Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Voileipälevitteitä  (Luettu 203 kertaa)

Sus

  • Vieras
Voileipälevitteitä
« : 20.02.13 - klo:13:19 »

Tuli mieleen tuosta Tiinan voileipälevitteestä (tiistai-ketjussa), että minlälaisia levitteitä ootte tehneet/käyttäneet voileivän päällä?

Onko suosikkireseptejä kenelläkään tai muuten idiksiä?

Nettihän pursuilee ideoita tietty, mutta ois kiva jutella aiheesta.  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #1 : 20.02.13 - klo:13:24 »

Esimerkiksi rahkasta voi tehdä vaikka minkälaisia levitteitä. Aattelin kokeilla tällaista erittäin helppoa:

http://www.rantapallo.fi/keltaisessakeittiossa/2011/08/18/maailman-paras-levite/

Oon sitä varmaan joskus tehnytkin...
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #2 : 20.02.13 - klo:13:25 »

Mä olen tehnyt ainakin sellaista missä on keitettyä soseutettua porkkanaa ja ihan mitä tahansa "valmisrasvaa" eli siis voita, Oivariinia, Flooraa tai mitä nyt kukin haluaa käyttää. Porkkanalevite on kauniin väristä ja hyvänmakuista. Täytyykin kokeilla joskus lisätä porkkanasosetta tuohon itsetehtyyn voi-kylmäpuristetty rypsiöljy-vesi seokseen.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #3 : 20.02.13 - klo:13:28 »

Tuli mieleen tuosta Susin linkistä myös sellainen valkosipulilevite johon tulee voita, sulatejuustoa ja valkosipulia. Yrttejähän näihin voi lisätä maun mukaan antamaan makua ja näköä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #4 : 20.02.13 - klo:13:28 »

Just nyt mulla on leivän päällä majoneesiin sekoitettua tonnikalaa. Pistin sekaan sitruunapippuria ja silputtua suolakurkkua. Hyvää on.  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #5 : 20.02.13 - klo:13:29 »

Tuli mieleen tuosta Susin linkistä myös sellainen valkosipulilevite johon tulee voita, sulatejuustoa ja valkosipulia. Yrttejähän näihin voi lisätä maun mukaan antamaan makua ja näköä.

Jep. Niihinhän voi pistää kaikenlaista omien mieltymyksien mukaan.  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #6 : 20.02.13 - klo:13:31 »

Mikähän siinä on kun mä en tykkää majoneesista [:-(], ainakaan noista kaupan valmismajoneeseista. Onko muuten kaupan valmismajoneeseissa miten paljon lisäaineita?
Kerran sain jossain ravintolassa katkarapusalaatin kanssa sellaista majoneesia joka oli väriltään punertavaa ja se oli ihan älyttömän hyvää. Olivat ehkä tehneet sen itse ravintolassa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #7 : 20.02.13 - klo:13:31 »

Tuo tonnikalamössö on amerikkalaisten tavallisin retkiruoka.  :-)) Kaksi viipaletta vaaleaa leipää ja väliin tuota vaan, sandwichiksi.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #8 : 20.02.13 - klo:13:33 »

Kyllä kaupan majoneeseissa ihan varmasti on paljonkin lisäaineita... itse pitäisi tehdä jos haluaa lisäaineetonta. Ei sekään vaikeaa kyllä ole.

Mä oon aina pitänyt majoneesista.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #9 : 20.02.13 - klo:13:41 »

Näitä avocado-reseptejä löytyy vaikka kuinka...

Avocado-tahna

1 kypsä avocado
puserrus sitruunamehua
ripaus mustapippurirouhetta
hitunen yrttisuolaa
2 valkosipulinkynttä murskattuina

Sekoita kaikki aineet tasaiseksi massaksi ja nauti vaikkapa leivän päällä tai ruuan lisukkeena.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 716
  • Lahti
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #10 : 20.02.13 - klo:14:01 »

Tartun heti siihen Tiinan laittamaan ohjeeseen. En ole vielä pettynyt kertaakaan hänen laittamiin ohjeisiin, joita olen kokeillut [:-)], siksi tämäkin levite ohje on kokeiltava. [:-)]

Herkullisia ovat nämä muutkin ohjeet täällä, että suosikkeihin menee [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #11 : 20.02.13 - klo:15:56 »

Mä oon joskus äidin kanssa tehnyt maustamattomasta jogurtista, valutettiin ensin ja sitten maustettiin.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Voileipälevitteitä
« Vastaus #12 : 20.02.13 - klo:19:12 »

Tartun heti siihen Tiinan laittamaan ohjeeseen. En ole vielä pettynyt kertaakaan hänen laittamiin ohjeisiin, joita olen kokeillut [:-)], siksi tämäkin levite ohje on kokeiltava. [:-)]


Jos tuntuu, että kylmäpuristettu öljy on liian voimakkaan makuista, niin tavallistakin voi käyttää. Ja jos on suolaisemman ystävä, niin suolaa kannattaa laittaa jonkun verran. Mulla suola unohtui mutta ens kerralla laitan.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.201 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.