Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantai 15.2.2013  (Luettu 1162 kertaa)

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #30 : 15.02.13 - klo:17:25 »

Niinku Laura äidinkielenopettajana sanoi,
niin ne demonsratiivipronimit mennee
näin. Tämä tuo se, nämä nuo ne.

Joskus oon kuullu semmosenkin version,
että  Tämä juo sen, nämä juo ne.  :-))

Tuo jälkimmäinen versio on parempi! [:-DD]
Miehelle kuin luin, hän muisti heti tuon Speden pronominirockin :-))
« Viimeksi muokattu: 15.02.13 - klo:17:29 kirjoittanut Laura »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 594
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #31 : 15.02.13 - klo:18:04 »

Laittamassani linkissä on juuri tuo pronominirock  :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #32 : 15.02.13 - klo:20:15 »

Iltaa! [KIPPIS]

Puniksen kanssa vietettiin hauska päivä, kahviteltiin, syötiin ja vähän juotiinkin ja naurettiin monet makeat naurut. Repe sitten heitti autolla Puniksen yöpaikkaansa.

Nyt on jos saunottukin ja katsellaan Voice of Finlandia.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 853
  • ***Keiju***
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #33 : 15.02.13 - klo:20:19 »

 :-))  Pronominirock tuli kuunneltua tuossa jo aikaisemmin.


Iltaa jälleen!
Pilvistä ja tyyntä oli tämän päivän ja nyt.
Mittarissa päivän ylin -2,0 astetta ja nyt -3,2 astetta.

Nyt olen iltapalalla taasen ja sitten kohta nukkumaan. [:-)]


Tiinan ja Puniksen minipönttötapaamiselle! [KIPPIS]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #34 : 15.02.13 - klo:20:40 »

Kiitos Telkkinen, oot kyllä  [:30] ja kiitokset Depillekin  [:-)] ja Mesikselle  [:-)]
Tuo ihana lääkäri soitti jo kahden maissa. Eli heti kun oli kokeiden tulokset saanut. Oli jopa lukenut minun sairauskertomustanikin ja vertaillaut. Ihan uskomaton tapaus.
Kurjaa vaan että kaikki kokeiden arvot olivat hyvät  [:-(]  Harva varmaankin harmittelee tuollaista. Mutta minulle se on huono juttu kun ei löydetä laihtumisen ja muiden oireiden syytä. Hän kyllä sanoi että tähystyksessä jos ei tulehdusta löydetäkään, minun pitää ottaa häneen uudelleen yhteys ja aletaan miettimään mitä vielä voisi tehdä. On kyllä ihme lääkäri, noin positiivisessä mielessä.

Teillä on täällä tapahtunut vaikka mitä kivaa ja minä vaan vatkaan tällaisia typeriä juttuja.
Pönttötapaamisia ja muuta kivaa.
Vaikka Anniinan juttu ei ihan kiva ole. On se kummaa että nuo miehet aika yleisesti reagoivat noin. Eivät tietenkään kaikki. Eivät huomaa että se homma siinä on sitä jota puoliso joutuu tekemään joka päivä. Tuntuvat aika avuttomilta kun ei vaimoa olekaan siinä organisoimassa.
Minulla lasteni isä oli juuri tuollainen. Myöhemmät  "versiot" sitten kyllä osasivat ottaa homman hanskaan ilman valitusta  :-))  Sellaisia avuttomia lapsia ovat  [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 594
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #35 : 15.02.13 - klo:20:45 »

Muru, ei Sinun juttusi ole typeriä.  [:30]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #36 : 15.02.13 - klo:21:41 »

Sain kyllä aamulla puhelimessa ripityksen siitä miten rankkaa on ollut kotona minun työmatkani ajan. Ihan nostaa fiilikset kattoon. Ihme urputtaja, kun olin kaikki ruuat tehnyt niin eläimille kuin ihmisillekin valmiiksi, olin siivonnut ja pessyt pyykit. Koirien ulkoilutus, lapsen vieminen ja hakeminen oli siis liikaa  [:-I]

Hei, kyseessä on mies! Yritä ymmärtää!  [:-DD]

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #37 : 15.02.13 - klo:21:59 »

Iltaa pöntölle!  [:-)]
Viime yönä jäi ihan omavalintaisen vuoronvaihdon takia unet reiluun kolmeen tuntiin ja töissä oli niin kiirettä, ettei kerinnyt edes pöntölle! Kotona sitten ruokakaupan ja parin  [KIPPIS] jälkeen päikkärit.
Nyt ollaan syöty ja surffataan netissä ja kuunnellaan Voice of Finlandia  :-))

Ollaaan suunniteltu meidän Euroopan reissua. Laivalla 20.4. Rostockiin. Siitä suunta Dethlefssin tehdas Isny Im Allgäussa tai jotain sellaista. Toivelistalla tirolilaiskylä nahkahousuisine jodlaajineen ja pystytissisine tarjoilijoineen. Joku viinitehdas mielellään vanhassa linnassa jokilaaksossa. Joku lintupaikka. Alpit olis kiva nähdä, ehkä jopa ajaa yli? Siellä olis sitten Pisan kalteva torni.... Tuo mun rakas aviomies aina rähjää mun hotisontista....käviskö nyt niin, että mun ottamassa kuvassa se torni oliskin suorassa?  [:-DD]

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #38 : 15.02.13 - klo:22:54 »

Iltaa Lapista! Päivä hurahti iltaan ihan huomaamatta. Viime yönä näin unta kun harhailin Kaijan ja Pasin kanssa jossain ihme paikassa. Se oli tavallaan jonkinlainen luontopolku tai selviytymisreitti joka piti kävellä läpi. Minä tietenkin eksyin heti... vettä satoi kaatamalla. Sitten jostain kuulutettiin minun nimeä ja että Kaija&Pasi odottaa jossain laiturilla. Kaiken kukkuraksi tämä kuvattiin vielä jollekin videolle. En muista miten siinä sitten kävi... sen muistan että jossain vaiheessa istuimme jossain pöydässä juomassa lasilliset jotain...  [KIPPIS] Sen muistan, että kalusteet ja kaikki oli tumman ruskeaa puuta ja sellaista kuin laituriterassia...  No nämä oli taas niitä mun unia  :-)) Kaverit oli kyllä mukavia  :-)) .

Hyvää viikonloppua!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Perjantai 15.2.2013
« Vastaus #39 : 15.02.13 - klo:23:11 »

Iltaa Lapista! Päivä hurahti iltaan ihan huomaamatta. Viime yönä näin unta kun harhailin Kaijan ja Pasin kanssa jossain ihme paikassa. Se oli tavallaan jonkinlainen luontopolku tai selviytymisreitti joka piti kävellä läpi. Minä tietenkin eksyin heti... vettä satoi kaatamalla. Sitten jostain kuulutettiin minun nimeä ja että Kaija&Pasi odottaa jossain laiturilla. Kaiken kukkuraksi tämä kuvattiin vielä jollekin videolle. En muista miten siinä sitten kävi... sen muistan että jossain vaiheessa istuimme jossain pöydässä juomassa lasilliset jotain...  [KIPPIS] Sen muistan, että kalusteet ja kaikki oli tumman ruskeaa puuta ja sellaista kuin laituriterassia...  No nämä oli taas niitä mun unia  :-)) Kaverit oli kyllä mukavia  :-)) .

Hyvää viikonloppua!

Ihan hauska uni!!!!  [:-)] kai me oltiin etsimässä maakotkaa tai jotain makeeta?
 

Sivu luotiin 0.311 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.