Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 6.6.2013 Torstai  (Luettu 491 kertaa)

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #30 : 06.06.13 - klo:15:14 »

Päivää :-))
Käytiin parin tunniin opastetulla kierroksella Helsingin Malmin hautausmaalla.
Ylipuutarhuri kierrätti ja kertoili. Ihan oli mielenkiintoista.
Saatiin myös alueen puisto-opas, jossa on erilaisia reittejä, esim. Alkukesän kukintakierros
tai Puulajikierros jne. Taidetaan siis käydä toistekin. [:-)]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #31 : 06.06.13 - klo:15:15 »

Iltapäivää. Piirtelyt piirrelty nyt lepua 16.15 asti ja taas menoa. Ruusut tuoksuivat

Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #32 : 06.06.13 - klo:15:17 »

Ihanat ihanat ruusut Marlella!!!
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 590
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #33 : 06.06.13 - klo:15:51 »

Niin on  [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #34 : 06.06.13 - klo:16:41 »

Torstain iltapäivää  [:45]
Lämmintä riittää täälläkinpäin, jo aamusta oli +20 ja hieman hiostavan hautovaa on ilma. Nyt on aurinkoinenkin vetäytynyt pilviverhon taakse, joten saattaapi vaikka sadella. Ukkosesta ei niin väliä, kun niin kovin räiskyy ja paukkaa täällä maalla. Lämpimät saisivat kyllä jatkua pitkälle syksyyn ...i hope so  [:-)] Ruohonleikkuu urakka taas käynnissä eli tarkoittaa että mies huristelee ajoleikkurilla pitkin pihaa ja minä sitten siimaleikkurilla hankalimmat paikat. Tosin minä teen sen vain parin viikon välein, joten nyt on huiliviikko  :-)) Eilen laskettiin noin määrä paljon ajellaan nurmikkoa ja yli 2 hehtaaria on leikattava alue  [:-I] sit pohdittiin että onko mitää järkeä   [:-I] [:-)]
Oi mikä ruusukuva tuoksun voi ihan aistia  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 590
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #35 : 06.06.13 - klo:16:52 »

Siis 2 hehtaaria. Apuuuuuva!!! En jaksais  :-)).

Taas täällä jyrisee. Joka päivä näköjään tätä nykyä. Tuulikin näköjään yltyy, kun parvekeikkunan lamellit kolkkaa. Aika mustaa oli taivaalla.

Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #36 : 06.06.13 - klo:17:10 »

Krnauuu...  Juu, ulkoterassillani nautiskelen. [:10]

 [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #37 : 06.06.13 - klo:17:31 »

Siis 2 hehtaaria. Apuuuuuva!!! En jaksais  :-)).
Mesis  ei sitä jaksa kukaan muu kun meitin mies  :-)) . Meillä on päältäajettava leikkuri joten mies ei koe sitä raskaaksi . Mun selkä ei kestä sitä ajelua ,onneksi :-))
Tääll pilkottaa jo aurinko [:-)]
Kohta tulee lapsenlapset ja lähden heidän kanssaan uimaan .
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #38 : 06.06.13 - klo:17:37 »

Mä ottasin jo pari lammasta tuohon hehtaarimäärään  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #39 : 06.06.13 - klo:18:00 »

Mä ottasin jo pari lammasta tuohon hehtaarimäärään  [:-)]


 :-))  [:5]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #40 : 06.06.13 - klo:18:21 »

Zeenerin kokemus ei mukava, valitettavasti virastoissa ei harvinainen.  [:-(]

Meillä sitten tänään ukkosrintama kulki päältä ja muutama kunnon jyräyskin kuului. Sademittariin kertyi 14 mm. Minulle riittää kukkien kasteluvedeksi jonkin aikaa. Ilman raikasti mukavasti, saatan saada nukuttua pitkästä aikaa hyvin.  [:-)]
Kaikenlaiset siitepölyt ja kuumuus on olleet jo haitaksi.

Marlen ruusukuva aivan ihana, juhannusruusuja odotellaan.   [:-)]

Lauralla varmasti mielenkiintoinen hautausmaakierros kun kyseessä on vanha hautausmaa ja asiantunteva opas.
Itse rakastan hautausmailla kiertelyä, ovat  usein mielenkiintoisia historiansa vuoksi ja hyviä paikkoja rauhoittua.
Kirjattu

Pyyhältäjä

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 169
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #41 : 06.06.13 - klo:18:48 »

Hyvää torstai-iltaa!

Tänään on taas vaihteeksi ollut lämmin ja aurinkoinen päivä. Aamulla +14 astetta lämmintä ja päivällä parhaimmillaan +21 astetta. Vähän tuulee luoteesta ja välillä lännestä. Maallapäin on ukkospilviä ja välillä on kuulunut vaimeaa jyrinää.

Nurmikko tuli taas leikattua. Viikossa se kasvaa aivan valtavasti. Neljäs kerta oli nyt tänä kesänä, kun sai pörrätä ympäri pihaa. Yksi kielo kukkii. Olen niiden alkuja siirtänyt entiseltä mökiltä pihaan muutama vuosi sitten ja nyt ne on levinneet aika hyvin ja tuosta kukasta olen iloinen, kun kieloilla tapaa ottaa aina aika kauan, että siirron jälkeen kukkivat. Näin ainakin omalla kohdalla on ollut, kun joskus vielä kauemmin kieloja istutettiin äitini pihaan.

