Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 10.1.2013  (Luettu 690 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Torstai 10.1.2013
« : 10.01.13 - klo:06:59 »

Huomenta! [:-)]
On niin pimeää, ettei säätilastakaan saa vielä mitään selvää.

Mulla on ollut viimeaikoina nukahtamisvaikeuksia illalla ja sen johdosta olen sitten tietty nukkunut aamulla pidempään, jopa klo 10-11 saakka, kun uni on joskus tullut vasta klo 2-3 välillä yöllä.
Eilen ostin apteekista ilman reseptiä saatavaa Unital nimistä melatoniinivalmistetta jonka pitäisi auttaa nukahtamiseen. Illalla otin sitä pari pilleriä ja ainakin mulla se tehosi hyvin. Nukahdin jo ennen puoltayötä ja heräsin virkeänä huomattavasti aikaisemmin.

Ja flunssakin tuntuu hellittävän otteensa, enää on jonkun verran yskää, joten jos tästä vaikka piristyisi.

Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #1 : 10.01.13 - klo:07:23 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Reipasta Torstai - Päivän Aamua  [:-)]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Jokaiselle  [:75] [:59]
 
 [:43] [:45] [:43] [:45] [:43]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #2 : 10.01.13 - klo:09:04 »

Huomenta,

Minulla on myös välillä nukahtamisvaikeuksia. Täytyy koettaa joskus tuota Tiinan mainitsemaa tuotetta.

Eilen meni töissä puoleen kymmeneen. Ei olis oikein napannut tulla töihin tänään ollenkaan, mutta tekemistä on riittävästi, joten onhan sitä tultava.
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #3 : 10.01.13 - klo:09:08 »

Huomenta!
Ihan häkellyin, kun Tiina oli kirjoitellut noin paljon heti aamutuimaan :-)).
Piti tarkistaa päivämäärät ja kaikki. Hyvä, että  löytyi apu nukahtamisvaikeuksiin.
Kampaajalle meno ja illansuussa tulee serkku miehineen kylään. Piirakka pitää leipoa.
Tomeraa torstaita!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #4 : 10.01.13 - klo:09:22 »

Huomenta!  [:-)]
-4,8 astetta. Ilmeisen kuiva keli, sillä autot eivät olleet kuurassa.

Tänään vielä iltavuoro ja huomenna aamuun.  [:-)]
Mä varmaan kerroinkin joskus, miten näin "enneunen" tai jotain sellaista yhden työkaverin isyyslomasta? Unen ajankohta osui jonnekin vappuun ja nyt niillä on laskettu aika tämän kuun viimeisenä päivänä.
Nyt mä näin unta, että toisella kundilla meni jalka poikki ja se sai kolmen kuukauden saikun. Pitäiskö soittaa sille, että älä lähde liukastelemaan jalkaisin mihinkään, vaan mä otan sen kyytiin?  [:-DD] 
Mulla taitaa olla hiukan paineita noiden työvuorolistojen kanssa.... ensi maanantaina tulee uusi harjoittelija ja sitten "vanha tuttu", joka on nyt käynyt hakemassa kersantin natsat ja tulee tuuraamaan puolen vuoden virkavapaata. Eli yksi vakkari lähtee seikkailemaan ja toinen isyyslomalle ja meidän pitäisi saada yksi oppimaan alkeista asti pieni osa-alue ja toiselle saada palautettua mieliin parin vuoden takaiset asiat, joihin on tullut hiukan muutoksia ja mielellään opettaa hiljalleen koko homma. Huoks!  [:-I]

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #5 : 10.01.13 - klo:09:41 »

Huomenta! [:-)]
Pilvistä on ja pieni lumisadekuuro jo oli ja meni. Taitaa vielä sadella tämän päivän aikana hieman. Aikas tyynen näköistä.
Mittarissa alin -7,9 astetta ja nyt -5,8 astetta.

