Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistaita kaikille!  (Luettu 411 kertaa)

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Tiistaita kaikille!
« : 24.09.13 - klo:09:13 »

Olipa vilakka olo, kun mittarissa +4.7 ja aika navakka tuuli. Villahousut jalkaan ja menoksi  [:-DD] Enää 3 yötä  Säkylään [:36] Onneksi säätieteilijät ovat ennustaneet ihan mukaa keliä viikonlopuksi  [KIPPIS]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 783
  • Itä-Uusimaa
Vs: Tiistaita kaikille! 24.9.2013
« Vastaus #1 : 24.09.13 - klo:09:20 »

Huomenta  [:-)]

8 astetta ja puolpilvistä.

Mukavaa tiistaita  [:44]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #2 : 24.09.13 - klo:09:29 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Reipasta Tiistai - Päivän Aamua  [:-)]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Jokaiselle  [:75] [:59]
 
 [:43] [:45] [:43] [:45] [:43]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 771
  • Lahti
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #3 : 24.09.13 - klo:09:47 »

Huomenta [:-)]

Olipa tosi kylmä lenkkeilysää, ihan on kädet vieläkin "jäässä" [:-)]

Kohta lähden fysikaaliseen ja sieltä suoraan äidille, että tämä päivä menee näin.

Veljen kanssa juuri äsken juteltiin puhelimessa ja totesimme, että nyt rupee oma henkinen
kantti loppumaan kun kaiken aikaa saa pelätä mitä seuraavaksi, vai onko jo kohta oma vuoro [:-I]

No kaikesta huolimatta toivotan hyvää tätä päivää kaikille [:-)]

Lammin rantsua

Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 855
  • ***Keiju***
Vs: Tiistaita kaikille! 24.09.2013
« Vastaus #4 : 24.09.13 - klo:09:52 »

Telkkiselle [:1] [:30]


Huomenta!
Se on pilvistä ja tuulee.
Mittarissa alin +2,8 ja nyt +4,9 astetta.

Se on sitä kaffeeta. :-))

Hyvää tiistaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 771
  • Lahti
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #5 : 24.09.13 - klo:09:52 »

Dep, kiitos [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 653
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #6 : 24.09.13 - klo:10:13 »

Telkkiselle jaksamista. Veljelleen myös. Hieno rantakuva Veran kera  [:-)]
Kylmää on. Nelisen astetta oli lämmintä seitsemän maissa.
Minulle tulee kohta mieluinen vieras, joten jään häntä odottelemaan  [:-)]
Mukavaa päivää kaikille!
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistaita kaikille! 24.9.2013
« Vastaus #7 : 24.09.13 - klo:11:21 »

Ihan ekaksi Telkkiselle hurjasti voimia!  [:30]
Vaikka meillä tuo isän kuvio meni niin, ettei tarvinnut hoitaa ja huolehtia, niin täälläkin on ihan selkeästi huomattu, miten paljon omaan päähän vaikuttaa kaikki tuollainen. Tilannettahan ei voi tietenkään verrata.
Pidä nyt itsestäsi huolta. Saatko sä nukuttua? Se on se kaikkein tärkein!

Huomenta Ellivuoresta!
Käytiin alkuillasta syömässä ihan makoisat 3 ruokalajin illalliset. Tuo Voltaren-kuuri on saanut mahan tavallistakin ärhäkämmäksi ja illalla nukkumaan mennessä nappasin Imodiumia, ettei tarviis yöllä nousta vessaan. Ja kuinkas sitten kävikään? Kerkisin varmaan just nukahtaa, kun jo heräsin ihan tuskissani, kun vatsa oli turvoksissa ja kipeä. Välillä ihan tuskan hikeä. Puoli viiden maissa alkoi vasta helpottaa.
Tänä aamuna en sitten enää Voltarenia ottanutkaan; jatkan buranalla. Onneksi kintun aamuiset ylösnousun jälkeiset kipuhetket on lyhentyneet jo.

Että sellainen on tämä kauan odotettu kesälomaviikko. Mä jotankin kuvittelin, että kun pääsen lomalle, alkaa isän kuoleman jälkeiset fiilikset helpottaa. Niin ei kuitenkaan ole käynyt. Kun kelitkin on olleet ihan surkeat, mä en mitään muuta haluaisi kuin päästä kotiin. Pasi tiettyyn pisteeseen asti ymmärtää mun mielialaa, mutta onhan tää aika epäreilua sitä kohtaan  [:´((]
Reippaana se oli käynyt Pirunvuorella katsomassa hienoja maisemia, kun mä jatkoin aamulla unia. Eli edes jotakin kivaa sillä!  :-)) Mä olen kyseisen paikan nähnyt reilut 40v sitten.....
Katsotaan, mitä tänään keksitään. Että pyörähtäiskö siellä. Kunhan tää ränkkävatsan aamurumba, joka vaatii vessan lähellä pysyttelyä, helpottaa!  [:-DD]

