Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 24.5.2013 Perjantai  (Luettu 420 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 587
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #15 : 24.05.13 - klo:10:24 »

Kuinka sillä hoitajalla on aikaa lueskella facebookin juttuja?  :-O
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #16 : 24.05.13 - klo:10:35 »

Kaikki hoitolapset on tänään poissa, kun ovat vatsataudissa. Kyllä se joskus muutenkin hoitopäivän aikana saattaa jotain kirjoitella.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #17 : 24.05.13 - klo:10:36 »

Punavarpusta ei vielä laulattanut, toivottavasti kuitenkin asettuu pihapiiriin, eilen kyllä ahkerasti kuulutteli reviiriään.

Tiinalle mukavaa mökkeilyä maalla ja kaikille mukavaa muuten vaan !   [:45] [:9] [:43]


Mä niin haluaisin punavarpusen pihapiiriin, mutta tää ei taida oikein olla sellaista punavarpusseutua.
Kiitos annulix, kyllä täällä ihan hyvin näin yksinkin viihtyy.

Tiina kertoili käestä. Jostain muista lukeneeni, että vain koiraskäki kukkuu.
Aivan oikein. Kävin lukemassa Wikipediasta, josta tämä lainaus:"Vain uros kukkuu, naaras pilittää kiihtyvästi "pypypypypypy". Että hakisiko Tiinan käki puolisoa?


No juu, kyllähän mä tietty tiedän, että vaan koiras kukkuu :-)), kuis mä tolleen tyhmästi innoissani kirjoitin [:-(] [:-P]. Mutta saattaahan niillä tosiaan olla reviiri tässä lähellä ja koiras sitä reviiriä kuuluttaa.

---------------------------------

Titille ihanaa ja  mukavaa ja hauskaa matkaa! [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 587
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #18 : 24.05.13 - klo:10:38 »

Anniinalle:Aha, sillä on tänään ns. "vapaapäivä"  [:-)]
Itse en kyllä uskaltaisi keskittyä koskaan mihinkään muuhun kuin lasten hoitamiseen, jos olisin perhepäivähoitaja. Lapset ovat niin "kerkeäväisiä" ja idearikkaita. Niitä täytyy pitää koko ajan silmällä.

Tiina, ihmettelinkin, ettet sitä tietäisi, kun harrastat noita lintuja paljon enemmän kuin minä  [:-)]. No, jos sattuu olemaan joku, joka ei tiennyt, niin nyt tietää  [:-)]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #19 : 24.05.13 - klo:11:09 »

Ei se perhepäivähoitajankaan työ sentään mikään orjatyö ole.
Voi kai sitä nyt hengähtää, ottaa ruokatuntia/kahvituntia kun lapset ovat vaikka päikkäreillä tai leikkivät
keskenään leikkihuoneessa tai vaikka samassa huoneessa missä itse on.
Aika kovia vaatimuksia sitä päivähoitaja parkoja kohtaan on jos ei edes vessassa tms. saa tehdä kun pitää lapsia koko ajan pitää "simällä".
Kyllä ennen lapset juoksivat päivät pitkät kodin pihapiirissä ja äidit tekivät töitään tilalla. Enkä usko että nekään äidit yhtään vähemmän lapsistaan välittivät kuin nykyäiditkään.
Nykyään ollaan vaan niin säikkyjä ja pelätään kaikkea.

Minulla oli tuttu päivähoitaja aikoinaan. Hän käsitteli lapsia kuin omiaan. Saivat olla välillä omissa oloissaankin sisällä.
Oma poikani oli hänen hoidossaan. Aina meni sinne mielellään. Lapset osaavat hienosti leikkiä keskenään. Ei aina tarvitse "vahtia". Tietenkin puututaan jos tulee kovaa kinaa. Päivähoitajan päivä on usein todella pitkä. Ei sitä jaksa jos koko ajan tuijottaa silmä kovana vain lapsia. On muuten sellainen työ johon en itse koskaan uskaltaisi.
Kirjattu

Pilvi

  • Vieras
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #20 : 24.05.13 - klo:11:33 »

Krnauuu...  Aamupäivää. Pilvistä on. [:10]
Kirjattu

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #21 : 24.05.13 - klo:11:34 »

Heillä taitaa olla tietokone samassa huoneessa, jossa lapset leikkii eli siinä saattaa välillä käväistä, mutta ei varmasti pitkään istu juttuja lueskelemassa.

Meidän ei tarvitse enää miettiä, että osallistummeko huomisiin häihin vai ei, koska hääpari päätti meidän puolesta, että emme osallistu. Ymmärrän kyllä, mutta harmittaa. No lahja on onneksi laitettu tilille, että sitä ei tarvitse jälkikäteen toimitella. Ja onneksi emme varanneet hotellihuonetta tms. yöpymisiä varten. Ottaa kyllä vähän päähän, kun tämäkin tauti tuli ihan turhasta.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 709
  • Lahti
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #22 : 24.05.13 - klo:11:47 »

Päiväätä pöntölle :-))

Täällä yksi tautinen kiittää paranemis toivotuksistanne, siis KIITOS! [:-)]

Otsolle ja perheelle [:30] kaikkihan sitä lohdutusta tarvitsevat vaikka vaan yksi perheenjäsen olisi sairastunut. [:-)]

Minnillä on ihmeparantaja xylitoli astunut elämään. Itse kyllä pureskelen usein ruoan jälkeen x-purkkaa. [:-)]

Tittille mukavata Saksan reissua, Tiinalle mökkeilyä ja kaikille hyvää tätä päivää. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #23 : 24.05.13 - klo:12:13 »

Mielenaurinkoista viikon parasta perjantaita.  [:44]

17 pussaa ja aurinkoinen paistellee.
10 voikukkaa on pungertanu ihtesä
auki ikkunan alla. Ei taija tuullakkaan
niin hirveesti ku eilen. Rytkyt meinas
lähtee niskasta ja tukka päästä.

