Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 17.01.2013  (Luettu 821 kertaa)

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #15 : 17.01.13 - klo:14:07 »

Olipa iloinen yllätys!
Olen saanut postista ilmoituksen, että minulle on tullut suurikokoinen kirje, joka olisi noudettavissa. Laitoin sinne viestiä ja kyselin, että kuinkahan suuri tuo mahtaa olla. Tuo postin nouto kun on hiukka hankalassa paikassa.
No, ei mennyt kuin tovi ja postista soitettiin ja kerrottiin, että ei ole kovin suuri ja että mihin minä sen haluan tuotavan. Minä sitten änkytin, että missä olisi lähin posti. Mutta tätipä kertoikin, että postinkantaja voi sen minulle tuoda huomenna ihan kotiin asti!
Että onpas hienoa palvelua! Vai taitaapa se olla noin Suomessakin?

Kuulin kyllä sitten, että Suomessa tuollaisesta palvelusta pitää maksaa erikseen. Ymmärrän, jos paketti olisi vaikka suuri mattokäärö, mutta on vain maksikirje, joka ei mahdu postilaatikkooni. Postipoika ottaa sen huomenna mukaansa, tulee hissillä ylös ja tuo sen minulle. Ihanaa!
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #16 : 17.01.13 - klo:14:09 »

Nostalgiaa on ilmassa Tiinalla kun tutkii löytöjään [:-)]
Siihen hommaan uppoaa tosi syvälle kun rupeaa vanhempien tallentamia tavaroita tutkailemaan. [:-)]

Juu, tosi hauskaa tuo on ja mielenkiintoista kun ei tiedä mitä eteen tulee. Löysin myös joitain äidille osoitettuja kirjeitä. Yhden oli isä lähettänyt ollessaan armeijassa ja isä harmitteli kovasti kirjeessä kun ei ollut saanut sunnuntaivapaata syystä, että vaatekaapin päällä oli ollut pölyä :-)).
Löysin myös yhdestä kirjalaatikosta omia iänikuisia tavaroitani, esimerkiksi valokuvia. Tällainenkin sieltä löytyi, olen kuvassa ehkä noin 14-vuotias. Ihmettelenkin, että minulla ei ole mitään muistikuvaa tuon kuvan ottamisesta, en yhtään tiedä missä se on otettu ja kenen koira on kuvassa. Ja sitä ihmettelen, että minä joka pelkään koiria, pidän ihan selvästi tuota koiraa kaulapannasta kiinni ilman pelon häivää. :-O (sori kun on noin iso kuva)

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #17 : 17.01.13 - klo:14:42 »

Mukava kuva. Nii'i ei näy kyllä yhtään jännitystä. Missä vaiheessa olet alkanut pelätä koiria, ja onko joku tapahtuma sen saanut aikaan? Siis onko joku koira hyökännyt Sinua päin?
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #18 : 17.01.13 - klo:15:05 »

Tiinalta mukava vanhan ajan kuva! [:-)]
Mitähän kaikkea muisteltavaa sieltä vanhoista tavaroista löytykään. :)


Iltapäivässä jo mennään taasen.
Aurinko on hitusen verran noussut korkeammalle jo päivällä, mutta nyt taas on laskusuunnassa.
Mittarissa nyt -20,0 astetta. Ensi yöstä tullee vielä toooosi kylmä.

Kaffeetkin jo ehdin juoda ja tulin katsomaan tänne viestejä. :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 752
  • Lahti
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #19 : 17.01.13 - klo:15:08 »

Onpa mukavaa palvelua Hömis saanut. Näistä tällaisista asioista sitä mielihyvää saa yllinkyllin. [:-)]

Oi niitä aikoja, vois Tiina hoilata, kun äidin jäämistöä penkoo.
Kuvasta voisi ajatella, että Tiina pitää koiraa pannasta kiinni kuvauksen ajan, ettei koira karkaa
ennen aikojaan. Ehkä se koirapelko on myöhemmin astunut elämääsi vai?

Minun piti laittaa tämä vuodelta 1923 oleva kortti tänne Uutta Vuotta toivottamaan, mutta kun olin niin
huonossa hapessa vuoden vaihteessa se jäi. Joten laitan sen nyt, mummoni oli saanut tämän ystävältään silloin kauan sitten.

