Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 25.1.2013  (Luettu 623 kertaa)

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #15 : 25.01.13 - klo:10:49 »

http://www.youtube.com/watch?v=XekGQ75GEnU

Huomenta...ja tiedossa Taikakuuta ja Jannea iltasella...Serkku Lahdesta tulee käymään ni ajattelin että jospa sit vaikka vähän tanssahtelemaan ....

Pitäisi lähteä kaupalla käymään ja jotain ruokaakin pitää varmaan tänään laittaa...

Hyvää perjataita kaikille  :-)) :-)) :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #16 : 25.01.13 - klo:11:02 »

Mammografiassa minäkin kävin tässä taannoin, ja sain jo tuloksenkin, että ei mitään hälyttävää. Niitä nesterakkuloita aina jännitän, että jos täytyy taas käydä tyhjennyttämässä. Kerran olen ollut.

Punikselle ja serkulleen oikein hauskaa iltaa  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #17 : 25.01.13 - klo:11:09 »

Perjantai päivää pöntölle [:-)]

Samoissa tunnelmissa menee tämäkin päivä eli äitiä katsomaan. Eilen taas olin monta tuntia hänen luonaan
ja kun näkee näin läheisen ihmisen eri ympäristössä missä on tottunut näkemään sitä näkee sellaisia asioita
mitä ei aiemmin ole huomannutkaan. Äiti on niin kiitollinen ja kiltti potilas, pyytää anteeksi kaiken aikaa meiltä lapsilta, että nyt hänestä on meille vaivaa ja hoitajille on vaivaa kun joutuu tarpeilleen ym.. juttuun apua pyytämään. Kerroin hänelle, että sairaalassa hoitajat ovat sitä varten, että auttavat potilaita kaikessa mihin omin avuin ei pysty, ettei tarvitse yhtään tuntea syyllisyyttä siitä. Saa nähdä kuinka tässä vielä käy. Veli on niin toiveikas, että viikon päästä hän pääsee kotiin,
no sitä ei tapahdu mielestäni. Päivä kerrallaan edelleenkin [:-)]

Evikselle tervehtymis toivotukset ja etäopiskeluun myös jaksuja [:72]

Kaikille sairastuneille tsempit [:-)]

Punikselle mukavaa tanssahteluiltaa ja serkulle myös [:-)]

Pönttöläisille mukavaa viikonlopun alkua ja tätä päivää [:-)]

Tiinan laittama kalapulla linkki nappasi heti [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #18 : 25.01.13 - klo:11:24 »

Mesis ja Telkkinen  [;-)] [;-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #19 : 25.01.13 - klo:11:31 »


Samoissa tunnelmissa menee tämäkin päivä eli äitiä katsomaan. Eilen taas olin monta tuntia hänen luonaan
ja kun näkee näin läheisen ihmisen eri ympäristössä missä on tottunut näkemään sitä näkee sellaisia asioita
mitä ei aiemmin ole huomannutkaan. Äiti on niin kiitollinen ja kiltti potilas, pyytää anteeksi kaiken aikaa meiltä lapsilta, että nyt hänestä on meille vaivaa ja hoitajille on vaivaa kun joutuu tarpeilleen ym.. juttuun apua pyytämään. Kerroin hänelle, että sairaalassa hoitajat ovat sitä varten, että auttavat potilaita kaikessa mihin omin avuin ei pysty, ettei tarvitse yhtään tuntea syyllisyyttä siitä. Saa nähdä kuinka tässä vielä käy. Veli on niin toiveikas, että viikon päästä hän pääsee kotiin,
no sitä ei tapahdu mielestäni. Päivä kerrallaan edelleenkin [:-)]
Hoitajat varmaan auttavatkin mielellään äitiäsi juuri hänen kiltteytensä tähden. Edelleen pikaista toipumista hänelle.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 748
  • Lahti
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #20 : 25.01.13 - klo:11:41 »

Kiitos Mesis [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #21 : 25.01.13 - klo:12:16 »

Mielenaurinkoista perstaita jokkaiselle.  [:-)]

