Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 30.11.2013 - Lauantai  (Luettu 369 kertaa)

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
30.11.2013 - Lauantai
« : 30.11.13 - klo:07:24 »

Aamua  [:45]
-4 ja pilvinen sää. Eli ei mahdollisuutta pyrstötähden näkemiseen ainakaan täällä  [:-(] :-)) Päivän ohjelmassa vilskettä ja vilinää, eli lapsenlapsien kanssa touhuilua.
Joulukortit ovat kirjoitusta vaille valmiit, jospa lähtisi osoitekirjaa etsimään  [:-)]
Leppoisaa lauantaita toivottelen kaikille  [:46]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Jenna

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 324
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #1 : 30.11.13 - klo:07:59 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Leppoista Lauantai - päivän Aamua  [:-)]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän / Viikonlopun Jatkoa Jokaiselle  [:75] [:59]

  [:43] [:45] [:43] [:45] [:43]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 385
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #2 : 30.11.13 - klo:08:00 »

Huomenta Pöntölle!! [:-)]
Heräsin jo ennen seitsemää kahville. Pasi nukkuu vielä. Sillä on tänään työpäivä ja mulla siivouspäivä.
Pakkasta -6; hyvä keli viedä mattoja pihalle.  [:-)]

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #3 : 30.11.13 - klo:09:04 »

Huomenta,
Mittarissa -2,8, en yhtään haluaisi enää märkää ja mustaa, meillä on maa pikkuisen valkoisen kerroksen alla.
Mulla on syksy mennyt virkaten, nyt iso työ väistyi hetkeksi ja virkkaan pikkuruisia tähtiä.
Nyt jos sitä aamukahvia.
Hyvää lauantaita kaikille!
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 716
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #4 : 30.11.13 - klo:09:44 »

Huomenta!

Minä onneksi siivosin eilen, niin ei tänään tarvi. Pölyjä voisi vähän pyyhkäistä kaikilta tasoilta.
Joko laitatte paljonkin joulujuttuja esille, kun on ensimmäinen adventtisunnuntai huomenna?

Iipa se jaksaa aina ahertaa käsitöiden parissa  [:-)]

Evikselle mukavia touhuiluhetkiä lapsenlapsien kanssa.
Uutisissa sanottiin, että se pyrstötähti on mahdollisesti hajonnut aurinkoa ohittaessaan.

Mukavaa lauantaita kaikille!
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 859
  • ***Keiju***
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #5 : 30.11.13 - klo:10:02 »

Huomenta! [:-)]
Yö oli osittain selkeä, johonkin aikaan tähtiä oli näkyvissä ja sitten taas pilvistä.
Nyt sataa lunta pienillä hiutaleilla. Tai oikeastaan pyryttää, kun tuulee taas aika lailla.
Mittarissa alin -9,4 ja nyt -3,3 astetta.

Sehän on jälleen kaffee-aika.  [:26]  [:27]

Siitä komeetasta oli juttua silleen, että ensin enteiltiin sen olleen hajonnut, mutta pian todettiin, että mahdollisesti se onkin selvinnyt auringon ohituksesta ja olisi muodostamassa uutta pyrstöä.
Mutta siitä ei tule niin hienoa näkymää, mitä oli enteilty. Mahdollisesti maasta siitä näkyy vain pyrstöä ja sehän on ihan taivaanrannan tasoilla vielä.
Kuvia siitä saadaan satelliittien avulla avaruudesta käsin.
Tämän päivän tilannetta en sitten tiedä, vieläkö tiedot pitää paikkansa.

No, kuulostellaan mitä tuosta ISON-komeetasta vielä uutisoidaan. [:-)]

Meilläkin mies lähti omiin töihin tänään ja mä olen jo pienesti siivonnut eilen, etten meinaa tänään kovin urakoida. :-))

Joulukoristeita ei vielä ole laitettu. Taidan itsenäisyyspäiväksi laittaa eteiseen ikkunavalot, siniset.
No, on meillä yksi "joulukoriste". Se on Keskisuomalaisen mukana tullut joulukalenteri ja se on esillä. [:-DD]

Hyvää lauantaita tovotaan vielä kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Talvikki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 237
  • Pohjois-Karjala
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #6 : 30.11.13 - klo:10:11 »

Huomenta idästä!  [:-)]

Eilisillan -14 asteen jälkeen on lauhtunut jo -4 asteeseen.

Lintujen ruokintapaikalla on hirmuinen vilske, iso parvi pikkuvarpusia, joukossa muutama sini- ja talitintti ja käpytikka ja kaksi oravaa.

Aikas monta 5kg:n pussia kuorittua auringokukansiementä on jo mennyt. Oravan penteleet vain tahtovat tehdä tihutöitä, nakkelevat automaateista kannet ja nakaertelevat aukkoja isommiksi  [:-/]. Siitä huolimatta en raaski hätistellä niitä poiskaan  [:-)]

Mukavaa Lauantaita Kaikille!  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 838
  • Lahti
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #7 : 30.11.13 - klo:10:26 »

Huomenta [:-)]

-5 pakkasta siis tänäänkin on oikein kiva ulkoilusää. Aurinkokin yrittää esiin tulla pilvien lomasta.

Leipomiset on käynnissä. Lupasin kummitytölle järjestään valmistujaiskekkerit äitini luona. Hän kun
ei enää pääse tänne luokseni tulemaan. 3 kerros eikä hissiä, joten siksi mennään koko pieni suku äidin luo
kahvittelemaan. [:-)]

Tänään on haikea olo, kun tuttavani (koiranpissattaja) haudataan puolen päivän aikaan.  [:-(]

Evikselle  mukavaa päivää lastenlasten parissa.