                                             
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #20 : 17.01.13 - klo:15:11 »

En tiedä mistä tuo arkuus eläimiin ("pelkään" myös kissoja, hamstereita, lemmikkirottia yms.) on tullut, koska ei mulla kuitenkaan ole mitään pahoja tai ikäviä kokemuksia mistään lemmikeistä. Ehkä se on enemmän sellaista, että en ole tottunut kotieläimiin ja kun olin lapsena muutenkin aika arka, niin arastelin sitten eläimiäkin. Olin noin 3-4 vuotias kun meille hommattiin koira, kettuterrieri nimeltään Asta. Asta kuitenkin jäi jo pentuna auton alle ja kuoli. Mun äiti itki sitä kaksi viikkoa ja sanoi silloin, että toista kertaa hän ei tuollaista surua halua eläimen takia kokea ja sen jälkeen meillä ei ole ollut kotieläimiä.
Hassua sinänsä, että en kuitenkaan pelkää luonnossa eläviä otuksia. Kolussakin hiiriä tuli usein ihan sisälle asti, mutta en mä kirkuen noussut pöydälle :-)). Enemmänkin ne vaan inhotti mua, tai oikeastaan niiden jätökset inhotti.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #21 : 17.01.13 - klo:15:11 »

Ihana tuo Telkkisen kortti. Mä niin rakastan kaikkea vanhaa, kortteja ja valokuvia yms.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #22 : 17.01.13 - klo:15:16 »

Niin onkin, ihana tuo Telkkisen laittama kortti! [:-)]

Hömikselle munkin piti laittaa, että hyvää palvelua on siellä postin taholta! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 752
  • Lahti
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #23 : 17.01.13 - klo:15:20 »

Samoin kaikki vanha nostattaa isoja tunteita pintaan. Ihana, että näitä korttejn on säilynyt matkan varrelta. Sodatkin läpi käyneinä isovanhemmat ovat saaneet näitä mukanaan kuskattua. [:-)]
Minun kummitäti kasvatti kettuterriereitä, että tuttu rotu minulle....sekin [:-)]

Ehkä se Tiinan pelko on vain jotain sisäsyntyistä, vähän kun ukkosen pelko tai vastaava. Jos niitä nyt voi mitenkään keskenään verrata.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #24 : 17.01.13 - klo:15:27 »


Annulixin tohtoroinnille ja mesen paremmalle ololle [:30]


Kiitos Telkkinen.

Tohtorointi meni hyvin. Jouduin n. 30 vuoden jälkeen vaihtamaan gynekologia, edellinen jäi eläkkeelle ja lopetti vastaanoton.
Tilalle löysin yhtä mukavan kuin edellinenkin. Lisäksi on ihan tuossa kävelymatkan päässä, aiemmin kävin Tampereella asti.
Kaikki hyvin taas.
On tässä alkuvuoteen kaikenlaista mahtunutkin, nyt se on loppu ja ollaan vaan.   [:-DD]

Ihana kuva Tiinalta ja kortti Telkkiseltä. Nostalgiaa.... [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #25 : 17.01.13 - klo:15:29 »

Kouvolassa odottamassa Onnin tutkimusten valmistumista ja sitten pojan heräämistä. Heräämisen jälkeenkin pitää olla täällä puoli tuntia tarkkailtavana. Kahdeltatoista lähdettiin kotoa. Ja Onni joutui olemaan ilman ruokaa. Meidän Onni joka NIIN rakasta ruokaa.
Täällä on aivan upea ilma. Aurinkoista. Tehtiin Mikan kanssa lenkkikin odotellessa. Käytiin kahvillakin.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 631
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #26 : 17.01.13 - klo:15:32 »

Hyvää palvelua on Hömis saanut.

Telkkisen kortti on niin ihana. Minulta jää jälkipolvelle paljon kortteja. En kyllä tiedä, antaako tytär tai hänen lapsensa niille mitään arvoa. -Toivottavasti. Itse rakastan kortteja. Uusia sekä vanhoja. Aina kun menen korttihyllyn ohi, on pakko selata, olisiko tullut mitään uusia ja kauniita.

Onnille silityksiä, kunhan heräilee. Toivottavasti tulokset ovat hyviä.

Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #27 : 17.01.13 - klo:15:35 »

Annulixille, hyvä kun kaikki oli kunnossa, jatkoon! [:5]

Murulle tsemppiä Onnin tulosten odotteluun! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 752
  • Lahti
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #28 : 17.01.13 - klo:15:36 »

Niin teen minäkin. Tänään kävin suomalaisessa kirjakaupassa hoitoa ennen ja tottakai kortteja tarttui
mukaan [:-)]

Onnille, murulle ja Mikalle myötäeloajatuksia. Toivottavasti kaikki on Onnin kohdalla hyvin ja nukutuksesta heräämisen jälkeen herkut maistuvat. Tsemppiä teille kaikille [:30]

Annulixille [:-)], samoin kävi minulle, piti viime kesänä löytää uusi lekuri kun entinen jäi eläkkeelle.
Hyvän löysinkin tilalle [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Torstai 17.01.2013
« Vastaus #29 : 17.01.13 - klo:16:10 »

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.324 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.