Tuli tuossa nurmikkoa parturoidessa ajatus, että miksei voisi laittaa enemmän perennoja ja puskia ja muita kukkasia sinne tänne puutarhaan, niin ei olisi niin paljon leikattavaa kuin nyt. Ei meillä niin paljon ole kuin Eviksellä, mutta askelia kyllä tulee. Askelmittari voisi olla ihan kiva, kun sellaisella kävelytettävällä leikkaan.

Tiinan ja varmaan myös monen muun kanssa olen samaa mieltä, ettei kukkia voi koskaan olla liikaa. Kesän piristyksiä niin pihoilla kuin parvekkeillakin, luonnonkukkia unohtamatta. Täällä parhaillaan koiranputket kukkii ja tien vierustat on aivan valkoisenaan. Samoin puna-ailakit, vaaleansiniset lemmikit ja niittyleinikit koristavat kauniisti niin sanottuja joutomaita.

Satakieli kuuluu laulavan pihassa joka yö, kun nukun ikkuna auki, niin laulu kuuluu hyvin ja viime yönä siihen heräsinkin. Ei haittaa, kun lauluun voi hyvin nukahtaa uudestaan, kun se ei ole millään tavalla häiritsevää.

Punavarpusta en ole nähnyt moniin vuosiin. Viimeisimmästä havainnosta alkaa olla yli kymmenen vuotta. Se on helppo tunnistaa, kun sen näkee.

Kelan kanssa asioineena tiedän, että kaikenlaista palautuspostia sieltä voi saada, vaikka olisi vienyt paperit virkailijalle käteen ja hän olisi katsonut, että kaikki rastit ja ym. liitteet on mukana. Tai jos sairastuu ja joutuu viemään hakemuksen sairauspäivärahaan, niin jopas sairasta juoksutetaan vaikka jalka poikki toimittamaan selvityksiä ja sen jälkeen vielä lisää selvityksiä niin, että rauhallisemmaltakin meinaa hermo pettää. Paikallisessa Kelassa on lasiovet ja toisin paikoin tavalliset ovet, joiden takana asioidaan, eikä puheet kuulu muille kuin siinä tapauksessa, että asiakas itse jättää oven auki. Toivottavasti Zeenerin paperista puuttuva rasti ei aiheuta turhia murheita.

Marlella onkin kauniit ruusut! Ihan tuoksun voi miltei tuntea kuvaa katsellessa. Nyt taas kesän aikana saatkin kerätä mukavia muistoja mieleen, joista sitten syksyn tullen voit ammentaa uusia ideoita taideteoksiisi.

Meillä ruusut on vasta nupulla. Juhannusruusuja näyttää tulevan runsaasti ja pieniin ruukkuruusuihin on tullut muutama nuppu. Olen saanut ne vuosia sitten äitienpäivänä ja istutin ulos, jossa ne näyttävät viihtyvän hyvin. Jäniksetkin tykkää niistä ja yhden talven järsimisen jälkeen olen ne sittemmin peittänyt verkoilla ennen lumen tuloa. –Jäniksestä tuli mieleen pikkuinen jäniksen poikanen, joka aamulla pomppi postilaatikon vieressä.

Hyvää illan jatkoa jokaiselle!
 [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #42 : 06.06.13 - klo:21:17 »

Tumma pilvi lähestyy uhkaavasti, toivottavasti ei tule rakeita niinkuin eilen, ne hakkaa kukat piloille.

Olen nukkunut tuolla leikkimökissä, siellä on vain 175cm pitkä sänky, mutta kyllähän tällainen hukkapätkä mahtuu siiinä hyvin nukkumaan [:-DD]. Nyt voin jättää yöksi ovenkin auki, niin ei tule kuuma eikä happi lopu, Repeteus teki nimittäin mulle verkko-oven siihen oviaukkoon, ettei tule itikat yöllä sisään.

Kyllä nämä päivät täällä mökillä hurahtaa nopeasti kun on kaikkea pikku puuhastelua, ei tuu aika pitkäksi.

Huomenna tulee Repen sisko miehineen tänne viikonlopun viettoon, ajateltiin jos vaikka käytäisiin tuolla Urheiluopistolla uimassa kun siellä on muutama kiva järvi jossa on uimalaiturit yms.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 590
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #43 : 06.06.13 - klo:21:51 »

Täälläkin tänään kolisteli, mutta ei noussut ihan kohdalle. Synkkää oli ja pimeää.

Miten Tiina uskallat nukkua pelkän verkko-oven takana? Minä pelkäisin, että joku asiaton kulkija sattuisi kohdalle.

Pyyhältäjä sanoi:"Tuli tuossa nurmikkoa parturoidessa ajatus, että miksei voisi laittaa enemmän perennoja ja puskia ja muita kukkasia sinne tänne puutarhaan, niin ei olisi niin paljon leikattavaa kuin nyt."
Ne ovat kyllä nättejä, mutta ikävä niitä on leikkurin kanssa kiertää. Kokemuksesta puhelen  :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: 6.6.2013 Torstai
« Vastaus #44 : 06.06.13 - klo:22:00 »

Miten Tiina uskallat nukkua pelkän verkko-oven takana? Minä pelkäisin, että joku asiaton kulkija sattuisi kohdalle.

En mä kyllä pelkää yhtään, ei mulle edes tullut mieleen, että sinne vois joku tulla :-O. Tuo leikkimökki on niin pikkuinen ja ovikin niin matala, ettei sinne ainakaan kovin iso tulija mahtuisi :-)).
Pertunmaallakin me aina nukuttiin aitassa lämpimillä ilmoilla pelkän verkko-oven takana.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-
 

Sivu luotiin 0.116 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.