Jossain olen nähnyt varmaan samantapaisia virkattuja, tärkättyjä tähtiä mitä Iipa ahertaa. Hienoja ovat. [:-)]

Kiva kun ruokitte lintuja, ja oravia
minä kun sen jouduin lopettamaan, mutta vien naapuri talon ruokkijalle pähkinöitä+ muuta ruokaa, ikään kuin osallistun näin lintujen ruokkimiseen. [:-)]



Rauhaisaa tätä päivää kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 443
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #8 : 30.11.13 - klo:10:31 »


Siitä komeetasta oli juttua silleen, että ensin enteiltiin sen olleen hajonnut, mutta pian todettiin, että mahdollisesti se onkin selvinnyt auringon ohituksesta ja olisi muodostamassa uutta pyrstöä.
Mutta siitä ei tule niin hienoa näkymää, mitä oli enteilty. Mahdollisesti maasta siitä näkyy vain pyrstöä ja sehän on ihan taivaanrannan tasoilla vielä.
Kuvia siitä saadaan satelliittien avulla avaruudesta käsin.
Tämän päivän tilannetta en sitten tiedä, vieläkö tiedot pitää paikkansa.


Huomenta!  [:-)]

Komeetan uutisia voi seurata täältä: http://www.ursa.fi/index.php?id=5592

Piti tänään yrittää etsiä sitä taivaalta, mutta oli pilvessä  [:-/] no kaunis aamurusko kylläkin  [:-)]

Joulutortut odottamassa uuniin pääsyä  [:-P]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 716
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #9 : 30.11.13 - klo:10:38 »

Tänään on haikea olo, kun tuttavani (koiranpissattaja) haudataan puolen päivän aikaan.  [:-(]
[:1]


Jossain olen nähnyt varmaan samantapaisia virkattuja, tärkättyjä tähtiä mitä Iipa ahertaa. Hienoja ovat. [:-)]
Pitäisikö näkyä kuva? Ei näy minulla.



Siitä komeetasta oli juttua silleen, että ensin enteiltiin sen olleen hajonnut, mutta pian todettiin, että mahdollisesti se onkin selvinnyt auringon ohituksesta ja olisi muodostamassa uutta pyrstöä.
Mutta siitä ei tule niin hienoa näkymää, mitä oli enteilty. Mahdollisesti maasta siitä näkyy vain pyrstöä ja sehän on ihan taivaanrannan tasoilla vielä.
Kuvia siitä saadaan satelliittien avulla avaruudesta käsin.
Tämän päivän tilannetta en sitten tiedä, vieläkö tiedot pitää paikkansa.

No, kuulostellaan mitä tuosta ISON-komeetasta vielä uutisoidaan. [:-)]
Tätä uutista en olekaan kuullut. Hyvä kun sanoit, ettei jäänyt väärää tietoa  [:-)] [:-)]
Kiitos linkistä  [:-)]


On tosiaankin hienoa, kun ruokitte lintuja ja oravia. Itse en voi, kun viime talvena ruokinta keräsi niin paljon noita isoja lintuja ja siitä eivät muut asukkaat tykkää.
Onneksi täällä näyttää noita ruokintoja olevan ainakin kadun toisella puolella olevassa talossa.
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #10 : 30.11.13 - klo:10:39 »

Kaunis päivä, pientä pakkasta.

Lähden kaupungille tapaamaan entisiä työtovereita. Joulutorille tietty ja sitten tietty syömään! Tulivat kuulemma ainoastaan tapaamaan minua! Tuntuu mukavalta.

Nyt oli miehet korjaamassa katuvaloja tuossa suojatien kohdalla. Johan oli aikakin. Valoja on vain toisella puolen tietä ja niistäkin melkein joka toinen on pimeänä. On todella vaarallista aikaa tämä pimeys jalankulkijoille.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 716
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #11 : 30.11.13 - klo:10:42 »

Mukavaa päivää Hömikselle  [:-)]
Hienoa, että saatte sinne valoja.
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 859
  • ***Keiju***
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #12 : 30.11.13 - klo:10:46 »

Tuota jaTa69:n laittamaa sivua ei olekaan tullut seurattua.

Mutta käyn lukemassa Tähdet ja avaruussivua:
http://www.avaruus.fi/

Tai no en siitäkään kaikkea lue, vaan ne asiat jotka kiinnostavat minua.
Eli siellä olevat linkit jäävät osittain katsomatta. Mutta on siellä muutakin mielenkiintoista asiaa. [:-)]

Meikä kun on tällainen "pintaharrastaja" ja mielenkiintoa on moninaisiin asioihin noin pinnallisesti, eli niitä asioita jotka kiinnostavat, luen ja seuraan. :D


Nyt olen juonut jo toisen kupillisen (muki) kaffeeta ja söin näkkärin sen kanssa. :-))

Sama kysymys, kuin Mesiksellä, että onko jossain tuota iipan käsityötä nähtävissä.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #13 : 30.11.13 - klo:10:47 »

Hömikselle kivaa päivää, Jouluinen Tallinna olis kiva joskus kokea.
Kävin aamulenkillä ja kotiin tullessa heitin matot narulle tuulettumaan, jos saisi muutakin aikaseksi.

Voin päivällä laittaa jotain kuvaa, mutta osa liittyy joulukalenteriin ;)

Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 838
  • Lahti
Vs: 30.11.2013 - Lauantai
« Vastaus #14 : 30.11.13 - klo:10:50 »

Mesis ei pitänyt näkyä kuvaa [:-)]

Löysin linkin missä niitä näkyy, eli tällaisia tähtiä olen nähnyt jossain myytävänä.

http://www.fiinaneule.fi/neuleohjeet/anchorin_neuleohjeet/virkatut_tahdet/

Ystävien kanssa vietetty päivä on parasta. Hömikselle [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö
 

Sivu luotiin 0.26 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.