Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 31.12.2013 - Tiistai  (Luettu 474 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 31.12.2013 - Tiistai
« Vastaus #15 : 31.12.13 - klo:13:14 »

Oho  :-O! Kukkia ja nuppujakin vielä.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #16 : 31.12.13 - klo:13:32 »

Iltapäivää kotoa!  [:-)]
Teinkin tänään hiukan vajaan päivän. Iskiaksen varjolla pomo lupasi kuitata pari tuntia saikkua, että jaksaisin taas to&pe. Alkaa olla melkoisen kipuista vapaallakin. Tiistaina sitten ortopedille.

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 31.12.13 - klo:13:58 »

Iltapäivää   [:45]
Uima-/kauppareissu heitetty , lapsukainenkin kotiutettu isojen tähtisadetikkujen kanssa vanhempien huomaan  [:-)] Kovasti kehtuuttaa  [:-I] eli ihan oman luvan kanssa olen nyt tekemättä mitään, siis imuroida pitäisi ja muutenkin hieman siivoilla, mutta ehtiihän nuokin sitten ensi vuonna  [:-)]
Meilläkin on oravat löytäneet lintulaudan eli mukavaa seurattavaa kun takajalkojen varassa roikkuu tuossa katon reunalla  :-))
 :-O JaTalla kaunokaiset vielä kukkivat  :-O
Kaijalle  [:30] toívottavasti ortopediltä saat apua pitkään jatkuneeseen vaivaan  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #18 : 31.12.13 - klo:14:11 »

Päivää Lapista! Ei vielä pakkasella... lunta on satanut hiukkasen. Pimeää edelleenkin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 31.12.13 - klo:14:45 »

Joko sitä lähtis. Käyn kaupassa ensin ja haen sitten Otson hoidosta.
Oikein hyvää vuodenvaihdetta kaikille  [:53]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #20 : 31.12.13 - klo:15:06 »

Iltapäivää [:-)]

Minä liityn Lauran joukkoihin, eli viime yö tuli tosi hyvin nukuttua [:-)]

Terveisiä fysikaalisesta hoidosta. Kyllä tekee rungolle hyvää siellä käynti. Samoin tämä murtunut käteni on ruvennut kovin jäykistymään, niin siihenkin hoidot tuntuvat tosi hyvältä. [:-)]

Kaijan selälle toivottavasti ortopedin kautta tulee apua [:30]

Aidan tassulle tällekin päivälle paranemis toivotukset. [:72]

Mukavia loppuvuoden tunteja kaikille [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 31.12.13 - klo:15:25 »

Jahas,jokohan kohta pääsen tästä reilut kaksi kuukautta kestänyt yskä alkaisi helpottaa...Tohtori setä antoi väliaikaset (toivottavasti) astmalääkkeet...ja sit iham käväsin keuhkokuvissa ja verikokeissa...

Eipä näistä pitäisi valitella...
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #22 : 31.12.13 - klo:15:36 »

Kyllä Punis keuhkot ovat aika tärkeässä osassa meidän elämässämme. Ettei ihan turhasta [:-)]

Toivottavasti kaikki palaa ennalleen ja astmalääkkeet saat laittaa syrjään [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #23 : 31.12.13 - klo:19:03 »

Aikamoinen pauke on jo nyt. Just käytiin Veran kanssa pissa lenkillä ja näytti ettei Veralla ollut haluja kävellä.
Muutaman kerran pissasi ja tultiin kotiin. Miksi turhaan viedä pidemmälle kun haluja ei ollut. Vaikka Vera ei pelkää paukkuja on hämillinen olotila jonka näkee ja aistii. [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #24 : 31.12.13 - klo:20:22 »

Iltaa. Täällä paukkuu ja jytiseen. Lapselliset varmaan liikkeellä.
Mähän kerroin että mä en saa yhteyttä talon nettiin. Tuon tuostakin
olen palveluntarjoajalle valitellut siitä. Sieltä ollaan sitä mieltä että
mun laitteessa on vika. Mä olen sitä mieltä että ei oo. Kun ne
päivitti verkkoa niin silloin "vika" ilmaantui. Oon sitten pähkäillyt
josko eroan koko talonverkosta ja tyydyn TeliaFinlandin liittymään.
Se pelaa kyllä ihan hyvin mutta toisaalta en ihan luota täydellisesti
sen toimivuuteen jos vaikka 3G joskus vinoilisikin.
Nyt mä otin sitten riskin että asentaja löytäisikin vian mun laitteesta,
mä oletan että ne tarkoittaa modeemia. Se kyllä löytää mun liittymän
ja hakee IP-osoitetta jota se ei kumminkaan löydä. Jos "vika" löytyykin
modeemista (mitä en usko) asentajan käynti maksaa mulle 105 euroa.
No aikanaan tuo raha tulee kyllä takaisin koska kk-maksu on vain 5 euroa.
Toki modeemin osto olisi edessä mutta ei nuo varmaan hirveän kalliita ole.
Toivottavasti he ovat tyrineet jotakin ja säästän tuon 105 €.

Tässä tälläinen vuodatus. Nyt kurkkimaan Telkun sivustoa josko sieltä
tulisi jotakin katsottavaa. Unten maille tuskin pääsee ennen klo 02.00
mikäli vanhat uudenvuoden vaihtumisjuhlat pitävät paikkansa.
Korvatulpilla kenties. Hyvää eteenpäin menoa itse kullekin [:-)]
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 31.12.13 - klo:20:30 »

Liityn myös viime yönä huonosti nukkuneisiin. Olen nukahtanut vasta kahden paikkeilla, heräillyt vähän väliä ja aamulla heräsin 8 aikaan kamalaan päänsärkyyn. Onneksi se meni ohi iltapäivään mennessä. Aika pitkään kesti, vaikka heti aamusta otin särkylääkkeen ja toisen keskipäivän aikaan.