Aurinkoinen paistellee ja vähä toistakym-
mentä pakkasta

Kiitoksia kaikille kaikista kommenteistanne
kaikkiin kirjotuksiini. Käyn kyllä lukemassa
ne ilolla, mutta aina en jaksa niihin kirjottaa
vastakommenttia. Laiska ku vissiin oon. [:-)]

Telekkisen äidille paranemisterveiset.
Mukava varmaan hoitaa kiitollista potilasta
ja potilaalla on varmaan kivuton olo ja hyvä
mieli, kun on tyytyväinen.  [:-)]

Positiivarit

MAAILMAN SUURIMMAT IHMEET

Joukko koululaisia sai opettajalta
tehtäväksi kirjoittaa, mitkä heidän
mielestään ovat maailman seitsemän
ihmettä.

Eniten ääniä saivat:
1. Egyptin suuret pyramidit
2. Taj Mahal
3. Grand Canyon
4. Niagaran putoukset
5. Empire State Building
6. Rooman Pietarinkirkko
7. Kiinan muuri

Kun opettaja keräsi papereita pois, hän
huomasi, että yksi oppilaista ei ollut
palauttanut vastauksiaan. Hän kysyi oliko
tytöllä vaikeuksia listan kokoamisessa.

Kyllä, hän vastasi. En tiennyt, mitä
olisin laittanut, kun ihmeitä on niin
paljon. Opettaja sanoi: No kerropa, mitä
sinulla on, ehkä me voimme auttaa.
Tyttö epäröi, mutta sanoi sitten:
Mielestäni nämä seitsemän ihmettä ovat

1. Kyky koskettaa
2. Kyky maistaa
3. Kyky nähdä
4. Kyky kuulla
5. Kyky tuntea
6. Kyky nauraa
7. Kyky rakastaa

Luokkahuoneessa oli niin hiljaista,
että olisi voinut kuulla neulan putoavan.
Ne asiat jotka meidän mielestämme ovat
yksinkertaisia ja itsestään selviä,
ovat todella ihmeellisiä. Niinpä.
Harvoin tullee ajatelleeksi.
 [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #22 : 25.01.13 - klo:12:26 »

Vai sai Kaija oikein 15 minuttia "omaa aikaa"  [:-DD]

Ihan kurjaa kun sotkevat aina noihin resepteihin jotakin juustoa  [:-DD]  Enkä käsitä millä ihmeellä ne korvaisin.
Viime vuonna muistaakseni kävin mammografiassa. Minulle se on maksullinen. Mutta ilmoittavat kyllä milloin taas olisi aika mennä. En nyt muista miten usein tuo on.

Telkkinen, äitisi on sitten aivan samanlainen kuin omani oli. Ei koskaan halunnut olla kenellekään vaivaksi. Ja aina ajatteli muita ennen itseään. Kun sairaalassa kävin häntä katsomassa, ei ollut viitsinyt kuulemma kiireisiä hoitajia vaivata ja pyysi josko veisin hänet vessaan kun oli koko päivän pissattanut. Minusta tuo oli oikeastaan surullista.
Juttelin hoitajille siitä ja pyysin että käyvät muutaman kerran päivässä kysymässä jos äidillä olisi tarvetta vessaan.
Silloin ei ollut ihan näin kova kiire hoitajilla kuin nykyään.
Muistotilaisuudessa hänen sisaruksensa hänestä muistellessaan kaikki sanoivat että hän oli koko lapsuutensa ja nuoruutensakin ollut aina toiset etusijalle laittava. Minun rakas äitini.

Onko kukaan teistä seurannut tuota tanskalaista Maajussi-ohjelmaa? Siinä on ihminen joka rakastaa luontoa, eläimiä ja käsillään tekemistä. Hänellä on niin oikea asenne ympäristöönsä.
Kun sitä sarjaa on katsonut, joka kerta television sulkee hymy huulessa. Siellä näytettiin yhden mullikan lopetus talven kynnyksellä kun hänellä ei sille ollut ruokaa koko talveksi. Ja hän tarvitsi itse lihaa. Sekin tapahtuma oli "kaunis". Hän talutti eläimen hellästi ulos. Silitteli ja halasi. Eläin oli aivan rauhallinen kun sai nopean, kivuttoman lähdön maailmasta. Ei ollut pitkää kuljetusta, ei kiiltäviä, verisiä käytäviä ritilä alustoineen eikä pitkää jonoa pelkääviä eläimiä kuten teho taloudessa.  Lisäksi hän käytti kaiken eläimestä hyödyksi.