Kaffeen justiin ehdin juoda ja pyykit ovat koneessa peseytymässä. :-))

Mulle käy toisinaan niin, kun herään yöllä, niin sitten ei meinaakaan uni heti tulla uudestaan.
Mutta illalla kyllä yleensä nukahdan heti.

Kaijalle tsemppiä töihin ja uusiin järjestelyihin! [:-)]

Hyvää torstaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #6 : 10.01.13 - klo:09:48 »

Kun tätä energiaa alkaa ainakin jonkun verran taas löytyä, täytyy lähteä vähän ulkoilemaan. Jos ottais kiikarit kaulaan ja nousisi tuonne mäen päälle. Mustankallion hautausmaalla, tai siellä kiviaidan takana, on linturuokinta. Siellä saattaa hyvällä tuurilla nähdä töyhtötiaisenkin.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #7 : 10.01.13 - klo:09:55 »

Huomenta!
Eilen illalla kun sammutin tietsikan, ruutuun tuli viesti, että tietokone asentaa päivityksiä ja sammuu itsestään. Tuo on yleensä kestänyt vain pienen hetken, joten menin sänkyyn. Kuuntelin siinä sitä koneen "krutinaa", kun se asensi niitä päivityksiä. Sitä kesti ja kesti. Vartin päästä nousin katsomaan, että mikä mättää. Oli menossa 8/9:stä päivityksestä. Ei ole koskaan ennen ollut noin paljon kerralla. Niin paljon tuo häiritsi minun nukkumaan alkamistani, että sitten, kun kone vihdoin sammui, ei meinannut uni tulla millään. Aamulla olinkin aika väsynyt. Vilukin oli. Onneksi ei tarvinnut lähteä minnekään, vaan sai olla vielä hetken peiton alla lämmittelemässä  [:-)]

Kaija onkin melkoinen ennustaja. Toivottavasti ei tämä viimeinen uni kuitenkaan toteudu. Voit kyllä pikkasen varotella sitä "kundia" etukäteen  :-))

Lauralle mukavaa illanviettoa!
Poteville paranemista!
Kaikille hyvää tätä päivää!
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #8 : 10.01.13 - klo:10:09 »

Huomenia pöntöille. Pilvipoutainen sää, pikku pakkasta.

Eilen tosiaan tuli tietokoneeseen tukku päivityksiä, mun koneeseen 15 kappaletta, joten jonkin verran aikaahan siinä meni. Ei onneksi vaikuttanut nukkumiseen.  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #9 : 10.01.13 - klo:10:11 »

Sulle tuli sitten vielä enemmän kuin meille  [:-)]


Telkkiselle huomiselle päivälle isot tsempit!
« Viimeksi muokattu: 10.01.13 - klo:10:42 kirjoittanut Mesis »
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 757
  • Lahti
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #10 : 10.01.13 - klo:10:56 »

Huomenta [:-)]

Nukkumisesta kun olette keskustelleet, niin minulla ja niitä tahtoo olla, kun illalla tekee  koiran kanssa
lenkin, niin raitis ilma virkistää kummasti, ja uni ei meinaa tulla.
Usein menen josku puolen yön aikaan nukkumaan ja olen viimeistään puoli seiska ylhäällä. Että en paljon unta
tarvitse. 

Ai Kaijasta on tuloss pönttölän Tamara Maunonen vai kukas se näitä enne unia katseli :-))

Mesis, minun tietsikkani päivitti eilen 16 ohjelmaa, että kesti se päivitys täälläkin. [:-)]

Ja kiitos tsempistäsi, jota en nyt tarvitsekaan. Soittivat aamulla, että ORTONILLE MENO PERUUNTUU lääkäri on sairastunut ja aika siirtyy 29.01(mieheni siihen, että hesassahan on ne lääkäripäivät). Kyllä nyt meni ihan hukkaan tämäkin jännittäminen.

