Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!  (Luettu 3251 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #30 : 14.03.13 - klo:10:53 »

Minäkin osallituisin. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 846
  • Lahti
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #31 : 14.03.13 - klo:11:27 »

Mitä sanoo Hömis? Onnistuisiko se hänen tilille vaan suoraan rahat vai miten. Täällähän teitä organisaattoreita on :-)) vaikka kuinka [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #32 : 14.03.13 - klo:12:57 »

Olettepas te liikuttavan ihania!
Suoraan sanottuna otan mielelläni avun vastaan! Jos haluat laittaa rahaa tililleni, laita minulle yv.
Kerron sitten teille tarkkaan kuinka paljon olen saanut ja laitan vaikka kuitin lankaostoksista.
Tämä on nyt minulle sellainen elämää suurempi projekti - syksyllä ajattelin sitten pakata ne kaikki kintaat yhteen ja käydä luovuttamassa Pelastusarmeijalle. Nyt keväällä ei varmaan enää kannata viedä mitään - häviävät kesän aikana kuitenkin. Mutta syksyllä kylmien ilmojen tullessa ovat suureen tarpeeseen.

Kirjattu

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #33 : 14.03.13 - klo:23:28 »

Mitä sanoo Hömis? Onnistuisiko se hänen tilille vaan suoraan rahat vai miten. Täällähän teitä organisaattoreita on :-)) vaikka kuinka [:-)]

Kannatan ajatusta, langathan eivät ole halpoja. Ensi viikolla vien Hömikselle kilon lankoja. Jos mistä apua saa, niin kiitollisena Pelastusarmeija ottaa kaiken vastaan. Olemme  sinne vieneet vaatteita, kenkiä, peittoja jne. kaikki on tervetullutta.

Mun kautta voi lähettää lahjoituksia, käyn Tallinnassa autolla n. kerran kuukaudessa.

Eniten siellä kaivataan miesten vaatteita, kaikkia kokoja, kunhan ovat käyttökelpoisia. Ei haittaa, jos yksi nappi on erivärinen, kuin toinen.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #34 : 14.03.13 - klo:23:59 »

Ihana Marfa!
Ja ei haittaa, vaikka paidoista puuttuisi nappejakin. Sain niitä Marfalta ja ompelen puuttuvat napit paitoihin ennen kuin viemme Päästearmeijaan.
Kaikensorttinen apu on tervetullutta.
Tallinnassa ja Virossa ei ole sellaista sosiaalista turvaverkkoa kuin esim. Suomessa. Täällä kodittomat ovat todella kodittomia, vaatteettomia, nälkiintyneitä ja silleen. En jaksa ajatella enkä edes  ottaa kantaa siihen, miksi joku täällä on koditon ja vaatteeton - minun asiani ei ole tuomita - haluan vaan ja ainoastaan auttaa.

Tänään lupasin olla neulomatta yhtään kinnasta, melkein yksi jo kuitenkin on valmis. Kaikkien teidän avullanne, kannustuksella, myötäelämisellä ja avulla uskon että syyskuun lopulla tavoite sadan kinnasparin luovuttamisesta Päästearmeelle on totta!
 [:61]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 846
  • Lahti
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #35 : 15.03.13 - klo:09:32 »

Hieno fiilis tulee kun lukee Marfan ja Hömiksen avustus intoa ja monen muunkin. [:-)]

Minä laitan rahaa muutamiin tumppusiin Hömiksen tilille, kun en itse sairauksieni takia
pysty neulomis apua antamaan. [:-)] Hyväntekeväisyys on itsestään selvyys minullekin.
Teen sitä toisenlaisessa muodossa [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #36 : 15.03.13 - klo:11:19 »

Minä myös voisin osallistua talakoisiin
laittamalla Hömikselle lankarahhaa.
Muuten ku en voi osallistua.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 846
  • Lahti
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #37 : 15.03.13 - klo:17:56 »

Minä olen jo laittanut osuuteni ja iloitsen siitä kun Hömis jaksaa pakertaa hyvän asian puolesta [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marfa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 663
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #38 : 16.03.13 - klo:22:56 »

Minä olen jo laittanut osuuteni ja iloitsen siitä kun Hömis jaksaa pakertaa hyvän asian puolesta [:-)]

 Aivan niinTelkkinen, ja Marleena, minäkään en saa tehtyä yhtäkään neulomusta, siis avustan muuten. Kiva kun olette mukana rojektissa sekä te kaikki, jotka osallistutte [:-)] Siellä pelastusarmeijassa on aivan ihana ihminen, Kapteeni, joka on opiskellut Suomessa ja puhuu hyvin kieltämme. Halaamme tullen mennen, aina on semmonen lämmin tunne puolin ja toisin  [:30] Mitään jätettähän ei voi lahjoittaa, se on selvä. Olin lankakaupassa tässä taannoin, myivät eurolla parilla sormikkaita ja vanttuita. Mitä moskaa, langat irsottivat sormien välistä ja muualtakin. Ekaks keräsin niitä koriin, mut onneksi katsoin tarkemmin. Omalle muksulle semmoset vois ostaa, mut ei antaa lahjotukseen.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #39 : 16.03.13 - klo:23:26 »

 [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #40 : 18.03.13 - klo:09:47 »

Kävin nettipankissa ja laitoin Hömikselle lapaslankarahaa tulemaan [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #41 : 18.03.13 - klo:16:09 »

Tuhannet kiitokset kaikille avustanne!

Kaksikymmentä paria lapasia on nyt valmiina! Ja lankaostoksille onkin lähdettävä. Huomenna suunnistan kauppaan ja haen lisää lankoja jotta saadaan asiaa eteenpäin. [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #42 : 23.03.13 - klo:16:47 »

Ja tänään tuli täyteen 22 paria. Enää puuttuu tavoitteesta kolme paria ja sehän onnistuu!
Kiitokset kaikille avustuksista - kävin ostamassa 20 kerää lankaa ja niistä tulee 20 paria kintaita.  [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 861
  • ***Keiju***
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #43 : 23.03.13 - klo:16:50 »

Hienoa, hienoa ja tsempataan taasen! [:5]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kintaita kodittomille - 100 paria lapasia!
« Vastaus #44 : 23.03.13 - klo:16:56 »

Voi kun sais sitten kuvan niistä sadasta lapasparista kunhan valmistuvat. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.332 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.