Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 25.1.2013  (Luettu 616 kertaa)

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #30 : 25.01.13 - klo:15:57 »

Deb,Tiina ja Annulix   kyllä ainakin naureskellaa jos ei tanssahdella...Kiitos toivotuksista  [;-)]

Ja Murulle,laitoin jakoon myöskin sen Johanna Kurkelan kipaleen,aika kiva kuunneltava!
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #31 : 25.01.13 - klo:16:11 »

Ihan hyviä tuli lohipalleroisista, just niitä syötiin. Pari vinkkiä antaisin jos joku niitä tekee. Tabascon kanssa kannattaa olla varovainen ja ehkä palleroiset kannattaa paistaa pannulla voi-öljyseoksessa, niin pintakin saa maukasta makua. Minä paistoin uunissa niinkuin Sikkekin eilen telkkarissa ja jotenkin se pinta jäi mauttomaksi eikä ne meinanneet ruskistua päältä. Creme fraice soosi sopi kyllä niiden kanssa oivallisesti yhteen, Repe tykkäs kovin. Kapriksia laitoin soosiin vähemmän kuin ohjeessa sanottiin.

Luulen, että blogeihin pystyy kuvia laittamaan vain blogin pitäjät.

Kelan sivuilta löytyy sellainen tieto, että keskimääräinen yksityisen puolen mammografian hinta koko maassa on 159 euroa. 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #32 : 25.01.13 - klo:16:17 »


Telkkinen, äitisi on sitten aivan samanlainen kuin omani oli. Ei koskaan halunnut olla kenellekään vaivaksi. Ja aina ajatteli muita ennen itseään. Kun sairaalassa kävin häntä katsomassa, ei ollut viitsinyt kuulemma kiireisiä hoitajia vaivata ja pyysi josko veisin hänet vessaan kun oli koko päivän pissattanut. Minusta tuo oli oikeastaan surullista.
Juttelin hoitajille siitä ja pyysin että käyvät muutaman kerran päivässä kysymässä jos äidillä olisi tarvetta vessaan.
Silloin ei ollut ihan näin kova kiire hoitajilla kuin nykyään.
Muistotilaisuudessa hänen sisaruksensa hänestä muistellessaan kaikki sanoivat että hän oli koko lapsuutensa ja nuoruutensakin ollut aina toiset etusijalle laittava. Minun rakas äitini.

Tällainen fiilis  :-))  Laitoin jo Faceenkin mutta piti laittaa myös tänne .
http://www.youtube.com/watch?v=on_-P24pjvc 

Kiitos taas kaikille toivotteluistanne, mitä äitini vointiin tulee..
Kuulostaa niin todella samankaltaiselta - muru- sinun äitisi olleen kun omani. Minä sanoin myös hoitajille ihan samoin kuin sinä, että jos voisivat kysellä äidin vointia ja esim. veskitarpeita ja lupasivat niin tehdä.

Juuri äsken veli soitti sairaalasta, että äidille oli yöllä tiputettu pussillinen antibioottia ihan turhaan. Lääkäri oli aamulla käynyt äitiä katsomassa eli hän joka toisessa sairaalassa hänet leikkasi, ja äiti oli kysynyt miksi hänelle annettiin antibioottia, että oli yöllä sanonut hoitajille ettei hänen kuulu saada sitä. Hoitajat vaan laittoivat tippaletkut käsiin ja tiputtivat. Lääkäri meni selvittämään mitä on tapahtunut. Tuli takaisin ja sanoi, että olette saaneet väärän potilaan lääkkeet, että niistä ei ole teille haittaa. Oli pahoitellut kovin. Samoin hoitajat.
Veli oli mennyt ja aika reippaalla ääneellä antanut palautetta väärästä toimenpiteestä, että ehkä meni hoitajille perille.  Just äsken juttelin äidin kanssa puhelimessa kun tänään ei oma kunto antanut periksi sinne lähteä. Oli ihan iloisen kuuloinen ja äänikin oli kun kotona ollessa. Kertoi, että lääkäri oli sanonut, että te toivutte alle aikayksikön, niin hyvin kaikki on mennyt. Noooh....

Kauniita kuvia ja musiikkia oli -murun- laittaman linkin takana. [:-)]

Ja kiitokset [:-)] positiivareille ja välittäjälle
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #33 : 25.01.13 - klo:16:22 »


Luulen, että blogeihin pystyy kuvia laittamaan vain blogin pitäjät.

