Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: LAUANTAI 6.7.13  (Luettu 424 kertaa)

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #15 : 06.07.13 - klo:11:48 »

Lastenjutulle  :-)). Kyllä silti itse menisin pikaisesti sisälle lapsen kanssa, ennen kuin tulee vahinko.
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #16 : 06.07.13 - klo:13:53 »

Katselin Helsingin webbikameroita ja eteläisissä osissa
sataa juuri nyt, meillä ei. Musta, mutta hyvin peini pilvi tuossa seilaa,
mutta etelää kohti sekin.
Testbed ja ukkostutka ovat varmaankin nykyään meidän suosituimmat sivut :-))
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #17 : 06.07.13 - klo:14:06 »

Olisipa hienoa olla meren rannalla katsomassa kuohupäitä.
http://www.jurmo.com/65
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #18 : 06.07.13 - klo:14:11 »

Niin, Pyrikselle terveisiä Kotkaan. [:-)]
Näetkö Susua, isot terkut, jos näet. :-))

Marleenan laittamalle lasten jutulle! [:-DD] :-))


Sademittarissa oli sitten just se 5 mm vettä.
Nyt hieman selkeämpää, kuin aamulla ja tuuleskelee.
Mittarissa nyt +19,6 astetta.

Lisää touhuiluja on ollut tänään..., mikähän tekemisvimma on nyt iskenyt minulle. [NUT] [:-DD]
Yhden koneellisen pyykkiä vein jo ulos kuivamaan ja siivottu, leivottu mm. :-))

Nyt laittamaan kaffeet, ennen kuin nukahtaa. Hieman on väsy olo nyt.

Merenrannalle tekee itselläkin mieli. Jurmossa on sievä säätila. :-)) [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #19 : 06.07.13 - klo:14:39 »

Terveiset Raumalta!  [:-)]
Ajeltiin eilen taksilla katsomaan isää, kun ei viitsitty purkaa leiriä. Käveltiin sieltä sitten kaupungin kautta takaisin kämppärille. Ollaan monta kertaa nähty "Kissan katto" eli yksi terassi, jonka seinustalaa kasvaa villiviiniä. Nyt meillä oli sitten tilaisuus käydä siellä lonkerolla.  [KIPPIS]

Jäädään tähän varmaan vielä yhdeksi yöksi ja käydään huomenna lähtiessä isän luona. Sillä on tänään dialyysipäivä ja saattaa olla väsyksissä sen jälkeen  [:´(]

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #20 : 06.07.13 - klo:15:06 »

Huomenta!
Pilvistä täälläkin.
Oletteko tehneet mansikoista tuoremarjahilloa? Jos, niin mitä sokeria laitatte ja missä suhteessa marjoja ja sokeria, vai maun mukaanko?

Hyvää lauantaita kaikille!

Mansikoista tein jo hilloa. Osaan lisäsin raparperia ja kanelitankoa. Hillosokeria käytän aika niukalti, koska en halua mitenkään erikoisen makeata.

Syksymmällä teen omenoista ja punaviinimarjoista hilloa. Se varsinkaan ei kaipaa paljon sokeria. Mausteeksi voi heittää kanelitangon, jos sen mausta pitää. Viime vuonna ainakin tämä hillo säilyi hyvin jääkaapissa, mutta loppui valitettavasti kesken, kun paahtoleivän ja puuron päällä on niin mahdottoman hyvää.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #21 : 06.07.13 - klo:15:41 »

Päivää!

Tänään tuli sitten hellan asentaja ja mulla tietysti kaalilaatikko uunissa [:-(]. Onneksi oli jo kypsää niin sen voi otta pois jotta asentaja sai uuden hellan laitettua paikaoilleen. Nyt on sisäänajo menossa, eli uunin ja levyjen rasvanpoltto.

Noista hilloasioista sen verran, että ymmärsinkö oikein Mesis, että tarkoitit tuorehillolla sellaista missä marjat soseutetaan, lisätään sokeri ja sitten seos pakastetaan, EI siis keitetä?
Ihmettelin nääs sitä, kun Telkkinen sanoi laittavansa tuorehilloon hillosokeria, koska se olis ihan turhaa, kun hillosokerin pektiini(hyytelöimisaine) alkaa toimia vain keitettäessä.
Hömiksen hillot onkin ymmärtääkseni just noita hillosokerin kanssa keitettäviä, just sellaisia joita minäkin teen. Minä laitan hillosokeria sen reseptissä kerrotun määrän, koska tykkään makeasta. Ja niin tykkäs muutkin, koska viime syksynä Säkylässä mun mansikkahillo sai ylistystä kerrakseen :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #22 : 06.07.13 - klo:15:51 »

Iltapäivää. Räpähti ukkonen päälle. Muutamia salamoita mutta vettä sitäkin enemmän. Olen tekemässä lihamakaronilaatikkoa. Katsotaan mitä siitäkin tulee kun
mussa ei ole kokin "vikaa". Tynnyrit kumisee taivaassa komiasti [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #23 : 06.07.13 - klo:16:05 »


Noista hilloasioista sen verran, että ymmärsinkö oikein Mesis, että tarkoitit tuorehillolla sellaista missä marjat soseutetaan, lisätään sokeri ja sitten seos pakastetaan, EI siis keitetä?
Ihmettelin nääs sitä, kun Telkkinen sanoi laittavansa tuorehilloon hillosokeria, koska se olis ihan turhaa, kun hillosokerin pektiini(hyytelöimisaine) alkaa toimia vain keitettäessä.
Hömiksen hillot onkin ymmärtääkseni just noita hillosokerin kanssa keitettäviä, just sellaisia joita minäkin teen. Minä laitan hillosokeria sen reseptissä kerrotun määrän, koska tykkään makeasta. Ja niin tykkäs muutkin, koska viime syksynä Säkylässä mun mansikkahillo sai ylistystä kerrakseen :-))
Joo, tarkoitin sellaista, jota ei keitetä. Soseutetaan vaan. Olen joskus saanut sellaista ja tykkäsin. Minulla olisi vielä vähän mansua. Taidanpa tehdä tuota tuoremarjahilloa ja panna pakkaseen. Kiitti Tiina selvennyksestä  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #24 : 06.07.13 - klo:16:06 »

