Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 14.01.2014 - Tiistai  (Luettu 392 kertaa)

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
14.01.2014 - Tiistai
« : 14.01.14 - klo:09:57 »

Huomenta! [:-)]
Selkeän yön jälkeen lähes selkeää ja tyyntä.
Mittarissa alin -19,4 ja nyt -17,4 astetta.

Se on kaffeeta taasen juotavana. [:27]

Hyvää tiistaita toivotaan kaikille!    [:46]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jenna

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
Vs: 14.01.2014 - Tiistai
« Vastaus #1 : 14.01.14 - klo:10:05 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Reipasta Tiistai - Päivän Aamua  [:-)]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Jokaiselle  [:75] [:59]

[:43] [:45] [:43] [:45] [:43]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2 : 14.01.14 - klo:10:35 »

Huomenta,

Otso vielä sairastaa kotona. Olen ollut aamun töissä ja kohta lähden kuntaliitosselvityksen haastatteluihin. Haastattelevat kaikki valtuustoryhmien puheenjohtajat näin alkuun. Selvitystähän meillä Etelä-Karjalassa tehdään koko maakunnan alueella. Sieltä menen potevan Otson luo kotiin, että pääsee isäntä iltapäiväksi töihin. Illalla oli vielä kuumetta. Aamulla ei ollut ainakaan kovin kuuman tuntuinen.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #3 : 14.01.14 - klo:10:42 »

Huomenta!
Onpas raikasta keliä. Meillä mittari näyttää 25 astetta, mutta ehkä siinä on se pari kolme astetta liikaa.

Otsolle paranemistoivotukset, kuten myös kaikille muille sairastaville.

Hyvää tiistaipäivää kaikille!

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #4 : 14.01.14 - klo:11:16 »

Tänään tulee LIV-kanavalta hyvä elokuva klo 21:00. "Käsi joka kehtoa keinuttaa". Olen sen katsonut ainakin kahteen kertaan, mutta aion katsoa sen nytkin.
Kirjattu

Titti

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jyväskylä
« Vastaus #5 : 14.01.14 - klo:12:33 »

Talvi  [:35] Ihanasti -15 ja aurinkoa. Kiirettä töissä  :-)) Hyvää päivän jatkoa!
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #6 : 14.01.14 - klo:13:12 »

Päivää  [:-)]

Aamun kylmin oli -19, nyt -17 ja  [:45]

Kuulen tänne asti, kun sähköyhtiössä hirnutaan  [:-I] :-))

Mukavaa tiistaita  [:46]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 14.01.14 - klo:14:16 »

Tiistaipäivää [:-)]

Onpas aurinkoinen päivä ja pirtsakka pakkanen. Ihan jo meinasi vilu tulla lenkillä jonka
vauhti ei päätä huimaa. Että toipilaana edelleenkin Vera on. [:-(]

Otsolle paranemis toivotukset [:30]

Minäkin olen sen leffan nähnyt josta Mesis mainitsi. Muistaakseni oli vähän jännittävä joten en taida katsoa
sitä tällä kertaa. Muistan kyllä juonen varsin hyvin. [:-)]

Hyvää loppupäivää kaikille toivottelen [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 14.01.14 - klo:14:20 »

Tiistaita!

Kävin tunnin sauvakävelylenkin tuolla ihanassa raikkaassa pakkassäässä, oli kyllä huikeeta. Niin kaunista ja virkistävää. Ajattelin taas, että ollaan me suomalaiset onnekkaita, kun meillä eroaa nämä vuodenajat toisistaan niin selvästi. Ja kyllä tämä sää peittoaa sen pitkän sadejakson ja pimeyden ihan 100-0.

Lenkille lähtiessä mua tuli vastaan tuossa nurkalla taas se yks rouva mäykkyineen, jonka toinen koira siis näykkäsi mua pari viikkoa sitten. Taas ne koirat räksytti ihan taukoamatta ja tempoili hihnoissaan. Lieneekö mun hahmo joku ärsyke niille, olin pukeutunut ihan mustiin ja kävelysauvat heilui tietty kädessä. Pysähdyin kolmikon kohdalle ja sanoin, että toinen noista korista näykkäsi mua hihasta pari viikkoa sitten. Rouva ei kyseenalaistanut tapahtumaa, joten oli sen kyllä silloinkin huomannut, vaikka ei mitään sanonut. Kerroin hänelle, että minusta sellainen on aika epämiellyttävää ja hän myönsi, että no niin varmaan on. Ilmeisesti hän ei oikein hallitse niitä koiriaan, mitä en yhtään ihmettele, koska hän puhuu niille koko ajan lässyttämällä. Ymmärtääkseni koirat on vähän niinkuin lapset, äänensävyllä on iso merkitys.

Laitoin pienen pullataikinan nousemaan, ajattelin tehdä omenapiirakkaa, sellaista vähän kevyempää.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #9 : 14.01.14 - klo:14:25 »

Minäkin olen sen leffan nähnyt josta Mesis mainitsi. Muistaakseni oli vähän jännittävä joten en taida katsoa
sitä tällä kertaa. Muistan kyllä juonen varsin hyvin. [:-)]
On kyllä aika jännittävä lopussa, mutta silti hieno. Minäkään en usein mitään jännää katso, mutta tämä tekee poikkeuksen.
Veralle yhä edelleen paranemista.

