa saa olla varovainen. [:-)]

Mun mielestä tuikku merkeissä on eroa ja mä käytän vain havin tuikkuja tai kotimaisia pyrin suosimaan.
Paljon on aikaisempina jouluina meillä ollut tuikkulyhtyjä (ainakin 14 tuikkua näin nopeasti laskien), joissa on poltettu niitä sekä tavallisenkin kynttilän jaloissa poltettu kynttilöitä, eikä onneksi vielä ole mitään pahempaa sattunut.

Tänä vuonna laitetaan vain muutamia kynttilöitä ja tuikkualustoja. [:-)]

Vähän ohi aiheen, mutta palovaaraan kuitenkin liittyvää, eikö. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 19.12.12 - klo:11:49 »

Huh, onneksi Marle ja Punis pääsivät säikähdyksellä.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 19.12.12 - klo:15:24 »

Mitenkäs Marlen yö meni? Saitko yhtään nukutuksi? Vieläkin täytyy todeta, että hyvä, kun ei tullut isompaa vahinkoa. Olisi voinut käydä vaikka kuinka pahasti.

Mitenkähän Marlen on käynyt, kun ei ole tuon jälkeen pöntöllä näkynyt? Ihan olen huolissani.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 19.12.12 - klo:18:10 »

Huh huh, onpa täällä tapahtunut hurjia juttuja.  :-O
Onneksi Marle toimi, niin kuin toimi, paniikista huolimatta.  Tuossa oli kyllä täpärä tilanne tapahtua pahempaakin, mut onni tuli väliin.
Samoin Puniksen tapaus oli kans hurja.
Mä olen jostain syystä hirveen tulen arka.  Tuikkuja en käytä ollenkaan, vaikka mulla on niitä pussillinen.  Muistaakseni Havin tuikkuja, mut silti.  En polta niitä edes partsilla kuin oikeita kynttilöitä.
Kyntteliköt sammutan yöksi.
Mua hirvittää, kun jotkut säilyttää hellalla romppeita. [:-/] 

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 19.12.12 - klo:19:47 »

Kiitos kysymästä, nukuin kyllä pikkuapulaisten avustamana. Kyllä mulla vielä lieskat loimuu silmissä. Jonninmoinen stressi siitä iski mutta kyllä se aikanaan varmaan helpottaa.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 19.12.12 - klo:21:03 »

Tsemppiä Sinulle  [:30]. Ja hyvä kun vastasit, että tiedän Sinun voivan hyvin  [:-)]
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 20.12.12 - klo:17:32 »

Hu-hups Marle ja Punarinta  :-O Onneksi huomasitte ajoissa ja osasitte toimia oikein ja rohkeasti  [KIPPIS]  [:-)]

Marle on niin taitava maalaaja, että tästä kauhukokemuksesta voi syntyä vaikka kuinka kaunis "terapia"työ  [:-)]

Turvallista joulun aikaa!
Kirjattu

Sivu luotiin 0.266 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.