Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikko 21.8.2013  (Luettu 397 kertaa)

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #15 : 21.08.13 - klo:19:15 »

Telkkiselle myötätuntohalit.  [:30]

Tilanteesi on todella vaikea, haluat tietenkin auttaa äitiäsi pääsemään haluamiinsa paikkoihin, ja hän puolestaan ei aina osaa arvioida jaksamistaan oikein. Nyt onneksi kaikki päättyi hyvin, toivotaan ettei vastaavia tilanteita satu. Syy ei todellakaan ole sinun, äitisikin uskoi jaksavansa.....  aina ei ole helppoa tietää omia voimiaan.
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 24 756
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #16 : 21.08.13 - klo:19:28 »

Annulixillekin kiitokset [:-)] Juu kyllä nyt tulee harkintaan minne mennään ja miten. Ehkä kampaaja tulee kotiin ja muukin apu mikä vaatii kotoa pois menemistä. En kestä henkisesti näitä tällaisia kolahduksia saati sitten äiti jolle vahinko sattuu. Veli sanoi, että hän hommaa äidille jääkiekkoilijan varusteet jos vielä haluaa lähteä liikkumaan [:-)] eli vähän yritti huumorilla keventää tilannetta, kun näki mikä paniikki minulle asiasta tuli.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #17 : 21.08.13 - klo:20:04 »

Voi kamala, telkkinen, mikä kokemus! Onneksi auttajat olivat lähellä. Kyllä tuollainen säikäyttää. Itse menin ihan paniikkiin, kun äidillä puhkesi peräpukamat... soitin ambulanssin, tai ei minusta ollut soittajaksi, isäntä soitti. Maha meni ihan ihan hulivilisonnalle samalla. Ambulanssikuskit vähän toruivat ja sanoivat, ettei ottais matkaan ellei olis jo noin vanha (yli90-vee) No, veivät kuitenkin ja lähdin mukaan. Yön yli oli tarkkailussa ja lääkäri oli kyllä sitä mieltä että oikein tein... ei minusta olis sairaanhoitajaksi, ei.
Tsemppihalit telkkinen  [:30]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #18 : 21.08.13 - klo:20:52 »

Telkkiselle [:1] [:30]


Iltaa jälleen!
Nyt on sitten lähes kirkas taivas eikä tuulekaan juuri lain.
Mittarissa päivän ylin +20,9 ja nyt +15,7 astetta.

Väsyttää... taasen, joten nukkumaan menen.  [:56]    [:75]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 24 756
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #19 : 21.08.13 - klo:21:53 »

Kiitos Mese ja Dep [:-)]  nyt jo vähän helpottaa, mutta kehossani tunnen, että olen ollut tiukassa paikassa. [:-
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #20 : 21.08.13 - klo:22:19 »

Huhhei, ensimmäinen työpäivä takana ja voin sanoa että pääsin jo tekemään asioita joita en ole ennen tehnyt enkä olisi uskonut tekeväni. Vähän on jännää kun työ on hyvin erilaista edelliseen osastoon verrattuna.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #21 : 21.08.13 - klo:23:33 »

Tsemmpiä Telkkinen. Mä hommasin aikoinani mummolleni pyörätuolin ulkoilua varten. Ensin hänen oli hiukan
vaikeata suostua istumaan siihen mutta kun huomasi kuinka kätevästi pääsi ulkoilemaan niin tuli sinuksi tuolin
kanssa  [:-)] Vinkki.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #22 : 22.08.13 - klo:07:31 »

Telkkiselle  [:30]

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #23 : 22.08.13 - klo:08:03 »

Telkkiselle  [:1] [:30]

Mukava kuulla kun Zeenerkin innostunut uudesta työstä, tsemppiä jatkossakin  [:30]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 777
  • Itä-Uusimaa
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #24 : 22.08.13 - klo:09:23 »

Telkkiselle  [:30]

Tsemmpiä Telkkinen. Mä hommasin aikoinani mummolleni pyörätuolin ulkoilua varten. Ensin hänen oli hiukan
vaikeata suostua istumaan siihen mutta kun huomasi kuinka kätevästi pääsi ulkoilemaan niin tuli sinuksi tuolin
kanssa  [:-)] Vinkki.

Mäkin suosittelisin samaa.  [:-)] Ulkoillessa, pyörätuolia voi myös hyvin käyttää rollaattorina. Ei tarvi pelkästään
istua työnnettävänä, vaan silloin kun on tasaista kävellä, niin saadakseen liikuntaa voi käyttää pyörätuolia
rollaattorina. Huonot alustat ja ylämäet istuu sitten työnnettävänä.  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #25 : 22.08.13 - klo:10:10 »

 Telkkiselle tsempit, siitä se lähtee nousu ylöspäin [:-)] Zeenerille onnea hienosti pärjätystä uudesta työpäivästä [KIPPIS]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 24 756
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #26 : 22.08.13 - klo:11:07 »

Tsemmpiä Telkkinen. Mä hommasin aikoinani mummolleni pyörätuolin ulkoilua varten. Ensin hänen oli hiukan
vaikeata suostua istumaan siihen mutta kun huomasi kuinka kätevästi pääsi ulkoilemaan niin tuli sinuksi tuolin
kanssa  [:-)] Vinkki.

Kyllä olen miljoona kertaa pyörätuolia ehdottanut ja viimeksi eilen ennen lähtöämme kaupunkiin sanoin,
että pitää ruveta pyörätuolia harkitsemaan kun äidin kävely on niin horjuvaa.
Äiti sanoi, että mieluummin olen kotona kun lähden liikenteeseen jonkun työnnettäväksi. Että se siitä pyörätuolista.
Velikin eilen sanoi, että hän hommaa tuolin ja sillä mennään, äiti kieltäytyi jyrkästi ettei halua sellaisella liikkua.

Kiitos kaikille, olen kiitollinen kun saa kurjaa oloaan täällä purkaa ja sitten vastalahjaksi tulee tätä tärkeää myötäeloa [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #27 : 22.08.13 - klo:12:24 »

Onneksi tosiaan selvisitte säikähdyksellä telkkinen.
Oman äitini kanssa huomasin sen, että kynnys kaikkeen uuteen oli korkea. Sitten kun pakon edessä jouduttiin kaikenlaista apuvälinettä ym. hommaamaan, niin lyhyen ajan päästä äitikin huomasi kuinka paljon ne asiaa auttoivat ja vastustus loppui siihen.

Kannattaa yrittää markkinoida pyörätuolia äidillesi sanomalla, että otetaan vaan kokeeksi ja jos siitä ei ole apua niin viedään pois. Jos sitten huomaisi, että hyvä juttuhan se on.
Vaikka tiedän kyllä kokemuksesta, että tuo suostuttelu on helpommin sanottu kuin tehty :-)).
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 24 756
  • Lahti
Vs: Keskiviikko 21.8.2013
« Vastaus #28 : 22.08.13 - klo:15:03 »

Kiitos Tiina sinullekin myötäelostasi [:-)]

Kyllä me olemme veljeni kanssa kaikki keinot käyttäneet, että nämäkin välineet äiti on kelpuuttanut.
WC-istuimen korotus, suihkutuoli, sängynjalkojen korotuspalikat ym. Rollaattoriakaan äiti ei käyttänyt moneen
vuoteen vaikka sen apuvälineestä hänelle hommasin, mutta nyt se kelpaa.
Markkinointia harjoitan kaiken aikaa, vaan huonoin tuloksin. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.358 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.