Otsolle pikaparanemista. Samoin muil-
lekki kippeenä oleville.

 Positiivarit

 TENAVATUOKIO

 Olimme tyttäremme kanssa luonto-
 retkellä ja hän oppi pian tunnistamaan
 eri lintuja. Koulussakin oli opeteltu
 lintujen nimiä. Kotimatkalla tämä
 alakoululainen tuumi pitkään hiljaa
 ja kysyi sitten: "Äiti, syökö kiuru
 leivosta?"
 - Pippa
  :-))
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 587
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #24 : 24.05.13 - klo:12:33 »

Tenaville  :-)). Voi noita lasten ajatuksia.

Aika kovia vaatimuksia sitä päivähoitaja parkoja kohtaan on jos ei edes vessassa tms. saa tehdä kun pitää lapsia koko ajan pitää "simällä".
Tästä murun kirjoituksesta huolimatta seison yhä sanojeni takana, eli "Lapset ovat niin "kerkeäväisiä" ja idearikkaita. Niitä täytyy pitää koko ajan silmällä."
Saahan näistä lukea tämän tästä lehdissä, kun ei pidetä silmällä.


Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 587
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #25 : 24.05.13 - klo:12:59 »

HUOMENTA

 :-))
Hieno kuva. Minun täytyi vaan muuttaa palaset liskon mallisiksi, kun en ehtinyt tehdä noin pientä silppua  :-)). On nääs pullataikina nousemassa  [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #26 : 24.05.13 - klo:15:01 »

Olen tehnyt sisustushommia :-)). Silittänyt loput lintuverhot ja ripustanut ne ikkunoihin ja olen jopa ihan ite siirtänyt verhotangon kannakkeita koska ne oli vähän väärissä paikoissa. Käytin oikein ladattavaa ruuviväännintä [KIPPIS]. Olen myös silittänyt muutamia pöytäliinoja. Muutama kirppisostoskin löysi vihdoin paikkansa.

Orvokkiamppeleitakin harvensin, koska ne on niin mahdottoman tiuhaan istutettuja ja sit laitoin ne harvennukset kahteen maljakkoon. Ai, että on nättejä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #27 : 24.05.13 - klo:15:13 »

Meille ei tänään aurinkoinen paistele, hiukan sateen tihkua, siitäkään ei suurta kertymää.
Sopiva päivä oli käydä taas kaupassa ja hoidella asiointeja. On pitänyt hiukan kummankin garderoobia päivittää tulevan viikonlopun lakkiaisia varten. Vanhimman pojan keskimmäinen lapsukainen saa lakkinsa. Nyt alkaa olla kaikki hankittuna, sitten vaan juhlimaan.
Ruusutilauskin hoidettu, toivottavasti en ole mitään unohtanut.  [:-I]

Punavarpusta ei vielä laulattanut, toivottavasti kuitenkin asettuu pihapiiriin, eilen kyllä ahkerasti kuulutteli reviiriään.

Tiinalle mukavaa mökkeilyä maalla ja kaikille mukavaa muuten vaan !   [:45] [:9] [:43]


Mä niin haluaisin punavarpusen pihapiiriin, mutta tää ei taida oikein olla sellaista punavarpusseutua.
Kiitos annulix, kyllä täällä ihan hyvin näin yksinkin viihtyy.


Uskon että viihdyt.  [:-)]
Kyllä tämä kevät ja alkukesä on ihanaa aikaa, sitä vaan ja kuuntelee ja katselee tuota luontoa joka talven jälkeen herää.

Meille ei viimekesänä punavarpunen jäänyt, ei löytynyt puolisoa. Kovasti silloinkin kuulutti olemassaoloaan.
Aiempina vuosina on pesinyt, nyt taas kovasti toivotaan jos nyt löytyisi "emäntäkin".  [:-)]

Tiinahan onkin ollut toimelias, minulla jäis verhotankojen kiinnikkeiden siirtely telemättä. Se minkä vasarallaa ja nauloilla voi hoitaa, onnistuu, muuta en osaa.  (Ainakin annan uskoa niin. )   [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 24.05.13 - klo:15:19 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #28 : 24.05.13 - klo:15:14 »

Tervehdys :-))
Täälläkin on vihdoin nähty auringonpilkahdus.
Vettä on tullut keskiviikosta tähän aamuun n. 25 milliä.
Kaikki oli tarpeeseen, mutta nyt riittäisi taas vähäksi aikaa. Takassa on polteltu tulta,
kun lämpötila huiteli jossain kymmenen asteen vaiheilla.
Tyttärenpoika oli lonkkatarkistuksessa tänään ja enää ei kuulemma tarvitse tulla, sanoi lääkäri.
Tyttärentytär viihdytti sen aikaa meitä [:-)].
Kirjosiepoilla on pientä kahinaa: toinen uros nököttää raukkamaisesti pöntössä ja toinen hyökkäilee.
Ovat tainneet muuttaa asumaan liian lähelle toisiaan.
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 24.5.2013 Perjantai
« Vastaus #29 : 24.05.13 - klo:16:23 »

Voiko jalkapohjaan saada mustelman? Voi näköjään. Mutta miten? [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.241 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.