Hyvää huomenta. Täällä sataa rankasti lunta. Lämpötila laski reilusti eilisestä. Illalla, kun tulin kotiin oli -12 astetta ja aamulla oli enää -4,6 astetta. Nyt on varmaan vielä lauhempaa.
Olen tässä pakkauskiireissäni. Tänään lähdemme Euroopan-kiertueelle. Paikat täytyy saada järjestettyä, että on mukava palata taas siistiin kotiin.
Eilen olin monta tuntia poissa, mm. lapsenlapsia katsomassa. Didi oli ottanut todesta huoleni linnuista. Mietin, että miten linnut pärjäävät täällä sen aikaa, kun olemme poissa. Meillä on niin pieni lintulauta, että linnut syövät sen tyhjäksi yhdessä päivässä. Didi oli poissaollessani rakentanut upean ison lintulaudan ja pannut sinne sisään melkein kokonaisen säkillisen auringonkukansiemeniä. Se on hieno! Nyt pitäisi riittää linnuille purtavaa. Meidän talovahtikin voi tietysti tankata sitä, mutta ei taida olla tarvis. En halunnut kovasti vaivata talonvahtia näillä lintuasioilla, koska hänellä on niin paljon muutakin, eikä ole kovin kiinnostunut linnuista.
Tänä aamuna uusi lintulauta oli täynnä tirppusia. Didikin oli iloinen, kun kelpasi. Ai-ai, kun olen onnellinen.
Tässä on nyt tuhat ja sata hommaa vielä tehtävänä. Toivottavasti Ruotsissa ei ole huonot ajokelit. Tiistaina pitäisi olla Tanskassa ystävien luona yötä. Sieltä sitten lähdemme aamusella aikaisin ajamaan suoraan kohti Baijeria. Hillevillekin olemme menossa, joten minipönttötapaaminen tiedossa. Hilleviltä muuten terveisiä. Ei ole ehtinyt pönttöillä, kun opiskelee. Nostan hattua hänelle.
Voikatten hyvin täällä pöntöllä. Yritän joskus päästä kirjoittelemaan teille matkatunnelmiani. Hätrikki-otteluita yritän myös jotenkin seurata ja laittaa pelaajat kentälle. Toivottavasti Kaija laittaa huomiseen peliin b-joukkueen. Pliiiis!
Mahtavaa maanantaita Pönttökansa!