Tällainen fiilis  :-))  Laitoin jo Faceenkin mutta piti laittaa myös tänne .
http://www.youtube.com/watch?v=on_-P24pjvc 

Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #23 : 25.01.13 - klo:12:57 »

Linkit kuunneltu, kivat! [:-)]

Punikselle ja serkulleen hauskaa illan viettoa! [:-)]


Pilvistä on ja tuulee edelleen.
Mittarissa nyt -7,6 astetta.

Söin leipää ja jälleen jälkkäriksi päärynää. [:20]

Niin, tuosta päärynästä mun pitikin kirjoittaa, että kun kaupasta ostaa tuoreen päärynän, niin sehän on aika kovaa.
Mä kuorin ja paloittelen sen jälkiruoka kulhoon ja hieman vettä päälle ja pehmennän sitä mikrouunissa. Ja puolikkaan päärynän syön aina kerrallaan, kun valitsen kaupassa isompia.
Se on sitten hyvää.
Pari päivää menee, niin päärynä on kypsynyt pehmeäksi ja mehukkaaksi. Silloin syön sen sellaisenaan.
Tai joskushan mä oon tehnyt sitä smootieta, nyt en pitkään aikaan.

Mitäs muuta... Siinäpä sitä. :-)) [:-)]
« Viimeksi muokattu: 25.01.13 - klo:13:02 kirjoittanut Deb »
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #24 : 25.01.13 - klo:13:02 »

Eipä löytynyt meidän kaupasta piparjuuritahnaa joten jätän sen lohipallero-reseptistä kylmästi pois. Ihmettelen kyllä, että sitä ei kaupassa ollut, vaikka tuo S-market on muuten erittäin hyvin varusteltu kauppa.

Muru, nuo suolaiset piirakat taitaa "vaatia" juustoa ainakin siihen täytteeseen, pohjataikinaan sitä ei tietty pakosti tarvita. Aurajuuston minäkin jätän pois koska en siitä pidä.
Mutta nuo lohipallerothan sopii Muru sullekin, niissä ei oo juustoa eikä muutakaan sulle sopimatonta. Creme fraiche kastikkeenhan voi hyvin korvata jollakin muulla kastikkeella, tai jättää kastikkeen kokonaan pois.
(mua vähän hymyilyttää kun tiedän ton sun ruokavalion niin tarkkaan, koska olen niitä pönttötapaamisten ruokailuja järjestänyt :-)))

Minä olen katsonut sitä tanskalaista maajussia. Siinä on tosiaan kaveri jolla ei mene sormi suuhun missään asiassa, kaiken tekee itse tai ainakin yrittää. Hän on myös kovasti kokeilunhaluinen ja tekee kaikenlaisia kasvatuskokeiluja ja eilenkin pani olutta. Elävät kyllä sellaista elämää, että siinä ei paljoa netissä roikuta ja telkkaria tuijotella vaan kaikki aika menee puuhastelussa. Sitä mullikan lopetusjaksoa en ole nähnyt mutta osaan kuvitella, että senkin hän on hoitanut kauniisti.

On niin hyvä mieli kun Telkkisen äiti voi hyvin. Päivä kerrallaan on hyvä tapa edetä, eikä tosiaan liian aikaisin kannata laittaa kotiin. Kyllähän ne noista sairaaloista vanhuksia yrittää kotiuttaa niin pian kuin mahdollista, mutta joskus vaan omaiset tuntuu senkin asian tietävän paremmin. On niin omakohtaisia ikäviä kokemuksia tuostakin asiasta.

Punikselle ja serkulle mukavaa iltaa! [KIPPIS]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #25 : 25.01.13 - klo:14:02 »

Marleenan viestissä pikkutytön ihmeet olivat oikeita, aitoja ihmeitä.