Kelan sivuilta löytyy sellainen tieto, että keskimääräinen yksityisen puolen mammografian hinta koko maassa on 159 euroa. 
Kiitti tiedoista  [:-)]


Miten voi tapahtua sellaista, että saa toisen potilaan lääkkeet? Onneksi oli "vain" antibioottia. Entäpä, jos olisi saanutkin jotain muuta???
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #34 : 25.01.13 - klo:16:29 »

No joo, toi on kyllä jo tosi paha virhe jos sairaalassa sekotetaan , että mitä lääkettä kenellekin kuuluu antaa. Tosi huolimatonta. Ja sit vielä tuo, että vaikka äitisi sanoi, että ei hänelle kuulu mitään antibioottia antaa, niin silti antoivat. Olis viimeistään siinä vaiheessa pitänyt ainakin tarkistaa asia, mutta ajattelivat varmaan, että ei vanha ihminen muka mitään tiedä. Mä tulin ihan vihaiseksi tollasesta huolimattomuudesta [:-/], ajatella jos tosiaan olis ollut joku muu lääke mikä olis voinut vaikuttaa vaikka miten. Tuosta voisi jo potilasasiamiehelle tehdä ilmoituksen.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #35 : 25.01.13 - klo:16:32 »

Viime vuonna muistaakseni kävin mammografiassa. Minulle se on maksullinen. Mutta ilmoittavat kyllä milloin taas olisi aika mennä. En nyt muista miten usein tuo on.
Minä saan kutsun aina joka toinen vuosi. Miten kallista se on, kun joutuu itse maksamaan?

Ahaa, sitten taitaakin minulle tulla tänä vuonna taas kutsu.
Täällä, jos varaa kutsun jälkeen sen ajan, niin maksu oli muistaakseni jonkin verran alle 60€, siis ei paha. Mutta
jos menee joskus ihan omiin nimiin niin hinta on sadan euron kieppeillä.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #36 : 25.01.13 - klo:16:34 »

Veli aikoi tehdä ilmoituksen kun on yhteyshenkilöksi nimetty äidin asioiden hoidossa. Minä olen vasta kakkossijalla siinä [:-)]
Kyllä siellä oli hoitajien huoneessa hiljaista tullut kun hän sanottavansa oli sanonut. Armeijan kapiaisen kuuluvalla äänellä. Voin kuvitella miten hän on asian esittänyt [:-)] olenhan joskus itsekin ollut paikan päällä kuulemassa kun hänellä on jotain sanottavaa jollekin ollut [:-)]

Miten lienee sitten hänen kohdalla käynyt jolle antibiootti oli oikeesti tarkoitettu. [:-I]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #37 : 25.01.13 - klo:16:46 »

No joo, toi on kyllä jo tosi paha virhe jos sairaalassa sekotetaan , että mitä lääkettä kenellekin kuuluu antaa. Tosi huolimatonta. Ja sit vielä tuo, että vaikka äitisi sanoi, että ei hänelle kuulu mitään antibioottia antaa, niin silti antoivat. Olis viimeistään siinä vaiheessa pitänyt ainakin tarkistaa asia, mutta ajattelivat varmaan, että ei vanha ihminen muka mitään tiedä. Mä tulin ihan vihaiseksi tollasesta huolimattomuudesta [:-/], ajatella jos tosiaan olis ollut joku muu lääke mikä olis voinut vaikuttaa vaikka miten. Tuosta voisi jo potilasasiamiehelle tehdä ilmoituksen.

Niin samoissa tunnelmissa Tiinan kanssa. Mitä jos tosiaan olisi ollut jokin sellainen lääke joka olisi voinut tuhota väärän potilaan terveyden. Vaikka miten kiire on, pitää tuollaiset asiat tarkistaa useampaan kertaan.
Tiina, voi muuten hyvinkin olla tuo 159€ nykyään. Hinnathan nousevat jatkuvasti. Minulla tuo oma muistikuvani on runsaan kahden vuoden takaa.
Lainaus
Tiina kirjoitti:(mua vähän hymyilyttää kun tiedän ton sun ruokavalion niin tarkkaan, koska olen niitä pönttötapaamisten ruokailuja järjestänyt )
Ai muistit sen kalajutunkin   [:17]  Minä siis ihan vaan yleisesti tuosta juustosta. . . .  [:-DD]

Punis @  jaa vaan. Minullekin oli ihan uusi laulu  [:-)]

Evis ota rennosti että paranet   [:5]

Muokkausta:
Sitten piti kertomani että upea Suomen Luonto-lehti tupsahti tänään postilaatikkoon. On se vaan tosi tasokas lehti.
Valokuvakilvan voitti kaverini. Eli aiemmin olimme samassa työpaikassa. Hän on julkaissut omakustanteisena pienimuotoisen kuvateoksen Kuusamosta. Lähetin sen tyttärenpojan ystävälle Singaporeen. Hän oli aivan ihastuksissan.



