Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 2013 Sekalaisia perhoshavaintoja, epäilyjä, kyselyjä jne...  (Luettu 4880 kertaa)

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi

Jarmo, huomenna aion istua pihalla kameran kanssa. ( Toivotaan ettei sada.  [:-DD] )
Tänään melkein jo ennätin kännykän kanssa, kuitenkin vain melkein.  [:-(]
Ensimmäisellä kerralla kun sen näin, ei tullut edes mieleen että olis tämä kysessä.
Ihmettelin mikä iso ja keltainen/oranssi viuhahti ohi.  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 343
  • Säkylä ** älykäS

Yksi mahdollinen vaihtoehto saattaisi olla myös joku iso hopeatäplä (, orvokki, keto, rinne tai keisarinviitta)
Pidetään peukkuja, että asia selviää [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi

Yksi mahdollinen vaihtoehto saattaisi olla myös joku iso hopeatäplä (, orvokki, keto, rinne tai keisarinviitta)
Pidetään peukkuja, että asia selviää [:-)]

Toivotaan.....   [:-)]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi

Kelpaako pinnaksi ?
Molemmat näimme myös siipien yläpuolen,  oli selvästi isonokkosperhonen.
Kaino oli ja sulki siivet kun piti kuvata.  :-))


Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula

No tottakai :D mulle kelpais ilman kuvaakin mut tuosta näkyy vaaleat jalat. Mä taidan olla ainoa jonka kohdalle ei oo vielä ilmestynyt...
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi

Monta tuntia istuin ulkoja ja vahdin, ei näkynyt, lähdin sitten perunoita keittämään, isäntä tuli vauhdilla kertomaan että hän jo näki. Menin ulos uudelleen ja sitten lensikin aitan seinälle, hienosti näkyi siipien värit, ei kuitenkaan  siinä malttanut odotella kuvausta. Onneksi pysähtyi vielä pyykkitelineelle hetkeksi.   [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 819
  • ***Keiju***

Annulixilla hyvä kuva isonokkosperhosesta ja onnittelut! [:-)]

Mää en ole myöskään nähnyt tuota.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 343
  • Säkylä ** älykäS

 [:9] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619

No tottakai :D mulle kelpais ilman kuvaakin mut tuosta näkyy vaaleat jalat. Mä taidan olla ainoa jonka kohdalle ei oo vielä ilmestynyt...

No en oo minäkään nähnyt.,..
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 355
  • Itä-Uusimaa

Pystyykös näistä mitään sanomaan?  [:-I]



Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 343
  • Säkylä ** älykäS

Taitaa olla ketosinisiipi
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 216
  • Lahti

Minäkin näin tänään samanlaisen perhosen kun Minni on kuvannut. Että kiitos tiedosta lajin suhteen Jarmolle [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 355
  • Itä-Uusimaa

kiitos Jarmolle  [:-)]

Mä olisin veikannut ekaa perhosta hopeasinisiiveksi tai kangassinisiiveksi ja toista
kangassinisiiveksi  [NUT]
No mä lopetan nyt noitten sinisiipien metsästyksen. :-)) ei tuu mittään kun niillä on nykyään
selvästikkin ADHD,  ne ei pysy sekunttia kauempaa paikoillaan  :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 343
  • Säkylä ** älykäS

Ei täälläkään ihan varmoja olla, luulin että molemmat kuvat on samasta perhosesta ja hätäisesti sitten tuli mietittyä...
Sinisiivet ei niitä helpoimpia ja joskus kuvasta on kokoeroa vaikea päätellä ja kokoero taas auttaisi paljon siinä suhteessa että oli olisiko hopea/hohto tai esim kangas/keto sinisiivet kyseessä.

Eilen kierroksella löytyi 25 lajia, nyt pilvisempää eikä paljoa lämmintä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 355
  • Itä-Uusimaa

Juu. Kiitos kummiskin.  [:-)] Pitäis saada kuvat siivet aukinaisina ja kiinni, niin sitten
ehkä onnistuis multakin tunnistus. tai sitten ei  :-))
Kokoerosta mä en osaa sanoa mitään. pieniä on kaikki, toiset vielä vähän pienempiä   :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -
 

Sivu luotiin 0.274 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.