Kun tätä energiaa alkaa ainakin jonkun verran taas löytyä, täytyy lähteä vähän ulkoilemaan. Jos ottais kiikarit kaulaan ja nousisi tuonne mäen päälle. Mustankallion hautausmaalla, tai siellä kiviaidan takana, on linturuokinta. Siellä saattaa hyvällä tuurilla nähdä töyhtötiaisenkin.

Tuttu paikka minullekin, olen joskus ajanut autolla sinne hautuumaan parkkiin ja kiertänyt Veran kanssa lenkin ja käynyt  siellä ruokinnalla katsomassa lintuja.

Hyvää tätä päivää kaikille, sairaille paranemis toivotukset  [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #11 : 10.01.13 - klo:11:15 »

Huomenta Lapista! Taisin saada nuhan eilen, ekan tälle talvelle. eipä oikein kiinnostas.
Unta näin taas ja semmoista että kävelin korkokengillä kaupungin katuja ja yhtäkkiä joku ajoi autolla perääni, niin että minun piti hypätä siihen konepellille..  :-O. Kuski veivaa ikkunan auki ja sanoo, että hän ostais ne kengät. Ne olivat semmoiset kermanvalkoiset. No mä että paljon tarjoat. Kaksataa... Jo vain saat nämä. Nakkasin kengät autoon ja kuski, vanha äijä antoi mulle 200 zlotyä, minkähän maan rahaa lienee. Ne oli semmoisia isoja vaalean vihreitä seteleitä. Mä siihen, että ei ei...euroja ne pitää olla. Ei ole hällä euroja. No, mä että kengät takasin. Mihin sä ne panit. Siinä ne on ovitaskussa. Mä ihmettelin, että miten se kerkis ne jo paketoida. Näppäsin paketin ja aukaisin niin huomasin, että toisen kengän takasauma repsotti. Taisi huijata minua. Minä jatkoin matkaani juosten tosi kevyesti pitkin jonkun kaupungin katuja. Olin jonnekin kouluun menossa ja kello oli 14.30 ja koulu loppuis neljältä. Siinä sitten tuli joku taidemaalari maalauksineen. Isoja tauluja oli maalannut ja halusi minun niitä katsoa. Oli tosi "rumia", räikein värein maalattuja lapsellisen näköisiä tauluja. Yhden koko oli varmaan jotain 5metriä pitkä ja 2 metriä korkea. Kysyin, että kuinka kauan tuota maalasit. Se sanoi, että 40 tuntia.  :-)). Minä että viikon! Alkoi nauraa ja sanoi, ettei yhtä soittoa.

ps. Zloty on Puolan raha ja tosiaan juuri sen näköinen kuin unessa näin! Luin illalla Justina Kowalchykistä, ehkä se jäi kummittelemaan.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 757
  • Lahti
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #12 : 10.01.13 - klo:11:21 »

No johan on ollut mielenkiintoinen uni mesellä [:-)] kaikkea sitä unissa voi tapahtuakin.
Korkkarit eivät kait ole ihan sinun jokapäiväiset kengät [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #13 : 10.01.13 - klo:12:15 »

Aika hiljaista oli tuolla linturuokinnalla missä kävin katsomassa. Muutama sinitiainen ja talitiainen sekä kaksi koiraspunatulkkua. Tulkuista sain kuitenkin vuosipinnat, joten ei ihan turha reissu ja olihan tuo ihan mukavaa tuolla kivassa talvisäässä käpötellä.
Käväisin vaan kotona ja tein toisenkin reissun, vein onnittelukortin postilaatikkoon kun siskolla on 12. päivä synttärit ja samalla poikkesin kaupassa.

Nyt alkoikin sataa lunta, joten hyvän sään aikaan tuli reissut heitettyä
Kohta ruuanlaittoon!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: Torstai 10.1.2013
« Vastaus #14 : 10.01.13 - klo:12:24 »

Olipas hauskanmoinen uni Mesellä  :-))

Vai peruuntui Telkkisen huomisen päivän meno. No nyt saat hetken aikaa huokaista, -ja jännittää sitten taas uudelleen  [:-(]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.261 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.