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #26 : 25.01.13 - klo:14:04 »

Viime vuonna muistaakseni kävin mammografiassa. Minulle se on maksullinen. Mutta ilmoittavat kyllä milloin taas olisi aika mennä. En nyt muista miten usein tuo on.
Minä saan kutsun aina joka toinen vuosi. Miten kallista se on, kun joutuu itse maksamaan?
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #27 : 25.01.13 - klo:14:10 »

Iltapäivää  [:-)]
Kiitos tsempeistä ja peukutuksista, ihan on viilausta vaille valmiit tehtävät  [:33] Ei tartte viikonloppuna niihin puuttua, saan maanantaina tehtyä loppuun kun on koulutuspäivä  [:-)]
Flunssakin tuntuu hieman helpottaneen kun olen teetä juonut hunajalla höystettynä oikein urakalla. Yöpaitasillani olen päivää viettänyt  [:-)] Äsken soitin miehelle että tulis laittaan ruokaa ja uunit lämpimäksi,  [:-I] lupasi tulla kolmen jälkeen  [:-)]
Minäkin oon ihaillen seurannu sen tanskalaisen maajussin ohjelmaa, siitä tulee hyvälle tuulelle kuten Muru jo asian kertoikin  [:-)]
Mukava kuulla että Telkkisen äiti on toipumassa,  [:-)]
Lintuja oon yrittäny välillä tiirailla, korpitkin jo liikkeellä, kyllä se on kevät jo tuloillaan  [:-)] Eilen oli joku iso pöllö tuossa pihakoivun oksalla, mutta oli niin hämärää että ei tunnistettu. Olisko ollu se huuhkaja joka joskus näyttäytyy, koko kyllä täsmäisi aika hyvin  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #28 : 25.01.13 - klo:15:12 »

Iltapäivää.   [:-)]

Aurinkoinen sää oli ja meni, nyt pilvistyi ja lauhtunutkin on -5,1 asteeseen.
Käytiin maalla aamupäivllä laittamassa sähköjä pienemmälle, vesijohtojen vuoksi pitää olla keittiössä ja kellarissa hiukan lämpöä.
Siellä maisemat oli paljon lumisemmat, metsässäkin oli puut valkoisina. Täällä parinkymmenen kilometrin päässä paljon vähemman. Kummasti vaihtelee, joskus on ollut toisinkinpäin.



Yö oli hiukan levoton: parin tunnin unien jälkeen heräsin kramppiin, joka riipi jalkaa luita myöten. Eikun rouskuttamaan merisuolaa. Yhden kimpaleen jätin kielen alle sulamaan. En tiedä, auttaako se tosiian, vai liikkuminenko sai krampin laukeamaan.


Minä en ole tuota suolakonstia kokeillut, tiedän kyllä että se saattaa auttaa.
Itselläni oli pieni tauko magnesiumin käytössä ja kohta tuli krampit. Parina yönä oli pakko nousta kävelemään hetkeksi, se kyllä helpotti. Nyt on taas magnesium käytössä, kramppeja ei ole tullut, ainakaan niin pahoja. Uskon siis sen tehoon.  [:-)]

Evikselle pikaista toipumista !
Olipa hyvä kun sait "kotiläksyjä" rauhassa tehdyksi.  [:-)]

Tiina linkit tuli heti napattua.
Siken resepti taitaa tulla kokeilluksi jo sunnuntaina.  [:-)]
Minulla on myös tuon piparjuuritahnan löytämisen kanssa ollut ongelmia, meidän S-marketissa se on jotenkin kummassa paikassa, en nyt edes muista missä, haeskelemaan kuitenkin joskus jouduin. Nyt on onneksi jääkaapissa riittävästi, ei siis jää siitä kiinni.

Toivotaan että Telkkisen äidin toipuminen jatkuu hyvin, jospa vaikka sitten kotiinkin   -  joskus.....

Muutakin piti varmaan kommentoida, en vaan muista..... mitä  [:-I]

Mukavaa perjantaiehtoota ja viikonlopun alkua jokaiselle kotona tai "kylillä" tanssahdellen tai ilman !    :-))



Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 626
Vs: Perjantai 25.1.2013
« Vastaus #29 : 25.01.13 - klo:15:34 »

Osaako kukaan neuvoa, miten saisin photobucketista liitettyä yhden kuvan erään ihmisen blogiin, tai miten sinne yleensä kuvat laitetaan.
Voiko sinne edes kukaan ulkopuolinen kuvia laittaa?
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.12 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.