Iltapäivää. Räpähti ukkonen päälle. Muutamia salamoita mutta vettä sitäkin enemmän. Olen tekemässä lihamakaronilaatikkoa. Katsotaan mitä siitäkin tulee kun
mussa ei ole kokin "vikaa". Tynnyrit kumisee taivaassa komiasti [:-)]
Älä välitä, ei ole mussakaan  :-))
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #25 : 06.07.13 - klo:16:10 »

Repe toi litran mustikoita ja nyt se lähti korin kanssa metsään kanttarelleja etsimään.
Tarttee testata uutta uunia ja paistaa mustikkapiirakkaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #26 : 06.07.13 - klo:16:16 »

Iltapäivää.  [:-)]
Mansikkainen päivä tänään pönttölässä.  :-))
Minäkin ostin 5 kg mansikoita ja kävin ne kotona laittamassa pakkaseen. Sainkin todella hyviä, koko laatikollisessa ei ollut yhtään pehmeää tai muuten huonoa. Kaikki tuli hyödynnetyksi.
Tuota tuorehilloa vois vielä muutamasta litrasta tehdä, menee pinempään tilaan.

Lauralle lohdutukseksi; kotilot ei oikein taida tykätä kuivuudesta   [:-)], meillä suorastaan juhlivat.   [:-(]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 730
  • Lahti
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #27 : 06.07.13 - klo:17:07 »

Päivää!


Noista hilloasioista sen verran, että ymmärsinkö oikein Mesis, että tarkoitit tuorehillolla sellaista missä marjat soseutetaan, lisätään sokeri ja sitten seos pakastetaan, EI siis keitetä?
Ihmettelin nääs sitä, kun Telkkinen sanoi laittavansa tuorehilloon hillosokeria, koska se olis ihan turhaa, kun hillosokerin pektiini(hyytelöimisaine) alkaa toimia vain keitettäessä.
Hömiksen hillot onkin ymmärtääkseni just noita hillosokerin kanssa keitettäviä, just sellaisia joita minäkin teen. Minä laitan hillosokeria sen reseptissä kerrotun määrän, koska tykkään makeasta. Ja niin tykkäs muutkin, koska viime syksynä Säkylässä mun mansikkahillo sai ylistystä kerrakseen :-))

Joo laitan hillosokeria ja mansikoita. Pakastan tai säilytän jääkaapissa. Kun otan käyttöön kiehautan juuri ja juuri senverran, että sokeri toimii. Siis se jäi mainitsematta. Muuten on liian vesimäistä. Sain tämän neuvon eräältä vanhemmalta martalta. Ja on ihan tuoreen makuista, kun sitä näin valmistan. :-)) [:-)]

Tässä yksi tapa tehdä sitä. [:-)]

http://lautasella.blogspot.fi/2012/07/marjatilan-tuorehillo.html

Vettä tuli ihan kaatamalla äsken. Sääliksi käy Summer Uppilaisia. Nuoria festarilaisia näkyy joka paikalla, ja situkka tölkit käsissä kuljeksivat, kun festari alueelle ei saa viinaksia viedä.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 730
  • Lahti
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #28 : 06.07.13 - klo:17:10 »

Minä lähden kohta naapurista hakemaan kanttarellejä ja mustikoita. Just tuli puhelu, että tulehan hakemaan, ja minähän menen. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 608
Vs: LAUANTAI 6.7.13
« Vastaus #29 : 06.07.13 - klo:17:26 »

Päivää!


Noista hilloasioista sen verran, että ymmärsinkö oikein Mesis, että tarkoitit tuorehillolla sellaista missä marjat soseutetaan, lisätään sokeri ja sitten seos pakastetaan, EI siis keitetä?
Ihmettelin nääs sitä, kun Telkkinen sanoi laittavansa tuorehilloon hillosokeria, koska se olis ihan turhaa, kun hillosokerin pektiini(hyytelöimisaine) alkaa toimia vain keitettäessä.
Hömiksen hillot onkin ymmärtääkseni just noita hillosokerin kanssa keitettäviä, just sellaisia joita minäkin teen. Minä laitan hillosokeria sen reseptissä kerrotun määrän, koska tykkään makeasta. Ja niin tykkäs muutkin, koska viime syksynä Säkylässä mun mansikkahillo sai ylistystä kerrakseen :-))

Joo laitan hillosokeria ja mansikoita. Pakastan tai säilytän jääkaapissa. Kun otan käyttöön kiehautan juuri ja juuri senverran, että sokeri toimii. Siis se jäi mainitsematta. Muuten on liian vesimäistä. Sain tämän neuvon eräältä vanhemmalta martalta. Ja on ihan tuoreen makuista, kun sitä näin valmistan. :-)) [:-)]

Tässä yksi tapa tehdä sitä. [:-)]

http://lautasella.blogspot.fi/2012/07/marjatilan-tuorehillo.html

Vettä tuli ihan kaatamalla äsken. Sääliksi käy Summer Uppilaisia. Nuoria festarilaisia näkyy joka paikalla, ja situkka tölkit käsissä kuljeksivat, kun festari alueelle ei saa viinaksia viedä.
Kiitokset hillo-ohjeesta  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.32 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.