JaTalla hienosti kukkii kaunokainen. Orvokkeja on meillä pihassa kukassa ja pionissa on jo suuret alut nousseet maan pinnalle. Onneksi pionit ei ole kovin kylmän arkoja, eikä taida avata lehtiään kuitenkaan ennen kevättä. Viimeksi näin oli joulun aikaan vuonna 2006. Samanlaisessa leudossa ja lumettomassa säässä vietettiin joulua ja vastaanotettiin uutta vuotta silloinkin. Meillä satelee taas vettä ja mittarissa on +3 astetta lämmintä. Näin on ollut jo pitemmän aikaa. Pohjanmaalla on vetistä, joet tulvii ja merivesi on korkealla. Pilkkijäistä ei tietoakaan, vaikka olihan niillä ensimmäisillä jäillä innokkaimmat pilkkimässä, mutta nyt ei heilläkään ole asiaa merelle ilman venettä. Virvelillähän voi heitellä silloilta ja rannoilta.

Meillä on paukkunut vain vähän, eikä varaslähtöjä ilotulitukseen ole ainakaan kantautunut korviini. Ekat paukut kuulin 18:46, mutta asumme kauempana keskikaupungilta, jossa ehkä on enemmän ollut pauketta. Tässä lähiympäristössä on joka vuosi ammuttu raketteja aika paljon ja kaupungin ilotulitus näkyy aika hyvin tännekin, mutta pauke ei kuulu. Omia raketteja ei meillä osteta. Nautitaan siitä, mitä kaupunki ja naapurit tarjoavat silmien iloksi. Kiva, kun Veraa ei pauke häiritse ainakaan kauheasti ja samaa toivon myös Anniinan koirille ja muillekin koirille, kissoille ja muille eläimille, että saisivat ottaa häiriintymättä vastaan uutta vuotta.

Punis on ollut samanlaisissa kokeissa kuin miehenikin tänään. Toivottavasti yskä helpottaa ja astmalääkkeetkin olisivat väliaikaisia ja ettei mitään vakavampaa olisi. Voikohan nuo astmalääkkeet nostaa (ala)verenpainetta? Miehellä on ollut verenpaine koholla sen jälkeen, kun hän sai astmalääkkeen. Nyt sitten määrättiin toisenlaista lääkettä ja lisäksi jotain verenpainetta alentavaa troppia. On vaan kamala ajatella, että joku toinen lääke aiheuttaa muita oireita, joita hoidetaan tosilla lääkkeillä jne. Tuntuu ihan kierteeltä... Itselläni ei ole mitään jatkuvaa lääkitystä, mitä nyt silloin tällöin päänsärkyyn joutuu ottamaan jonkinsortin "k"Ibumaxia ja siksikin on jokseenkin kamalaa huomata, kuinka mies ja moni ystävä joutuu ottamaan monen sortin lääkkeitä joka päivä erilaisiin vaivoihin ja sairauksiin.

Jokaiselle hyvää tämän vuoden viimeistä iltaa ja parempaa uutta vuotta, joka alkaa kolmen tunnin ja 36 minuutin kuluttua!
 [:-)]

Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 31.12.13 - klo:20:32 »

Karseeta. Siinä meni joidenkin koti [:67]  Vaarallisia noi ilotulitteet jos syy niissä.

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20131231034955048_v0.shtml
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 31.12.13 - klo:20:36 »

Marle!

Samaa on sanonut tyttäreni, kun heillä netti ei ole toiminut. Vikahuollosta vaan sanovat, että vika on omissa laitteissa, ei heidän. Viimeksi tyttö jaksoi valittaa niin kauan, että asia tarkistettiin ja sitten "nettisetä" soitti ja sanoi, että vika olikin heidän laitteissaan ja se on korjattu. Samalta asuinalueelta oli tullut niin paljon valituksia, että niiden oli pakko tehdä asialle jotain. Nyt taas joulua ennen oli päivitetty ja taaskaan ei netti heillä toiminut. Ja taas sama vastaus, että vika on tytön laitteissa. Mitään korvausta ei kuitenkaan saa, vaikka parisen vuotta sitten tuli jokin laki siitä, jos netti ei toimi, siitä saa korvausta eli huomioidaan seuraavassa laskussa.

Toivottavasti selviät ilman yli satasen laskua!
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #28 : 31.12.13 - klo:20:43 »

Voi hiton paukuttajat... Mörri on jo ihan hermona. Ei tohi ulos ollenkaan. Meni vintille sisälle vuoteeseen, jalat vinosti luoteeseen.  [:-)] Vaikka on pikkukylä, silti paukkuu ja jo nyt aikasten.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #29 : 31.12.13 - klo:20:51 »

Voi Mörriä. Kurjaa. kun tuon takia ei uskalla ulos mennä. Rauhoittavia silityksiä ja rapsutuksia Mörrille!  [:-)]

Tuosta sanaparista vuoteeseen ja luoteeseen tuli mieleen Kirsi Kunnaksen runo Jaakko Vaakko Vesirotasta, joka nukkui kuono kohti kaakkoa ja se auttoi Jaakko Vaakkoa.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.