« Viimeksi muokattu: 25.01.13 - klo:16:58 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #38 : 25.01.13 - klo:17:05 »

Löysin tällaisen söpöläisen kuvan  [:34]. Mietiskelin, että kyllä vauvoista saa ihania kuvia, oli heillä sitten minkälainen ilme hyvänsä. Miettikää, jos aikuinen laittaisi naamansa näin  :-)). Olisi kyllä kaikkea muuta kuin söpö.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #39 : 25.01.13 - klo:17:16 »

Kiitos Tiina parannusehdotuksista Siken lohipalleroihin. Aion todella sunnuntaina niitä tehdä.
Tabascon kanssa olen varovainen ihan muutenkin, meillä ei niin kovin mausteisesta ruosta pidetä ja muutenkin lohi ei sitä varmasti paljon kaipaa.

Ihan hirveältä kuulostaa tuo Telkkisen äidin antibioottijuttu.  [:67]
Entä jos hän olisi ollut allerginen juuri sille antibiootille.  [:-I]
Itselläni on useitakin joita ei saa käyttää.

Toivottavasti potilas, jolle lääke oli tarkoitettu, ei joutunut kärsimään.   [:-I]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #40 : 25.01.13 - klo:17:19 »

Veli soitti just uudestaan minulle ja kertoi, että oli tavannut osaston lääkärin jolle oli antanut myös sananmiekkaa asiasta.
Lääkäri oli kovasti pahoitellut asiaa ja sanonut, että siitä on nyt pidetty palaveri kaikkien hoitajien kanssa ja kyseisen yökönkin. Ja nyt ovat sitten entistä tarkempia..hmmm.
Hän oli sanonut lääkärille, että jos potilas itse yli ysikymppinen ymmärtää sanoa, että hän ei tarvitse antibioottia, ettei hänessä ole mitään pöpöjä, siihen hoitaja oli tokaissut että tämä tappaa kaikki jos jotain on, joten aika tujua on ollut lääke.
Veli oli myös sanonut lääkärille, että entäs jos kyseessä olisikin ollut insuliini esmes... mitäs sitten.
Olivat nyt päässeet yhteisymmärrykseen asiasta, mutta oli sanonut, että vain TÄMÄN KERRAN. Seuraava kerta ei jää tähän [:-I]


Onpas söpö vaavi Mesiksen kuvassa ja todella mitä kuvasta mainitsit meidän ei vauvojen kohdalta on niin totta [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #41 : 25.01.13 - klo:17:37 »

Marleenan laittama positiivarit oli hyvä! [:-)]

Kaikkea hyvää Telkkisen äidille jatkossa. Ikävä tapaus oli sattunut.


Alkoi hieman hiutaloida tuossa alku illasta.
Mittarissa nyt -6,2 astetta.

Syötiin jokin aika sitten, piffiä ym. lisäkettä. [:20]
Hyvää oli.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #42 : 25.01.13 - klo:17:48 »

Hyvä, että Telkkisen veli antoi palautetta käsittämättömän huolimattomasta toiminnasta.
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #43 : 25.01.13 - klo:18:28 »

Tervehdys!
Hyvät sylvit sentään!! Jo on uskomaton juttu [:67].
Hyvä, että telkkisen veli on antanut kunnolla palautetta. Kaikista ei
siihen ole, vaikka kyllä pitäisi aina huomauttaa virheistä, mutta tietty myös kehua, jos aihetta ilmenee.
Hiukan aikaa lorvailin ja tein muutaman ostoksen Jumbossa aamupäivällä.
Sitten iski joku kohtaus ja siivosin kirjahyllyn ja pikaisesti imuroinkin. Huolestuttavaa [;-)].
Hyvää perjantai-illan jatkoa ja viikonloppua [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #44 : 25.01.13 - klo:19:07 »

Tuommoista kohtausta, kuin Lauralla, odottelen itselleni huomenissa  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.337 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.