Tiina, eikö tämä koirien omistaja yhtään kysynyt sattuiko Sinuun tai menikö takki rikki? Tai nämä kysymykset olisi pitänyt esittää jo silloin kun tuo tapahtui.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #10 : 14.01.14 - klo:14:49 »

Kyllä sen näkee tässä Tiinankin tapauksessa, että on meitä koiran omistajia ja sitten niitä "koiranomistajia".
En voi käsittää kuinka joku on noin välinpitämätön ettei edes anteeksi pyydä tapahtunutta ja yritä jotenkin selitellä koiransa käyttäytymistä. Vähintä mitä siinä voi todella tehdä on se sana anteeksi.

Minulle kävi toissapäivänä tällainen tapaus. Meidän viereisessä rapussa asuu nuoripari jotka taatusti eivät koirista tykkää ovat sen ilmeillään ja eleillään kertoneet minulle joten tiedän varoa joka kerta kun heitä näen että otan Veran ihan lyhyelle remmille ettei pyri lähelle.( en tarkoita etteikö Tiina tykkäisisi koirista siis ei vertauskuvallista juttua  [:-)] ) Vera kun haluaa olla kaikkien kaveri.
No tämä nuori nainen tuli perässäni pihaan ja Vera kulki takanapäin ja kuinka nyt sitten kävi niin, että Vera olikin tämän naisen jaloissa eli pyrki tuttavuutta tekemään. Pyysin anteeksi ja sanoin, että olin niin omissa aatoksissani etten edes tajunnut taakse katsoa tuleeko sieltä ketään. Sanoin vielä, että vastaisuudessa olen entistä tarkempi ja katson vielä useamman kerran taakseni ettei koirasta ole häiriötä hänelle eikä muillekaan.
Hän hymyili oikein aurinkoisesti ja totesi, että ei haitannut yhtään, että kyllä me ihan hyvin mahdumme samalle piha-alueelle. Eli ehkä tein tässä tilanteessa asian niin hyvin kun osasin. [:-)]

Näin olisi Tiinallekin pitänyt tämän kyseisen naisen selittää edes jotain, varmaan jäisi paljon parempi mieli tapahtuneesta. Me remmin toisessa päässä olemme vastuussa siitä miten koirat käyttäytyvät. [:-)]
Hienoa, että Tiina oli rohkea ja antoi palautetta. Ehkä nainen seuraavan kerran muistaa tai sitten ei....eihän mun koirat tee kenellekään mitään tyylillä....
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #11 : 14.01.14 - klo:15:00 »

Iltapäivää terveyskeskuksesta. Reseptiä uusimassa ja varmaan menee jonottaessa tunti. Tuntuu että luukut kiusaa asiakkaita ihan tahallaan. Mulle tämä pakkaskeli on ihan liikaa. Ei tykkää EI!  Kesää odottelen  [:-)] 14 plinkautetaan kohta...no nih. Tunti meni. Nyt kotimatkalla. Merikin saanut jo jääpeitteen mutta varmaan aika ohuen vielä.
« Viimeksi muokattu: 14.01.14 - klo:15:24 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Punarinta(Pettirosso)

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 14.01.14 - klo:15:07 »

Hitsi että oli upee ilma kun reippaan kaksi tuntia möngin tuolla metsässä...On se hienoa kun taas tuli nää oikeet tämän vuodenajan kelit..Jatkuisi nyt vaan vielä ainaskii kuukauden  [:-)]
Kesästähän tykkään ihan yhtä paljon,nää kun vaan kuuluu tänne nää neljä vuodenaikaa  [:-)]
Harmitti ku kanahaukka pääsi yllättämään tuolla enkä ehtinyt edes virittää kameraa valmiiksi ku jo häippäs  [;-)] Mut eihän se siellä minua vasten tietty lennellyt vaan ihan omia aikojaan ja varmaan evästä ruokintapaikalla etsiskeli  [:-)]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #13 : 14.01.14 - klo:15:55 »

Hitsi että oli upee ilma kun reippaan kaksi tuntia möngin tuolla metsässä...On se hienoa kun taas tuli nää oikeet tämän vuodenajan kelit..Jatkuisi nyt vaan vielä ainaskii kuukauden  [:-)]
Kesästähän tykkään ihan yhtä paljon,nää kun vaan kuuluu tänne nää neljä vuodenaikaa  [:-)]

En vois enempää sun kanssa olla samaa mieltä.  :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #14 : 14.01.14 - klo:16:09 »

Meidän Roosalle sauvat on musta vaate, samoin joidenkin autojen ääni. Imisiä se pitää kaikkia kavereinaan ja saan olla tosi varovainen sen kanssa liikkuessa.
Toi koiran sisäinen kello taas ilmoittaa, että kello lähestyy iltalenkkiä, tossa se nöpöttää nyt ja oottaa. Mulla on virkkaus niin jännässä vaiheessa, mutta kai se on toteltava pian :)
Kirjattu

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.