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #8 : 24.09.13 - klo:11:52 »

Mun mahalle on myrkkya asetyylisalisylituotteet ja voltaren. Se heitti mahan ihan kauheaan
kuntoon aikoinaan. Oli pakko lopettaa. Panadoltuotteet ovat olleet ok kunhan ei napsi niitä
liian paljon. Mulla saattaa pahoina selkäkipupäivinä mennä 2000 g joka on sallitun rajoissa.
Polviin lämsin kyllä voltarengeeliä mutta musta tuntui että ei siitä juurikaan apua ollut.
Nyt ovat polvet olleen aika kiltisti [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #9 : 24.09.13 - klo:12:03 »

Kaija, aloitappas syömään päivittäin maitohappobakteereja. Mun ongelmavatsa on ollut paljon parempi kun syön noita säännöllisesti. Olen tätä omaa vatsavaivaani netistä selvitellyt ja tullut siihen tulokseen, että mulla on ärtyneen suolen oireyhtymä. Siihen ei ole muuta hoitoa kuin säännölliset ruokailutavat. Ja tietysti täytyy välttää ruoka-aineita joiden huomaa selvästi ärsyttävän vatsaa. Ja sitten, hoito-ohjeissa sanotaan, että missään tapauksessa ei saa syödä noita "turvotusta vähentäviä" jugurtteja kuten Activiaa tai Valion Hyvä olo jugurttia.

Mä syön nykyään päivittäin näitä http://www.rela.fi/tuotteet/relatabs, jonka lisäksi juon lasillisen AB-piimää ja vatsa on paljon parempi.

Tietoa ärtyvän suolen oireyhtymästä.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00068
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #10 : 24.09.13 - klo:12:04 »

APUA! 

Mikä upea näky ulkona!

Valtavan kaunis sateenkaari Järven yllä. Alkaa tuolta surffiradalta ja kaareutuu Järven yli joutsenten pesälle.  Enpä ole täällä ennen nähnytkään.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #11 : 24.09.13 - klo:12:04 »

Mun mahalle on myrkkya asetyylisalisylituotteet ja voltaren. Se heitti mahan ihan kauheaan
kuntoon aikoinaan. Oli pakko lopettaa. Panadoltuotteet ovat olleet ok kunhan ei napsi niitä
liian paljon. Mulla saattaa pahoina selkäkipupäivinä mennä 2000 g joka on sallitun rajoissa.
Polviin lämsin kyllä voltarengeeliä mutta musta tuntui että ei siitä juurikaan apua ollut.
Nyt ovat polvet olleen aika kiltisti [:-)]

Tarkoitat varmaankin 2000mg eli 2g.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #12 : 24.09.13 - klo:12:10 »

Huomenta Lapista! Pirtissä tuoksuu taas pulla! Aamulla piti leipasta korvapuusteja, mutta kierrepullia niistä tulikin, kun tais vähän lorahtaa liikaa voita  :-)) eli turskahteli läpi. No tuli kierrepullia ja rumia, mutta hyviä.
Telkkiselle tsemppiä...
Kuusamossa satanut lunta Rukalla, joopa joo, meillä oli plussalla aamulla, ei edes kuuraa. Mutta holotna oli.
Kaks kiloa särkylääkettä  [:-I], no painovihre vissiin. Mä olen kans käyttänyt aika rajusti viimeaikoina, nyt vähentelen, eilen yks burana 400, tänään ei vielä mitään... mutta kohta. Arcoxiat loppuivat, eikä kehtaisi lähtiä reseptiä uusimaan. ei ennen ennenkuin on pakko!
Mä olen luultavasti löytänyt diagnoosin tähän nivelkipuhommaan. Erittäin harvinainen syndrooma, Ehlers-Danlosin oireyhtymä! Oireet täsmää, ja suvussa on samaa. Tarkempi analyysi tarvittais, MRI ja verenkuva. No, katotaan, mille tämä alkaa. Yliliikkuvat nivelet, venyvä iho, hidas suoli, herkästi tulee mustelmia jne... Kyseessä on geenimutaatio, vaikuttaa sidekudokseen. Siksipä rtg-kuvissa ei näy esim. kulumaa polvessa juuri lain, vaikka kipua on. Samoin se muutama vuosi sitten ollut nilkkajuttu.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #13 : 24.09.13 - klo:16:21 »

Saiskos olla Kermakakkua ...  [;-)] [8-)]
Kirjattu

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Tiistaita kaikille!
« Vastaus #14 : 24.09.13 - klo:16:30 »

[:1] Telkkiselle voimia.

Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -
 

Sivu luotiin 0.338 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.