Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ongelma  (Luettu 388 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Ongelma
« : 08.01.13 - klo:16:06 »

Minulla on ongelma. Aina kun käyn parvekkeella, jää verho tuonne oven rakoon, ja jotta saan sen pois, minun on joka kerta haettava jakkara, että yletyn noin korkealle. Antakaahan ideoita, mitenkä tuon ongelman ratkaisisin. Mitenkä teillä muilla, joilla on parveke ja iso ikkuna samalla seinällä?
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 753
  • Lahti
Vs: Ongelma
« Vastaus #1 : 08.01.13 - klo:16:10 »

Sama ongelma oli minulle..kavensin kapan ja nyt ei jää oven väliin.

Onpa sinulla kauniit verhot [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Ongelma
« Vastaus #2 : 08.01.13 - klo:16:15 »

Löytyiskö kotoota jotain pitkävartista, esim. harjaa, lattianpesuvälinettä tms. jolla voisi auttaa verhon oven edestä pois, kun ovea sulkee. [:-)]

Ei tarvitsisi nousta jakkaralle ollenkaan. :)
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Ongelma
« Vastaus #3 : 08.01.13 - klo:16:16 »

Kiitti. Jos kaventaisin, niin ei jäisi kappaa kuin 10 cm näkyviin. Olen minä kaikkia miettinyt, mutta en ole päässyt mihinkään tulokseen, kun aina jostain kohtia mättää. Siksi päätinkin kysellä ideoita teiltä.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Ongelma
« Vastaus #4 : 08.01.13 - klo:16:17 »

Löytyiskö kotoota jotain pitkävartista, esim. harjaa, lattianpesuvälinettä tms. jolla voisi auttaa verhon oven edestä pois, kun ovea sulkee. [:-)]

Ei tarvitsisi nousta jakkaralle ollenkaan. :)
Löytyy, mutta nekin pitää aina hakea kauempaa ja viedä takaisin. Toisaalta, -liikunta ei olisi lainkaan pahitteeksi  :-))
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 753
  • Lahti
Vs: Ongelma
« Vastaus #5 : 08.01.13 - klo:16:18 »

Ei se tarvitse kun vähän kapeampi olla, minulla ei jää väliin vaikka ei ihan nysä kappa olekaan.

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Ongelma
« Vastaus #6 : 08.01.13 - klo:16:22 »

Montako senttiä Sinun verhosi ulottuu oven päälle?
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 753
  • Lahti
Vs: Ongelma
« Vastaus #7 : 08.01.13 - klo:16:29 »

ootas mittaan [:-)]

onpas vaikea mitata, mutta ehkä n. 5 cm. Katon rajasta mitta 40cm. Olen laittanut kapan tarralla verholaudan päälle, helpompi laittaa ja tulee kauemmaksi ovesta.
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo:16:33 kirjoittanut telkkinen »
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Ongelma
« Vastaus #8 : 08.01.13 - klo:16:40 »

Löytyiskö kotoota jotain pitkävartista, esim. harjaa, lattianpesuvälinettä tms. jolla voisi auttaa verhon oven edestä pois, kun ovea sulkee. [:-)]

Ei tarvitsisi nousta jakkaralle ollenkaan. :)
Löytyy, mutta nekin pitää aina hakea kauempaa ja viedä takaisin. Toisaalta, -liikunta ei olisi lainkaan pahitteeksi  :-))

Hommaat jonkun ohuen kepin ihan tuota juttua varten ja sit jemmaat sen tuon pitkän sivuverhon taakse. Tämä toimii siis tietty vaan jos sivuverho ulottuu lattiaan asti.

Meillä ei onneksi ole tuota ongelmaa, koska parvekkeen ovi avautuu ulospäin. Talo on rakennettu 1974, mutta parvekkeiden ovet ja kaikki talon ikkunat on vaihdettu noin 10 vuotta sitten. Olisko niin, että uudemmat ovimallit avautuu ulospäin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Ongelma
« Vastaus #9 : 08.01.13 - klo:16:45 »

ootas mittaan [:-)]

onpas vaikea mitata, mutta ehkä n. 5 cm. Katon rajasta mitta 40cm. Olen laittanut kapan tarralla verholaudan päälle, helpompi laittaa ja tulee kauemmaksi ovesta.
Hei, tuohan onkin hieno idea  [:5]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Ongelma
« Vastaus #10 : 08.01.13 - klo:16:47 »

Löytyiskö kotoota jotain pitkävartista, esim. harjaa, lattianpesuvälinettä tms. jolla voisi auttaa verhon oven edestä pois, kun ovea sulkee. [:-)]

Ei tarvitsisi nousta jakkaralle ollenkaan. :)
Löytyy, mutta nekin pitää aina hakea kauempaa ja viedä takaisin. Toisaalta, -liikunta ei olisi lainkaan pahitteeksi  :-))

Hommaat jonkun ohuen kepin ihan tuota juttua varten ja sit jemmaat sen tuon pitkän sivuverhon taakse. Tämä toimii siis tietty vaan jos sivuverho ulottuu lattiaan asti.

Meillä ei onneksi ole tuota ongelmaa, koska parvekkeen ovi avautuu ulospäin. Talo on rakennettu 1974, mutta parvekkeiden ovet ja kaikki talon ikkunat on vaihdettu noin 10 vuotta sitten. Olisko niin, että uudemmat ovimallit avautuu ulospäin.
Tiinaltakin hyvä idea. Verhot ulettuu melkein lattiaan asti, että sitä ohutta keppiä voisi harkita. Meillä on kaksi ovea tuossa. Uloin ovi avautuu ulospäin ja tämä huoneen puoleinen sisään päin.
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Ongelma
« Vastaus #11 : 08.01.13 - klo:16:50 »

Meinasin sannoo, että minä kepillä kopaseisin
sitä verhoo itteenipäin, ku laittasin oven kiin-
ni. Itellä vain yks ovi, joka aukee ulospäin, ei-
kä kappaa ollenkaan nyt. Aikasemmin niiden
kans sai taistella ihan piisaks asti. Nämä minun
kepit on hyvin monikäyttöset.  :-))

Katoin uuestaan tuota Mesiksen kuvvaa. Jos kap-
pa ois pitempi, ni ei jäis välliin.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Ongelma
« Vastaus #12 : 08.01.13 - klo:16:56 »

Mun piti kans vielä kehua noita Mesiksen verhoja, ihana täyteläinen väri. Sopis meillekin. [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 753
  • Lahti
Vs: Ongelma
« Vastaus #13 : 08.01.13 - klo:16:57 »

Minullakin oli joku keppi systeemi jossain vaiheessa eli kuten Tiina ehdotti verhon takana kepukka,
sitten kun sen huolimattomasti asetti keppi kaatui ja kolisi lattialle, varsinkin jos Vera kävi parvekkeen
oven eteen nukkumaan, verho liikahti niin keppi kaatui. Nyt kun kesällä laitoi uudet verhot kavensin kapan ja
nyt ei ole ongelmaa enää :-)) tai ongelma ja ongelma, mutta kuitenkin.

Marleenalla taitaa kepit olla aina lähistöllä :-)) vai olenko oikein ymmärtänyt.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Ongelma
« Vastaus #14 : 08.01.13 - klo:17:06 »

Mun piti kans vielä kehua noita Mesiksen verhoja, ihana täyteläinen väri. Sopis meillekin. [KIPPIS]
Kiitos  [:-)]
Olen nämä tilannut Jotexilta joskus.

Keppihomma on varmaan ihan toimiva. Taidanpa hankkia sellaisen  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.307 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.